Terrori lähi-idässä.

• Viestiketjun aloittaja Jr-
  • Aloituspäivämäärä

Archie

Well-known member
Saunalahti:

EU ja arabimaat tuomitsivat Yassinin surman

Arabimaiden edustajat ovat tuominneet jyrkästi Hamasin johtajan Ahmed Yassinin surman ja pitäneen Israelin toimia kuoliniskuna myös rauhantoiveille Lähi-idässä. Egyptin presidentti Hosni Mubarak tuomitsi surmaamisen raakalaismaisena tekona, joka antoi kuoliniskun myös rauhannäkymille.

Egyptin vaikutusvaltaisen Muslimiveljeskunnan johtaja Mohamed Mahdi Akef katsoi, ettei pidä lopettaa iskuja Israelia vastaan, koska Israel ymmärtää vain väkivallan kieltä.

EU:n mukaan teko murentaa terrorismin vastaisen taistelun laillista pohjaa. Yhdysvaltain presidentin George W. Bushin turvallisuusneuvonantaja Condoleezza Rice pyysi osapuolia säilyttämään malttinsa. Hän ei kuitenkaan suoraan tuominnut iskua.

Charlie

Elämän jakojäännös
Sijainti
Pahassa paikassa
En ole seurannut lähi-idän tilannetta kovin tarkasti, mutta suuresti epäilen etteikö Israelinkin toimintaan olisi mahtunut myös jokunen ns. terrori-isku. Vai voiko joku väittää ettei olisi? Ja tuskin palestiinalaisten ja Hamasin iskuja enää olisi, ellei "vastakaikua" tulisi säännöllisesti. Mitenkään kumpaakaan osapuolta puolustelematta. Kun saataisiin siviilit pois sieltä, niin voisivat iskeä toisiaan vastaan vaikka viimeiseen mieheen asti.

Veikkaan kyllä, että kostonkierre on lähes ikuinen, sitä en osaa sanoa pitäisikö tuohon jonkun puuttua kunnolla (ei kuitenkaan USA:n).

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
312T4 sanoi:
Teksti TV:n mukaan pääministeri Sharon oli antanut luvan murhaan ja seurannut sen toteuttamista tiiviisti!!! Kauheata!
Niin kuinkakohan monta henkeä tämän surmansa saaneen Hamasin perustajan kontolla oikein onkaan.

Ei sen puoleen, että väkivalta olisi oikea tapa vaikuttaa.

Kaktus

Well-known member
312T4 sanoi:
Teksti TV:n mukaan pääministeri Sharon oli antanut luvan murhaan ja seurannut sen toteuttamista tiiviisti!!! Kauheata!
Minusta on aivan hirveää ja VÄÄRIN, että ihmisiä surmataan näin, niin kuin tehtiin Yassinille.

Kuitenkin tällainen voivottelu kuulostaa minun korvaani vain ivalliselta, kun tiedetään kuinka monia satoja ja satoja käskyjä murhata ihmisiä nimenomaan YASSIN on hamasin johtajana antanut, suunnitellut ja määrännyt tehtäväksi israelilaisiin siviilikohteisiin, seurannut tiiviisti niitä, ja lopulta juhlistanut, kun juutalaiset ovat räjähtäneet tuhannen tuhansiksi kappaleiksi ja viattomien ihmisten veri on juossut pitkin katuja.

Yassin kuoli juuri samalla tavalla, kuin kaikki ne israelilaiset, jotka hän oli itse murhatuttanut. Hän tosin ei itse kuollut viattomana siviilinä, vaan hän lähti tästä maailmasta monen monen viattoman siviilin hengen riistäminen "ansioinaan".

Ketään ei saisi murhata,,, ei edes Yasinin kaltaista murhaajaa minun mielestäni.. mutta Yassinia tekoinensa ei voi ainakaan puolustaa.

