Treenitoikki vuoden 2008 alulle

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
Treenikausi ollut auki jo pitempaan. Ei jaksa raportoida. Ranskassa liian kuuma juosta ja Lontoossa punttia. Ekat juoksut totaalista pakellysta. Jalat vaarinpain perseessa kiinni ja hapoilla. Tenniskausi auki ensi viikolla. Puntti nousee ihan maukkaasti.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Marcel sanoi:
Treenikausi ollut auki jo pitempaan. Ei jaksa raportoida. Ranskassa liian kuuma juosta ja Lontoossa punttia. Ekat juoksut totaalista pakellysta. Jalat vaarinpain perseessa kiinni ja hapoilla. Tenniskausi auki ensi viikolla. Puntti nousee ihan maukkaasti.
Sama vika ton juoksun suhteen.:D Vauhti olematon paitti sydämessä ja keuhkoissa.:rolleyes:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Uintia 2,1 km. Piti uida 'ylimääräinen' satanen, jotta saa treenipäiväkirjasta kilometrit tasan.:eek: Oikeastaan kulki ihan kivasti. Nytkin olo on ihan pirteä, ajatellen että eilen tuli juostua itsensä aika helvetin hapoille. Yllätyin kun menin veteen ja uinti tuntui kevyeltä.:ahem: Nämä ovat niitä harvoja positiivisia yllätyksiä. Yleensä huomaa kuinka saa kiskoa hampaat irvessä, eikä sillonkaan kulje.

Uintia HALLISSA 37,0 km
KUNTOPYÖRÄÄ 283,4 km
Juoksua MATOLLA 55 km
Hiihtoa LUONNOSSA 132,1 km
Soutua PUNTTISALISSA SOUTUKONEELLA 101 min 22500 m
Punttisali 7,5 h

Nyt (huomenna) tekis terävä puntti gutaa.:ahem:

Knoukka

Well-known member
Puolen tunnin kahvakuulatreeni. Ei oikein tolla kakskytäsellä pysty oikein sisällä treenaan, mutta koville otti. Pääasiassa keksivartaloa reenautin.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Knoukkari sanoi:
Puolen tunnin kahvakuulatreeni. Ei oikein tolla kakskytäsellä pysty oikein sisällä treenaan, mutta koville otti. Pääasiassa keksivartaloa reenautin.
Panit kuulan roikkumaan kahvastaan hepinvarteen?:doubtful:

Knoukka

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:
Panit kuulan roikkumaan kahvastaan hepinvarteen?:doubtful:
En, mähän kirjotin että ei tolla kakskytäsellä pysty oikein sisällä treenaan, en kolkytäsellä.

Knoukka

Well-known member
Jalka- ja persetreeni. Parani loppua kohde, hain räjähtävyyttä ja onneks on salilla sellanen "pomppuprässi" johon olen oppinut jo luottaman. Kyykyssä kun tahtoo jäädä ne pari viimeistä toistoa tekemättä. Mut pakarat löytyi tänään kiitettävästi. :ahem:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Palauttavana treeninä 40 km kuntopyörää tunti 21 aikaan. Epocit 18.:rolleyes: :D :ahem: Kalorit sentään 635.

Uintia HALLISSA 37,0 km
KUNTOPYÖRÄÄ 323,4 km
Juoksua MATOLLA 55 km
Punttisali 7,5 h

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Jaa kouvokin on saanut kuntopyörän liikkumaan. Jännä juttu kun mulla se ei ole liikkunut metriäkään ikinä. Paikallaan pysyy se härveli. :mad_old:

9.4.
Salilla vatsa ja selkälihaksia sekä intervallia juoksumatolla. Jalat oli aika herkässä ja juoksu tuntui hyvältä.

Saldo 2008:
Sali: 27h 40min
Pyöräily: 131km / 6h 35min
Juoksu: 158km 14h / 01min
Sauvakävely: 25,5km / 3h45min
Hiihto: 103km / 8h15min
Uinti: 1km / 45min

Knoukka

Well-known member
Kesy selkätreeni. Taas erehdyin rytmittämään jalat ja selän peräkkäisille päiville. Ei toimi mulla.

