Toyota TF105

  • Viestiketjun aloittaja Joni
  • Aloituspäivämäärä

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
formulastara sanoi:
Olen pystynyt sanomaan ennenkin, ja pystyn edelleen. Esim. viime kauden alussa haukuin Jordanin aerodynamiikan, enkä syyttä.
Itse en ole edes nähnyt Jordanin tämän vuoden autoa, mutta pystyn silti väittämään ettei sillä kärkisijoja hätyytellä... :eek!: :D
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Mickey sanoi:
Itse en ole edes nähnyt Jordanin tämän vuoden autoa, mutta pystyn silti väittämään ettei sillä kärkisijoja hätyytellä... :eek!: :D
Tarkoitan Jordanin viime kauden autoa, näin sen, ja sen muotojen perusteella ei voinut kyllä tehdä muita johtopäätöksiä kuin että Jordan tulee tippumaan entistä kauemmaksi kärjestä. Auto oli jopa kookkaampi mitä sitä edellisen vuoden malli. Ja ponttoonit edustivat 10 vuotta sitten nähtyjä suunnittelutrendejä...
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Sirompihan tuo on kuin aikaisemmin. "Uuma" on nykytyyliin todella kapea. En yllättyisi, jos nuo ponttoonit muuttuisivat McLarenin, Ferrarin ja Williamsin tyylisiksi ennen Melbournea sillä jäähdyttimien ilmanottoaukot ovat ilmeisesti jo oikean muotoiset...
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
formulastara sanoi:
Olen pystynyt sanomaan ennenkin, ja pystyn edelleen. Esim. viime kauden alussa haukuin Jordanin aerodynamiikan, enkä syyttä.
No se oli niin vanha konsepti, että ei mikään ihme kun arvasit oikein. On kuitenkin otettava huomioon, että ensi kaudeksi säännöt ovat muuttuneet.

Tuskin ne Toyotan resursseilla tarkoituksella hidasta tekee. Jordanin resurssit on puutteelliset, joten ei ihme kun auto ei kulje. Ei ole varaa toteuttaa innovaatioita. Pyritään yksinkertaiseen.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
patriot sanoi:
No se oli niin vanha konsepti, että ei mikään ihme kun arvasit oikein. On kuitenkin otettava huomioon, että ensi kaudeksi säännöt ovat muuttuneet.

Tuskin ne Toyotan resursseilla tarkoituksella hidasta tekee. Jordanin resurssit on puutteelliset, joten ei ihme kun auto ei kulje. Ei ole varaa toteuttaa innovaatioita. Pyritään yksinkertaiseen.
Niinpä, Kannattais ehkä pyrkiä kopsaukseen...;)
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Näyttää nopealta ollakseen Toyota. Nyt ulkovalaistuksessa saa selkeämmän käsityksen auton muodoista :thumbup:

 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Vaikka tuo uusi Toyo ei niin mullistavan modernin oloinen ole, niin luulen, että Mike-setä on kuitenkin saanut jotain "mullistavaa" Toyon kehityksessä aikaiseksi!?

Ensinnäkin Toyo on käsittääkseni ollut autona täys susi mutta koneelta hyvä. Eli hyvällä tuurilla Miken pienet näppärät muutokset, mitä hän aikoinaan sai Jordanilla ja Renaultillakin tehtyä, voivat vaikuttaa auton kokonaisuuteen hyvinkin siten, että Sauber ja kumpp. jäävät toiseksi!

Miken autot kun eivät alunperinkään ole mitään järin mullistavia noin niinku ulkonäöllisesti olleet, vaan enemmän sellaisia Fisher tyylisiä perinteisemmän näköisiä ratkaisuja hakevia!

Tämä viime kauden Renu mikä oli suhteellisen erikoisen näköinen, ei enää ollut Miken aikaansaannosta, vaikkakin oli kynäilty hänen aikaisemman mallin pohjalta(käsittääkseni?)!

Luultavammin jos tuon vehkeen saa jollain tapaa tasapainoon, niin kyllä sillä kovaa mennään! :)
 

vmjs

Well-known member
Liittynyt
9.7.2003
Viestit
903
Misa1 sanoi:
Tämä viime kauden Renu mikä oli suhteellisen erikoisen näköinen, ei enää ollut Miken aikaansaannosta, vaikkakin oli kynäilty hänen aikaisemman mallin pohjalta(käsittääkseni?)!
Viime kauden Rellua alettiin suunnitella jo vuonna 2002, joten luulisi, että Gascoynella olisi ollut näppinsä pelissä siinäkin autossa? Autohan oli jo melkein valmis törmäystesteihin siinä vaiheessa kun Gascoyne lähti tallista.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Tuskin Mikeä on päästetty sohlaamaan uusimman version kimpuun enää siinä vaiheessa kun on todettu että mies lähtee! Ainahan hommat noilta osin "jäädytetään" kun henkilö siirtyy toisin organisaation palvelukseen!
 

vmjs

Well-known member
Liittynyt
9.7.2003
Viestit
903
Niin, päästetty tai ei, taitaa olla turhaa spekulointi ilman mitään faktoja. ;) Mutta jos nyt kumminkin vielä vähäsen toistaisi itseään: Todnäk Gascoyne on ainakin jossain vaiheessa ottanut osaa viime kautisen auton suunnitteluun, jos ensimmäiset piirrustukset autosta tehtiin jo 2002? Siis vaikka oletettais, että miestä ei oltaisi syystä tai toisesta päästetty uuden auton kimppuun enää yhteistyön loppuvaiheessa.

Ja jos palaisi otsikon aiheeseen.. Eipä toi Toyota enää näytä miltään, kun on nähnyt uuden Sauberin. Pitää toki odottaa ensimmäiseen kisaan asti mitä nämä radikaalit uudistukset ovat jota on lupailtu. :thumbup:
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
"With Olivier Panis still sidelined because of a virus, Trulli was drafted into action for Toyota – but he may have wished not to have been there at all. In the morning the entire right sidepod and engine cover fell off the car – forcing him to return to the pits for hasty repairs." -Autosport


:D
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Mitä Renuun tulee, niin tiimillähän oli tarkoitus käyttää kahta eri suunnittelutiimiä ikään kuin vuorovuosina. Eli suunnittelutiimi seurasi autoa koko kehityskäyrän ajan. Uskon, että 2003 ja 2004 tuota käytettiinkin. Eli jossain määrin Miken panosta oli varmaan mukana.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Trullin tippuminen pistesjoilta

On vähän turhan optimistista puhetta Toyotalla:

- Kisan ensimmäisellä kolmanneksella olimme erittäin kilpailukykyisiä. Jarno pystyi pitämään toisen sijansa ja ajamaan johtajan vauhdissa. Takarenkaan kuluminen aiheutti hänelle kuitenkin vaikeuksia etenkin kilpailun keskivaiheilla, Tomita sanoi.
Ongelmahan on juuri se, että Toyota kuluttaa rengasta ensimmäisen stintin aikana niin paljon enemmän kuin kärkitallit ettei heillä ole mitään saumaa jatkossakaan pysyä mukana!

Jos Trulli olisi ajanut jossain keskikastissa, niin renkaat eivät olisi kuluneet niin paljon! Tämähän näkyy jo siinä, että Ralf kuitenkin pystyi tasaisempaan suoritukseen, vaikka tekikin yhden extra pysäyksen!

En tiedä loppukisan kierrosaikoja mutta eipä tuo nyt kovin vaikeaa ollut huomata ettei Toyota pysty ajamaan samalla tasolla kuin muutaman kierroksen, jos vauhti pidetään huipussaan!

Eli Miken aikaansaannokset eivät edelleenkään toimi oikein! Sama ongelma oli aikoinaan Jordanilla, sitä myöten ne Miken mukana siirtyivät Renaultille ja nyt Toyotalle! Tosin Renault on nyttemmin saanut auton aika hyvään tasapainoon!
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Toyotalle soisi kuitenkin edes sen yhden podiumin tällä kaudella. Se kun heillä kuulemma on tavoitteena. Jos japanilaisjätti vetäytyy ykkösistä, syydettyään projektiin suunnattomat määrät rahaa laihoin tuloksin, minkälaisen kuvan se antaa muille autonvalmistajille, jotka olisivat mahdollisesti tulevaisuudessa tulossa mukaan F1-urheiluun?
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Misa1: Miken ongelma on siis vähän sama kuin Alan Jenkinsin aikoinaan. Jenkinsin autot kun olivat muuten hyviä, mutta Alanin oli pakko päästä suunnittelemaan myös vaihdelaatikot, jotka sitten olivat se akilleen kantapää...
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Re: Trullin tippuminen pistesjoilta

Misa1 sanoi:

Eli Miken aikaansaannokset eivät edelleenkään toimi oikein! Sama ongelma oli aikoinaan Jordanilla, sitä myöten ne Miken mukana siirtyivät Renaultille ja nyt Toyotalle! Tosin Renault on nyttemmin saanut auton aika hyvään tasapainoon!
Entäs Tyrrelit?
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Mielenkiintoista on Toyotasta puhuttaessa seurata kuljettajapari Trulli - R.Schumi otteita kauden edetessä.Miten onkaan vähän sellainen aavistus että Trulli vie keskinäisen taiston nimiinsä......:doubtful:
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Mielenkiintoista on Toyotasta puhuttaessa seurata kuljettajapari Trulli - R.Schumi otteita kauden edetessä.Miten onkaan vähän sellainen aavistus että Trulli vie keskinäisen taiston nimiinsä...
Samma kutina här..
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Oberfeldwebel sanoi:
Samma kutina här..
Onko joku ihan vakavissaankin sitten toista mieltä? Veikkaan kyllä, että molemmilta katoaa vähän motivaatio, ellei Toyotan ongelmia saada selvitettyä. Ralf vain sattuu siinä motivaation menettämisessä olemaan se taitavampi. ;-)
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Nostin Toyotan kaksikon siksikin esiin että sillä rahamäärällä mitä Schumi JR Toyotalta kuittaa, täytyisi miehen jotakin melkoisen vakuuttavaa antaa tehtaalle takaisinkin vastineeksi.Muutakin kuin suuria lupauksia 5-10 vuoden ajanjaksolla "toteutuvasta mestaruudesta" :dunno: :doubtful: :thumbfh:

Vaikka Trullikaan ei ilmeisesti suolarahoilla tallissa aja, Ralf heistä kahdesta on kaiketi kuitenkin se joka palkattiin oikeasti suurella rahalla nostamaan talli huipulle.Aikaistahan tässä vaiheessa mitään on sanoa mutta Toyota tuskin tulee näillä näkymin olemaan keskitasoa korkeammalla.
 
Ylös