Talvitestit 2006-2007

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
technine sanoi:
Aivan pakko puuttua keskusteluun. Itse kilpa-autoja ajaneena ja kilpailleena en keksi väitteellesi mitään perustelua, paitsi ehkä luotettavuuden testaamisen, mihin sekään ei sovellu, koska auto ei joudu samanlaiseen rasitukseen, kuin kilpailutilanteessa.

Testien tavoitteenahan (noin pelkistetysti) on saada auto kiertämään kierros nopeammin. Kun ajetaan limitillä, voi kierrosaikaa rajoittavana tekijänä olla esim renkaiden pito, kun ajetaan vähemmän limitillä, muodostuu rajoittavaksi tekijäksi esim. auton mutka ja suoranopeus, mutta tällöin siihen vaikuttaakin kaasupoljin.. kärjistetty esimerkki, mutta ideana: vain limitillä ajettaessa paljastuu todelliset rajaehdot.

Myös auton ajettavuus on erilainen limitillä. Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä, että kun esimerkiksi mutka ajetaan kovempaa, vaikuttaa autoon suurempi "mutkasta ulospäin" vaikuttava keskipakoisvoima, ja tämä muuttaa auton käyttäytymistä.

Lonson asiantuntevaa vastinetta odotellessa -> jääkaapille väsäämään kossupaukkua :D
 

Lonso_567

guru experience
Liittynyt
8.10.2006
Viestit
470
Sijainti
¿¿¿Salud???
Toki rajalle vieminen on erilaista kuin niiden alle ajelu ilman pidon murtumisen vaaraa. Mutta mistä me tiedämme ettei Mika ajanut auton rajoilla? Auton rajat voivat tulla vastaan ennenkuin vauhdin rajat jos kuljettaja ei vaikkapa käytä koko rataa hyväkseen. Tai jos hänen ajolinjansa eivät ole parhaat. Eli auton raja-ajo-ominaisuudet voi tuntea ajamatta nopeita kierroksia.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Lonso_567 sanoi:
Toki rajalle vieminen on erilaista kuin niiden alle ajelu ilman pidon murtumisen vaaraa. Mutta mistä me tiedämme ettei Mika ajanut auton rajoilla? Auton rajat voivat tulla vastaan ennenkuin vauhdin rajat jos kuljettaja ei vaikkapa käytä koko rataa hyväkseen. Tai jos hänen ajolinjansa eivät ole parhaat. Eli auton raja-ajo-ominaisuudet voi tuntea ajamatta nopeita kierroksia.
Mutta tarkoitetaanko "limiitillä" auton vai kuskin rajoja? Itse olen ymmärtänyt, että "limiitti" on se raja, jossa auto pysyy vielä hanskassa tai ei pysy. Taidokkaammalla kuskilla se voi tulla vastaan myöhemmin kuin huonommalla.

Oman näkemykseni mukaan tuota "limiittiä" ei pysty löytämään kuin menemällä ajoittain sen yli. Se tietää pieniä tai vähän suurempia virheitä, mikä voi tarkoittaa pienempiä tai suurempia ulosajoja. Hyvässä tapauksessa vain koukataan hieman radan ulkopuolella, huonommassa autosta tulee rusina.

Mielestäni rutiinitesteissä ei ole järkeä ajaa aivan limiitillä, koska vähänkään vakavampi ulosajo vähentää testiaikaa dramaattisesti auton vaatiessa korjausta. Testeissä siis ajetaan (näkemykseni mukaan) yleisesti ottaen hieman (tai hieman enemmän) limiitin alapuolella.

No, en ole kilpa-autoilija, joten ehkä ammattislangissa tuolla on jokin muu merkitys.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
WebSlave sanoi:
Mutta tarkoitetaanko "limiitillä" auton vai kuskin rajoja? Itse olen ymmärtänyt, että "limiitti" on se raja, jossa auto pysyy vielä hanskassa tai ei pysy. Taidokkaammalla kuskilla se voi tulla vastaan myöhemmin kuin huonommalla.

Oman näkemykseni mukaan tuota "limiittiä" ei pysty löytämään kuin menemällä ajoittain sen yli. Se tietää pieniä tai vähän suurempia virheitä, mikä voi tarkoittaa pienempiä tai suurempia ulosajoja. Hyvässä tapauksessa vain koukataan hieman radan ulkopuolella, huonommassa autosta tulee rusina.

