Voitto numero 22 napsahti TGR:lle sieltä niin. Kautta on jäljellä enää kuusi kilpailua ja koska Hyundailla osakilpailuvoittoja on 15 tarkoittaa se luonnollisesti sitä, että osakilpailuvoitoissa mitattuna Toyota on menestynein tiimi tällä 2017-2021 aikakaudella. Yksikään toinen tiimi ei ole tällä aikakaudella pystynyt aiemmin voittamaan neljää rallia putkeen, edellisen kerran näin tapahtui luonnollisesti vuonna 2016 Volkkarin toimesta. Kolmas peräkkäinen kuskien maailmanmestaruus näyttää myös erittäin todennäköiseltä Toyotalle.
Kuski | Voitot/kisat |
Tänak | 10/23 |
Ogier | 6/13 |
Evans | 3/13 |
Latvala | 2/40 |
Lappi | 1/21 |
Melko iso erohan tuossa on Hyundaihin, jolta kuljettajien maailmanmestaruus on karannut jälleen kerran käden ulottumattomille. Isona erona on myös se, että noista viidestätoista voitosta 11 on Neuvillen ajamia. Lopuista voitoista M-Sportille meni 9 Citroenille 6.
Tämän kauden kisoista 5/6 on päättynyt Toyotan voittoon. Kuriositeettina Volkswagen voitti omista kilpailuistaan niin ikään 83%, saksalaistiimin napattua 43/52 osakilpailuvoittoa neljän kauden aikana. Ogierinkin pistetahti on tällä hetkellä samaa luokkaa kuin vuosina 2013-2016. Ogier on ajanut Toyotalla nyt suunnilleen kokonaisen kauden verran kilpailuja ja ranskalainen on päässyt pisteiden samalle tasolle kuin Volkswagenilla parhaimmillaan. Myös erikoiskoevoittojen määrä on ollut Sebille isointa sitten Volkswagen-päivien. Niitä on nyt vuoden 2020 alusta alkaen tullut lähes sama määrä kuin kausilla 2018-2019 välisellä ajanjaksolla, jolla hän ajoi siis kaksi kertaa enemmän kisoja.
Kausi | Kisat | Pisteet ilman Power Stage | Piste/kisa | EK-voitot | EK-voittojen osuus kaikista kauden pätkistä |
2021 | 6 | 115 | 19,17 | 30 | 29,41% |
2020 | 7 | 110 | 15,71 | 26 | 25,00% |
2019 | 13 | 176 | 13,54 | 24 | 10,17% |
2018 | 13 | 182 | 14,00 | 38 | 15,20% |
2017 | 13 | 198 | 15,23 | 22 | 9,05% |
2016 | 13 | 242 | 18,62 | 72 | 29,75% |
2015 | 13 | 236 | 18,15 | 95 | 40,25% |
2014 | 13 | 244 | 18,77 | 94 | 38,52% |
2013 | 13 | 262 | 20,15 | 110 | 41,98% |
.
Jätin taulukosta Power Stage-pisteet sivuun niiden muututtua kaudelle 2017. Niitä on tullut seuraavanlaisesti:
2021: 18 2020: 12 2019: 41 2018: 37 2017: 34 2016: 26 2015: 27 2014: 23 2013: 28
Ogier ja Toyota - Erikseen erinomaiset yhdessä ylivoimaiset.