Tarvitaanko lisää modeja 2010->?

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
No pientä rajaa näissä ehdotteluissa. Tuossa on ensimmäisenä kaksi provoilijaa.:nope: Kolmatta en tunne.

Webslave kelpaa...:)
Eipä ole sinunkaan vaihtoehdoissa kehumista :) Itsehän en niin tarkkaan foorumia seuraa jotta tietäisin mitä ovat missäkin kirjoitelleet. Jäänyt vain hyvä kuva F1-puolelta, sen osion aktiiveistahan niitä moderaattoreita on järkevin tehdä.

CARTer ansaitsee erityissuosituksen hallinnoimaan näitä omia pravuuriosastoja.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Eipä ole sinunkaan vaihtoehdoissa kehumista :) Itsehän en niin tarkkaan foorumia seuraa jotta tietäisin mitä ovat missäkin kirjoitelleet. Jäänyt vain hyvä kuva F1-puolelta, sen osion aktiiveistahan niitä moderaattoreita on järkevin tehdä.

CARTer ansaitsee erityissuosituksen hallinnoimaan näitä omia pravuuriosastoja.
Olihan tuossa yksi "suositus", joka tuntuu sopivan useimmille. :) Ainakin kuva siitä, että Webslave pystyy tarkastelemaan asioita eri puolilta jäätävällä logiikalla (kuten Kouvo!) objektiivisesti on mielestäni hyvä ominaisuus modelle.

Kannattaa nyt kuitenkin huomioida miten muilla osastoilla on kirjoitellut.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
CARTer ansaitsee erityissuosituksen hallinnoimaan näitä omia pravuuriosastoja.
Kiitos suosituksesta, mutta idea itsessään on huono kahdestakin syystä.

Muu moottoriurheilu ja muut formulaluokat - osastoilla ei oikeastaan tarvita moderointia, koska siellä on niin vähän keskustelua ja sitä kautta häiriötä. Joskus olen ottanut yhteyttä moderointipuoleen, jotta jotkin epämukavuudet, kuten eri otsakkeissa käytävä keskustelu samasta aiheesta on saatu saman katon alle. Mutta ne ovat niin pieniä juttuja, että ei siihen erikoistunutta moderaattoria kaivata.

Toiseksi, jos minulla olisi jonkinlaiset oikeudet hallita keskustelua, niin päätyisin luultavasti bannaamaan itse itseni, koska ainakin joidenkin mielestä minä taidan olla sen puolen suurin häirikkö... :eek:
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24213
Sijainti
lappeen Ranta
Kiitos suosituksesta, mutta idea itsessään on huono kahdestakin syystä.

Muu moottoriurheilu ja muut formulaluokat - osastoilla ei oikeastaan tarvita moderointia, koska siellä on niin vähän keskustelua ja sitä kautta häiriötä. Joskus olen ottanut yhteyttä moderointipuoleen, jotta jotkin epämukavuudet, kuten eri otsakkeissa käytävä keskustelu samasta aiheesta on saatu saman katon alle. Mutta ne ovat niin pieniä juttuja, että ei siihen erikoistunutta moderaattoria kaivata.

Toiseksi, jos minulla olisi jonkinlaiset oikeudet hallita keskustelua, niin päätyisin luultavasti bannaamaan itse itseni, koska ainakin joidenkin mielestä minä taidan olla sen puolen suurin häirikkö... :eek:
No on se aika ärsyttävää kun vastaväittelijä on niin hyvin perillä asioista :mad:. Toi eka perustelu taitaa kyllä pitää hyvin pitkälti paikkansa.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Eipähän tässä liikaa hommaa näin offseasonilla. F1-viikonloppuina tai jonkun jymyuutisen tullessa (kuten Kimin rallisiirron) olisi mukavampi, jotta olisi muitakin. Minäkin olen joskus forumin tavoittamattomissa, niin ei mukava koneelle tullessa huomata sen 20 report bad postia ja keskustelun ryöpsähtelyä sen kolmeen toikkiin.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mulle ei. Aika helvetinmoinen jarnaaja ja vinkuja. Herra 'AinaOikessa' oikein.:nope:
Paha sanoa millainen mode olisi ennenkuin on nähnyt, kirosanaviestit ja pahimmat törkyt nyt kai osaa kuka tahansa puhdistaa kuka vaan viitsii, mutta sitten kun yritetään moderoida keskusteluja ja eri mieltä olevien kuumenevia jarnoja asiat menevät mutkikkaammiksi. Mutta ainahan sitä pystyy jotain tekemään, ellei muuta niin vaikka lisää sotkua kännipäissään. Jossain kohtaa sitten sumentuu raja eikä enää erota eriäviä mielipiteitä provoilusta.

