Talviharjoittelutopic

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Puhis

Banned
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Itse tosiaan painan sen 95-100kg kamat päällä, johtuu osittain ylimääräisestä mutta myös ruumiinrakenteesta. Olen 185cm pitkä, joten se luontainen painokin on varmasti korkeammalla kuin teidän painot tällä hetkellä. Jos saisi hieman pudotettua ennen kauden alkua, niin hyvä olisi, koska ei hirveästi huvita antaa 30kg tasoitusta muihin nähden :eek:

Jacq ja Williams- tosin tietävät kokoni jo, joten heille tämä ei tule yllätyksenä, mutta muille se saattaa tulla joten ilmoitan nyt ajoissa.

Örfil

Guest
Mulla on varmaan luut balsasta tai hiilikuitua: olen 178 cm ja normaalipainoisena olen siinä 68-72 kg. Nyt n. 75 eli perus talvimöhis ja tarttis tuo kolmisen kiloa hukata ekaan kisaan mennessä. Ihan tsykolokisista syistä. Turun finaalikisassa olin 68 eli vähän tuppaa heittelemään paino :alppu: Liekö avioituminen tuolloin laiskistanut miehen ;)

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Mulla on varmaan luut balsasta tai hiilikuitua: olen 178 cm ja normaalipainoisena olen siinä 68-72 kg. Nyt n. 75 eli perus talvimöhis ja tarttis tuo kolmisen kiloa hukata ekaan kisaan mennessä. Ihan tsykolokisista syistä. Turun finaalikisassa olin 68 eli vähän tuppaa heittelemään paino :alppu: Liekö avioituminen tuolloin laiskistanut miehen ;)
3 vkoa Turun jälkeen KICssä muistaisin aika vahvastikin meidän eron olleen alle 10kg, ja ite olin sen vaa´an mukaan ajokamoissa 85,1. Sinä vissiin joku 76..?
Ja juu, tsykolokiset syyt auttaa myös kyllä saamaan omasta ajosta vielä vähän enemmän irti kyllä :ahem:

Totke

Psyykeenmurskaaja
Sijainti
Hämeenlinna
No huh. Pitäisköhän tässä tosissaan alkaa huolehtimaan painostaan kun mua pidemmät jätkät on ihan ruikkuja "tukevassa" kunnossaankin. Minä kun luulin että mä olen ollut aika ruikku tähän varteeni. Täytyy vissiin hankkia joku aktiivinen nainen niin saa tuo keskivartalokin harjoitusta. :idea::D

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Mä aiheutan teille muille lisää päänvaivaa.. Nimittäin tänään punnituksessa painoni oli 69.6kg.. Ei ehkä kuulosta mitenkään alhaiselta, mutta yleensä tässä vaiheessa vuotta painoni on huidellut lähempänä 75 kiloa kuin 70 kiloa ja tipahtanut elokuuhun mennessä sinne 65 kiloon. Se saattaa kertoa ehkä jotain.. Jos kehitys jatkuisi samana, niin loppukesästä huitelen jo siellä Nasty Boyn ja Jonin lukemissa. ;) Kunpa sais vielä sen saman ajotaidon (siis NB:n, ei Jonin :D), niin olis ihan jees. :D

Noh.. Myönnettäköön sellainen juttu, että poikkeuksellisesti aloitin kuntosalikauden kunnolla vasta nyt vuoden vaihteessa, mutta toisaalta talvikauden ohjelmani on kyllä aerobisempi kuin koskaan ennen.. Massaa en salilta hae, joten se paino tuskin paljoa nousee.. Sen sijaan hiihtoa tulee (ja on tullut) paljon, ja se on tehokasta! :ahem:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Joskus aiemminkin jollain tapaa jonkun tullut todettua että hieno homma kun harrastukset innostaa pitämään itsensä edes jollain tapaa kondiksessa :thumbup:

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
Rahatilanne on vähän tiukka tällä hetkellä, joten harjoittelun osalta on pitänyt aika hiljaista tänä(kin) talvena. Pitääpä kuitenkin tsekkailla, jos joku kerta pääsisi vaikka Myllypuroon. Viimeistään ulkoratakisoihin yritän ainakin päästä mukaan joka tapauksessa!