Mielestäni rutiinitesteissä ei ole järkeä ajaa aivan limiitillä, koska vähänkään vakavampi ulosajo vähentää testiaikaa dramaattisesti auton vaatiessa korjausta. Testeissä siis ajetaan (näkemykseni mukaan) yleisesti ottaen hieman (tai hieman enemmän) limiitin alapuolella.

No, en ole kilpa-autoilija, joten ehkä ammattislangissa tuolla on jokin muu merkitys.
Itse käsitän että testeissä ajettaisiin kovaa. Eli ei mitään aika-ajo vetoja Kimin tyyliin pihalle, vaan vedetään niin kovaa kuin osaa ajaa, niin ettei tule virheitä.
Idea lie siinä että autolla ajetaan kovaa jotta sen käyttäytyminen olisi samaa tasoa kuin kilpatilanteessa, ja toisekseen on tärkeää, että kuljettaja pystyy ajamaan samalla vauhdilla useampia sessioita.

Eli jos ei kovinkaan kovaa ajeta, niin kahden eri session ajat voi heittää liikaa vaikkei autoon olisi tehty mitään, ihan vain ku kuski ajaa tietämättään eri nopeutta toisella legillä. Tämä on se mikä pitäisi minimoida testeissä, eli kuskin merkitys nollaksi, ja sehän saadaan ku kuski ajaa niin hyvin kuin osaa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Oberfeldwebel sanoi:
Itse käsitän että testeissä ajettaisiin kovaa. Eli ei mitään aika-ajo vetoja Kimin tyyliin pihalle, vaan vedetään niin kovaa kuin osaa ajaa, niin ettei tule virheitä.
Niin, eli jonkinlaista "normaalia kisavauhtia", muttei limiitillä. Testeissä haetaan harvoin äärimmäistä nopeutta, vaan auton käyttäytymistä kulloinkin tehdyillä muutoksilla. Muuttunella autolla nyt muutenkaan ei voi ainakaan aluksi vetää "aivan täysillä", koska käyttäytyminen on juuri se testattava asia. Eli ei aivan niin kovaa kuin "osaisi", vaan siten, että auto varmasti pysyy radalla. Testin edetessä toki oppii auton käyttäytymisestä lisää ja vauhti saattaa parantua polttoaineenkin vähentyessä (mutta toisaalta renkaiden kuluessa).
Idea lie siinä että autolla ajetaan kovaa jotta sen käyttäytyminen olisi samaa tasoa kuin kilpatilanteessa, ja toisekseen on tärkeää, että kuljettaja pystyy ajamaan samalla vauhdilla useampia sessioita.
Kilpatilanteessa ei ajeta aivan luupäänä hullun lujaa ellei olla saalistamassa sijoitusta. Varsinkaan ykkösissä, jossa pääasiassa ajellaan yksin, ilman kilpailutilannetta. Kilpailutilanne taas tuo omat haasteensa, eikä mies miestä vastaan ajettaessa synny niitä parhaimpia kierrosaikoja (siis jos ollaan jo niin lähellä edelläajavaa).
Eli jos ei kovinkaan kovaa ajeta, niin kahden eri session ajat voi heittää liikaa vaikkei autoon olisi tehty mitään, ihan vain ku kuski ajaa tietämättään eri nopeutta toisella legillä. Tämä on se mikä pitäisi minimoida testeissä, eli kuskin merkitys nollaksi, ja sehän saadaan ku kuski ajaa niin hyvin kuin osaa.
No vähänhän testillä on annettavaa, jos autoa ei muuteta toiselle "legille". Väittäisin kyllä, että ammattimainen kuski noin suurin piirtein osaa määrittää ajotyylinsä samanlaiseksi sessiosta toiseen, jos sitä vaaditaan. Ei se ole niin mustavalkoista, että ajetaan tasan niin lujaa kuin päästään, tai sitten eri tavoin hiljempaa. Kyllä kuskit osaavat säädellä ajonopeuttaan vähän tarkemmin.
 

