Talvitestit 2006-2007

Mikkoz84

Schufosi
Jurva sanoi:
Jos ei noita aikoja niin kattele, vaan se mikä minua ihmetyttää McLarenin enemmät ajetut kierrokset kuin Ferrarilla.
Tai jos Ferrari säästelee testikilometreja kun Kimin mukaan auto uudistuu vielä lähes kokonaan aerodynaamisesti? Vai muistankohan nyt jotain ihan omaa.. :doubtful:

Juzo

Well-known member
Sijainti
Taipalsaari
HeKi sanoi:
Juttuhan on vissiin silloin vanha, jos siitä on jo aikaisemmin foorumilla mainittu. Oliko näin?
No en kyllä käsitä mitä järkeä on postata samoja kuvia uudestaan samaan threadiin.

patriot

Foorumin senaattori
En tiedä mutta yllättävän vähän saa Kimi kierroksia alle. Toisin sanoen yllättävän paljon teknisiä vikoja. Noista ajoista ei tosiaan vielä kannata hermostua, kun Ferrarille tulee vielä uudistuksia.

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Lonso_567 sanoi:
Hamiltoni hieman agressiivinen kuski, ehkä?
No kyllä juu, Hamiltonhan on koko porukan agressiivisin kuski. Esimerkiksi Alonso ei missään nimessä olis saanu kulumaan renkaitaan tollee, ei vaikka kuinka koittais ja yrittäis. :frank:

SuperKimi

Well-known member
Kysymyksiä ja vastauksia Kimin kanssa
Turun Sanomat, Jerez

LUIS VASCONCELOS

Ferrarin uusi suomalaistähti Kimi Räikkönen puhui lehdistölle Jerezin toisen testipäivän jälkeen keskiviikkona.

Tässä Kimin vastaukset Ferrarin luotettavuutta, McLarenin nopeutta ja kuljettajan omiin odotuksiin kohdistuneisiin kysymyksiin.

Kysymys: Ferrari ei toistaiseksi ole näyttänyt nopeimmalta autolta testeissä. Mistä se mahtaa johtua?

- On hankala sanoa yhtään mitään kierrosaikojen perusteella. Me teemme omat työmme ja pitäydymme täysin omissa ohjelmissamme. Kun kisat alkavat, sitten nähdään, mitä tapahtuu.

Kysymys: Yksi syy siirtoosi Ferrarille oli sen fantastinen luotettavuus viimeisten 7-8 vuoden aikana. Mutta sinulle oli moottoririkko Valenciassa ja nyt toinen tänään täällä. Alatko olla huolissasi legendaarisen luotettavuuden katoamisesta?

- En minä sitä murehdi. Pian saamme joitain uusia osia autoon ja niiden osien pitäisi poistaa pulmamme, joita ensimmäisissä testeissä on koettu. Kunhan alamme testata niillä osilla, jotka tulevat ensimmäiseen kisaan, luotettavuuden pitäisi olla kohdallaan. Olen vakuuttunut, että meillä on kisoissa luotettava auto, joten odotetaan ja katsotaan, miten asiat järjestyvät.

Kysymys: Oliko ensimmäinen moottoririkko yllätys vai jopa järkytys sinulle?

- Ei oikeastaan, sillä sellaista vain sattuu. Tärkeintä on, että tiedämme, mistä vika johtuu eikä se ole mikään iso aihe.

Kysymys: Miltä auton balanssi tuntuu Jerezin radalla?

- Se on ihan ok, vaikka meillä nyt olikin joitakin pulmia. Yleisesti ottaen se on kohdallaan.

Kysymys: Oletko sopeutunut hyvin autoon?

- Toki, mutta töitä riittää yhä. Olemme olleet epäonnekkaita ilmojen suhteen aloitettuamme uudella autolla, joten nyt pyrimme saamaan lisää kilometrejä. Se on nyt hyväksi.

Kysymys: Mihin olet tyytyväinen tässä testissä?

- Yleisesti siihen, miten asiat sujuvat, mutta tietysti on asioita, joihin emme ole tyytyväisiä. Niitä pitää parantaa.

Kysymys: Sujuvatko asiat odotustesi mukaisesti?

- Kyllä, parhaillaan ei ole pulmia ja olemme tyytyväinen asioiden tilaan.

Kysymys: Viihdytkö Ferrarilla? Millaiseen tiimiin olet päässyt?

- Olen hyvin onnellinen, asiat sujuvat hyvin tällä hetkellä. Katsotaan sitten, miten asiat menevät kisoissa.

Kysymys: Millaiset välit sinulla on Felipe Massan kanssa? Vaihdatteko paljon informaatiota keskenänne?

- Suhteemme on hyvä. Hän on mukava heppu ja kaikki tiimin sisällä on hyvin. Emme kyllä ole vielä paljon tehneet töitä yhdessä, joten siinäkin suhteessa kaikki on vielä aluillaan.

Kysymys: Mitä odotat kauden ensimmäiseltä kisalta?

- On vielä aivan liian aikaista tehdä ennustuksia. En todellakaan tiedä, mitä odottaa Melbournesta. Olemme vasta uusien autojemme kehitystyön alkutaipaleella, joten on parempi odotella viimeisiin testijaksoihin Bahrainissa katsoaksemme, missä olemme menossa.

Kysymys: Uskotko, että voit viimein tänä vuonna voittaa mestaruuden?

- Voin vain sanoa, että teen parhaani. Olen tällä hetkellä täysin keskittynyt testaamiseen emmekä ajattele vielä kisoja. Yritämme parhaamme tehdäksemme parannuksia niillä alueilla, missä tunnemme niitä tarvittavan. Sitten sen näkee, missä menemme.