Örfil

Guest
Mä aiheutan teille muille lisää päänvaivaa.. Nimittäin tänään punnituksessa painoni oli 69.6kg
No tuota mä olen joskus ihmetellyt: olen päätä sua pitempi ja "normaalikunnossa" ollaan samoissa painoissa. Parhaimmillaan olin joskus 2005 63-64 kg kun juoksin lenkkiä vähän tiiviimmin. Mulla on tosiaan luusto varmaan jotain kevytmetallia :eek!:

Jacques

Sijainti
Helsinki
No tuota mä olen joskus ihmetellyt: olen päätä sua pitempi ja "normaalikunnossa" ollaan samoissa painoissa. Parhaimmillaan olin joskus 2005 63-64 kg kun juoksin lenkkiä vähän tiiviimmin. Mulla on tosiaan luusto varmaan jotain kevytmetallia :eek!:
Mä en usko että luuston paino (eiköhän se ole kaikilla sama) selittää tota millään tavalla.. Sä oot kuitenkin ruumiinrakenteeltasi hoikka, niin sehän sitä selittää.. :)

Toinen juttu on se että lihakset painaa, ja vaikka triathlon on aika äärimmäinen kestävyyslaji, niin kyllä sitä voimaakin tarvitaan (ihan eri lailla kuin esim maratoonareilla, johon luultavasti sekoitat. Pyöräilyssä kun tarvitaan ne betonit. ;)).. Ja kolmas selitys on se, että onhan mulla edelleen sitä ylimääräistä vyötäröllä, kun aika tuhdissa kunnossa olin silloin kun liikunnan aloitin.. Eri asia olis ollut, jos olis älynnyt aloittaa treenaamisen silloin 19 vuotiaana, kun painoa oli se 55kg, mutta kun ei.. piti ottaa ne 25kg painotasoitukset ennenkuin tajusi. :D

Ja sitten tosiaan treeniohjelmani (pitkät tehokkaat treenit vasta keväällä ja kesällä) tekee sen, että paino tosiaan vaihtelee sen 10kg vuodessa ja tammi-helmikuussa yleensä painoa on eniten (ja nyt siis ~4kg vähemmän kuin tasan vuosi sitten).. :) En usko, että painoni tippuu tästä 10kg, mutta luultavasti tuo 63-64kg saattaa olla heinäkuussa realiteettiä jos sairastelut ei sotke treenaamista. :) Tosin tuo saattaa hämätä mua että aloitin salitreenit myöhempään kuin aiemmin.. painoa saattaa tulla lisää, mutta toisaalta treeni ei ole massan hakua vaan lihaskestävyystyyppistä..

Örfil

Guest
Toinen juttu on se että lihakset painaa
Voidaan vertailla Hytösmäiseen tapaan milloin vaan habaa, rinnan ympärystä ja jalkalihaksia, ja silti olen sua isompi samoilla kiloilla :confused:

Ihan tosi, multa puuttuu varmaan jotain sisäelimiä tai jotain! Ei tämä vähäpainoisuus muuten selity. Tosin en valita ;)

Olen painanut parhaimmillaan 96 kg (tänään 75.4), mutta siihen aikaan penkkitulos olikin 130 kg ja jalkakyykky 165 kg.

Totke

Psyykeenmurskaaja
Sijainti
Hämeenlinna
Ihan tosi, multa puuttuu varmaan jotain sisäelimiä tai jotain! Ei tämä vähäpainoisuus muuten selity. Tosin en valita ;)
Maksa ei ole turvonnut seitsemänkiloiseks, niinku ammattilaisilla? Jacques hoitaa tuon puolen katos "urheilijan ravintolisillä" ja minä ihan muilla keinoilla.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Voidaan vertailla Hytösmäiseen tapaan milloin vaan habaa, rinnan ympärystä ja jalkalihaksia, ja silti olen sua isompi samoilla kiloilla :confused:

Ei mittanauha kerro mitä siellä on, mutta kuten sanoin, tuossa oli kolme asiaa joiden epäilen vaikuttavan asiaan.. :)

Minusta sä kuulostat ihan normaalilta (olipa kohteliaasti ilmaistu :D).. Jos painoindeksisi menee lähelle alalukemia, niin sitten voi puhua jostain poikkeuksellisesta.. Mutta veikkaisin sun painoindeksin olevan aikalailla optimaalinen. 21 - 22.. Liippasiko lähelle? :)

