Treenitoikki vuoden 2008 alulle

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
24.6.
Pyöräilyä 85km aikaan 2h55min.. Ihan hyvä fiilis sateesta huolimatta.. Jalat pyöri ihan kivasti enkä nyt ollut eritysen tsippikään lenkin jälkeen.

Saldo 2008:
Sali: 47h 10min
Pyöräily: 1527km / 53h 04min
Juoksu: 222km 20h / 23min
Sauvakävely: 25,5km / 3h45min
Hiihto: 103km / 8h15min
Uinti: 6,7km / 5h15min

Piggyback

Well-known member
Sijainti
Seinäjoki
Polar Weblink

Käyttääkö kukaan tuota Polarin Weblinkiä?
Mulla on CS300 ja siinä Weblink toimii tuon mikrofonisysteemin kautta. Ostin tänään headsetin, jotta voisin sen avulla uploadata treenitiedot Polar Personal Trainer -webbipalveluun, mutta en saa tuota toimimaan. Tuntuu jotenkin purkkaviritykseltä tuollainen Soniclink. Miksei olisi voinut tehdä IrDalla tai kaapelilla tuota tiedonsiirtoa.
Anyway, tuo Weblink siis ilmoittaa, ettei kuule Polarin piippailua, vaikka mikki on kytketty ja ohjelma päällä. Mikki (headset) on Maxell MXL-5002 ja olen kokeillut sekä Acer Extensa 5620 (Realtekin äänet ja Vista) läppärillä, että Lenovo T61 (MaxSound ja XP) läppärillä. Polarin olen laittanut pöydälle selälleen ja mikki siihen päälle. Ei vain toimi. :jaska:
Onko kellään kokemuksia tai ehdotuksia?

Jacques

Sijainti
Helsinki
Piggyback sanoi:
Käyttääkö kukaan tuota Polarin Weblinkiä?
Mulla on CS300 ja siinä Weblink toimii tuon mikrofonisysteemin kautta. Ostin tänään headsetin, jotta voisin sen avulla uploadata treenitiedot Polar Personal Trainer -webbipalveluun, mutta en saa tuota toimimaan. Tuntuu jotenkin purkkaviritykseltä tuollainen Soniclink. Miksei olisi voinut tehdä IrDalla tai kaapelilla tuota tiedonsiirtoa.
Anyway, tuo Weblink siis ilmoittaa, ettei kuule Polarin piippailua, vaikka mikki on kytketty ja ohjelma päällä. Mikki (headset) on Maxell MXL-5002 ja olen kokeillut sekä Acer Extensa 5620 (Realtekin äänet ja Vista) läppärillä, että Lenovo T61 (MaxSound ja XP) läppärillä. Polarin olen laittanut pöydälle selälleen ja mikki siihen päälle. Ei vain toimi. :jaska:
Onko kellään kokemuksia tai ehdotuksia?
Mulla on kans CS300 tuon RS800:n lisäksi.
Kovasti sitä soniclinkiä aikoinaan kokeilin ja laitoin meiliä Polarillekin, mutta ei toiminut. Neuvoivat jotain perinteistä scheissea, jota kerrotaan silloin kun ei tiedetä itsekään missä vika. Lopulta luovutin ja annoin asian olla..
Tosiaankin itsellenikin jäi samanlainen käsitys tuosta, että ihan pilipalijuttu!

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Kävin nylkyttämässä painoja punttisalissa tunnin. Pääpaino oli polvien vahvistamisella. Sen päälle 20 min soutua = 4500 metriä.

Uintia HALLISSA 64,1 km
KUNTOPYÖRÄÄ 335,5 km
Pyöräilyä ULKONA 153 km
Juoksua MATOLLA 55 km
Juoksua ULKONA 106,5 km
Hiihtoa LUONNOSSA 132,1 km
Soutua PUNTTISALISSA SOUTUKONEELLA 161 min 36 km
Punttisali 11,5 h

Sue_me

Well-known member
Nyt pitäisi vetää reilun viikon verran kuntokuuria ja harjoitella pelaamaan futista ekaa kertaa yläasteen jälkeen. :eek:

Puulaakiturnaus heinäkuun ekana viikonloppuna ja pikahälytys kävi..

