Runar ja Kyllikki sanoi:
Kerropas oikeesti vähän lisää, alko kiinnostaa.
Koko episodi:
Lähdin koirani kanssa ulkoilemaan. Ulko-oven aukaistuani vastaan tuli tyttö taluttaen saksanpaimenkoiraa. Kyseinen koira ärähti, irvisteli ja yritti ilmeisestikin käydä minuun kiinni siinä kuitenkaan onnistumatta, koskapa taluttaja vetäisi koiraa taaksepäin. Sanoin taluttajalle, että kannattaa hieman varoa tuollaisen koiran kanssa ja että ei ole suotavaas, että koira selvästi vihaisena yrittää käydä kiinni ovesta tulijaan. No, se siitä, jatkettiin lenkille menos koirani kanssa.
Lenkin tehtyämme oli ulko-ovella vastassa kyseisen koiran omistaja, ilmeisestikin tytön isä, joka hyökkäsi päälleni kiroten sitä, että olin arvostellut hänen koiraansa. ( minkähänlaisen version se koiran taluttaja oli isälleen kertonut sanomisestani?) Menin käytävään ja hissílle ja kyseinen tyyppi perässäni, tarttui minuun kiinni, potkaisi ja esti hissiin pääsyni, jolloin riuhtaisin hissin ovea sen verran rivakasti, että osui kyseisen tyypin jälkaan hieman kipeesti. Siitähän tyyppi hermostui ja "Saatana. mä tapan sut jätkä, siitä saat olla saletti, saatana, sä kuolet." sanoi hän.
No enempää en jäänyt kuuntelemaan ja lähdimme koirani kanssa kipuamaan portaita pitkin 6. kerrokseen ja ukko perässä, kunnes käännyin ja, ylempänä kun olin, sanoin että ei kannata seurata tai tulee monoa. Tappouhkaus toistui ja tyyppi jäi sinne sadattelemaan kun kapusimme portaat kotiamme.
Että sellasta. Kyseinen tyyppi on aiheuttanut erilaisia tilanteita taloyhtiössä jo jonkin aikaa, eikä minua kohtaan tehty uhkaus ollut ensimmäinen tässä taloyhtiössä. Yksi etnisen ryhmän asukkaaseen kohdistunut tappouhkaus on poliisin käsiteltävänä ja luulenpa, että ko. tyyppi muuttanee pian muualle uhkauksineen.
Pitkäaikaistyöttömyys kaikkine lieveilmiöineen on siis tullut tähänkin taloon.