Itselläni se on 24, eli lähellä ylärajaa edelleen.. Ja kyllähän se suurin syy taitaa olla tuo ihra tuossa mun vyötäröllä.. :) Sitä sulla ei ainakaan ole! :D

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
Minä olen 168cm ja painan nyt 65kg. Missään tapauksessa en aio pudottaa KKWCS-kautta ajatellen painoani. Viime kaudella pudotin reippaasi, ja alhaisemmillaan paino oli 63 kiloa. Silloin tuntui, että käsivarret ovat jo kuin pulkannarut pakkasella. Eli fyysinen voima heikkeni. Ajamisessa se ei kyllä toisaalta edes Turussa tuntunut mitenkään. Veikkaan, että painoni tulee kesää kohden hieman nousemaan. Ei rasvasta, vaan tarkoitukseni on parantaa lihaskuntoni tasolle, jolla se oli ennen viime kevään painonpudotustalkoita. Vaikka mulla paino vähän nousisikin, on se silti alhaisimpia meidän porukassa ja kilpailuetu

Williams-

Senior member
Sijainti
Hyvinkää
Itsellä tosiaan liikkuu paino 58-60 kilon paikkeilla ja painoindeksi on jotain 19,xx. Tästä johtuen ole syytä pudottamiseen, enkä haluakaan moiseen ryhtyä koska olen tuohon nykyiseen tyytyväinen. :)

Mutta oli mulla muutakin asiaa eli tällaista juttua tällä kertaa.. Vielä palatakseni noihin viime viikon sunnuntain Myllypuron testeihin, niin ei ollut paras mahdollinen aloitus tälle vuodelle: suoraan sanottuna yhdellä kierroksella sähelsin kohtalokkain seurauksin ensimmäisessä kaarteessa. Sattui virhe, jonka seurauksena törmäsin rengasvalleihin, jotka sijaitsee suurin piirtein siinä varikon ulostulon jälkeisessä kohdassa. En edes ymmärrä miten saatoin sortua sellaiseen virheeseen..

En osaa arvioida nopeutta, mutta sen voin kertoa että ei se törmäys mikään kaikkein lievin mahdollinen ollut. Tuskin se muuten olisi tuntunut yläetuhampaissa. :dunno: Tuon törmäyksen jälkeisillä kierroksilla huomasin, että siihen kaarteeseen tulo oli varovaisempaa kuin ennen ko. tapahtunutta. Ihan kuin olisi pelännyt, että koska tömähtää uudelleen.. Voihan se tietenkin myös johtua itsesuojeluvaistosta, mutta pahoin pelkään että nyt ei ole kyse siitä. Terveisin nimim. tapahtuneesta on jo lähes viikko aikaa, mutta se pyörii toisinaan vieläkin mielessä

Epäilen, että tämä tapahtuma on aiheuttanut jonkinlaisen pelkoreaktion. Pitänee ensi kerralla kiinnittää huomiota tähän kun käy harjoittelemassa Myllypurossa.. Jos tuosta on jotain pelkoa nyt päässyt kehittymään, niin ei tule olemaan helppoa jatkossa. Puhumattakaan siitä, millainen prosessi on edessä jotta pääsee tapahtuneesta yli...

Toivottavasti ei ollut liian dramaattista luettavaa, kävi vain mielessä että tuosta tapahtuneesta voisi ehkä olla järkevää kertoa teillekin..

Quasimodo

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Toivottavasti ei ollut liian dramaattista luettavaa, kävi vain mielessä että tuosta tapahtuneesta voisi ehkä olla järkevää kertoa teillekin..
Se Myllypuron eka mutka on paha paikka, kun nopeutta on kuitenkin ihan riittävästi eikä ole minkäännäköistä varaa ajautua leveeksi. En uskalla itse hakea siinä mutkassa rajoja ihan täysillä, koska pelottaa rengasvalliin osuminen ja olen muutamia ei-niin-pieniä-osumia nähnytkin. Ajan sen mutkan yleensä lujaa, mutta ilman suurta riskiä törmätä rengasvalliin.

Kohtuu pienellä kokemuksellani Myllypuron radalta uskallan antaa sellaista vinkkiä, että mutkaan pitää jarruttaa jonkin verran ja kääntäminen mutkaan pitää aloittaa yleensä aikaisin, että auton saa kääntymään riittävällä nopeudella. Auto aliohjaa jonkin verran ja siksi kääntäminen pitää aloittaa aika aikaisin. Tai ainakin itse teen niin, koska en vielä ole kokeillut kunnolla jarrun avulla kääntämistä, jonka pitäisi olla Myllypurossa parempi tyyli.

Quasimodo

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Tässä vähän omia painotietojani tarkemmin. Olin pari vuotta sitten mittauksessa 177cm ja tuskin olen kasvanut siitä juurikaan. Painoni on nyt noin 70kg aamulla ja ilman vaatteita, ja painoindeksi on vähän päälle 22. Koitan nyt keväällä päästä ylimääräisestä rasvasta eroon ja samalla parantaa lihaksiani, joten rasvan pitäisi korvautua lihaksella ja painon pysyä 70kg nurkilla. Tämäkin tietenkin riippuu omasta aktiivisuudestani kuntoni parantamiseen, mutta uskoisin ettei painoni tule muuttumaan suuremmin.

// Sen verran vielä, että uskon omaavani noin 10kg ylimääräistä rasvaa. :eek: Ilman rasvaahan olen todellinen kukkakeppi, je se on oikeastaan nytkin huomattavissa ruumiinrakenteestani.

Örfil

Guest
Epäilen, että tämä tapahtuma on aiheuttanut jonkinlaisen pelkoreaktion.
Kisatessa ei saa eikä voi pelätä. Esim. Hyvinkäällä arastelu johtaa väistämättä huonoihin kierrosaikoihin. Pidä mielessä että tässä lajissa voi kuolla vain jos ei noudata ratahenkilökunnan ohjeita tai yleisiä kisasääntöjä (joita kaikki KKWCS kuskit noudattavat erittäin hienosti).

Muu pelkääminen on este hyville kierosajoille. Hana pohjaan! ...ja jarrua ajoissa...

FO110K

Banned
Kohtuu pienellä kokemuksellani Myllypuron radalta uskallan antaa sellaista vinkkiä, että mutkaan pitää jarruttaa jonkin verran ja kääntäminen mutkaan pitää aloittaa yleensä aikaisin, että auton saa kääntymään riittävällä nopeudella. Auto aliohjaa jonkin verran ja siksi kääntäminen pitää aloittaa aika aikaisin. Tai ainakin itse teen niin, koska en vielä ole kokeillut kunnolla jarrun avulla kääntämistä, jonka pitäisi olla Myllypurossa parempi tyyli.
Mulla eri kokemukset, ensinnäkin en jarruta, vaan pienellä nostolla auto kevyesti linkkuun jotta kääntyy sisään paremmin.
Ei aliohjaa ja tuntuu tapana suht ripeeltä, ainakin omalla kohdalla.

Tietty maininnan arvoista on:
olen vähän eri mittainen kuin nipsu, istun varmastikin edempänä autossa
(lyhyet jalat muutenkin lyhyellä kaverilla niin penkki on aika edessä yleensä)
ja massaa on myös enempi joka vaikuttanee hieman auton pitoon keulassa, eli voi olla ettei mun ajotyyli sovi kaikille...
edit. tää nyt vain on mutufiilistä sen pohjalta miten itse kokee penkkiä yms. säätäessä tilanteen.

Wilzku: ihan normaali reaktio sinänsä jos on osunut ns. "varmassa paikassa", mulla oli sama ongelma Hyvinkäällä kun sillon tokalla kisareissulla meinas lähtee auto käsistä siellä takaosan äSSissä
(en saanut hyvää linjaa ekaan yhdistelmään niin auto ajautui kanttarille seuraavaan ja oli hetken kahdella pyörällä = ei kiva fiilis niissä vauhdeissa)
Vinkkinä omasta kokemuksesta että kokeile rauhassa mutka läpi erilaisilla tavoilla, sitten kun huomaa että se tosiaan on ollut vaan puhdas vahinko tmv., niin kyllä se ajo siitä sitten taas :ahem:

Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Siinä on ihan selvät paikat, mistä on asvaltti kulunut. Siinä jarrutetaan/himmataan ja käännetään.

Itse ajan sen ekan mutkan "näpäytys" jarrulla ja sitten lyhyttä linjaa ulos.

Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.