Treenitoikki vuoden 2008 alulle

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
Knoukkari sanoi:
Mulla on yks treenikaveri (nainen) joka juoksee koko ajan niinku sillä ois paska housussa. Ihan hirveen näköstä menoa, mutta maratonit se vetää aina alle neljän tunnin, Stokiksen hirmukelissäkin viime vuonna.
Ja mulla meni 5h7min. :(

Vedanpa kaljat! On hieno keli. Ylikunto pois!!

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Uintia seuran kanssa 2 km. Tänään hapotti. Vitusti.:eek:

Uintia HALLISSA 43,0 km
KUNTOPYÖRÄÄ 335,5 km
Pyöräilyä ULKONA 56 km
Juoksua MATOLLA 55 km
Juoksua ULKONA 23,9 km
Hiihtoa LUONNOSSA 132,1 km
Soutua PUNTTISALISSA SOUTUKONEELLA 121 min 27000 m
Punttisali 8,5 h
Yesterday 12:05

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
Siina uhkuu uudet Air Maxit vieressa. 59 euroa maksoin Ranskassa. Mennaan iltapaivalla beachille ja teen siella testilenkin. Hyvalta tuntu jalkaan. Vahan samanlaiset kun ne mun maratoonilenkkarit. :)

On vaan niin vitun kuuma, etta juomavuota ei saa unohtaa missaan tapauksessa. Muuten tuupertuu. :(

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
Juhlaa. Vittu meni juoksu hienosti. :)

Aino harmi on se, etta siella on liikaa silmanruokaa. Kun nelja muijaa huusi bikineissa "Bonjour!" meinasin heittaa lipat. :eek:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Marcel sanoi:
Juhlaa. Vittu meni juoksu hienosti. :)

Aino harmi on se, etta siella on liikaa silmanruokaa. Kun nelja muijaa huusi bikineissa "Bonjour!" meinasin heittaa lipat. :eek:
Meni liian etupainoiseksi? :D

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Sama. 10 km juoksua aikaan 1.01.40. Kaloreita 911. Epocci 203. Keskinopeus 9,7 km/h. Keskisyke 143.

Uintia HALLISSA 43,0 km
KUNTOPYÖRÄÄ 335,5 km
Pyöräilyä ULKONA 56 km
Juoksua MATOLLA 55 km
Juoksua ULKONA 33,9 km
Punttisali 8,5 h

Knoukka

Well-known member
Sama. 20 km juoksua aikaan 1.53. Kaloreita paloi 1088. Epocci 61. Keskinopeus 10,6km/h. Keskisyke 149.

Hyvä lenkki, vaikka aamupäivämäisesti enerkiat olivatkin vähissä. Mulla on tuntuma, että aamulenkillä mä siirryn käyttään massiivisesti rasvoja jo siinä 20-30min kohdalla. Iskee ehkä vartin kestävä kylmä hiki ja voimattomuus, ihan kuin iltalenkillä mutta paria tuntia aiemmin. Ennen aamupuuroa kun paastoan noin 14-16 tuntia niin on luultavasti hiilarit aika vähänä.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Knoukkari sanoi:
Hyvä lenkki, vaikka aamupäivämäisesti enerkiat olivatkin vähissä. Mulla on tuntuma, että aamulenkillä mä siirryn käyttään massiivisesti rasvoja jo siinä 20-30min kohdalla. Iskee ehkä vartin kestävä kylmä hiki ja voimattomuus, ihan kuin iltalenkillä mutta paria tuntia aiemmin. Ennen aamupuuroa kun paastoan noin 14-16 tuntia niin on luultavasti hiilarit aika vähänä.
Mulla tuli hirvee vilu 45 minsan kohdalla.

Mitens paljon teillä on rytkyjä päällä? Itsellä pitkät juoksutrikoot ja tuulipuvun housut alhaalla ja ylhäällä lyhythihainen urheilupaita, korkea puuvillapoolo, ja juoksutakki (ohut). Hanskat ja Buffi pipoksi taitettuna.

Knoukka

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:
Mulla tuli hirvee vilu 45 minsan kohdalla.

Mitens paljon teillä on rytkyjä päällä? Itsellä pitkät juoksutrikoot ja tuulipuvun housut alhaalla ja ylhäällä lyhythihainen urheilupaita, korkea puuvillapoolo, ja juoksutakki (ohut). Hanskat ja Buffi pipoksi taitettuna.
Nyt oli pitkät trikoot jalassa, windstopper-trikoopaita alla ja päällä Newlinen sellanen vähän paksumpi Thermo-juoksupaita. Päässä ohut Thinsulaten pipa, ei sormikkaita. Just sopivasti sattu nyt. Ja jalassa aina muotoon ommellut juoksusukat, ei tuu hiertymiä niinku jollain halvalla urheilusukalla.

Mutta Karhuja täytyy vielä suositella. Kandee kokeilla pienellä riskilläkin. Ihan omanlaisensa kenkä on kyllä, ei ole paskapuhetta mainos- ja viidakkopuheet mitä kengästä liikkuu. :ahem:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Vitusti teillä on vaatteita päällä..
Itselläni oli viikonlopun pyörälenkeillä lyhyet trikoot jo päällä, eli pyöräilyshortsit ja lyhythihainen ajopaita. Hyvin tarkeni.

