Treenipäiväkirja ja tavoitteet 2006

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
28.2. Laskiastiistai. Hiihtoa 10 km. Tänään kyllä huomasi että oli jo 8. päivä putkeen kun joko hiihdin väh. 5 km tai uin 1 km. Ihan dieseliolo. Lisäksi ilma oli himppasen liian kylmä astmaatikolle (about -12 astetta) ja kun vielä vasen kankkukin :eek!: kramppas niin meni vähän 'suorittamiseksi'. Kierrosajat kumminkin 3.3 km lenkillä 17.14, 17.52 ja 17.07. Viimeisen nousun panin menemään ihan 'juoksujalkaa'. :ahem:

Juhis, noita Vulcaneita tai ainakin McDavideitä saa myös 'kiskoilla' varustettuna. Itse aikoinaan ton ison leikkauksen jälkeen pelasin lentistä kauden tommosella 'kokotuella'.

Knoukka! Saan mä sen Belmondon viimeistään parisängyssä kiinni. ;) :p :ahem:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Tunti luistelua neljän lapsen kanssa. Tulipas nyt vetelä olo pari tuntia suorituksen jälkeen :)

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Jacques sanoi:
2 tuntia hiihtoa luistelutyylillä.. matkan pituutta en lähde arvioimaan, mutta laitan ensiviikolla tuosta lenkistä dataa tänne, sillä minulla oli taas kolleegan FRWD laite mukana kokeilukäytössä.
Oli pari aika ilkeetä nousua ja paikat on nyt aika hellänä. Positiivistä kuitenkin, että jaksoin hiihtää luistellen pari tuntia ilman suurempaa notkahtamista. Nyt saunaan! :)
ja tässä materiaalia:

Statistiikkaa:

Ja sama graafisesti. Nopeus menee aika hyvin käsi kädessä korkeuserojen kanssa. Ja niin tuo sykekin.

Tässä vielä reitti Google-earthista.

Viimeksi muokattu:

Jacques

Sijainti
Helsinki
Loppujen lopuksi tuli pidettyä aika kovaa tempoa yllä, koska keskisyke oli noinkin korkea. Ilmeisesti olisi parempi pyrkiä hiukan rauhallisempaan vauhtiin?

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Jacques sanoi:
Loppujen lopuksi tuli pidettyä aika kovaa tempoa yllä, koska keskisyke oli noinkin korkea. Ilmeisesti olisi parempi pyrkiä hiukan rauhallisempaan vauhtiin?
Sykkeet on aika yksilöllisiä. Sun keskisyke on korkeampi kuin mun maksimisyke. :D

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
1.3. Alkoi viimeinen 'hiihtokuu' hiihtämisellä. 10 km. Tuli muuten mun astmaatikon pakkasraja sitten vastaan. Se on 14 astetta. Verta alkoi tulla nokasta jo parin kilsan jälkeen ihan solkenaan. :mad_old:

Annoinko periksi? :doubtful: Mitäs luulette. :D Grafiikkaa alla. En voidellut suksia ollenkaan vaan vedin eilisillä. Sitten ne kului pois ja tuli pehmeet esille. Eikä enää luistanut. :(

Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
Vituttaa katella kun porukat treenaa ohi jos eivät jo ole. Meikäläisellä tulee parin viikon treenitauko väkisellä. Lämpöä on vielä vähäsen. Toisaalta tämä tekee hyvää kun ei tämän korkeempaa kuumetta pidä, saa lepoa ja jaksaa taas painaa. Olenkin pyöritellyt tässä uutta treeniohjelmaa, johon saa jo juoksunkin ympättyä mukaan.

Moe mahtaa olla hurja näky ladulla kun veri tursuaa pitkin naamaa ja rintamusta...! :D Latua tulee pyytämättäkin!

Jacques

Sijainti
Helsinki
KnowHow sanoi:
Moe mahtaa olla hurja näky ladulla kun veri tursuaa pitkin naamaa ja rintamusta...! :D Latua tulee pyytämättäkin!
Minä kyllä antaisin nenäliinan enkä latua. ;)

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Jacques sanoi:
Minä kyllä antaisin nenäliinan enkä latua. ;)
Hanskan 'selkämys' on vähän vitturätin oloinen. :eek:

2.3. Uintia 1 km. Vapaata 800m, rintaa 200m. Tein alussa 500m vedon ja otin aikaa. Siinä rapiat päälle 11 minsaa meni. Se olisi tavoite kesällä avovedessä. :ahem:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
3.3. Hiihtoa 9.4 km. Tervaruukille eli kaffeepaikalle päin oli ekan ylämäen jälkeen pelkkää alamäkeä. Ja vedin ihan hirveet LIPAT. Vasen nilkka ja kyynerpää vääntyi (yliojentui). :jaska:

Takaisin päin, niinkun näkyy, onkin pelkkää ylämäkeä (korkeusero 92 metriä Tervaruukilta himaan) ja siinä jo vähän syke nousi. :eek:

Viimeksi muokattu:

JNF

Well-known member
Keskiviikkona jäi salireissu väliin, kun oli iltapäivän vuorot peruttu. Kävin sitten eilen, mutta sekin treeni jäi kesken, kun naiset valtasivat taas salin :jaska: Kannattais varmaan lukea sitä ilmotustaulua. Kerkesin kuitenkin tehdä etureidet, penkin ja ojentajat. Vatsat tein sitten kämpillä.

