Toyota Gazoo Racing

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5530
Sijainti
Suonionkatu 1 C
https://dirtfish.com/rally/wrc/toyotas-top-wrc-winners
Nyt on sen verran tömäkkää listausta Toyotan MM-voittojen historiasta että voisi melkein veikata ”Luke Barryn” olevan Yön Polkijan salanimi
Missä Hannu (toki myös Walter Boyce)? Kyllähän World Rally Championship on alkanut vuonna 1973...



e. Tarkennetaan vielä sen verran, että aiemmassa Fordia koskeneessa vastaanvanlaisessa listauksessa olivat mukana kaikki voitot vuodesta 1973 alkaen.
 
Viimeksi muokattu:

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15860
Sijainti
Tampereen lenkki
Ehkä täss laskettiin vain TTE:n ja TGR:n aikakaudet? Mikkolahan ajoi pitkälti yksityiskuskina 1975 voittonsa
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5530
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Ehkä täss laskettiin vain TTE:n ja TGR:n aikakaudet? Mikkolahan ajoi pitkälti yksityiskuskina 1975 voittonsa
Mutta auto oli kuitenkin TTE:n. Mutta joo, ihan totta, että eihän Boyce nyt oikeasti kuulu samaan jatkumoon. Mutta Mikkolan voittoa ei mielestäni voi sivuuttaa.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Toisaalla Lasse Lampi sanoo ettei halua olla missään tekemisissä näiden uusien hypriidiautojen kanssa ja haukkuu koko konseptin aivan lyttyyn. Uusien Rally1 sääntöjen mukaiset autot nostavat kustannuksia entisestään kun oikea suunta olisi ollut juurkin päin vastainen. Lisäksi toteaa että vaikka suoranopeuksissa ne näyttävätkin olevan kilpailukykyisiä, niin lisääntynyt paino vaikeuttaa ajamista teknisillä osuuksilla ja eritoten kun on liukasta. Sanoi myös poistuneensa Tommin kanssa samalla ovenavauksella TTE:n palveluksesta.
 
  • Like
Reaktiot: jjx

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3535
Sijainti
JKL
Molemmat, Tommi ja Lampi ovat vanhojen autojen kannalla ja kummaltakin on tullut uusia sääntöjä kritisoivia kommentteja... Sinänsä ymmärtää koska molemmat on kilpakuskeja ja haluavat aina ajaa sillä nopeimmalla mahdollisella... Fakta kuitenkin edelleen se ettei ne autot voi aina vaan nopeutua. Jossain vaiheessa on otettava steppiä taakse vauhdin suhteen ja nyt oli taas sen aika. Mikä tahansa sääntö tähän väliin olisi tullutkin, niin autot olisi joka tapauksessa olleet hitaampia kuin WRC2017...
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1530
Sijainti
Porvoo
Sanoi myös poistuneensa Tommin kanssa samalla ovenavauksella TTE:n palveluksesta.
Voi toki olla että tähän ei liity mitään suurta dramatiikkaa, vaan kun ei Lasse ole enää mikään Juniori (70v.), niin tavallaan voi olla että uusien autojen kanssa tuli luonnollinen poistuminen kohti eläkepäiviä. Tämä tosin vaan spekulaatiota.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Voi toki olla että tähän ei liity mitään suurta dramatiikkaa, vaan kun ei Lasse ole enää mikään Juniori (70v.), niin tavallaan voi olla että uusien autojen kanssa tuli luonnollinen poistuminen kohti eläkepäiviä. Tämä tosin vaan spekulaatiota.
Lasse sai asian kuulostamaan kovinkin dramaattiselta.... Ja eihän tuon rooli TTE:lla enää ollut kuin jokin epämääräinen vanhempi neuvonantaja. Hänninen hoiti pääasiallisesti testauksen
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15860
Sijainti
Tampereen lenkki
Molemmat, Tommi ja Lampi ovat vanhojen autojen kannalla ja kummaltakin on tullut uusia sääntöjä kritisoivia kommentteja... Sinänsä ymmärtää koska molemmat on kilpakuskeja ja haluavat aina ajaa sillä nopeimmalla mahdollisella... Fakta kuitenkin edelleen se ettei ne autot voi aina vaan nopeutua. Jossain vaiheessa on otettava steppiä taakse vauhdin suhteen ja nyt oli taas sen aika. Mikä tahansa sääntö tähän väliin olisi tullutkin, niin autot olisi joka tapauksessa olleet hitaampia kuin WRC2017...
Lasse katsoo asiaa puhtaasti rallitallin näkökulmasta. Heille hybridiyksikkö tuottaa päänvaivaa ja mahdollisia keskeytyksiä sekä lisää kuluja. Autonvalmistajille taas hybridin käyttö voi olla oleellinen markkinointiaspekti, jonka perusteella lajiin rahaa laitetaan.

Toisaalta Lasseakaan ei kulujen säästäminen ihan itseisarvona kiinnosta, koska haluaisi lisää testipäiviä.

Toyotalle olisi myös varmasti sopinut WRC2017-autoilla jatkaminen, koska olivat kehittäneet Yariksesta ylivertaisen. Nyt "kortit jaetaan taas uudelleen".
 

hoogenband

Well-known member
Liittynyt
29.8.2014
Viestit
91
Vaikuttiko tehtaan siirto puuppolasta jyskään testiteiden käyttöön? Välimatkahan ei ole iso. Mikä se määritelmä on missä saa ajaa testiä vapaammin?
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15860
Sijainti
Tampereen lenkki
Vaikuttiko tehtaan siirto puuppolasta jyskään testiteiden käyttöön? Välimatkahan ei ole iso. Mikä se määritelmä on missä saa ajaa testiä vapaammin?
Ei kai. Nykyään se ei enää ole automaattisesti x km tallin keskuksesta kuten vielä 2017 vaan tietyt tiet vain
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3535
Sijainti
JKL
Vaikuttiko tehtaan siirto puuppolasta jyskään testiteiden käyttöön? Välimatkahan ei ole iso. Mikä se määritelmä on missä saa ajaa testiä vapaammin?
Ei vaikuta. Siitä lähistöltä valitaan 10km(sis 12km tietä) halkaisijalta oleva alue jonka sisällä voi testata. Tuo alue on (ainakin viimevuonna oli) Toyotalla Palsankylässä. Sen lisäksi on tietty sekalainen määrä teitä luvitettu testaamista varten mutta ei niihin kannata rajallisia testipäiviä määrättömästi käyttää...
 

Tume88

Well-known member
Liittynyt
18.1.2019
Viestit
437
Krisse Sohlberg ja Teemu Suninen satuilivat eilen twitchissä ja mainitsivat että Lasse Lampi ei sittenkään ole jäänyt eläkkeelle vaan on löytänyt uuden työpaikan rallin parista, mutta eivät suostuneet paljastamaan uutta työnantajaa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18424
Krisse Sohlberg ja Teemu Suninen satuilivat eilen twitchissä ja mainitsivat että Lasse Lampi ei sittenkään ole jäänyt eläkkeelle vaan on löytänyt uuden työpaikan rallin parista, mutta eivät suostuneet paljastamaan uutta työnantajaa.
Lampi oli Montessa ainakin Toksport WRT:n (Skoda) kuteet päällä, bongasin TV kuvista.
 
Ylös