Lonso_567

guru experience
Liittynyt
8.10.2006
Viestit
470
Sijainti
¿¿¿Salud???
WebSlave sanoi:
Mutta tarkoitetaanko "limiitillä" auton vai kuskin rajoja? Itse olen ymmärtänyt, että "limiitti" on se raja, jossa auto pysyy vielä hanskassa tai ei pysy. Taidokkaammalla kuskilla se voi tulla vastaan myöhemmin kuin huonommalla.
Samaa mieltä. Eri kuskeilla limitit ovat eri kohdissa. Eroa voi tulla ajotyyleistä, säädöistä tai pikkuvirheistä. Joku vähemmän taidokas tai huonoilla säädöillä liikkuva voi ajaa täysiä limitillä, eikä pärjää hieman alle limitin kurvailevalle tallikaverille.
Oman näkemykseni mukaan tuota "limiittiä" ei pysty löytämään kuin menemällä ajoittain sen yli. Se tietää pieniä tai vähän suurempia virheitä, mikä voi tarkoittaa pienempiä tai suurempia ulosajoja. Hyvässä tapauksessa vain koukataan hieman radan ulkopuolella, huonommassa autosta tulee rusina.
Pakko kai se joskus on ylittää että sen tietää ja tuntee miten se tulee. Noin muuten on kai paras ajella parhaansa mukaan karvan verran alle sen.
Mielestäni rutiinitesteissä ei ole järkeä ajaa aivan limiitillä, koska vähänkään vakavampi ulosajo vähentää testiaikaa dramaattisesti auton vaatiessa korjausta. Testeissä siis ajetaan (näkemykseni mukaan) yleisesti ottaen hieman (tai hieman enemmän) limiitin alapuolella.
Samaa mieltä. Uusia osia testatessa lienee tarkoitus ajaa tasaisia vertailukelpoisia kierrosaikoja, eikä niinkään ennätyskierroksia ja siinä sivussa lukuisia virheitä. Säätöjä hakiessakin luulisin, että kuljettajat tuntee muutokset ilman limitin ylitystä ja hallinnasta taistelua.

Kilpa-autoa en ole ajanut, enkä oikeastaan kartingiakaan. Mutta aiemmin kun oli puhetta ajo-ominaisuuksista hiljempaa ja lujempaa ajaessa, niin eiköhän jokainen ymmärrä että kilpa-auton ajo-ominaisuuksista puhuttaessa ajetaan sen verran lujaa että dynamiikkaa on jotain muuta kuin että renkaat pyörii tasan kulkusuuntaan........
No, en ole kilpa-autoilija, joten ehkä ammattislangissa tuolla on jokin muu merkitys.
 
Viimeksi muokattu:

hurjapäätön

formulat kulkee kovaa
Liittynyt
20.10.2006
Viestit
218
Sijainti
MONACO!!!
Q. Were you happy with the lap times?

MH: If the timesheet was upside down I would be happier! But it looks actually good. Yes, I mean after five years to come back in F1 and to go very hard, flat out, I think I would make mistakes. The risk would be damaging the car.

That would first of all not look professional and I don't think I would learn anything then. The exercise here was to learn, give feedback to the engineers so that they can improve the car. You don't have to go for the ultimate lap time to improve the car in certain areas.

In other areas, yes you have to go 100 percent, to improve, and it would have been better to have a better lap time, but I think it would be unfair for the people to expect that automatically after five years I could go maximum attack and bang in a time.

Maybe with the fuel level down to a minimum, maybe then we could get down to a good lap time. But that was not the intention. The plan was to run the same fuel level all the time, which are high enough to work on the race configuration.

Maybe if we had a new set of tyres then maybe the lap time could have been 1.2 to two seconds faster. But we did not do that because Lewis was on a certain programme with the tyres. That (lap times) was not the issue. I don't think we should talk about.
 

mariko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2006
Viestit
985
Lonso_567 sanoi:
Toki rajalle vieminen on erilaista kuin niiden alle ajelu ilman pidon murtumisen vaaraa. Mutta mistä me tiedämme ettei Mika ajanut auton rajoilla? Auton rajat voivat tulla vastaan ennenkuin vauhdin rajat jos kuljettaja ei vaikkapa käytä koko rataa hyväkseen. Tai jos hänen ajolinjansa eivät ole parhaat. Eli auton raja-ajo-ominaisuudet voi tuntea ajamatta nopeita kierroksia.


