Treenitoikki 2014

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
8 km lenkki josta noin 2 km hölköttelyä. Loput reipasta kävelyä.

Treeni 2014:
Kuntopyörää 747 km
Pyöräily 233 km
Uinti 176 km
Juoksu 91 km
Voimaharjoittelu 44 h 10 min.
Kävely 109 km
Luistelua 2h 50 min
Yht: 211 h 30 min

Mangelo

Well-known member
Tunti kävelyä metsässä ja parit päälläseisonnat mättäällä.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
1h10 aamulla kuntosalilla.

Treeni 2014:
Kuntopyörää 747 km
Pyöräily 233 km
Uinti 176 km
Juoksu 91 km
Voimaharjoittelu 45 h 20 min.
Kävely 109 km
Luistelua 2h 50 min
Yht: 212 h 40 min

Mangelo

Well-known member
0.8km uintia, 15min vesijuoksua ja illalla 5km tynkälenkki, 50m, 200m ja 1km vedot, 4km reipas jäi tekemättä vaikka aikomus oli, liian vähän vaatetta, nuha kurkkii nurkan takana, ja pohje varoittelee. Lämmittely ei lämmittänyt.

Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
2km lämmittely, kuntosali ja 3km lopettelu sis. 1km 16km/h. Päivän systeemissä eniten osumaa otti etureidet vaihteeksi.

Sue_me

Well-known member
Futista 1h.

Ei oikein irronnut jaloista. Tuntui aika raskaalta meno vaikka juoksuvauhtia löytyikin.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Kävin eilen vetämässä tunnin aerobisen treenin, sisältäen myös 20 minsaa cross traineria. Veikkaan, että löysin polviongelman syyn. Pulssi ei oikein enää tahdo nousta yli 130:iin (no ei kai sen itseasiassa tarvitsekaan) vaikka kuinka äheltäisin ja hikoilisin, joten olen viime aikoina nostanut vastusta korkeammalle ja korkeammalle. Tein eilein tietoisesti treeniä pari pykälää alemmalla vastuksella ja kaikki hyvin, lopuksi nostin sitä taas ja melko pian alkoi tuntua polvessa lievänä kipuna. Eli jatkossa vaan sitten kiltisti vähän iisimmin, parempi niin kuin että rikon paikat ja en voi tehdä yhtään mitään.

Mutta tota pulssia on tosiaan kiva seurata. Ei tästä ole kuin muutama viikko, kun sai varoa, ettei se noussu tollakin laitteella (ja alemmilla tehoilla), jonnekin 140:n tuntumaan tai ylikin, nyt ei tahdo kovemmallakaan ähellyksellä saada edes 130:een.

Mä en en oikein osaa istua tai seistä noissa härveleissä semmosella lehdenlukuteholla, mitä monen näkyy tekevän. Riuhdon ja irvistelen ja hikoilen mieluummin, en tiedä onko välttämättä parempi, mutta jääpä ainakin ittelle semmonen fiilis, että on tullu tehtyäkin jotain. Lehteä voin lukea sohvallakin. Aikaisemmin kattelin kyllä ittekkin leffoja/sarjoja tabletilla, mutta viimeaikoinan olen taas siirtynyt musiikkiin, tulee paremmat paljon paremmat fiilikset ja siinä on vielä sopivasti tarjolla se "yks biisi vielä" -mahdollisuus :thumbup:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Kävin eilen vetämässä tunnin aerobisen treenin, sisältäen myös 20 minsaa cross traineria. Veikkaan, että löysin polviongelman syyn. Pulssi ei oikein enää tahdo nousta yli 130:iin (no ei kai sen itseasiassa tarvitsekaan) vaikka kuinka äheltäisin ja hikoilisin, joten olen viime aikoina nostanut vastusta korkeammalle ja korkeammalle. Tein eilein tietoisesti treeniä pari pykälää alemmalla vastuksella ja kaikki hyvin, lopuksi nostin sitä taas ja melko pian alkoi tuntua polvessa lievänä kipuna. Eli jatkossa vaan sitten kiltisti vähän iisimmin, parempi niin kuin että rikon paikat ja en voi tehdä yhtään mitään.