Thunder

Vihan aiheuttaja
Minun ei edes tarvitse kuntoilla, työ käy kuntoilusta, vielä heinäkuun alusta painoin 89 kiloa, nyt painan melko vakaasti 73,5 kilossa. Eräs putki työpaikalla painoi jumalauta jotain 190 kiloa ja puolet siitä pätkien, huusi selkä hoosiannaa vaikka voimaa kyllä käsivarsissa löytyi.

Pelastusrengastani tulee ikävä kun se on kadonnut ja piristystä tuo pian ilmi tuleva teräsvatsa vähitellen.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Kuntopyörää 40.1 km 80 minuuttiin. Tänään oli puristusta himppasen enämpi kuin torstaina, jolloin oli kyllä mehut miehestä poissa.:eek:

Uintia HALLISSA 37,0 km
KUNTOPYÖRÄÄ 363,5 km
Juoksua MATOLLA 55 km
Punttisali 7,5 h

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
12.4.
Maantiepyöräilykausi vihdoin avattu ~100km lenkillä. Ihan hyvä fiilis. Olin pienellä porukalla liikkeellä ja otettiin yks ~5km mäkisetti niin kovaa kuin pystyy. Täytyy sanoa, että kyllä tässä työtä riittää pyöräilyn suhteen. Kaveri meni menojaan jyrkemmissä kohdissa. Yksinkertaisesti nopeat kierrokset tuottaa tällä hetkellä vaikeuksia.. Siihen kait pitää treeneissä keskittyäkin.

Päälle tein sitten pari tuntia myöhemmin puolen tunnin palauttavan juoksulenkin.

13.4.
Vähän kurjemmassa säässä 73km lenkki. 45km meni ihan ok, mutta sitten iski kylmyys. Kenkien sadesuojat eivät kestäneet ja jalat kastuivat. Lopulta se aiheutti pienen paleltumisen, mikä vaikeutti loppumatkaa. Kotona oli hetken jopa vaikeuksia kävellä kun jalkoja poltti. Kyllä se kuitenkin siitä sitten parani.

Saldo 2008:
Sali: 27h 40min
Pyöräily: 304km / 13h 35min
Juoksu: 162km 14h / 31min
Sauvakävely: 25,5km / 3h45min
Hiihto: 103km / 8h15min
Uinti: 1km / 45min

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Ei tarvii haaveillakaan täällä pyöräilystä:nope: :thumbfh: Niin on liukas ja jäässä tie, että hyvä kun pysyy autolla pystyssä.:(

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Hojo! Eipä ole tullut taas raportoitua, ei jostain syystä ole enää yhtä tehokkaana tapana joka treenin jälkeinen raportointi, kuin aikaisemmin. Kokoajan oon jotain kuitenkin tehnyt, 2-5 kertaa salia sekä juoksua viikossa oon pyrkinyt tekemään.

Viime viikkojen kohokohta oli koulun sählyturnaus, jossa oltiin kolmansia! Voitettiin oma lohko, mutta välierässä hävittiin koko turnauksen voittajalle. Pelattiin kyllä tosi hyvin. Ja taas sai huomata, kuinka erilainen laji sähly on vaikkapa juoksuun verrattuna, paikat oli loppuviikon perseestä nilkkoihin ja olkapäistä alaselkään kipeenä. Pitäs päästä sählyä harrastamaan enemmänkin!

Juoksu sujuu kohtalaisesti, aika junamaista tuksutusta on. Nyt kun asvaltti on taas paljastunut, paljastui myös uusien juoksukenkien tarve, vanhoista puuttuu vainemmus kokonaan nykyisin. Pitäis saada vähän monipuollisestettua aerobista treeniä. Mietiskelin, että jos sais kerran viikossa sulkapalloa ja kerran viikossa sählyä ja sen lisäksi 2-4 kertaa juoksua, niin ois tosi hyvä, tehokas ja monipuolinen aerobinen treeniohjelma.