En väitä että Webslave tällainen välttämättä olisi, mutta ongelmia varmaan tulee jos ryhtyy turhantarkasti niuhottamaan ja on olevinaan aina oikeassa. Toisaalta vaikuttaa sen verran tasaiselta, että saattaisi välttää tyhmimmät sekoilut.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ei tulisi mieleenkään käyttää moderaattorioikeuksia väittelyaseena. Jos olen itse osallisena väittelyssä, joku muu saa hoitaa kyseisen keskustelun moderoinnin (provoilun suhteen).

Eri asia on, jos ennalta päätettyjä linjauksia rikotaan kyseisen keskustelun kuluessa. Esim. jos on päätetty, ettei sukupuolielimien nimityksiä hyväksytä F1-asiapuolella(*), niin silloin sellaisia sisältävät viestit voisin itsekin modena poistaa riippumatta siitä mikä kyseisen viestin muu sisältö mahdollisesti on ollut ja onko rikkeen tehnyt keskustelija tehnyt niin vastatessaan juuri minulle.

*) Kyseistä linjausta ei ole tehty, mutta selkeyden vuoksi minun mielestäni voisi tehdä, niin ei tarvitse tapauskohtaisesti pähkäillä menikö viesti rajan yli.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
*) Kyseistä linjausta ei ole tehty, mutta selkeyden vuoksi minun mielestäni voisi tehdä, niin ei tarvitse tapauskohtaisesti pähkäillä menikö viesti rajan yli.
Pillut, vitut, neekerit, makaronit sun muut asiayhteyteen sopimattomat olen koettanut siivoilla.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Pillut, vitut, neekerit, makaronit sun muut asiayhteyteen sopimattomat olen koettanut siivoilla.
Ja hyvä niin, asiapuoli on siistiytynyt huomattavasti. Tuo mainitsemani tuli mieleeni "mulkusta" joka tuli Briatoreuutisen yhteydessä vastaan. Ilmeisesti sekin on jo siivottu.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ja hyvä niin, asiapuoli on siistiytynyt huomattavasti. Tuo mainitsemani tuli mieleeni "mulkusta" joka tuli Briatoreuutisen yhteydessä vastaan. Ilmeisesti sekin on jo siivottu.
Mä olen vähän eri linjoilla.. Asiayhteyteen kuulumattomien kirosanojen siistiminen on ihan ok-juttu, mutta liiallinen siivoaminen menee vähän jeesusteluksi. Jos joku on mulkku, niin mitenkäs sitä millään muullakaan sanalla kuvailisi? :rolleyes: Musta se ei ole asiayhteyteen kuulumatonta, jos sanoo Briatorea mulkuksi. :D
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Mä olen vähän eri linjoilla.. Asiayhteyteen kuulumattomien kirosanojen siistiminen on ihan ok-juttu, mutta liiallinen siivoaminen menee vähän jeesusteluksi. Jos joku on mulkku, niin mitenkäs sitä millään muullakaan sanalla kuvailisi? :rolleyes: Musta se ei ole asiayhteyteen kuulumatonta, jos sanoo Briatorea mulkuksi. :D
Mulkkuja en ole pyyhkinyt *tirsk, hehe*
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mä olen vähän eri linjoilla.. Asiayhteyteen kuulumattomien kirosanojen siistiminen on ihan ok-juttu, mutta liiallinen siivoaminen menee vähän jeesusteluksi. Jos joku on mulkku, niin mitenkäs sitä millään muullakaan sanalla kuvailisi? :rolleyes: Musta se ei ole asiayhteyteen kuulumatonta, jos sanoo Briatorea mulkuksi. :D
Asiallisen keskusteluun ei kuulu sukupuolielinten nimitysten käyttö (kuin lääketieteellisessä keskustelussa). Asiayhteys on epäolennainen, kyse on ilmausten asiallisuudesta yleensä.

Koska kyse on kirjoittajan mielipiteestä, niin mikäli asiaton ilmaus sallitaan yhdestä henkilöstä puhuttaessa, se tulisi samalla perusteella sallia kaikista muistakin. Sitä tuskin halutaan.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Hyvä. Syntyi keskustelua moderointilinjasta. Uskon ja toivon että Webbis pystyy moderoimaan uskottavammin kuin 'asiakeskustelemaan'. Menee niin jankkaamiseksi että tuntuu tarvitsevan km rautalankaa selvittääkseen asian eden itselleen.

Eli annetaan kaverille mahdollisuus.:ahem:
 
Ylös