Edit: Ai niin te asutte siellä lapissa, kun tarvitsette noin paljon vaatteita treeneissä. :D

Jäi raportoimatta viime keskiviikkoinen (23.5.) salitreeni, vatsaselkää puoli tuntia.

Perjantaina alkoi sitten kickoff Triathlon-harrastukselleni. Osallistuin Helsinki Triathlonin kevätleirille Vierumäellä. Kipeän jalan takia juoksut jäivät vähiin, mutta pyöräilyä ja uintia tuli ihan kiitettävästi. Samoin tuli tutustuttua saman henkisiin ihmisiin ja luennoilla tuli mielenkiintoista juttua triathlonista.

Aiemmin tavoitteeni oli vetää täysmatka 2015 mennessä, mutta viikonlopun aikana valottui se tosiasia, että tuo tavoite on ihan liian löysä. Enköhän mä tuon ekan pitkän matkani vetäise 3 vuoden sisällä. :thumbup:

Erityisesti uinnista jäi hyvä maku. Mun uintitekniikka ei olekaan niin kauhea kuin ajattelin ja pää vedenalla -uinnissa ei ollut mitään suurta vaikeutta. Hengitystekniikkaa pitää vielä treenata ennenkuin voi alkaa harjoittelemaan paremmin uintitekniikkaa.

Tässä viikonlopun saldo:
25.5.
- Pyöräilyä 35km, alkuverryttelynä jouduin ajamaan ensin kotoota pasilaan ja sitten Lahden juna-asemalta vierumäelle. Aikaa meni yht 1h30min.
- Juoksua 1h. Hölkkäsin ehkä 3km ja osallistuin tekniikkaharjoitteluun. En merkkaa tätä vuoden treenisaldoihin..

26.5.
- Uintia 2h. Harjoittelimme uintitekniikkaa. Tosi huipputreeni ja tuntui, että kehityin tuon 2 tunnin aikana hurjasti. Sain myös positiivista palautetta uinnin ohjaajalta, ja fiilikseni nousi tämän suhteen.
- Pyöräilyä 1h30min. Ohjelmassa oli vaihtoharjoittelua (3 * (30min pyörä + 10min juoksu) ), mutta vedin ryhmässä vain ekaan vaihtoon asti, jonka jälkeen tein tunnin mittaisen pyörätreenin yksinäni. Keskinopeus oli ekalla kierroksella ~40km/h ja yksinajon aikana kokonaiskeskari laski 35 tasolle. Hyvä setti kuitenkin, vaikka olisi ollut kiva koittaa niitä juoksuja väliin.

27.5.
- Aamu-uinti 45min. Vedin omaa ohjelmaani eli käytännössä harjoittelin vain perustekniikkaa.
- Maantiepyöräilyä porukassa 90km aikaan 2h50min. Huippuhyvä treeni ja vuorotyökin toimi hyvin vaikka monet ovatkin tottuneet ajamaan enemmän yksin.
- Iltapäivällä vielä kevyttä palauttavaa pyöräilyä ~10km, kun poljin kotiin Helsingin päässä (Sain siis kyydin Helsinkiin, mutta en ihan kotiin asti).

Ohjelmassa olisi ollut heti pyöräilyn jälkeen juoksulenkki, mutta sen jätin taas väliin. Silti olin ihan poikki kun lähdettiin pois vierumäeltä, ja leiri oli muutenkin varsin onnistunut.

Saldo 2008:
Sali: 29h 40min
Pyöräily: 700km / 30h 08min
Juoksu: 174km 15h / 32min
Sauvakävely: 25,5km / 3h45min
Hiihto: 103km / 8h15min
Uinti: 4km / 3h30min

Viimeksi muokattu:

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
'Nopee' viis kilsaa 23 minsaa. Paalle hauista, vatsaa ja vitusti dippeja + etunojia. Hapoilla.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
29.4.
Tunti salilla. Syviä vatsalihaksia ensin ohjatusti ja sitten vielä itsenäisesti päälle.

Jalan tilanne tuntuu nyt hyvältä. Lonkkavenytykset alkavat tehoamaan ja kipu on lieventynyt. Nyt olen jo optimistinen puolimaratonin suhteen. :thumbup:

Saldo 2008:
Sali: 30h 40min
Pyöräily: 700km / 30h 08min
Juoksu: 174km 15h / 32min
Sauvakävely: 25,5km / 3h45min
Hiihto: 103km / 8h15min
Uinti: 4km / 3h30min

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
2 km uintia. Yritin keskittyä näihin tekniikkaongelmiin joihin koutsi puuttui viime treenissä. Vedot väliltä 25 - 500 metriä.

Uintia HALLISSA 45,0 km
KUNTOPYÖRÄÄ 335,5 km
Pyöräilyä ULKONA 56 km
Juoksua MATOLLA 55 km
Juoksua ULKONA 33,9 km
Punttisali 8,5 h

Knoukka

Well-known member
Hyvää reeniä jätkät vetäny ja Jakkeuksen leiriä käy kateeksi. Ois hiton kiva tollanen leiri. Täytyy panna suunnitelmiin.

Tänään VappuKestävyys-Vitonen. Ihan jees, tuulista ja vähän mäkistä mutta lämmintä oli lihakset toimi moitteetta. Viimenen terävyys ja nopeus puuttuu vielä, mutta keväässä ollaan vasta. Eikä asento nouse vielä vauhtijuoksussa oikeeseen paikkaan, perse laahaa.