Saa nähdä mitä hamasin itsensä sisällä tapahtuu. Tuleeko niille mahdollisesti sisäisiä kiistoja, vai vaikuttaako tämä mitenkään.

.. ja onnistuuko hamas iskemään seuraavien vuorokausien aikana israelilaissiviilikohteisiin, vai onko Israelin puolustusvoimat riittävän valppaana ja tietarkastuspisteissä ollaan riittävän valmiina ja muut turvamiehet löytävät epäilyttävät henkilöt.

Hamas on kuitenkin yksi niistä tahoista, jotka on PAKKO saada joka tapauksessa lopettamaan, muuten rauhaa ei voi milloinkaan tulla noille alueille.

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Formulanomi sanoi:
Niin kuinkakohan monta henkeä tämän surmansa saaneen Hamasin perustajan kontolla oikein onkaan.

Ei sen puoleen, että väkivalta olisi oikea tapa vaikuttaa.
Mutta nyt Sharon pilkkaa kansainvälista oikeutta ja syylistyy rikokseen! Ovatko israelilaiset kansainvälisen oikeuden ulkopuolella, ja eivätkö lait kosketa heitä?

Sama koskee tietenkin myös Hamasta, mutta se onkin tuomittu terroristijärjestöksi maailmalla. Onko Sharonkin sitten terroristi:confused:

Charlie

Elämän jakojäännös
Sijainti
Pahassa paikassa
Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla välillä myös Israelin vastaiskumenetelmistä, muutenkin kuin Yassinin murhaamisen suhteen. Hamasin pahuus lienee jo selvä asia.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Kaktus sanoi:
Kuitenkin tällainen voivottelu kuulostaa minun korvaani vain ivalliselta, kun tiedetään kuinka monia satoja ja satoja käskyjä murhata ihmisiä nimenomaan YASSIN on hamasin johtajana antanut, suunnitellut ja määrännyt tehtäväksi israelilaisiin siviilikohteisiin, ...
No jos ruumiita ruvetaan laskemaan niin kummankohan tunnolla niitä on enemmän, Yassinin vai Sharonin? Kuinkahan ivalliselta oma voivottelusi kuulostaa arabien mielestä?

Archie

Well-known member
Kyllähän Sharon on ihan eri luokan murhamies kuin Yassini - siis jos ruvetaan ruumiskasoja laskemaan. Siinä on palestiinalaiset... räjähtäneet tuhannen tuhansiksi kappaleiksi ja viattomien ihmisten veri on juossut pitkin katuja.

Kaktus

Well-known member
Mr Natural sanoi:
No jos ruumiita ruvetaan laskemaan niin kummankohan tunnolla niitä on enemmän, Yassinin vai Sharonin? Kuinkahan ivalliselta oma voivottelusi kuulostaa arabien mielestä?

Israelin puolustusvoimien tavoite ei ole surmata siviilejä, vaan suojella heitä Hamasilta ja Tanzimin kaltaisilta hirvityksiltä. Hamasin tarkoituksena on puolestaan tappaa siviilejä.
Sharon ei lähetä ketään Gazaan viattomien siviilien perään, vaan terroristien ja militanttien perään. Hamas nimenomaan lähettää tappaamaan siviilejä.
Terroristi toimii siviilien keskeltä hakien suojaavaa ihmiskilpeä. Puolustusvoimat toimivat kilpenä ja suojana ihmisille. On ilmiselvää siis, miksi palestiinalaisia kuolee ja kuolee. Minusta yksikin kuollut on jo liikaa.
Minä en tue Sharonia missään.. enkä Likudia.
Minä äänestäisin muutenkin tääysin eri puoluetta.

