Talvitestit 2006-2007

slausa

Member
Liittynyt
26.1.2007
Viestit
7
Pikkusen tuntuis porukka ampuvan yli kun pelätään jo testiaikojen perusteella kimin uran puolesta.. Mut hyvältä näyttää ferkkujen vauhti, hienoa :thumbup:
 

mize

Well-known member
Liittynyt
11.4.2000
Viestit
82
slausa sanoi:
Pikkusen tuntuis porukka ampuvan yli kun pelätään jo testiaikojen perusteella kimin uran puolesta.. Mut hyvältä näyttää ferkkujen vauhti, hienoa :thumbup:
On kyllä monella lähtenyt mopo lapasesta ja kunnolla :D

Aivan järjetöntä vääntöä ja spelulointia epämääräisten testitulosten perusteella, onhan tätä ollut aiempinakin vuosina muttei sentään näin pahasti.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9314
Kyllähän Bemarilla on nuo häränsarvet olleet jo viime kaudella. Aivan joka paikassa niitä ei ole kyllä näkynyt, mutta mikään uusi asia heillä tuo ei ole.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
formulastara sanoi:
4 eroavaisuutta:
-jyrkempi kulma
-suurempi pinta-ala
-alosan siivelle "annetaan" vähemmän ilmaa. ts. yläsiiven ja alasiiven rako on pienempi
-yläsiipi on erillään päätylevyista, eli päätylevyt ovat normaalit, eivätkä jatku lisäyläsiiviksi, kuten aiemmissa, mm Renaultin virityksissä.
Kulma ja pinta-ala eivät minusta liity mitenkään konstruktion uutuuteen tai erilaisuuteen. Yhtä hyvin noi voisivat olla toisinkin päin, että renulla olisi jyrkempi kulma jne....

Mitä tulee siipiprofiilien välisiin rakoihin niin laittasin senkin edelliseen kategoriaan.

Mutta tuo viimeinen on hyvä huomio, sitä en itse ollut huomannutkaan.
Mutta nyt kun huomasin niin voin sanoa, että williams ei olekaan ottanut vain renun siipeä, vaan ovat ottaneet ferrarin siiven renun mausteilla.
Ferrarin yläsiipihän on alusta alkaen ollut täysin oma profiilinsa eli siis kiinnittynyt päätylevyihin kuten muutkin siipiprofiilit.

formulastara sanoi:
Pidän tätä päänavauksena kaksitasosiivelle, joskin pääpropsit menevät tietty rellulle, joka esitteli ylälisäsiiven.

Pointti siis tässä se, ettei enää voida oikein puhua lisäsiivestä, kun yläsiiven rooli lähentelee alasiiven roolia.

edit, tästä kuvasta huomaa etuyläsiipien massiivisuuden. Saammeko jo kohta toisen siipiprofiilin ylös???
Rellu tais ekana tuoda lisä härpäkkeet etusiipeen, mutta kyllä se ferrari viime vuoden alussa esitteli ekana varsinaisen yläprofiilin etusiipeen. Eli laittasin itse pinnat maranelloon, joskin tuskin koskaan tulemme näkemään varsinaista kaksitasoista siipeä. Miksi tulisimme? Etupään virtaukset vaikuttavat kuitenkin koko loppu autoon.

Ja itse en ainakaan tiedä kauheasti siipiprofiilien rooleista, mutta väitän ettei näillä yläsiivillä ihan vallan suurta roolia ole kuitenkaan. Vai mitenkä perustelet sen, että yläsiiven rooli lähentelee jo alasiiven roolia? Ja tarkoitatko todella alasiivellä molempia kahta profiilia?

Ja lopuksi vielä veikkaan, että toista yläsiipiprofiilia emme tule näkemään.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
mize sanoi:
On kyllä monella lähtenyt mopo lapasesta ja kunnolla :D

Aivan järjetöntä vääntöä ja spelulointia epämääräisten testitulosten perusteella, onhan tätä ollut aiempinakin vuosina muttei sentään näin pahasti.
No mitäs muuta pointtia näiden testien seuraamisesta voi olla kuin tehdä omia päätelmiä voimasuhteista sekä tallien että kuskien suhteen? :rolleyes:

Ei hyvä ihme :D

:alppu:
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Bleu sanoi:
Kyllähän Bemarilla on nuo häränsarvet olleet jo viime kaudella. Aivan joka paikassa niitä ei ole kyllä näkynyt, mutta mikään uusi asia heillä tuo ei ole.
Ok, en ollu aiemmin kiinnittänyt Bemarin sarviin huomiota.
 

mh_84

Well-known member
Liittynyt
13.5.2005
Viestit
930
Näyttää, että Ferrarilla pitkästä aikaa ongelmaton päivä, hyvästi kierroksia kasassa.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
mh_84 sanoi:
Näyttää, että Ferrarilla pitkästä aikaa ongelmaton päivä, hyvästi kierroksia kasassa.
Ja eikö mielessä pyöri jotain ajatuksia tästä? Eikö tekis mieli jotain päätellä?

