Tomi Tuominen/juontajaspekulointia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

PH

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Paras vaihtoehto olisi saada CD:n formulalähetykset Kolloineen takaisin. Jos Kyllönen/Mildh ei nappaa niin aina voi nauttia maikkarista, formulakuningas-veikkauksista ja Sashan studiosta..

Itse olisin valmis maksamaan em. paketista vähän enemmänkin.

Observer

Well-known member
Hehkutus on hyvästä kun joskus nuo kisat on niin saatanan tylsiä (männävuonna onneks vähemmän mutta ei se silti TT:stä hyvää tee) että tämmöset ei tosifanit(tm) niinkun minä saa edes jotain irti tuon katsomisesta.

Pete1

New member
Sijainti
Pori
Ti-mo Pulk-ki-sen pu-heen tem-po on niin ärsyttävän hidas ja rauhallinen, ettei se kyllä Formula selostajalle sovi missään nimessä. Lähtöruudukon luettelemiseenkin menisi varmasti 10 minsaa.

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Sijainti
Kauhajoki
pmv:
Kyllösen CART-selostuksia kuunnellessa voi vain ihmetellä, että mihin perustuvat näkemykset Matin "aidosta tunnelman luonnista" ja "luontaisesta hehkutuksesta", kun koko kohkaus on niin muovisen kuuloista.

Kuka muuten on sanonut, että formuloissa pitää hehkuttaa?
Matti ei ole elementissään CART-kisoja selostaessaan, koska vain Formula 1 sarjasta mies innostuu tosissaan.

Hehkuttamisesta: ei varmasti kukaan, mutta minusta (ja monen muunkin mielestä) tunnelmaa on luotava, kun siihen on syytä!

Itse haluan elämyksiä ja pulssia nostavaa jännitystä Formuloita seuratessa. Mattin selostus luo mahtavasti tunnelmaa tiukoissa tilanteissa.

Jotkin toiset taas kai seuraavat kisoja rauhallisesti analyyttisen mietteliäänä, joita (Matin) selostus kai ilmesesti ärsyttää suurestikkin, kun ei kuule edes omia ajatuksiaan. Tosin kaukosäädinkin on keksitty. :D Nämä TV-katsojat kun ovat yleensä seljostajaa huomattavasti asiantuntevampaa porukkaa. Ainakin omasta mielestään. :D

pmv

Well-known member
Sijainti
Perä-Pohjola
Ei siihen pulssin nostamiseen tosiaankaan mitään selostajaa tarvita, jos kisa on todellisuudessa jännä ja mielenkiintoinen. Itse olen mittaillut kisojen aikana jotain 160 pulssia ihan vaan jännityksestä, joten se siitä puhtaasta analyyttisyydestä. Kyllönen ei ole nostanut pulssiani muuta kuin ärsyttämällä.

Nick_W

Ihmisohjus
Sijainti
Töysä
Mielenkiintoista olisi seurata, jos huhu pitää paikkaansa, että Matti ja Häkä tulisi selostamaan ensikaudella F1-kisoja maikkarilla. Päihittäisikö Häkä kommenteissaan JJ:n? Kyllönenhän nyt päihittäisi Tuomisen mennentullen, se on itsestään selvä asia.

Observer

Well-known member
No Häkällä olis ainakin ajantasaisempaa tietoa sarjasta kuin 1994 lopettaneella Lehdolla. Ja varmaan paremmat suhteetkin, laitetaan Mika gridiin hakemaan kommentteja kuskeilta ennen starttia. :D

Ria

Jäässä
Se epäilykseni vain parin GP:n selostamisesta tuli ihan siitä, että eikös yksi syy Mikan lopettamiseen ollut kyllästyminen jatkuvaan matkusteluun. Miksi se nyt olisi valmis matkustamaan GP paikoille ihan vaan selostamisen takia. Mutta tämä kina nyt on turha sikälikin, että sen 'lopputuloksella' ei taatusti ole vaikutusta siihen kuka siellä ensi kaudella selostaa.

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Sijainti
Kauhajoki
pmv:
Ei siihen pulssin nostamiseen tosiaankaan mitään selostajaa tarvita, jos kisa on todellisuudessa jännä ja mielenkiintoinen. Itse olen mittaillut kisojen aikana jotain 160 pulssia ihan vaan jännityksestä, joten se siitä puhtaasta analyyttisyydestä. Kyllönen ei ole nostanut pulssiani muuta kuin ärsyttämällä.
Kaikkia ei tietysti voi miellyttää. Tuomisessa minua ärsytti se, että tunnelman kohottamisen sijasta mies toimi lähinnä tunnelman latistajana väkinäisesti hehkuttamalla, jossa ei ollut mitään tunnetta Kyllöseen verrattuna. Lisäksi Tuomisen TYPERÄT puujalkavitsit ärsyttivät mielettömästi.