-....on itekkin vedetty racea sen verran että itse ainakin en tätä alleviivaa...ainakin kun ajoin kartinkia vedin aina testiä täysillä,en mä muuten koskaan olis osannu autoa säätää,siis jos olisin tyhjäkäynnillä ajellu...yleensähän kilpa auto säädetään niin että sillä pystyy ajamaan mahd.kovaa ja että käytös on paras mahdollinen suurissa nopeuksissa,joskus on tietty pakko tehdä muutamia kompromisseja,näin ainakin toimin omalla kohdalla aikanaan ja tulostakin tuli ihan kivasti.....ei tosin niiistä tässä sen enempää...:eek!:
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
No kovasti näyttää siltä että ne jotka omaavat hieman kokemusta asioista ymmärtävät, että limiitillä se on testattava ja täydellä vedettävä, kun autosta halutaan todella nopea ja saada ne pienetkin merkitsevät sekunnin kymmenykset ajasta pois.

Ne jotka näin tekevät, ja ovat yleensä myös testiajoissa siellä tulosliuskojen kärkipäässä ovat niitä kuljettajia jotka menestyvät! Ne toiset on sitten niitä ihan hyviä kuskeja joista ei koskaan tule voittajia saatikka maailmanmestareita!

Tokihan se tässä Häkän testisessioissa on ymmärrettävää ettei Häkällä ole tuntumaa vetää rajoilla! Eipä Häkä siellä ollut viilaamassa autoa itselleen kärkituloksia ajatellen.

Mut joo ei siellä sunnuntai ajelijat pärjää se on selvä mut saahan sitä olla eri mieltä jos sille tuntuu :thumbup:
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
WebSlave sanoi:
No vähänhän testillä on annettavaa, jos autoa ei muuteta toiselle "legille". Väittäisin kyllä, että ammattimainen kuski noin suurin piirtein osaa määrittää ajotyylinsä samanlaiseksi sessiosta toiseen, jos sitä vaaditaan. Ei se ole niin mustavalkoista, että ajetaan tasan niin lujaa kuin päästään, tai sitten eri tavoin hiljempaa. Kyllä kuskit osaavat säädellä ajonopeuttaan vähän tarkemmin.
No meikä on kyllä tässä asiassa hiukan erimieltä, tiiä sitten kumpi on oikeassa, mutta kyllä kilpa-autolla oikeasti pystyy ajaan todella kovaa (lähes limiitillä) vaikka kuin pitkään ilman virheitä, jos keskittyy hommaansa.
Ja se suurinpiirtein samanlain ajaminen, se suurinpiirtein voi olla pikkasen liian iso ero siitä huolimatta.
Ajattele nyt jos kaveri vetää tiettyä vauhtia, ja autoon vaihetaan jotain osia, sitten tämä vetää just samaa vauhtia. Tallikaveri käy samalla tempasemassa sekunnin kovemman ajan.. :eek:
So, kovaa ne vetää.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Oberfeldwebel sanoi:
No meikä on kyllä tässä asiassa hiukan erimieltä, tiiä sitten kumpi on oikeassa, mutta kyllä kilpa-autolla oikeasti pystyy ajaan todella kovaa (lähes limiitillä) vaikka kuin pitkään ilman virheitä, jos keskittyy hommaansa.
Tuota mieltä minäkin olen. Siis lähes limiitillä. Mutta mitään kisamittaa ei aivan limiitillä pystytä ajamaan, sillä keskittyminen herpaantuu väkisinkin niin pitkässä suorituksessa. Liian lähellä limiittiä se tarkoittaa virheitä.
Ja se suurinpiirtein samanlain ajaminen, se suurinpiirtein voi olla pikkasen liian iso ero siitä huolimatta.
Ero mihin?

Siis jos Schumi vetää ensin tasaisesti kisassa muutaman kymmenyksen sisään ja sitten kilpailijan mennessä varikolle parantaa kierrosaikojaan n. sekunnilla, niin onko tämä tehty pelkällä moottorin säädöillä, vai lisääkö kuskikin yritystä? Mielestäni sekä että. Joten ne tasaiset kierrosajat ennen sitä ovat osoitus, että kaveri pystyy ajamaan tietoisesti hieman hiljempaa, mutta tasaisesti.