Mutta tota pulssia on tosiaan kiva seurata. Ei tästä ole kuin muutama viikko, kun sai varoa, ettei se noussu tollakin laitteella (ja alemmilla tehoilla), jonnekin 140:n tuntumaan tai ylikin, nyt ei tahdo kovemmallakaan ähellyksellä saada edes 130:een.

Mä en en oikein osaa istua tai seistä noissa härveleissä semmosella lehdenlukuteholla, mitä monen näkyy tekevän. Riuhdon ja irvistelen ja hikoilen mieluummin, en tiedä onko välttämättä parempi, mutta jääpä ainakin ittelle semmonen fiilis, että on tullu tehtyäkin jotain. Lehteä voin lukea sohvallakin. Aikaisemmin kattelin kyllä ittekkin leffoja/sarjoja tabletilla, mutta viimeaikoinan olen taas siirtynyt musiikkiin, tulee paremmat paljon paremmat fiilikset ja siinä on vielä sopivasti tarjolla se "yks biisi vielä" -mahdollisuus :thumbup:
Niin, siis kestävyysurheilijat treenaa 'lehdenlukusykkeillä' 80% treeneistä. Mutta ne käyttääkin aikaa sitten tuntitolkulla per päivä urheiluun. Normiharrastajan salitreeneinä, sun tapa on kyllä parempi, jos esim. ei tee jotain huultelutreeniä kovan 'eilisen' jälkeen.

Itse kyllä saatan loppuverrana/jäähdyttelynä polkea jotain kuntopyörää nenänkaivuusykkeillä, mutta se on vain palautumisen tehostamiseksi.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Eilen 3 km uintia. Tuli koutsikin sattumalta paikalle ja kehuskeli, että uinti on parantunut paljon. Siitä varmaan johtuu se, että se myös tuntuu raskaalta nykyään, kun on parempi ja tehokkampi ote vedestä. Tänään lossille polkupyörällä pullakahveille ja takaisin. Sain vettä niskaan, kuten kuuluukin. 43 km.

Treeni 2014:
Kuntopyörää 747 km
Pyöräily 276 km
Uinti 179 km
Juoksu 91 km
Kävely 109 km
Luistelua 2h 50 min
Yht: 215 h 40 min

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Niin, siis kestävyysurheilijat treenaa 'lehdenlukusykkeillä' 80% treeneistä. Mutta ne käyttääkin aikaa sitten tuntitolkulla per päivä urheiluun. Normiharrastajan salitreeneinä, sun tapa on kyllä parempi, jos esim. ei tee jotain huultelutreeniä kovan 'eilisen' jälkeen.
No aika aloitelijahan mä näissä hommissa edelleenkin olen, mutta olen nyt vähän niinku sisäistäny homman niin, että yritän tehdä treenit niin kuin ittestä parhaalle tuntuu, jos homma on pakkopullaa enkä siitä nauti, niin tuskin se ino mulla kovin pitkälle riittää. Oon vaan huomannu, että saan huomattavasti enemmän tyydytystä kunnon hikoilutreenistä kuin semmoisesta leppoisasta lehdenluvusta.

Selvää tietysti, että niillä mun käyttämillä asetuksilla se sun mainitsemasi kestävyysurheilija todennäköisesti palelis :rolleyes:

Mangelo

Well-known member
30km pyoraa ja kuntosali. 2km lammittely ja 4km lopettelu. Vedot 100 200 300 ja 600 1200 800 vauhdeilla 12 14 ja 16kmh. Aika palkit jalat, mut mavemaksimi parani 5kg 140kghen eika tehnyt tiukkaa. Alkaa tuntumaan miehekkaalta kun saa laittaa kolmet siniset kiekot.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
No aika aloitelijahan mä näissä hommissa edelleenkin olen, mutta olen nyt vähän niinku sisäistäny homman niin, että yritän tehdä treenit niin kuin ittestä parhaalle tuntuu, jos homma on pakkopullaa enkä siitä nauti, niin tuskin se ino mulla kovin pitkälle riittää. Oon vaan huomannu, että saan huomattavasti enemmän tyydytystä kunnon hikoilutreenistä kuin semmoisesta leppoisasta lehdenluvusta.

