Niin, siis kestävyysurheilijat treenaa 'lehdenlukusykkeillä' 80% treeneistä. Mutta ne käyttääkin aikaa sitten tuntitolkulla per päivä urheiluun. Normiharrastajan salitreeneinä, sun tapa on kyllä parempi, jos esim. ei tee jotain huultelutreeniä kovan 'eilisen' jälkeen.Kävin eilen vetämässä tunnin aerobisen treenin, sisältäen myös 20 minsaa cross traineria. Veikkaan, että löysin polviongelman syyn. Pulssi ei oikein enää tahdo nousta yli 130:iin (no ei kai sen itseasiassa tarvitsekaan) vaikka kuinka äheltäisin ja hikoilisin, joten olen viime aikoina nostanut vastusta korkeammalle ja korkeammalle. Tein eilein tietoisesti treeniä pari pykälää alemmalla vastuksella ja kaikki hyvin, lopuksi nostin sitä taas ja melko pian alkoi tuntua polvessa lievänä kipuna. Eli jatkossa vaan sitten kiltisti vähän iisimmin, parempi niin kuin että rikon paikat ja en voi tehdä yhtään mitään.
Mutta tota pulssia on tosiaan kiva seurata. Ei tästä ole kuin muutama viikko, kun sai varoa, ettei se noussu tollakin laitteella (ja alemmilla tehoilla), jonnekin 140:n tuntumaan tai ylikin, nyt ei tahdo kovemmallakaan ähellyksellä saada edes 130:een.
Mä en en oikein osaa istua tai seistä noissa härveleissä semmosella lehdenlukuteholla, mitä monen näkyy tekevän. Riuhdon ja irvistelen ja hikoilen mieluummin, en tiedä onko välttämättä parempi, mutta jääpä ainakin ittelle semmonen fiilis, että on tullu tehtyäkin jotain. Lehteä voin lukea sohvallakin. Aikaisemmin kattelin kyllä ittekkin leffoja/sarjoja tabletilla, mutta viimeaikoinan olen taas siirtynyt musiikkiin, tulee paremmat paljon paremmat fiilikset ja siinä on vielä sopivasti tarjolla se "yks biisi vielä" -mahdollisuus :thumbup:
No aika aloitelijahan mä näissä hommissa edelleenkin olen, mutta olen nyt vähän niinku sisäistäny homman niin, että yritän tehdä treenit niin kuin ittestä parhaalle tuntuu, jos homma on pakkopullaa enkä siitä nauti, niin tuskin se ino mulla kovin pitkälle riittää. Oon vaan huomannu, että saan huomattavasti enemmän tyydytystä kunnon hikoilutreenistä kuin semmoisesta leppoisasta lehdenluvusta.Niin, siis kestävyysurheilijat treenaa 'lehdenlukusykkeillä' 80% treeneistä. Mutta ne käyttääkin aikaa sitten tuntitolkulla per päivä urheiluun. Normiharrastajan salitreeneinä, sun tapa on kyllä parempi, jos esim. ei tee jotain huultelutreeniä kovan 'eilisen' jälkeen.
Niin, voi olla. Mun seurakaverin pk-vauhti on mun maksimivauhti juoksussa.No aika aloitelijahan mä näissä hommissa edelleenkin olen, mutta olen nyt vähän niinku sisäistäny homman niin, että yritän tehdä treenit niin kuin ittestä parhaalle tuntuu, jos homma on pakkopullaa enkä siitä nauti, niin tuskin se ino mulla kovin pitkälle riittää. Oon vaan huomannu, että saan huomattavasti enemmän tyydytystä kunnon hikoilutreenistä kuin semmoisesta leppoisasta lehdenluvusta.
Selvää tietysti, että niillä mun käyttämillä asetuksilla se sun mainitsemasi kestävyysurheilija todennäköisesti palelis