Puntti sujuu mukavasti, varsinkin yläkroppa ja alaselkä on kehittynyt ihan kivasti. Jalkatreeniä olen vähän vähentänyt, ettei ole montaa päivää jalat jumissa, kuten aina ennen oli.

Edelleenkin mun pitäisi alkaa venyttelemään aktiivisemmin. Se on mielestäni suurin kehittämisen kohde treenauksessani tällä hetkellä. Ja kahvakuula kyllä pitäis hommata.

Eniten harmittaa raportoimattomuudessa se, että saldo on jäänyt auttamattomasti jälkeen. Ehkäpä jossain välissä jaksan miettiä siihen jonkinlaiset, kohtalaisen oikeat luvut.

Vanha Saldo 2008

Juoksua 138 km n. 11h48 min
Punttia 30 h
Muuta (lumihankisauvajuoksu jne...) n. 1h 10 min
Hiihtoa 26 km 2h20 min

Knoukka

Well-known member
Käsitreeni. Tein jättiläissarjoina, tosin noita kutsutaan jossain super(pudotus)sarjoiksi ja ties miksi. Idea on kuitenkin se, että tehdään maksimitoistot ja vähennetään painoa heti ja jatketaan välittömästi ilman palautusta ja niin edelleen kunnes painona ei ole kuin tanko tai pelkkä oma keho riippuen liikkeestä. Kaksi eri liikettä ojentajille, dippi ja niskan takaa köydellä punnerrus: eka sarja dippiä koneessa 120kg ja siitä kympin pudotuksilla kunnes ei ollut kuin 20kg, jolla sain 8-9 toistoa... Hauikset tein ensin alataljasta mutkatangolla ekan sarjan 90kg ja pudotukset samoin kympin jaksotuksella ja toiseksi keskitettynä hauiskääntönä irtopainoin (vika sarja 2,5kg!!!). Aivan hirveä treeni, kipukynnys ylittyy jo ekalla sarjalla koska tehdään maksimeja ja sen perään tulee parhaassa tapauksessa kymmenkunta sarjaa kipukynnyksen koko ajan venyessä. Ja sitä (tuskan)hikoilun määrää. Tää on mulle sellanen treeni että vaatii tosi kovan mielentilan ja tsempin, mutta teholtaan myös omaa luokkaansa. Just hyvä treeni sinne kestävyysvoiman puolelle, ja parhaan pumppiksenkin antaa selkeästi. Kandee kokeilla, mutta ei kannata yli kertaa kolmessa viikossa tehdä. Mulle nää jättiläissarjat edustaa punttitreenin maksimikestävyystreenejä, niinku tsempiltään ja tuloksiltaan. Kädet tärrää vaan.

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
Juoksua 6 kilsaa. Sellaista vahan alle 6 min/km vauhtia.

VITTU MITA TAAPERRUSTA!! :jaska:

Ihan sahapukki koko mies. Olen venytellyt mutta ei saatana lahde. Menee uudet lenkkarit ostoon nyt. Jotenkin tekniikka mennyt taysin. Ei rullaa yhtaan.

Knoukka

Well-known member
Marcel sanoi:
Juoksua 6 kilsaa. Sellaista vahan alle 6 min/km vauhtia.

VITTU MITA TAAPERRUSTA!! :jaska:

Ihan sahapukki koko mies. Olen venytellyt mutta ei saatana lahde. Menee uudet lenkkarit ostoon nyt. Jotenkin tekniikka mennyt taysin. Ei rullaa yhtaan.
Sama. Kasin kävin vetään, 41min. Juoksua sen olla piti vaan persekävelyä se muistutti jos rehellisiä ollaan. Huomenna pitää hakee uudet kengät, nää tussahtelee jos siihen malliin.