Näytti ihan siltä, että hypyissä keula pakotti isosti ylös. Vaikuttaako tuo takapuskurin puuttuminen tähän?Lappi testaa, julman näköinen ilman puskuria. Reigeri vaihtunut iskarimerkiks? Lampi tais jotain mainita sivulauseessa iskareista Krissen haastattelussa.
Wannabe Delta S4julman näköinen ilman puskuria.
Painaa vähän, mutta selkeästi vähemmän vie tontiin autoa kadonneiden taka- ja pohjadiffuusorien myötä. Aika levottomasti irti tuo vekotin kyllä kokoajan on verrattuna edelliseen WRC-autoon. Varmasti kyllä vaikuttaa myös tuo joustomatkakin.Tuo takasiipi painaa varmaan perää alas. Keulan aerodynamiikkaa karsittu joten johtunee osaksi siitä. Ja lyhentynyt alustan joustomatka ei yhtään helpota asiaa... Mutta ei se hitaalta näytä. Vaikuttaa hyvältä Ruotsia ajatellen...
Kuvien perusteella on aika keskellä, joten uskoisin että painojakaumaan ei ole juurikaan vaikuttanut.Mitenköhän myös tuo hybridiyksikkö, sehän on lisäpainona kuskien takana? Onko sitä miten hyvin saatu sitten balansoitua.
Ihan vaan mienkiinnosta. Mikä iskari oli sitten ennen reigeriä? Mitähän muut tallit käyttää?Reigeri vaihtunut iskarimerkiks? Lampi tais jotain mainita sivulauseessa iskareista Krissen haastattelussa.
Mun mielestä Toyota käytti aiemmin BOSin iskareita. Korjatkaa jos muistan väärin.Ihan vaan mienkiinnosta. Mikä iskari oli sitten ennen reigeriä? Mitähän muut tallit käyttää?
Taisi olla Bos mitä Mäkinen käytti jo N-ryhmän autoissa.Ihan vaan mienkiinnosta. Mikä iskari oli sitten ennen reigeriä? Mitähän muut tallit käyttää?
Okei, oma silmään kuskipari näyttäisi olevan aika lailla akseleiden puolivälissä ja hehän kyllä painavatkin enemmän kuin hybridiyksikkö, joka sitten näyttäisi olevan juuri taka-akselin etupuolella.Kuvien perusteella on aika keskellä, joten uskoisin että painojakaumaan ei ole juurikaan vaikuttanut.
https://www.wrcwings.tech/2021/09/14/2022-rally1-cars-hybrid-system-operation-aero-implications/Okei, oma silmään kuskipari näyttäisi olevan aika lailla akseleiden puolivälissä ja hehän kyllä painavatkin enemmän kuin hybridiyksikkö, joka sitten näyttäisi olevan juuri taka-akselin etupuolella.
Suppeasti asiaa googlasin, rally insight oli samoilla linjoilla, mutta sivuston pätevyydestä en sitten osaa sanoa enempää kun ei ole tullut isommin luettua. Juttu on myös jo viime kesältä, mutta FIA tuon yksikön paikan on määrännyt, eikä sitä varmaan ole enää sitten isommasti ainakaan siirretty.
"Another point to note is the addition of Rally1’s 100 kg hybrid power unit in the rear half of the car. This shifts the car’s mass distribution rearward.
With both the Centre of Pressure and mass distribution shifting closer to the rear wheels in 2022, car balance characteristics will be completely different."
https://rallyinsight.com/2021/05/17/what-we-can-learn-from-wrcs-first-rally1-photos/