Selvää tietysti, että niillä mun käyttämillä asetuksilla se sun mainitsemasi kestävyysurheilija todennäköisesti palelis :rolleyes:
Niin, voi olla. Mun seurakaverin pk-vauhti on mun maksimivauhti juoksussa.:p

Mutta joo, vedä niin, mikä susta tuntuu hyvälle. Jos on jotain tavoitteita, muitakin kuin hyvä olo ja mieli, niin neuvoja saa täältä tai löytyy netistäkin. Itte treenaan aika pitkälti niin, että tulis kaikkia lajeja jonninverran harrastettua. Nyt kun on juoksu vähän huonoa, niin korvaan sitä kävelyllä. Vesijuoksuun mua ei saa. En oo tarpeeksi lihava siihen.:rolleyes:

Paskat treenit (eli intervalli-vedot ja kovatehoiset) teen pois alta periaattella, että on vain yks lego-palikka kokonaisuuteen. Tosin noiden treenien jälkein olotila on AIKA HYVÄ!:ahem:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Kävelyä/hölkkää 8 km.

Treeni 2014:
Kuntopyörää 747 km
Pyöräily 276 km
Uinti 179 km
Juoksu 94 km
Kävely 114 km
Luistelua 2h 50 min
Yht: 216 h 50 min

Mangelo

Well-known member
Pari 6km vauhtileikittelyä tuli lisäksi väännettyä lauantain kunniaksi, keskivauhdit vitosen päälle kävelyineen. Eihän nuo jalat tuoreet olleet missään vaiheessa, mutta liikutaan nyt joku päivä vähän enemmän.

Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
17.6.
Seuran avovesiuinti -kisa, 1500m. Oma ennätys 28:39, eli ihan hyvä veto siis.

19.6.
Hyötyliikuntapyöräilyä yhteensä 11km.

21.-22.6.
Osallistuin 24h pyöräilytapahtumaan Alastaron moottoriradalla. Yhteensä ajoin 79 kierrosta, eli 215km. Pidin useampia pidempiä taukoja ja nukuin yöllä. Sunnuntai aamuna en ajanut kuin kolme kierrosta, koska ei huvittanut sateessa höylätä sen enempää. Nukuin huonosti mökissä sekä pe-la että la-su, joten se vaikutti isosti siihen, ettei veto ollut ihan parhaimmillaan. Näin ollen en viitsinyt väkisin vääntää 300 kilometriä. Joskus toiste sitten.

23.6.
Hyötyliikuntapyöräilyä 6km

24.6.
10km intervallilenkki juosten. 1km verryttelyn jälkeen 3*2km vk-pätkä parin minuutin palautuksilla. Vk-osuudet menivät 4:30 vauhdilla. Loppu 3km pk-vauhdilla. Lenkin kokonaisaika 50:30 poislukien tauot.

25.6.
52km pyöräily vähän mäkisemmällä reitillä pk-vauhdilla.

26.6.
Pk-juoksua 4km Malminkartanoon, jossa rappustreeniä 3 kierrosta kävelytempolla. 4 minuutin hoover rappusten jälkeen ja juosten kotiin 5km.

27.6.
PK-Pyöräilyä 63km Helsingistä Hyvinkäälle (ei ihan suorinta reittiä). + Lyhyt 2km ripeävauhtinen juoksu pyöräilyn päälle.

28.6.
Takaisin Helsinkiin eri reittiä kuin perjantaina. 74.6km. Vastatuuli puhalsi lähes koko matkan, joten vauhtikin vähän maltillisempi.

Mangelo

Well-known member
Kuntosalia 3+3km matolla ja etukyykyn ja raa'an rinnallevedon harjoittelua pikkupainoilla. Ehkä yks tekniikkaparannus 16km/h askeleeseen löytyi nilkan osalta jolla sai suoraviivaistettua ja kevennettyä juoksua, mutta liian väsyneet jalat ja alkoivat ottaa osumaa. Painoa on kyllä 10kg liikaa.

Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
40min kuntosalia 20min liikkeitä ja 2x2km 12km/h maratonvauhtista. Leuanveto parani taas yhdellä. 6+5+5.

Vois kaivaa maratonohjelma jostain esiin syyskuun maraa varten. Se Holmenin. Tavoitteeksi 3h20.

Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Kävelyä eilen 10 km.

Treeni 2014:
Kuntopyörää 747 km
Pyöräily 276 km
Uinti 179 km
Juoksu 94 km