Ajattele nyt jos kaveri vetää tiettyä vauhtia, ja autoon vaihetaan jotain osia, sitten tämä vetää just samaa vauhtia. Tallikaveri käy samalla tempasemassa sekunnin kovemman ajan.. :eek:
Liikaa muttujia jäi kertomatta, jotta tuosta voisi päätellä mitään.
 

Lonso_567

guru experience
Liittynyt
8.10.2006
Viestit
470
Sijainti
¿¿¿Salud???
mariko sanoi:
-....on itekkin vedetty racea sen verran että itse ainakin en tätä alleviivaa...ainakin kun ajoin kartinkia vedin aina testiä täysillä,en mä muuten koskaan olis osannu autoa säätää,siis jos olisin tyhjäkäynnillä ajellu...
Ei kai nyt autoa 'tyhjäkäynnille' säädetä... itse ajattelisin että jos auto säädetään hyvin ajettavaksi hieman alle rajan, sitä on parempi viedä rajalle...
Oberfeldwebel sanoi:
Ajattele nyt jos kaveri vetää tiettyä vauhtia, ja autoon vaihetaan jotain osia, sitten tämä vetää just samaa vauhtia. Tallikaveri käy samalla tempasemassa sekunnin kovemman ajan.. :eek:
So, kovaa ne vetää.
Jos autoon vaihdetaan oikeasti parantavia osia, niin ei kai kukaan jämähdä vanhoihin aikoihin? Jos vaikka autoon vaihdetaan siipi joka on yhtä hyvä mutkassa mutta nopeampi suoralla, niin kierrokset paranevat automaattisesti. Tai jos jotain mutka-ajo-ominaisuuksia parannetaan, niin ei niitä tarvii käskeä että nyt voit kaasuttaa hieman aiemmin.
 

Piiz

Member
Liittynyt
22.3.2004
Viestit
6
mariko sanoi:
-....on itekkin vedetty racea sen verran että itse ainakin en tätä alleviivaa...ainakin kun ajoin kartinkia vedin aina testiä täysillä,en mä muuten koskaan olis osannu autoa säätää,siis jos olisin tyhjäkäynnillä ajellu...yleensähän kilpa auto säädetään niin että sillä pystyy ajamaan mahd.kovaa ja että käytös on paras mahdollinen suurissa nopeuksissa,joskus on tietty pakko tehdä muutamia kompromisseja,näin ainakin toimin omalla kohdalla aikanaan ja tulostakin tuli ihan kivasti.....ei tosin niiistä tässä sen enempää...:eek!:
Tota noin... Itsekin kartingia MM tasolle saakka ajaneena sanoisin että en välttämättä lähtisi vertaamaan kauheasti karting testausta F1 testaukseen. Syyt kartingissa ulos ajot 99% todennäköysyydellä suht harmittomia(ellei sitten vedä katon [kypärän] kautta Genkin cafeen aitaan kuten eräs nimeltä mainitsematon kaverini). Säädöt rengaspaineita lukuunottamatta ja mahdollisesti ratasta lukuunottamatta suht samat kisaan ja aika-ajoon. Ykkösissä muuttujia on helvetisti enemmän joita luulisin, että testataan yksi kerrallaan jotta homma saadaan joskus toimimaan eli vedetään testausvauhdilla eli ei 100% max nopeudella vaan samanlaisia kierroksia putkeen jotta huomataan erot. Harva pystyy ajamaan max vauhdilla peräkkäin samanlaisia kierroksia.

Ps. Mariko itsekkin ajoin myös aina täysillä mutta ehkä jälkikäteen ajateltuna se ei ollut välttämättä ihan järkevää...
 

mariko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2006
Viestit
985
Piiz sanoi:
Tota noin... Itsekin kartingia MM tasolle saakka ajaneena sanoisin että en välttämättä lähtisi vertaamaan kauheasti karting testausta F1 testaukseen. Syyt kartingissa ulos ajot 99% todennäköysyydellä suht harmittomia(ellei sitten vedä katon [kypärän] kautta Genkin cafeen aitaan kuten eräs nimeltä mainitsematon kaverini). Säädöt rengaspaineita lukuunottamatta ja mahdollisesti ratasta lukuunottamatta suht samat kisaan ja aika-ajoon. Ykkösissä muuttujia on helvetisti enemmän joita luulisin, että testataan yksi kerrallaan jotta homma saadaan joskus toimimaan eli vedetään testausvauhdilla eli ei 100% max nopeudella vaan samanlaisia kierroksia putkeen jotta huomataan erot. Harva pystyy ajamaan max vauhdilla peräkkäin samanlaisia kierroksia.

