Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
OoPee sanoi:
Tuli tosta mieleen, että ei oo muuten Kyrtsiä vähään aikaan näkyny :confused:
Mä oon jo useamman kerran ehtinyt ihmetteleen samaa. 72:kin kyseli sitä joku aika sitten. EDIT: Menit sitten editoimaan?

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
OoPee sanoi:
Tuli tosta mieleen, että ei oo muuten Kyrtsiä vähään aikaan näkyny. Onks se hyljänny meitin vallan? :(
Oisko lomalla. Eikös ollut niin, että KY "chättäs" vain duunista.

On kyllä jo aiemminkin ilmeisesti vähentänyt postailujaan. Liekö sitten hermostunut teihin. Eiku..siis koko vöörymiin...

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Formulanomi sanoi:
Oisko lomalla. Eikös ollut niin, että KY "chättäs" vain duunista.

On kyllä jo aiemminkin ilmeisesti vähentänyt postailujaan. Liekö sitten hermostunut teihin. Eiku..siis koko vöörymiin...
Niin tai jos pingviinit on pureksinu Bouvet'n linjat poikki :(

Knoukka

Well-known member
Jos lähtis kohta fillarilenkille. Ehtis hyvissä ajoin takasin.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mä saan kanssa täältä Rovaniemen hotellilta fillarin lainakaksi. Pitää käydä etsimässä aputeekki, kun ei hierojaa saa.

Buranaa liuska naamariin.:eek:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Olihan kiva pyöräillä ja laskea kelkkarataa.:ahem:

Söin muuten tänään semmosta ruokaa joka sais OoPeen nahkapöxyt ratkeamaan persuksista. Wieninleike PIPPURIKASTIKKEELLA.:D

Siinä ei ollut Wieninleikkeestä kuin nimi.:rolleyes: Melekoone raiskaus tapahtu nytten.:ahem:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Moe Szyslak sanoi:
Olihan kiva pyöräillä ja laskea kelkkarataa.:ahem:

Söin muuten tänään semmosta ruokaa joka sais OoPeen nahkapöxyt ratkeamaan persuksista. Wieninleike PIPPURIKASTIKKEELLA.:D

Siinä ei ollut Wieninleikkeestä kuin nimi.:rolleyes: Melekoone raiskaus tapahtu nytten.:ahem:
Ihan vaan tiedoksi, että Suomessa saatavalla wieninleikkeellä ei ylipäätäänkään oo aidon wieninleikkeen kanssa just muuta yhteistä kuin nimi, oli se sitten pippurikastikkeella tai ilman :eek:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
OoPee sanoi:
Ihan vaan tiedoksi, että Suomessa saatavalla wieninleikkeellä ei ylipäätäänkään oo aidon wieninleikkeen kanssa just muuta yhteistä kuin nimi, oli se sitten pippurikastikkeella tai ilman :eek:
Kääntäen sama homma kuin Keski-Eurooppalainen "vodka"?

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
OoPee sanoi:
Harmi kun otin Skoodaan aikoinaan roiskeläppäsarjan kalliilla rahalla. Tänään olis saanut yhden läpän 9:hdeksällä eurolla.:eek:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
OoPee sanoi:
Niinhänmäsanosin.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Tulipa hyvä mieli tänään kaupassa.
Edessä oleva herttainen mummeli levittäytyi eteen koko käytävän leveydeltä ja mä odottelin siinä takana kärryineni. Kun mummeli sitten jossain vaiheessa hiffasi, että tukkii koko käytävän, hän sanoi nolona "Anteeks kauheesti, ei ollut tarkoitus estää kenenkään menemisiä", johon mä sanoin "Ihan rauhassa vaan, mulla ei oo mikään kiire minnekään, kyllä mä tässä joudan seisoskelemaan", josta mummeli riemastui "Onpa fiksu asenne! Yleensä tollaset nuoret ( :eek: ) miehet on niin kiukkusia ja alkaa karjua että mee nyt muija äkkiä pois siitä edestä ku mulla on kiire". :D

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:

...ja se aito wienerleikehän on käytännössä italialainen ruokalaji nimeltään Costoletta alla milanese. Tosin italiaan se on tullut espanjasta, mutta Itävaltaan se tuli nimenomaan Italiasta. Luu vain pois Costolletta alla milanesesta niin saatiin Wiener Schnitzel.
Suomessahan tosiaan tuo on kaukana "aidosta", täällä on muutenkin laardissa paistaminen melko vieras asia ja aito wienerleike sitten taas paistetaan nimenomaan laardissa, ei voissa tai muussa rasvassa. Ja aidossa wienerleikkeessä ei kuulu olla kastiketta, täällä melkeen aina tuupataan siihen joku kastike.

Ainakin 80-luvulla käytiin Suomessakin kovaa kiistaa, tehdäänkö aito wienerleike possusta vai vasikasta. Silloin vasta mulle selvisi, että noita leikkeitä tehdään possustakin (tai ranskassa jopa kanasta) ja etteivät kaikki kokitkaan ole asiasta täysin yksimielisiä mikä on se oikeaoppinen liha tuohon. Mutta selkeä pääosa on mun tietääkseni vasikan kannalla ja äsken tehty google-haku vahvisti asian. (Samassa google-haussa selvisi ihan sattumalta sellanen mulle täysin uusi asia, että wienerit ovatkin nimestään huolimatta alunperin tanskalaisia :eek!: Ja niinku mä Wienissä joskus vartavasten söin kahvilassa wiinereitä, tai ainakin jotain sen näkösiä pullia, että "saan ihan aitoja wiinereitä, sellasia ku niiden kuuluu olla". :p )

Viimeksi muokattu:

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Runar ja Kyllikki sanoi:
...ja se aito wienerleikehän on käytännössä italialainen ruokalaji nimeltään Costoletta alla milanese. Tosin italiaan se on tullut espanjasta, mutta Itävaltaan se tuli nimenomaan Italiasta. Luu vain pois Costolletta alla milanesesta niin saatiin Wiener Schnitzel.
Suomessahan tosiaan tuo on kaukana "aidosta", täällä on muutenkin laardissa paistaminen melko vieras asia ja aito wienerleike sitten taas paistetaan nimenomaan laardissa, ei voissa tai muussa rasvassa. Ja aidossa wienerleikkeessä ei kuulu olla kastiketta, täällä melkeen aina tuupataan siihen joku kastike.

Ainakin 80-luvulla käytiin Suomessakin kovaa kiistaa, tehdäänkö aito wienerleike possusta vai vasikasta. Silloin vasta mulle selvisi, että noita leikkeitä tehdään possustakin (tai ranskassa jopa kanasta) ja etteivät kaikki kokitkaan ole asiasta täysin yksimielisiä mikä on se oikeaoppinen liha tuohon. Mutta selkeä pääosa on mun tietääkseni vasikan kannalla ja äsken tehty google-haku vahvisti asian. (Samassa google-haussa selvisi ihan sattumalta sellanen mulle täysin uusi asia, että wienerit ovatkin nimestään huolimatta alunperin tanskalaisia :eek!: Ja niinku mä Wienissä joskus vartavasten söin kahvilassa wiinereitä, tai ainakin jotain sen näkösiä pullia, että "saan ihan aitoja wiinereitä, sellasia ku niiden kuuluu olla". :p )
Israelissa söin wienerleikettä ja hyvää oli. Kysyessäni, että mitähän lihaa mahtoi olla, sain vastauksen, että kalkkunasta oli kyseinen "wienerleike" valmistettu.