Muistan vieläkin Tuomisen kannustuksen sanat Kimille Australiassa 2001 ennen kisan starttia: "... ja näytä mistä se Suomipoika oikein tarpeensa tekee." Eli olisi samantien voinut sanoa, että "näytä muille persettä." Luuliko Tuominen, että oli hyvinkin vitsikäs? Kimiä ei ainakaan naurattanut... Tuskin Tomi sitä noin tarkoitti, mutta olisi voinut kyllä HIEMAN miettiä mitä suustaan päästi...

Mity

Registered: Patologinen
Sijainti
Jyväskylä
Karpow:
Tuomisessa minua ärsytti se, että tunnelman kohottamisen sijasta mies toimi lähinnä tunnelman latistajana väkinäisesti hehkuttamalla, jossa ei ollut mitään tunnetta Kyllöseen verrattuna. Lisäksi Tuomisen TYPERÄT puujalkavitsit ärsyttivät mielettömästi.
Kyllä Tuominen noilla keinoilla saa kenen tahan sa plssin kohoamaan - ärsytyksestä. Vitsit olivat niin huonoja etten tienyt itkenkö, nauranko vai etsinkö narua pituuteni jatkoksi. Jälkimmäiseen vaihtoehtoon turvaudun vasta kun Tuomisen on kirjoittanut sopimuksen suomen ikuiseksi formulaselostajaksi eli en luultavasti koskaan.

Jos Tuomiselle on perhe noin tärkeä - luojan kiitos että on - voisiko joku ystävällinen ihminen käydä rei´ittämässä TT:n kortsupakkauksen. Pian olisi iloinen perhetapahtuma tiedossa ja Tuominen varmasti kotona. Tulisipa tehtyä palvelus suomen kansalle. wink

Edge

Well-known member
Sijainti
Kuopio
Vai että lopettaa Tuominen. No kiva kun kävit. Hieman kyllä hirvittää nämä puheet siitä että Kyllönen tulee takaisin. Olihan se tietysti ihan hellyttävä siinä Mika-kuumeessaan aikoinaan, mutta jaksaisiko sitä vouhkaamista enää kuunnella... noista Ylen CART-koosteista kaksi katsoin, ja aika hirveältä kuulosti.

Jotkut aiemmin ketjussa mainitsivat että aivan kuin Pulkkinen olisi menneellä kaudella harjoitellut jo selostajan hommia. Minulle tuli parissa kisassa tismalleen sama asia mieleen. Aivan selvästi Tuominen antoi "tilaa", vaikutti ihan sovitulta toiminnalta. Aika karmeata... mieluummin vaikka sitten Kyllönen, ei sitä Pulkkisen "saanko-minä-nyt-tämän-asiani-sanottua-vai-en" -jaarittelua jaksa kukaan kuunnella.

Joku mainitsi myös Antti Haajasen; siitäkin olen samaa mieltä, eli hän saattaisi olla musta hevonen. Intoa ja puhekykyä (ja -nopeutta) tuntuu riittävän mutta kuitenkin varsin asiantuntevalla otteella, sen mitä muiden lajien parista hän on tutuksi tullut. Ja onhan hänellä kokemusta formuloistakin varikkotoimittajana.

Jos Kyllönen tulee niin toivottavasti hän nyt sitten saa Mikan & Keken mahdollisimman moneen kisaan. Ne Mustakarin narinat tulevat varmaankin automaattisesti kaupan päälle... :rolleyes:

Felix1

Well-known member
Kyllönen/Keke olisi olisi ihanteellinen kaksikko. Keke pystyy sarkastisuudellaan pitämään Kyllösen aisoissa tai paremminkin tekemään Kyllösen sähläilystä vitsinpoikasta. Kekellä on myös jäätävät analyysit eikä hän tyydy joo joo -linjalle. Oikein naurattaa kun katsoo vanhoja 80-luvun selostuksia joissa Keke oli Kyllösen apuna.