Alkaa lopultakin hahmottamaan omaa tasoaan ihan toden teolla. Tästä ei juurikaan voi kuin kehittyä. Jännä homma muuten painon kanssa, kun se on noussut vuodenvaihteesta jo 6 kiloa, mutta sitä ei oikeastaan huomaa ollenkaan.

Faustus

Well-known member
Taidan sittenkin päästä viime talven 650 kilometriin ja ehkä jopa hieman sen yli joulukuun lumettomuudesta huolimatta. Tämänpäiväisen 30 kilometrin lenkin jälkeen mittarissa on noin 507 km.

Reidet meinasivat jäätyä tänään. Huomasin sen tosin vasta lenkin jälkeen. Hiihto kulki erittäin hyvin.

Faustus

Well-known member
Tänään oli ensimmäistä kertaa sykemittari mukana. Kädet olivat vielä eilisen jälkeen vähän kipeät, joten aivan paras isku ei ollut päällä.

Matka: n. 27 km

Kesto: 2 h 17 min ja osia

Keskimääräinen pulssi: 158

Korkein pulssi: 187

Matalin oli jotain 130, ehkä.

Kalorit: 2135,7

Rasvanpoltto: n. 278 g

Viimeksi muokattu:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Mun piti tänään ostaa itselleni omat sukset, ettei tarvitsisi sivakoida vaimon välineillä. Ei tullut kuitenkaan hankittua :jaska: Nyt kuitenkin ulos riehumaan pulkkamäkeen.

Charlie

Elämän jakojäännös
Sijainti
Pahassa paikassa
Ostin leuanvetotangon ovenpieleen jotta saa sitä osastoa parannettua. Tavoite on vetää 20 leukaa putkeen ennen kesää. Nytkin menee jostain ihmeen syystä 15 vaikka en ole juuri treenannut, tosin painokin on tippunut pari kiloa vaikka olen syönyt jatkuvalla syötöllä. Ostin lisää proteiiniakin että saisi painon pysymään edes paikallaan. Kesää kohti kun pitäisi lisätä aerobistakin harjoittelua, hapenottokyky ei ole kummoinen talven jäljiltä.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Charlie sanoi:
Ostin leuanvetotangon ovenpieleen jotta saa sitä osastoa parannettua. Tavoite on vetää 20 leukaa putkeen ennen kesää. Nytkin menee jostain ihmeen syystä 15 vaikka en ole juuri treenannut, tosin painokin on tippunut pari kiloa vaikka olen syönyt jatkuvalla syötöllä. Ostin lisää proteiiniakin että saisi painon pysymään edes paikallaan. Kesää kohti kun pitäisi lisätä aerobistakin harjoittelua, hapenottokyky ei ole kummoinen talven jäljiltä.
:thumbup:
Mulla oli edellisessä työpaikassa huoneeni pielessä myöskin tanko - lähinnä selkää varten. Pari vuotta sitten meni 11 leukaa. Intissä 13 TJ:llä 13 :thumbup: Erittäin suurella todennäköisyydellä omaksi henkilökohtaiseksi ennätykseksi tulee jäämään 14-vuotiaana tehty 17 kertaa laskien kädet täysin suoraksi ja ilman vartalolla avittamista. Charlielle tsemiä tavoitteeseen :ahem:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
4.3. Hiihtoa 23.4 km. Voi vinde kun ei luistanut lain. Olipa tosi työlästä lykkiä tasasetkin ihan hulluna. :mad_old: Siitä huolimatta periksi en antanut. Keskivaiheilla otettiin nestettä ja energiageeliä. Sitten vielä toinen stoppi (muistin jopa sammuttaa T6sen) missä on toinen punainen piste. Kaloreita paloi jonnin verran. Nyt viinaa lärviin että tästä toipuu. 11 päivää treenannut putkeen. Huomenna huili :ahem: (ehkä :eek: )

Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
4.3.

Koko päivä ulkoilua Anjalankoskella luonnoratakelkkailun ohessa. Kaveri ajoi seinään ja laittoi jalan refleksinomaisesti väliin, mikä on todella paha virhe kun jalassa on piikkipohjainen kenkä...a-u-t-s! Jalka vinksahti sivuitse kuin lihakoukusta riuhtaisten, paikanpäällä annettiin ensiapuna KKK-hoitoa ja jatkossa jos ei parane niin lääkäriin. Itse touhusin pirun isossa ja kuoppaisessa mäessä Idan 4v. kanssa. Hiki tuli kun mäen päälle piti kantaa sekä pulkka että pulkkakaveri...noin kuusikymmentä kertaa! :D Perse mustelmilla. :thumbup:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
KnowHow sanoi:
4.3.
Itse touhusin pirun isossa ja kuoppaisessa mäessä Idan 4v. kanssa. Hiki tuli kun mäen päälle piti kantaa sekä pulkka että pulkkakaveri...noin kuusikymmentä kertaa! :D Perse mustelmilla. :thumbup:
:thumbup: :ahem: :thumbup:
Eikös olekin mukavaa hyötyliikuntaa!
T:nimim. itse juuri kolmen lapsen kanssa pulkkamäessä ollut :D

Knoukka

Well-known member
Sam sanoi:
:thumbup: :ahem: :thumbup:
Eikös olekin mukavaa hyötyliikuntaa!
On, mutta helvetinmoisen vauvakuumeen taas nosti. Piti laittaa keski-Suomeen saakka ilmoitusta! :D :thumbup: