Toyota TF105

  • Viestiketjun aloittaja Joni
  • Aloituspäivämäärä

MaxiV

Well-known member
Liittynyt
17.5.2000
Viestit
1330
Sijainti
Bemskin ratavarikko
Ainoa mikä säväytti, oli tuo "Denso" mainos. :alppu: Taidan alkaa tästä etiäpäin kannattamaan Korollaa... ;)
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Musta Pekka sanoi:
Jep. Ja sitten kieltäisivät nuo lisäsiivekkeet tuon muun korin ympäriltä. Alkaa oleen joka auto semmosta siivekesotkua että. Jotkut tonne taakse vois sallia mutta pois kaikki muu.
Kyllä nuo läpät takapyörien edessä on hienot mutta nuo savupiiput ja muut aironhankainten sukua olevat kahvat :nope:
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Myös minun mielestäni etusiipi on jo turhan korkealla, ei näytä niin siistiltä.

Ja myös noita pikkusiipiä saisi rajoittaa... Tuntuu oudolta että etu ja takasiipeä koskee niin tarkat määräykset mutta muu runko on täynnä jos jonkunlaisia viipottimia.

Sivuponttoonien ilmanottoaukot näyttävät pieniltä. Vastaavasti jäähdytystä on saatu noilla isoilla savupiipuilla.

Jokohan ensi kauden jälkeen Toyota on kypsä jättämään F1:set jos menestystä ei tule? Tallin porukoille on ainakin kasattu paineita...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Gascoynehan on jo luvannut täysin uuden aeropaketin Melbourneen, eli muuttunee aika paljon auton ulkonäkö siihen mennessä...
sinänsä kyllä ihan asiallisen näköinen auto, näyttää kovasti kyllä viime kauden Renaultilta mun silmään...:rolleyes:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Öh, voisitko valaista, missä kohdin tuossa on sitä viime kauden Renaultilta? Mun silmään näyttää kyllä ihan viime kauden autolta sääntömuutoksiin sopivana.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
FO110K sanoi:
sinänsä kyllä ihan asiallisen näköinen auto, näyttää kovasti kyllä viime kauden Renaultilta mun silmään...:rolleyes:
Neljä pyörää ja ..

Minä en tuossa viime vuoden Tojotaan nähden muuta eroa huomaa kuin matalemmat sivuponttooni ja uudet siivet.
Toni_V sanoi:
Myös minun mielestäni etusiipi on jo turhan korkealla, ei näytä niin siistiltä.
Se on vähän kakspiippunen jutta. Maata viistävä etusiipi on kyllä hieno, mutta en oikein ikinä pitäny maataviistävistä roikkuvista etusiivistä mallin Fer2000 tai Arr1998. Mutta kyllä niitä muutaman siellä lähtöruudukossa sieti.

Nykyään kun tuo siipi on niin ylhäällä joku vois tehdä sellasen vedon että vähän käyrempi keula ja etusiipi suoraan keulan alapintaan kiinni. Luulisi ainakin että Mclarenin viimekauden autoon 5cm etusiiven korotus pistäisi sen runkoon kiinni juuri näin.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Nuo korkeammat etusiivet näyttävät vähän kummallisilta vielä tässä vaiheessa mutta eiköhän niihin nopeasti totu. Noita ylimääräisiä siivekkeitä alkaa tosiaan olla vähän liikaa, ne luovat mielestäni jotenkin sekaisen vaikutelman. Takasiipi oli hieman yllättävä. Ilmeisesti tallilta on kuitenkin tulossa joitakin muutoksia aerodynamiikkaan joten ulkonäkökin varmaan muuttuu tästä jonkin verran. Auton väritys ei muuttunut, itse olisin ehkä toivonut jonkinlaista muutosta mutta ei tuo ruma noinkaan ole. Toivottavasti tämä kulkee paremmin kuin viime vuotinen Corolla :thumbup:.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Minä totuin korotettuun etusiipeen jo kauden 2001 McLarenin myötä... Nämä ei ole yhtään sen ihmeellisempiä.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
J.Heldenview sanoi:
Nykyään kun tuo siipi on niin ylhäällä joku vois tehdä sellasen vedon että vähän käyrempi keula ja etusiipi suoraan keulan alapintaan kiinni. Luulisi ainakin että Mclarenin viimekauden autoon 5cm etusiiven korotus pistäisi sen runkoon kiinni juuri näin.
McLarenin viime kauden aloittaneessa MP4-19:ssahan oli tuo etusiipi kiinni keulan alapinnassa. McLaren ei myöskään tuhlannut kauden alettua juurikaan aikaa ja siirtyi käyttämään tavanomaisempaa ratkaisua.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
keulan ja sivuponttoonien muodot muistuttaa mun mielestä renaultia, tässä hieman kuvia....
Toyota:

Renault:


Toyota:


eihän ne nyt tietenkään samanlaisia ole, mut jotenkin mulle tuli heti mieleen Renaultin muodot tuosta TF105 mallista...
on muuten karmeen näkönen tuo nostettu etusiipi perhana...:mad_old:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
No nyt on sitten jo savupiipussakin härpäke:jaska:

Eikö noita olisi voitu kieltää ja jättää etusiipi alemmas? Kaikki härpäkkeet huishelkkariin, niin se olisi jo hidastanut menoa melkoisesti:ahem:
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Observer sanoi:
McLarenin viime kauden aloittaneessa MP4-19:ssahan oli tuo etusiipi kiinni keulan alapinnassa. McLaren ei myöskään tuhlannut kauden alettua juurikaan aikaa ja siirtyi käyttämään tavanomaisempaa ratkaisua.
Muistaakseni siinä oli jo alussa pienen pienet etusiiven roikottimet :doubtful:
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Keula näyttää Ferrarin ja renoon sekoitukselta. Mutta noissa ponttooneissa ei kyllä ole mitään samaa mitä Renoossa. Aika vanhan toistoa, sen sijaan. Ikävä kyllä tuollaisella pikkuviilauksella ei saavuteta ollenkaan riittävää muutosta autoon, jonka ongelma on juuri ollut downforcettomuus. Jollei rankkoja muutoksia nähdä melbournessa, niin Toyota ei kyllä nouse mihinkään.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
formulastara sanoi:
Keula näyttää Ferrarin ja renoon sekoitukselta. Mutta noissa ponttooneissa ei kyllä ole mitään samaa mitä Renoossa. Aika vanhan toistoa, sen sijaan. Ikävä kyllä tuollaisella pikkuviilauksella ei saavuteta ollenkaan riittävää muutosta autoon, jonka ongelma on juuri ollut downforcettomuus. Jollei rankkoja muutoksia nähdä melbournessa, niin Toyota ei kyllä nouse mihinkään.
Täytyy olla aika helvetin hyvä silmä jos tosta voi sanoa ettei auto voi menestyä ensi kaudella..sun pitäisi varmaan tarjota palveluksiasi Toyotan F1 tiimille. :doubtful: :D Mulla on aivan omat spekulaatiot noitten ilmanottojen/ponttoonien/savupiippujen tarkoituksenmukaisuudesta...mutta en kerro ainakaan vielä.. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Mickey sanoi:
Täytyy olla aika helvetin hyvä silmä jos tosta voi sanoa ettei auto voi menestyä ensi kaudella..sun pitäisi varmaan tarjota palveluksiasi Toyotan F1 tiimille. :doubtful: :D Mulla on aivan omat spekulaatiot noitten ilmanottojen/ponttoonien/savupiippujen tarkoituksenmukaisuudesta...mutta en kerro ainakaan vielä.. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Olen pystynyt sanomaan ennenkin, ja pystyn edelleen. Esim. viime kauden alussa haukuin Jordanin aerodynamiikan, enkä syyttä.
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Tuskin kukaan oikeasti voi sanoa auton ulkonäön perusteella mikä on nopea ja mikä ei...

Muista syistä helppo on veikata ettei Toyota tule kärkipaikkoja hätyyttelemään.

Korkeammalla oleva etusiipi muuten mahdollistaisi paremman "mursunkeulan". Sen ongelmahan oli enemmän rakenteellinen kuin aerodynaaminen. Nyt siipi olisi lähempänä joten värähtelyt pitäisi olla pienempiä. Tiedä sitten olisiko nyky-aerodynamiikalla hyötyä mursukeulasta, ilmeisesti viime vuonnakaan hyöty ei hirmuisen iso ollut.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
formulastara sanoi:
Olen pystynyt sanomaan ennenkin, ja pystyn edelleen. Esim. viime kauden alussa haukuin Jordanin aerodynamiikan, enkä syyttä.
Ei tarvitse olla mikään itämaan tietäjä että pystyy sanomaan että Jordan ei pärjää kun koko auto on enemmän tai vähemmän surkea. :rolleyes:
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
formulastara sanoi:
Olen pystynyt sanomaan ennenkin, ja pystyn edelleen. Esim. viime kauden alussa haukuin Jordanin aerodynamiikan, enkä syyttä.
Et sitten kuitenkaan muistanut meille ilmoittaa Spassa -01 että nyt Rellu muuttuu takarivin lähtijästä palkintopallitaisteluun kun toivat uuden aeropaketin :D. Ulospäin eroa ei juuri ollut, kaikki uusi oli näkymättömissä. Ei noiden härpäkkeiden perusteella voi vielä sanoa kuinka kovaa joku auto menee tai ei, sen sijaan useiden tallien kohdalla voi sanoa autoakin näkemättä että menestyykö se vai ei ihan muiden asioiden perusteella.
 
Ylös