Viimeksi muokattu:

Ilmari

Banned
Willer sanoi:
Kyllähän Sharon on ihan eri luokan murhamies kuin Yassini - siis jos ruvetaan ruumiskasoja laskemaan. Siinä on palestiinalaiset... räjähtäneet tuhannen tuhansiksi kappaleiksi ja viattomien ihmisten veri on juossut pitkin katuja.
Siinä olet varmasti oikeassa. Israelin jatkuvat raukkamaiset iskut helikoptereista ammuttavilla ohjuksilla ja taistelupanssarivaunuilla palestiinalaisiin kauppakeskuksiin, linja-autoihin ja kouluihin ovat tehneet selvää jälkeä.

Palestiinalaiset itsemurhapommittajat sentään edes yrittävät kohdistaa iskunsa Israelin hallintoa ja sotilaskohteita vastaan. Aina ei kuitenkaan voida välttyä viattomilta siviiliuhreilta.
:wink:

Archie

Well-known member
Yksinkertaisia tilastoja, Kaktus tietänee luvut..

Israelin iskuissa kuolleet palestiinalaissiviilit?
Palestiinalaisten terrori-iskuissa kuolleet israelin siviilit?

Kaktus

Well-known member
Willer sanoi:
Yksinkertaisia tilastoja, Kaktus tietänee luvut..

Israelin iskuissa kuolleet palestiinalaissiviilit?
Palestiinalaisten terrori-iskuissa kuolleet israelin siviilit?
Al-Aqsa-intifadan alkamisesta vuonna 2000 surmansa saaneita tähän saakka

Palestiinalaisia 2780
Israelilaisia 941

Nämä ovat lähteet, joita käytän tähän hätään. Niiden
todenpitävyydestä en mene takuuseen. Palestiinalaisten
lukumäärät olen ottanut heidän punaisen kuunsirpin sivuilta
palestinercs.org. Israelilaisten lukumäärän sivulta
www.all4israel.org (Nuo lukumäärät siis siitä, mitä tähän
mennessä on tapahtunut. Loput täällä ovat aikavälillä 27.9.2000-
17.3.2004.) Lisäksi käytän tässä nyt lähteenä ict.org.il:tä. Laskin
myös prosenttiluvut tuohon selvennyksen vuoksi, älkää hirttäkö,
jos meni väärin, olen unenpöpperössä.

Huom! Sekä israelilaisten että palestiinalaisten lukuihin on aina
laskettu myös "ase kädessä" kaatuneet taistelijat.
Kyseessä ei ole siis ole pelkät siviiliuhrit! Siksi pitääkin tehdä selvä ero.

* Siviiliuhrit

Palestiinalaissiviilejä 1441
Israelilaissiviilejä 714

=>
Palestiinalaisuhreista 47 % kuoli ase kädessä.
Israelilaisuhreista 20% kuoli ase kädessä.

Palesiinalaisten lukumäärä vaihtelee paljonkin riippuen keltä kysyy,
riippuen miten lasketaan. Jotkut laskevat itsemurhapommituksetkin tehneet uhreiksi.
Siksi seuraavassa:

* Kuinka paljon kumpikin osapuoli on itse surmannut omiaan.

Palestiinalaiset surmanneet omiaan 354
Israelilaiset surmanneet omiaan 21

=>
Palestiinalaiset ovat itse surmanneet 13 % kaikista palestiinalaisuhreista.
Israelilaiset ovat itse surmanneet 2 % kaikista israelilaisuhreista.

* Alle 12-vuotiaat henkensä menettäneet
36 palestiinalaista lasta surmattu israelilaisten toimesta
78 israelilaista lasta surmattu palestiinalaisten toimesta

* Henkensä menttäneet naiset
120 palestiinalaista naista surmattu israelilaisten toimesta
285 israelilaista naista surmattu palestiinalaisten toimesta

:frown: :frown: :frown: kaikille. Surkeaa on miettiä tällaisia lukuja.

sooda

Alan Parsa
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Katsoiko kukaan viime viikollla TV 1:n ohjelmaa jossa näytettiin Israelilaisia raja-asemia ja kuinka niitten vartijat pompottivat palestiinalaisia? Seisottivat perheitä tuntikausia sateessa, päästivät tai eivät päästäneet rajan yli kotiinsa menijöitä. Eivät päästäneet lääkäriin menijöitä menemään. Naureskelivat vain kopissaan palestiinalaisten ongelmille. Muutenkin israelilaissotilaat ainakin tässä dokumentissa vaikuttivat täysiltä idiooteilta. Dokumentti oli riippumattoman israelilaisyhtiön tekemä.