Mera

Tutkija
Sijainti
Finland
Mity:
Originally posted by Karpow:
[qb]Jos Tuomiselle on perhe noin tärkeä - luojan kiitos että on - voisiko joku ystävällinen ihminen käydä rei´ittämässä TT:n kortsupakkauksen. Pian olisi iloinen perhetapahtuma tiedossa ja Tuominen varmasti kotona. Tulisipa tehtyä palvelus suomen kansalle. wink
Heh heh, vilkas Tomi-keskustelu koukkaa jo suvunjatkamisen puolelle! Ei tämä meidän selostajamme voi kai ihan mitätön heppu olla kun puhuttaa tällä tavalla formulakansaa. :cool:

Monella on oma suosikkiselostaja. Olisikohan Haajasesta GP-selostajaksi, tuumailin tuossa.

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Originally posted by Mera:
Monella on oma suosikkiselostaja. Olisikohan Haajasesta GP-selostajaksi, tuumailin tuossa.
Opettelis ensin selostamaan alppihiihtoa ja potkupalloa ja sitten vasta koittaisi vormuloita. Toivottavasti Tosin Haajanen olisi varmasti parempi varikolla kuin Pulkkinen tai Sporttila.

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Sijainti
Kauhajoki
Aeuk:
IL:ssä spekuloidaan selostajan vaihtumisesta:

http://www.iltalehti.fi/2003/11/13/formulat/1214842_fo.shtml

Pikkusen shokkihoitoa vaan lukea erään ehdokkaan nimeltä T.Pulkkinen kuvaus :

" Pitkän linjan tekijä tietää lajin, tuntee tekniikan ja osaa selostaakin. "

yuck
VOI PYHÄ LEHMÄ SENTÄÄN!!! "Osaa selostaa"... Joopa joo... Äijä oli aivan orpo Japanin GP:ssä, kun Tomi ja JJ putosivat linjoilta hetkeksi... Pulkkinen on Tuomistakin kamalampi ja takuuvarmaa unilääkettä... Ja Haajanen ei ole yhtään sen parempi. Päinvastoin! Johonkin Tulosruutun mies sopii, mutta ei selostamaan, ei... Tapio Suominen ei taas sovi selostamaan kuin yleisurheilukisoja. Pesisi varmasti F1-selostajana tosin Pulkkisen ja Haajasen 100-0 kuitenkin, jos lajin tietämys on vain kohdallaan.

Kyllönen on tuon nelikon ylivoimasesti paras. Älkää nyt vain MTV3 pilatko hienoja uudistuksia ainakaan Pulkkisen ja Haajasen höpöhöpö-selostuksilla!!

The Ultimate Package:
MTV3+ MATIN, EKIN, KEKEN JA MIKAN KERA!!!!

<small>[ 13-11-2003, 12:26: Message edited by: Karpow ]</small>

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Joo-o Tulee kyllä Tuomista ja Kyllöstä ikävä jos selostajaksi valitaan Suominen, Pulkkinen tai Haajanen. Noista kolmesta ehkä Haajanen ois paras, mutta erittäin huono vaihtoehto sekin.

Tos jutussahan oli myös että mahdollisesti maikkari palkkaisi useamman selostajan. Eli, tuleeko MTV3 + digikanavalle porukka Kyllönen, Rosberg, Häkkinen, Mustakiikari ja tavalliselle mainoskanavalle Pulkkinen, Porttila ja Haajanen?

Wilpuri

Senile Member
Sijainti
hki
Mun mielestä Pulkkinen hoiti äkillisesti langeneen selostustehtävänsä ihan ok. Toki, varsinkin jos kuuntelee koko ajan sillä asenteella, että sanookohan sen nyt jotain hölmöä tai puhuukohan se vähän hölmöllä äänellä, niin varmaankin jotain huomautettavaa löytää.. Itse olen alkanut pyrkimään olla välittämättä selostajien virheistä, sillä niitä huomioimalla on se lähinnä omasta ilosta pois virheiden huomaamisen tuoman ärsyynnyksen muodossa.

FO110K

Banned
Jacques:
Tos jutussahan oli myös että mahdollisesti maikkari palkkaisi useamman selostajan. Eli, tuleeko MTV3 + digikanavalle porukka Kyllönen, Rosberg, Häkkinen, Mustakiikari ja tavalliselle mainoskanavalle Pulkkinen, Porttila ja Haajanen?
vois olla aika hyvä temppu edistään myyntiä :D :D :D

Nomut anyway, ei HERRANJUMALA tota Haajasta / Pulkkista... kai sille lehmuskalliolle jotain emailia saa laitettua.... tietääkö kukaan osotetta?

leipurihiiva

puunaama
Sijainti
viiskulmasta olariin
Jacques:
heh heh. mistä baksit?

Status
Ei avoinna uusille viesteille.