Kysymys: McLaren toisaalta näyttää erittäin nopealta päästyään Bridgestonen renkaille. Ymmärrätkö syytä siihen?

- En tiedä, eikä se ole minun pulmani. Minulla on paljon omia juttuja, keskityn täysin työhöni Ferrarilla, joten ei minulla ole tarjota vastauksia. Kuten sanoin, on muutenkin vielä kovin aikaista tehdä päätelmiä.

Kysymys: Myönnätkö, että McLaren näyttää tällä hetkellä vahvimmalta tiimiltä?

- En tiedä, koska talvitesteissä on aina vaikea hahmottaa tilannetta. Vasta viimeiset testit tai oikeastaan vasta ensimmäiset pari kisaa näyttävät varmuudella, kuka on vahva ja kuka ei. Uskon, että kaudesta tulee erittäin tiukka.

Kysymys: Vietit vuosikaudet McLarenilla. Kun päivä on paketissa, oletko utelias tarkastelemaan, miten heillä menee vai onko McLaren vain yksi talli muiden joukossa ilman erityistunteita sinulta?

- McLaren ei todellakaan ole minulle yhtään sen läheisempi kuin mikään muukaan talli varikolla. Keskityn täysin siihen, mitä minulla on Ferrarilla. Täytyy toki olla valppaana, joten katson kyllä, mitä muut tekevät, McLaren mukaan lukien. Mutta ei se eroa muista vastustajista.

Kysymys: Onko suhteesi Ferrarin väkeen erilainen kuin mitä se oli McLarenin ihmisten kanssa?

- Eroavuutta on paljon, mutta ei ole syytä ruveta puhumaan siitä, koska se ei muuta mitään. Olen nyt onnellinen ja vain sillä on merkitystä.
Ei Kimi kyllä kamalan tyytyväiseltä vaikuta.

Viimeksi muokattu:

HeKi

Well-known member
Sijainti
FI
Juzo sanoi:
No en kyllä käsitä mitä järkeä on postata samoja kuvia uudestaan samaan threadiin.
Oho, nyt vasta hiffasin. Olin siis jäissä ja postasin kuvan täysin väärältä päivältä. :jaska: Sorry!

Japapapa

Well-known member
SuperKimi sanoi:
Ei Kimi kyllä kamalan tyytyväiseltä vaikuta.
Jos ihmiset kyselisi minulta jatkuvasti samoja asioita, niin en minäkään vaikuttaisi tyytyväiseltä. Ja ei tuosta mielestäni millään voinut saada kuvaa, etteikö olisi tyytyväinen. Pitää vaan olla varovainen puheissaan.

Ja koskaan ei voi olla täysin tyytyväinen, jos näin olisi, ei olisi enää mitään syytä jatkaa..

Hurmurisija

Well-known member
Japapapa sanoi:
Ja ei tuosta mielestäni millään voinut saada kuvaa, etteikö olisi tyytyväinen. Pitää vaan olla varovainen puheissaan.
Minä sain tuosta sellaisen kuvan, että Tiimillä on tällä hetkellä pieniä ongelmia sekä nopeudessa että luotettavuudessa.

Näyttää foorumilla olevan sellainen hurmos, että ihan sama mitä tapahtuu tai mitä Kimi sanoo, niin sitä ei oteta kuuleviin korviin.

Jos auto olisi loistava tai oikein hyvä, niin Kimi olisi sanonut sen.

Vilperi

Välimallin jätkä
Sijainti
Tampere
Mun on kyllä pakko myöntää että olen hieman huolissani McLarenin testivauhdista. Toivon kyllä olevani väärässä.

miksu

Well-known member
Sijainti
Väkivaltakunta
Vaikea mennä sanomaan tuosta mitään, kimi kyllä sanoi että joitakin pieniä pulmia on. Kimi ei myöskään tunnetusti koskaan vaikuta tyytyväiseltä ja vähättelee asioita... Toivottavasti auton parannukset ovat hyviä!

WebSlave

Trackman
Tässä vaiheessa "kautta" kaikilla on ongelmia, pienempiä tai suurempia. Ellei olisi, auto olisi tehty liian varman päälle --> olisi liian hidas.

DaSilva

In Memories
Sijainti
Madonna di Campiglio
Herätkääs nyt, kuka olisi tyytyväinen jos kone hajoaa tai on muita ongelmia autossa? Oliko Kimi tyytyväinen viime kausilla keskeytyksen jälkeen? Oliko Alonso tyytyväisen näköinen niissa ekoissa testeissä kun auto jäi radalle?

Sitten vielä tulee Jari Sporttila ja kysyy "Mikä on fiilis, miltä nyt tuntuu?"

:thumbdown

Käytetään niitä putkiaivoja pre-seasonillakin.

Japapapa

Well-known member
Hurmurisija sanoi:
Minä sain tuosta sellaisen kuvan, että Tiimillä on tällä hetkellä pieniä ongelmia sekä nopeudessa että luotettavuudessa.
Minusta tuntuu että sinä saat aina kaikesta pelkkiä negatiivisia kuvia, enkä varmasti ole ainoa foorumilainen joka näin tuntee.

Kuten Kimi sanoi, odotellaan niitä kilpailuja.. Olen aina ollut aivan samaa mieltä, antaa tallien testata ja sitten siellä kilpailuissa katsotaan kenellä menee lujaa. Toki spekulointia pitää olla, mutta joku raja siihen kannattaa silti vetää.

Hurmurisija

Well-known member
Japapapa sanoi:
Minusta tuntuu että sinä saat aina kaikesta pelkkiä negatiivisia kuvia, enkä varmasti ole ainoa foorumilainen joka näin tuntee.
Kieltämättä näin taitaa olla.