Archie

Well-known member
Jos palestiinalaiset äärijärjestöt eräänä päivänä laskisivat aseensa ja lopettaisivat kaikenlaiset itsemurhaiskut, niin luuletteko, että Isreal todella antaisi palestiinalaisille alueita, jotta palestiinalaisvaltion synty olisi mahdollista?

Epäilen että se ei ole Israelin intresseissä. Itseasiassa koko kuvio näyttää siltä, että Israelin intresseissä on ylläpitää nykyistä tilannetta, joka mahdollistaa sen, että mihinkään luovutuksiin ei tarvitse ryhtyä jatkossakaan.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
sooda sanoi:
Katsoiko kukaan viime viikollla TV 1:n ohjelmaa jossa näytettiin Israelilaisia raja-asemia ja kuinka niitten vartijat pompottivat palestiinalaisia? Seisottivat perheitä tuntikausia sateessa, päästivät tai eivät päästäneet rajan yli kotiinsa menijöitä. Eivät päästäneet lääkäriin menijöitä menemään. Naureskelivat vain kopissaan palestiinalaisten ongelmille. Muutenkin israelilaissotilaat ainakin tässä dokumentissa vaikuttivat täysiltä idiooteilta. Dokumentti oli riippumattoman israelilaisyhtiön tekemä.
Mä olen aivan varma, että joltain www.all4israel.org kaltaiselta faktasivulta löytyy artikkeli, joka kuittaa ko. dokumentin palestiinalaismielisten maanpettureiden propagandaksi :rolleyes:

Jos kuitenkin kävi niin ikävästi, että niitä palestiinalaisia siellä vähän pompotellaankin, niin so what? Nehän ovat kuitenkin kaikki pahoja ihmisiä, jotka vain odottavat tilaisuutta päästäkseen tappamaan israelilaisia ja mieluiten vielä pieniä lapsia :eek:

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Ilmari sanoi:
Siinä olet varmasti oikeassa. Israelin jatkuvat raukkamaiset iskut helikoptereista ammuttavilla ohjuksilla ja taistelupanssarivaunuilla palestiinalaisiin kauppakeskuksiin, linja-autoihin ja kouluihin ovat tehneet selvää jälkeä.

Palestiinalaiset itsemurhapommittajat sentään edes yrittävät kohdistaa iskunsa Israelin hallintoa ja sotilaskohteita vastaan. Aina ei kuitenkaan voida välttyä viattomilta siviiliuhreilta.
:wink:
Israelilla on alue valvonnassaan ja he voivat ase- ja tiedusteluteknologisella ylivoimallaan keskittyä napsimaan avainhenkilöitä parhaan taitonsa mukaan. Voi olla, että arabit tekisivät samoin vastaavassa tilanteessa ja juutalaismaiden ympäröimänä. Itsemurhapommien, niin vastenmielisiä kuin ne meistä ovatkin, tarkoitus on olla pelotteena Israelin armeijan vertainen.

Jotkut näyttävät tietävän ketkä tuossa selkkauksessa ovat sankareita ja ketkä roistoja - ja kenen puolella Jumala on. Minä en tiedä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Mr Natural sanoi:
Jotkut näyttävät tietävän ketkä tuossa selkkauksessa ovat sankareita ja ketkä roistoja - ja kenen puolella Jumala on. Minä en tiedä.
Luojan kiitos nämä "jotkut" ovat ottaneet lähestulkoot elämäntehtäväkseen valistaa meitä tietämättömämpiä :rolleyes: