Treenipäiväkirja

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
KnowHow sanoi:
Aika harvoin juoksen nykyään sykemittarin kanssa. Se vie mun mielestäni nautintoa, orjuuttaa jotenkin ja ilman mittaria koen saavani paremman tuntuman kehooni ja sen tapahtumiin.

Toki välillä on syytä juosta mittarin kanssa, varsinkaan jos ei tunnista vielä sykkeitään kyllin hyvin esim. tempojuoksua ajatellen.

Pitkillä peruslenkeillä ekat 15-25km kun menee pppp-tahtia niin se riittää. Sen jälkeen painaa vaan, syke nousee väistämättä lopussa kun energiantuotanto muuttuu.

Tämän lenkin juoksin jotain 2.20, hissillä alas ja hissillä ylös ja muut stopit kaikkineen. Noilla pitkillä lenkeillä se ei niin minuutin päälle ole!
Mulla ei ole toi kehon tuntemus vielä niin hyvällä mallilla kuin sulla, joten minä ainakin koen helpommaksi juosta sykemittarin kanssa. Varsinkin pitkillä lenkeillä tulee alussa juostua aivan liian kovaa ilman sykemittaria, ja lopussa sitten saattaa antaa periksi liian helposti, jos ei ole mahdollista seurata sykettä - varsinkin lenkeillä, jossa vedetään kovalla sykkeellä, tämä luovuttamisilmiö korostuu.

Ja tosiaan, koska ei ole mahdollista seurata kilometrejä metsässä, on musta luontevampaa juosta aikaa vastaan. Muutenkin, mun mielestä se lenkin aika ratkaisee kera sykkeen, koska kehon voimataso vaihtelee, joten lenkin aika saattaa heitellä päiväkohtaisesti.

Knoukka

Well-known member
Juhis sanoi:
Mulla ei ole toi kehon tuntemus vielä niin hyvällä mallilla kuin sulla, joten minä ainakin koen helpommaksi juosta sykemittarin kanssa. Varsinkin pitkillä lenkeillä tulee alussa juostua aivan liian kovaa ilman sykemittaria, ja lopussa sitten saattaa antaa periksi liian helposti, jos ei ole mahdollista seurata sykettä - varsinkin lenkeillä, jossa vedetään kovalla sykkeellä, tämä luovuttamisilmiö korostuu.

Ja tosiaan, koska ei ole mahdollista seurata kilometrejä metsässä, on musta luontevampaa juosta aikaa vastaan. Muutenkin, mun mielestä se lenkin aika ratkaisee kera sykkeen, koska kehon voimataso vaihtelee, joten lenkin aika saattaa heitellä päiväkohtaisesti.
Pirun hyvä apuväline se sykemittari on. Nyt vaan olen jotenkin tykännyt juosta ilman. Juoksukaveri, parikymmentä maratonia takana, jätti mittarin käytön pari vuotta sitten myös- toisaalta olen harkinnut ton T6sen hankkimista.

Ja mun mittari on ihan sellanen vanha Polarin perusmalli, jossa ei näitä uusia treenin tehokkuudesta ja kunnosta kertovia ominaisuuksia ole.

BTW: tiedoksi ja Jonesille helpotukseksi! Tarkistusmittasin juoksureittini kartalta (osa aiemmin mitattu fillarin matkamittarilla) ja se olikin 29km!

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
KnowHow sanoi:
+BTW: tiedoksi ja Jonesille helpotukseksi! Tarkistusmittasin juoksureittini kartalta (osa aiemmin mitattu fillarin matkamittarilla) ja se olikin 29km!
Tämä olikin TOSI helpottava tieto:rolleyes:

Mua ei yksinkertaisesti ole luotu juoksemaan, ei terveyden eikä ruumiinrakenteen puolesta mutta sissinä vaan vedetään.:cool:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
28.5. Pyöräilyä about 10km. Kävin Hyvinkään karting radalla. Suorittamieni kuvausten (karting-toikissa enämpi) jälkeen kiersin radan yhden kerran fillarilla aivan täpöä, eli spurttasin sen. aivan miäletöntä.

mitä tulee noihin ajankäyttöihin, niin itselläni pyörälenkit noudattaa aika hyvin sitä 18-22 km/h keskinopeutta. Eli jos otan rauhallisemmin, niin se on tuossa 18 tasossa ja kovemmin niin tuo 22 km/h on lähempänä. Tuota käytän usein matka-arvioissani, jos en tiedä kuinka pitkä matka on ollu.

Sykemittaria minulla ei vielä ainakaan ole, sellainen hankinta ei ole prioriteeteissäni kovin korkealla. Erityisesti kun tällä hetkellä on niukkaa saada rahoitusta ruokaankaan. :D

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Lauantain lenkki 25-30min
Sunnuntaina treenit 1,5h rankkaa pomppimista
Tänään lenkki, 40min. Pikkasen pidensin tuota "vakioreittiäni" ... ei siinä muuta, mutta käännös on ikävässä paikassa. Melkein kotipihasta lähetään "uudelle" kierrokselle. Syö miestä :jaska:

Knoukka

Well-known member
29.5. Lepoa ja palauttavaa käveleskelyä. Paljon pullaa!

30.5. Lämppärinä 30min kuntopyörää, kova rinta-vatsa-treeni 60min ja reipas spinning 45min. Jalat toimi hämmästyttävän hyvin, oikeestaan teki mieli polkea koko ajan kovempaa/raskaammin mutta yritin pitää spinningin suhteellisen palauttavan. Oliko, mene ja tiedä.

