Toyota Gazoo Racing

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
3614

Nyt on sen verran tömäkkää listausta Toyotan MM-voittojen historiasta että voisi melkein veikata ”Luke Barryn” olevan Yön Polkijan salanimi
Missä Hannu (toki myös Walter Boyce)? Kyllähän World Rally Championship on alkanut vuonna 1973...



e. Tarkennetaan vielä sen verran, että aiemmassa Fordia koskeneessa vastaanvanlaisessa listauksessa olivat mukana kaikki voitot vuodesta 1973 alkaen.
 
Viimeksi muokattu:

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
3614
Ehkä täss laskettiin vain TTE:n ja TGR:n aikakaudet? Mikkolahan ajoi pitkälti yksityiskuskina 1975 voittonsa
Mutta auto oli kuitenkin TTE:n. Mutta joo, ihan totta, että eihän Boyce nyt oikeasti kuulu samaan jatkumoon. Mutta Mikkolan voittoa ei mielestäni voi sivuuttaa.
 

MVRX

Well-known member
Liittynyt
28.10.2017
Viestit
274
Tässä hyvä juttu lähinnä Toyotasta. Mukavaa knoppitietoa uusien autojen kappalemääristä ja mihin vanhat WRC;t on menossa. Mäkisen neuvonantajan roolistakin mainintaa.

 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4463
Sijainti
Event horizon
Toisaalla Lasse Lampi sanoo ettei halua olla missään tekemisissä näiden uusien hypriidiautojen kanssa ja haukkuu koko konseptin aivan lyttyyn. Uusien Rally1 sääntöjen mukaiset autot nostavat kustannuksia entisestään kun oikea suunta olisi ollut juurkin päin vastainen. Lisäksi toteaa että vaikka suoranopeuksissa ne näyttävätkin olevan kilpailukykyisiä, niin lisääntynyt paino vaikeuttaa ajamista teknisillä osuuksilla ja eritoten kun on liukasta. Sanoi myös poistuneensa Tommin kanssa samalla ovenavauksella TTE:n palveluksesta.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
2092
Sijainti
JKL
Molemmat, Tommi ja Lampi ovat vanhojen autojen kannalla ja kummaltakin on tullut uusia sääntöjä kritisoivia kommentteja... Sinänsä ymmärtää koska molemmat on kilpakuskeja ja haluavat aina ajaa sillä nopeimmalla mahdollisella... Fakta kuitenkin edelleen se ettei ne autot voi aina vaan nopeutua. Jossain vaiheessa on otettava steppiä taakse vauhdin suhteen ja nyt oli taas sen aika. Mikä tahansa sääntö tähän väliin olisi tullutkin, niin autot olisi joka tapauksessa olleet hitaampia kuin WRC2017...
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
851
Sijainti
Porvoo
Sanoi myös poistuneensa Tommin kanssa samalla ovenavauksella TTE:n palveluksesta.
Voi toki olla että tähän ei liity mitään suurta dramatiikkaa, vaan kun ei Lasse ole enää mikään Juniori (70v.), niin tavallaan voi olla että uusien autojen kanssa tuli luonnollinen poistuminen kohti eläkepäiviä. Tämä tosin vaan spekulaatiota.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4463
Sijainti
Event horizon
Voi toki olla että tähän ei liity mitään suurta dramatiikkaa, vaan kun ei Lasse ole enää mikään Juniori (70v.), niin tavallaan voi olla että uusien autojen kanssa tuli luonnollinen poistuminen kohti eläkepäiviä. Tämä tosin vaan spekulaatiota.
Lasse sai asian kuulostamaan kovinkin dramaattiselta.... Ja eihän tuon rooli TTE:lla enää ollut kuin jokin epämääräinen vanhempi neuvonantaja. Hänninen hoiti pääasiallisesti testauksen
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
9720
Sijainti
Savon ja Pengonpohjan välimaasto
Molemmat, Tommi ja Lampi ovat vanhojen autojen kannalla ja kummaltakin on tullut uusia sääntöjä kritisoivia kommentteja... Sinänsä ymmärtää koska molemmat on kilpakuskeja ja haluavat aina ajaa sillä nopeimmalla mahdollisella... Fakta kuitenkin edelleen se ettei ne autot voi aina vaan nopeutua. Jossain vaiheessa on otettava steppiä taakse vauhdin suhteen ja nyt oli taas sen aika. Mikä tahansa sääntö tähän väliin olisi tullutkin, niin autot olisi joka tapauksessa olleet hitaampia kuin WRC2017...
Lasse katsoo asiaa puhtaasti rallitallin näkökulmasta. Heille hybridiyksikkö tuottaa päänvaivaa ja mahdollisia keskeytyksiä sekä lisää kuluja. Autonvalmistajille taas hybridin käyttö voi olla oleellinen markkinointiaspekti, jonka perusteella lajiin rahaa laitetaan.

Toisaalta Lasseakaan ei kulujen säästäminen ihan itseisarvona kiinnosta, koska haluaisi lisää testipäiviä.

Toyotalle olisi myös varmasti sopinut WRC2017-autoilla jatkaminen, koska olivat kehittäneet Yariksesta ylivertaisen. Nyt "kortit jaetaan taas uudelleen".
 
Ylös