:D
 

jamminen

Well-known member
Liittynyt
20.6.2005
Viestit
358
Oletteko ikinä nähneet Kimin ajavan noin montaa kierrosta, nyt kasassa 137 ja vielä on aikaa jäljellä?
 

äxä

Johtaja
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
502
Sijainti
Maranello
1 Felipe Massa Ferrari F2007 1:21.181 82
2 Kimi Räikkönen Ferrari F2007 1:21.719 + 0.538 137 :thumbup:
Hienoa, pelkoni luotettavuudestakin oli sitten ihan turhaa. Kimihän on innostunut ajamaan oikein urakalla.
 

mh_84

Well-known member
Liittynyt
13.5.2005
Viestit
930
äxä sanoi:
Hienoa, pelkoni luotettavuudestakin oli sitten ihan turhaa. Kimihän on innostunut ajamaan oikein urakalla.
Joo, aika hyvin kaverilta jota ei testaaminen kiinnosta.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Joo ei paha... kolmen kärjessä kaks meikäläistä... :thumbup:
f1today.nl sanoi:
Top 3 (laatste update: 15:52)
Coureur Team Chassis Laptime Verschil Laps
1 Felipe Massa Ferrari F2007 1:21.181 82
2 Kimi Räikkönen Ferrari F2007 1:21.719 + 0.538 137
3 Heikki Kovalainen Renault R27 1:21.819 + 0.638 79
Ja tänään on ainakin kierroksia.... Se on hyvä juttu ainakin...
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Räikkösellä jo 700 km mittarissa tämän päivän osalta. Mikähän mahtaa olla km-ennätys F1-testeissä yhden päivän osalta?
 

Rip3

Well-known member
Liittynyt
25.12.2005
Viestit
611
Sijainti
Vaasa
Mr Natural sanoi:
Räikkösellä jo 700 km mittarissa tämän päivän osalta. Mikähän mahtaa olla km-ennätys F1-testeissä yhden päivän osalta?
Ennätyksestä en tiedä, mutta ainakin Kovalainen veivasi viime vuonna jonain päivänä 213 kierrosta Barcelonassa.
 

justF1fan

Well-known member
Liittynyt
20.3.2006
Viestit
167
Olisikohan Macin kannattanu ajattaa Pedroa, ainakin muutama alkukisa? Näyttäisi olevan helposti Hamiltonia nopeampi, ja pari viime kertaa Alonsoakin nopeampi. Vai testaako Macci Ferrarin tapaan eri siipiä eri kuskeilla?
 

Tomaco

Active member
Liittynyt
30.1.2007
Viestit
31
Rip3 sanoi:
Ennätyksestä en tiedä, mutta ainakin Kovalainen veivasi viime vuonna jonain päivänä 213 kierrosta Barcelonassa.
Miten mulla on semmoinen muistikuva et se ois ollu jokseenkin lyhyt rata?
Voi olla kyllä mahdollista et pitkäkin. Silloin vissii kovis paahtanu nonstoppina:thumbup:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Etusiivistä (tai siivistä yleensäkin) on kyllä ollu niin paljo juttua, että niistä varmaan oman topikinkin vois vääntää ei menis kaikki aiheet aina niin sekasin..

Mut asiaan. Eli tuo Kimin uus takasiipi näytti olleen jo eilen kimin autossa. Etusiivestä en ole varma...

Mutta kun mainitsin etten ole nähnyt neliprofiilista siipeä (3+1) niin on noita näköjään kolmiprofiilisia siipiä joissa on lisähärpäkkeet eli ei ihan täyttä ylempää profiilia mut sinne päin...

Tosin tuossa kuvassa huomion kiinnitti myös se, että kyseessä näyttäs olevan kaks ja puol profiilinen siipi, kun toinen ja kolmas profiili ovat samaa plootua siiven laidoilla. En muista ainakaan itse moista nähneeni tai huomanneeni...
 
Ylös