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
KnowHow sanoi:
Pirun hyv� apuv�line se sykemittari on. Nyt vaan olen jotenkin tyk�nnyt juosta ilman. Juoksukaveri, parikymment� maratonia takana, j�tti mittarin k�yt�n pari vuotta sitten my�s- toisaalta olen harkinnut ton T6sen hankkimista.
Mullon T6 ja oon pirun tyytyvainen.

Pidan sita aina sporttia tehdessa, mutta en katso sita sina aikana, vasta illalla kun analysoin suunnon softalla suoritusta.
Motivoi perhanasti, ainakin meikalaista. :thumbup:

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Tullut hiukka taukoa duuni- ja suomenmatkojen takia, mutta....

23.05. Uintia 1000m safkiksella. Keskisyke 148
25.05. Uintia 1000m safkiksella. Keskisyke 144
27.05. Punttia Hotelli Kämpin salilla 45 minsaa. Keskisyke 131
30.05. Uintia 1000m safkiksella. Keskisyke 138.
30.05. Kuntofillarilla 40 min eli "20 kilsaa". Keskisyke 128.

Uinti menee kokoajan nopeammin ja keskisyke putoaa.
Sama fillaroinnissa. Vastukset on maksimissa (kympissa) ja syke vaan putoaa. En saa millaan enaa yli 140:n vaikka alussa meni heti 160:in kun nosti vastusta seiskasta ysiin.

Pitaa rankentaa meininkia etta parjaan jonesille triathlonissa... :doubtful:

Knoukka

Well-known member
Myllis sanoi:

Uinti menee kokoajan nopeammin ja keskisyke putoaa.
Sama fillaroinnissa. Vastukset on maksimissa (kympissa) ja syke vaan putoaa. En saa millaan enaa yli 140:n vaikka alussa meni heti 160:in kun nosti vastusta seiskasta ysiin.

Pitaa rankentaa meininkia etta parjaan jonesille triathlonissa... :doubtful:
Nosta tempoa niin jo nousee syke!!! :D

Joo, ei tuosta T6sta ole muuta kuin kehuja kuulunut, tosin vähän odotan päivitettyä/uutta mallia syksymmältä... vaikka tuossa ei tuossa sun mallissakaan taida kauheesti puutteita/lastentauteja olla?

Ja mä haluasin sykemittarin titaanikuorilla- ois makeen näköinen. Että pikkasen toi T6 näyttää liiaksi vanhalta Ironmanilta tai... Casiolta!

Enrique

Well-known member
Flunssassa ollu muutaman päivä, niin ei ole oikeen treenaamaan päässyt :mad:. Eilen, eli 30.5 kuitenkin kevyt punttitreeni.

Knoukka

Well-known member
31.5.

Kuntopyörää lämppärinä, kova olkapäätreeni 55min, reipas spinningi 45min ja ohjattu vatsatreeni 15min.

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
31.5

Juoksulenkki 50 min
Kolmen välipäivän jälkeen olisi luullut, että treenaminen olisi entistä tehokkaampaa ja keho olisi virtaa täynnä. Ja mitä vielä. Näin voimatonta lenkkiä ei ole tullut heitettyä aikoihin. Positiivista sentäs, vaikka tuntui huonolta ja syke pysyi alhaalla, vauhti oli ihan hyvää.

Punttisali 50 min.
Juu ja voimattomuus oikein korostui täällä. Ei ollut mielenkiintoa tahi kaikkia voimia edes käytössä. Lähdinkin suosiolla pois ennenkuin koko normaali ohjelma oli suoritettu.

Toivottavasti huomenna jytää paremmin. :doubtful:

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
KnowHow sanoi:
Joo, ei tuosta T6sta ole muuta kuin kehuja kuulunut, tosin vähän odotan päivitettyä/uutta mallia syksymmältä... vaikka tuossa ei tuossa sun mallissakaan taida kauheesti puutteita/lastentauteja olla?

Ja mä haluasin sykemittarin titaanikuorilla- ois makeen näköinen. Että pikkasen toi T6 näyttää liiaksi vanhalta Ironmanilta tai... Casiolta!
Myonnan etta tylsan nakoinen tuo on, mutta loistava peli.
Nyt saa fillariin liitettavia mittareita jotka mittaa nopeuden ja matkan polkiessa, pulssin lisaksi.
Ja lenkkareihin saa askelmittarin ja matkamittarin. :thumbup:
Kuulemma vain T6:een.

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
31.05. In-line meininkia 45 minsaa, about 20 kilsaa. T6:sta en ole viela analysoinut, pulssi valilla 120 ja 164.

Knoukka

Well-known member
Myllis sanoi:

Ja lenkkareihin saa askelmittarin ja matkamittarin. :thumbup:
Kuulemma vain T6:een.
Siksi mä sitä fiinimpää versiota T6seen odotankin, en ilman askelmittaria hanki enää mitään sykemittaria.

Tosin noita Suunnon muita metallikehäisiä malleja alkaa olla joka jampalla. Polari AX-sarja on aika tyylikäs vaan ei saa vielä askelmittaria.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
30.5. PITI uida mutta nukahtelin koko ajan kotona joten skippasin.

31.5. lenkki Ounasvaaran huipulle. Rauhallinen vauhti, mutta pisti pitkä ylämäki puhaltamaan. Varsinkin kun poika soitti 200 metriä ennen 'maalia'. Alaspäin kulki muuten kevyesti:D. Yhteensä noin 5-6 kilsaa.