Mulla ei ole toi kehon tuntemus vielä niin hyvällä mallilla kuin sulla, joten minä ainakin koen helpommaksi juosta sykemittarin kanssa. Varsinkin pitkillä lenkeillä tulee alussa juostua aivan liian kovaa ilman sykemittaria, ja lopussa sitten saattaa antaa periksi liian helposti, jos ei ole mahdollista seurata sykettä - varsinkin lenkeillä, jossa vedetään kovalla sykkeellä, tämä luovuttamisilmiö korostuu.KnowHow sanoi:Aika harvoin juoksen nykyään sykemittarin kanssa. Se vie mun mielestäni nautintoa, orjuuttaa jotenkin ja ilman mittaria koen saavani paremman tuntuman kehooni ja sen tapahtumiin.
Toki välillä on syytä juosta mittarin kanssa, varsinkaan jos ei tunnista vielä sykkeitään kyllin hyvin esim. tempojuoksua ajatellen.
Pitkillä peruslenkeillä ekat 15-25km kun menee pppp-tahtia niin se riittää. Sen jälkeen painaa vaan, syke nousee väistämättä lopussa kun energiantuotanto muuttuu.
Tämän lenkin juoksin jotain 2.20, hissillä alas ja hissillä ylös ja muut stopit kaikkineen. Noilla pitkillä lenkeillä se ei niin minuutin päälle ole!
Pirun hyvä apuväline se sykemittari on. Nyt vaan olen jotenkin tykännyt juosta ilman. Juoksukaveri, parikymmentä maratonia takana, jätti mittarin käytön pari vuotta sitten myös- toisaalta olen harkinnut ton T6sen hankkimista.Juhis sanoi:Mulla ei ole toi kehon tuntemus vielä niin hyvällä mallilla kuin sulla, joten minä ainakin koen helpommaksi juosta sykemittarin kanssa. Varsinkin pitkillä lenkeillä tulee alussa juostua aivan liian kovaa ilman sykemittaria, ja lopussa sitten saattaa antaa periksi liian helposti, jos ei ole mahdollista seurata sykettä - varsinkin lenkeillä, jossa vedetään kovalla sykkeellä, tämä luovuttamisilmiö korostuu.
Ja tosiaan, koska ei ole mahdollista seurata kilometrejä metsässä, on musta luontevampaa juosta aikaa vastaan. Muutenkin, mun mielestä se lenkin aika ratkaisee kera sykkeen, koska kehon voimataso vaihtelee, joten lenkin aika saattaa heitellä päiväkohtaisesti.
Tämä olikin TOSI helpottava tietoKnowHow sanoi:+BTW: tiedoksi ja Jonesille helpotukseksi! Tarkistusmittasin juoksureittini kartalta (osa aiemmin mitattu fillarin matkamittarilla) ja se olikin 29km!
Mullon T6 ja oon pirun tyytyvainen.KnowHow sanoi:Pirun hyv� apuv�line se sykemittari on. Nyt vaan olen jotenkin tyk�nnyt juosta ilman. Juoksukaveri, parikymment� maratonia takana, j�tti mittarin k�yt�n pari vuotta sitten my�s- toisaalta olen harkinnut ton T6sen hankkimista.
Meinaatko ottaa mut kierroksella kiinni?:doubtful: Vai kahdellaMyllis sanoi:Pitaa rankentaa meininkia etta parjaan jonesille triathlonissa... :doubtful:
Nosta tempoa niin jo nousee syke!!!Myllis sanoi:
Uinti menee kokoajan nopeammin ja keskisyke putoaa.
Sama fillaroinnissa. Vastukset on maksimissa (kympissa) ja syke vaan putoaa. En saa millaan enaa yli 140:n vaikka alussa meni heti 160:in kun nosti vastusta seiskasta ysiin.
Pitaa rankentaa meininkia etta parjaan jonesille triathlonissa... :doubtful:
Menee jo nyt jalat solmuun, polkemisnopeus on luokkaa 90-100 rpm... :frown:KnowHow sanoi:Nosta tempoa niin jo nousee syke!!!![]()
Myonnan etta tylsan nakoinen tuo on, mutta loistava peli.KnowHow sanoi:Joo, ei tuosta T6sta ole muuta kuin kehuja kuulunut, tosin vähän odotan päivitettyä/uutta mallia syksymmältä... vaikka tuossa ei tuossa sun mallissakaan taida kauheesti puutteita/lastentauteja olla?
Ja mä haluasin sykemittarin titaanikuorilla- ois makeen näköinen. Että pikkasen toi T6 näyttää liiaksi vanhalta Ironmanilta tai... Casiolta!
Siksi mä sitä fiinimpää versiota T6seen odotankin, en ilman askelmittaria hanki enää mitään sykemittaria.Myllis sanoi:
Ja lenkkareihin saa askelmittarin ja matkamittarin. :thumbup:
Kuulemma vain T6:een.