Ps. Mariko itsekkin ajoin myös aina täysillä mutta ehkä jälkikäteen ajateltuna se ei ollut välttämättä ihan järkevää...

-no joo,tää mun esimerkki olikin mitä itte on tullu koettua nuoruudessa...:D tottakai "isojen" poikien autoissa on miljoona asiaa enemmän mitä pitää säätää/olttaa huomioon/vaihtaa et setra,et setra...:eek!: samaa mieltä ollaan tossakin et järjen käytöllä olis tulokset ollu aikanaan kartingissa todennäköisesti huomattavasti paremmat....:ahem: tuli runtattua aina "muximum attack" asenteella...joskus onnas,joskus taas ei...no muutama mestaruus tuli kuiteki poimittua,ja se riittää mulle ihan hyvin...nyt on tullu 5v tauko lajissa kun on talo pykätty ja kakruja väännetty,mut ens kesänä olis tarkotus taluttaa viivalle maxi rotax ja kattoo miten vanhan jarrun käypi....:thumbup: se on mun mielstä erittäin hyvä stressin poltto laji tuo kartinki nääs....:tongue:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Männäviikon testien satoa

Pistänpä nämä nyt esiin, mikäli joku kokee informatiiviseksi. Mitään järin yllättäviä juttuja noissa ei tosin ole, mitä nyt luotettavuusongelmista kärsineet vähän erottuvat.

Ajetut kilometrit Barcelonan testeistä:

Koodi:
Honda		2600,374
Renault		2475,445
Toyota		2105,285
Toro Rosso	2100,658
Ferrari		2082,15
McLaren		1934,086
BMW 		1813,784
RBR    		1804,53
Super Aguri	1341,83
Williams	1013,313
Kuskeja nähtiin radalla yhteensä 26. Ajopäivät ja -kilometrit:

Koodi:
Barrichello	3	1355,711
Davidson	3	1341,83
Piquet		3	1267,798
Kovalainen	3	1207,647
Liuzzi		3	1124,361
Badoer		3	1091,972
Coulthard	3	1064,21
Speed		3	976,297
Hamilton	3	906,892
Klien		2	851,368
Kubica		3	731,066
Trulli		2	717,185
De la Rosa	2	670,915
Schumacher	2	652,407
Wurz		2	652,407
Massa		2	624,645
Heidfeld	2	620,018
Glock		1	462,7
Webber		2	411,803
Rossiter	1	393,295
Gené		1	379,414
Kobayashi	1	374,787
Panis		1	360,906
Karthikeyan	1	360,906
Häkkinen	1	356,279
Ammermüller	1	328,517
 
Viimeksi muokattu:

amino

Rekisteröitynyt käyttäjä
Liittynyt
22.5.2005
Viestit
252
Löytyykö keneltäkään tuonne Jerezin radalle live timing linkkiä loppuviikon testeja silmällä pitäen?
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
sooda sanoi:
Kimi ei ole edes pyytänyt vapautusta mäkkäriltä testatakseen ferkua. http://f1.racing-live.com/f1/en/headlines/news/detail/061204092617.shtml
Aikasemmin juuri muistelin, että eikös Kimi ole ennenkin lomaillut loppuvuoden ja jatkanut töitä vasta seuraavan vuoden alussa? Tietty ainakin sillon lomaili ku häneltä leikattiin ranne(?)

Eikös nämä kakkoskuskit muutenkin hoida yleensä nämä loppuvuoden testaukset?

Jos ei niin on Kimillä aika kova itseluottamus :)
 

Digru

Wild Animal
Liittynyt
26.9.2003
Viestit
153
Sijainti
högholmen
Mielestäni olisi Kimin syytä edes yrittää vapautusta loppuvuodeks mäkkäriltä, muuten voi tulla nokkareikään Massalta, ainakin alkukaudesta..who knows. Olisi aika nöyryyttävää että maailman toiseksi parhaiten palkattu urheilija häviää jollekin "hehmassalle":D
 
Ylös