Vellu
Kuninkaalleninen
Mä oon jo useamman kerran ehtinyt ihmetteleen samaa. 72:kin kyseli sitä joku aika sitten. EDIT: Menit sitten editoimaan?OoPee sanoi:Tuli tosta mieleen, että ei oo muuten Kyrtsiä vähään aikaan näkyny![]()
Mä oon jo useamman kerran ehtinyt ihmetteleen samaa. 72:kin kyseli sitä joku aika sitten. EDIT: Menit sitten editoimaan?OoPee sanoi:Tuli tosta mieleen, että ei oo muuten Kyrtsiä vähään aikaan näkyny![]()
http://www.f1-forum.fi/vb/showpost.php?p=854872&postcount=69OoPee sanoi:Tuli tosta mieleen, että ei oo muuten Kyrtsiä vähään aikaan näkyny. Onks se hyljänny meitin vallan?![]()
Oisko lomalla. Eikös ollut niin, että KY "chättäs" vain duunista.OoPee sanoi:Tuli tosta mieleen, että ei oo muuten Kyrtsiä vähään aikaan näkyny. Onks se hyljänny meitin vallan?![]()
Niin tai jos pingviinit on pureksinu Bouvet'n linjat poikkiFormulanomi sanoi:Oisko lomalla. Eikös ollut niin, että KY "chättäs" vain duunista.
On kyllä jo aiemminkin ilmeisesti vähentänyt postailujaan. Liekö sitten hermostunut teihin. Eiku..siis koko vöörymiin...
Niin voi olla käynyt. Nää on vähän sellaisia aikoja....OoPee sanoi:Niin tai jos pingviinit on pureksinu Bouvet'n linjat poikki![]()
Siis mihin sä oikeen tungit sen "leikkeen"?Moe Szyslak sanoi:Melekoone raiskaus tapahtu nytten.:ahem:
Pötsiin oraalisesti.AJ sanoi:Siis mihin sä oikeen tungit sen "leikkeen"?![]()
Outoa, sangen outoa.Moe Szyslak sanoi:oraaliseksi.
Ihan vaan tiedoksi, että Suomessa saatavalla wieninleikkeellä ei ylipäätäänkään oo aidon wieninleikkeen kanssa just muuta yhteistä kuin nimi, oli se sitten pippurikastikkeella tai ilmanMoe Szyslak sanoi:Olihan kiva pyöräillä ja laskea kelkkarataa.:ahem:
Söin muuten tänään semmosta ruokaa joka sais OoPeen nahkapöxyt ratkeamaan persuksista. Wieninleike PIPPURIKASTIKKEELLA.![]()
Siinä ei ollut Wieninleikkeestä kuin nimi.Melekoone raiskaus tapahtu nytten.:ahem:
Kääntäen sama homma kuin Keski-Eurooppalainen "vodka"?OoPee sanoi:Ihan vaan tiedoksi, että Suomessa saatavalla wieninleikkeellä ei ylipäätäänkään oo aidon wieninleikkeen kanssa just muuta yhteistä kuin nimi, oli se sitten pippurikastikkeella tai ilman![]()
Harmi kun otin Skoodaan aikoinaan roiskeläppäsarjan kalliilla rahalla. Tänään olis saanut yhden läpän 9:hdeksällä eurolla.OoPee sanoi:Ihan vaan tiedoksi, että Suomessa saatavalla wieninleikkeellä ei ylipäätäänkään oo aidon wieninleikkeen kanssa just muuta yhteistä kuin nimi, oli se sitten pippurikastikkeella tai ilman![]()
Niinhänmäsanosin.OoPee sanoi:Ihan vaan tiedoksi, että Suomessa saatavalla wieninleikkeellä ei ylipäätäänkään oo aidon wieninleikkeen kanssa just muuta yhteistä kuin nimi, oli se sitten pippurikastikkeella tai ilman![]()
OoPee sanoi:Ihan vaan tiedoksi, että Suomessa saatavalla wieninleikkeellä ei ylipäätäänkään oo aidon wieninleikkeen kanssa just muuta yhteistä kuin nimi, oli se sitten pippurikastikkeella tai ilman![]()
Israelissa söin wienerleikettä ja hyvää oli. Kysyessäni, että mitähän lihaa mahtoi olla, sain vastauksen, että kalkkunasta oli kyseinen "wienerleike" valmistettu.Runar ja Kyllikki sanoi:...ja se aito wienerleikehän on käytännössä italialainen ruokalaji nimeltään Costoletta alla milanese. Tosin italiaan se on tullut espanjasta, mutta Itävaltaan se tuli nimenomaan Italiasta. Luu vain pois Costolletta alla milanesesta niin saatiin Wiener Schnitzel.
Suomessahan tosiaan tuo on kaukana "aidosta", täällä on muutenkin laardissa paistaminen melko vieras asia ja aito wienerleike sitten taas paistetaan nimenomaan laardissa, ei voissa tai muussa rasvassa. Ja aidossa wienerleikkeessä ei kuulu olla kastiketta, täällä melkeen aina tuupataan siihen joku kastike.
Ainakin 80-luvulla käytiin Suomessakin kovaa kiistaa, tehdäänkö aito wienerleike possusta vai vasikasta. Silloin vasta mulle selvisi, että noita leikkeitä tehdään possustakin (tai ranskassa jopa kanasta) ja etteivät kaikki kokitkaan ole asiasta täysin yksimielisiä mikä on se oikeaoppinen liha tuohon. Mutta selkeä pääosa on mun tietääkseni vasikan kannalla ja äsken tehty google-haku vahvisti asian. (Samassa google-haussa selvisi ihan sattumalta sellanen mulle täysin uusi asia, että wienerit ovatkin nimestään huolimatta alunperin tanskalaisia :eek!: Ja niinku mä Wienissä joskus vartavasten söin kahvilassa wiinereitä, tai ainakin jotain sen näkösiä pullia, että "saan ihan aitoja wiinereitä, sellasia ku niiden kuuluu olla".)