Jacques

Sijainti
Helsinki
25.6.
Pyöräilyä 54km sivutuuleen ~31km/h ja kokonaisajassa 1h45min. Ensimmäiset 33km meni kuitenkin tunnissa, joten lopussa vähän himmasin.
Tästä puolen tunnin tauon jälkeen tein vielä 6km juoksulenkin.. Se oli nihkeä, koska jalassa tuntui nyt vähän kipua.. Heps eli joo.. nyt seuraa sitten pari lepopäivää ainakin jaloille. Sunnuntaina olisi nimittäin tämän vuotisen lapin reissuni ensimmäinen etappi: Helsinki - Orivesi 186km. :ahem:

Saldo 2008:
Sali: 47h 10min
Pyöräily: 1581km / 54h 49min
Juoksu: 228km 20h / 58min
Sauvakävely: 25,5km / 3h45min
Hiihto: 103km / 8h15min
Uinti: 6,7km / 5h15min

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Kävin 'valloittamassa' Ounasvaaran. Mennessä 'oikaisin' metsän läpi ja jouduin helvetinmoiseen kivirytteikköön. Meni siis välillä kävelyksi. Sitten kävin pururadalla kiertämässä vajaa 4 km. Ja sieltä sitten takaisin hotlalle. Korkeuseroa lenkillä oli 120 metriä.:eek: :ahem: Keskisyke 127, maksimi 148. Kaloreita kului 781. Aikaa meni 1.08. ja matkaa noin 10 km.

Uintia HALLISSA 64,1 km
KUNTOPYÖRÄÄ 335,5 km
Pyöräilyä ULKONA 153 km
Juoksua MATOLLA 55 km
Juoksua ULKONA 116,5 km
Punttisali 11,5 h

Jacques

Sijainti
Helsinki
Tein sitten ensimmäisen version retkisuunnitelmastani. Tämä varmaan muuttuu matkan edetessä, mutta tällaisesta reitistä lähdetään.
Norjan puolelle en merkannut googlemapsiin ihan jokaista yöpymispaikkaa, ja oikeastaan tuo osuus Kilpisjärveltä Altaan meneekin vähän fiiliksen mukaan eli ajetaan niin paljon kun jaksaa ja sitten jää sopivalle leiriytymispaikalle..

Miksi päättäisin mennä tuota reittiä Altalle, niin ihan maisemien takia.. Uskoisin tuolla olevan aika jylhät näkymät. :)

Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Jacques sanoi:
Miksi päättäisin mennä tuota reittiä Altalle, niin ihan maisemien takia.. Uskoisin tuolla olevan aika jylhät näkymät. :)
Alta-Skibotn on yksi kauneimmista maantiereiteistä mitä tiedän. Marbella-Ronda nousee toki aika lähelle.

Knoukka

Well-known member
Jacques sanoi:
Tein sitten ensimmäisen version retkisuunnitelmastani. Tämä varmaan muuttuu matkan edetessä, mutta tällaisesta reitistä lähdetään.
Norjan puolelle en merkannut googlemapsiin ihan jokaista yöpymispaikkaa, ja oikeastaan tuo osuus Kilpisjärveltä Altaan meneekin vähän fiiliksen mukaan eli ajetaan niin paljon kun jaksaa ja sitten jää sopivalle leiriytymispaikalle..

Hieno reitti! Paitti muutamat tien kyllä ehkä vaihtaisin nätimpään ja rauhallisempaan.

Laitappa tekstaria kun oot täällä päin. Oot vissiin 3. päivä Vihannin ohi kulkemassa? Mulle on kyllä pikkasen matkaa reitiltäsi, mutta jos en oo huvilalla sillon niin voin ehtiä tulla kirittään hetkeksi sun matkaa.

Oot vissiin Matxila yötä? Kandee pukeutua siveysvyöhön siellä, mutta toisaalta ois hyvä noin pitkällä reissulla kerran saadakin!

Jacques

Sijainti
Helsinki
Knoukkari sanoi:
Hieno reitti! Paitti muutamat tien kyllä ehkä vaihtaisin nätimpään ja rauhallisempaan.

Laitappa tekstaria kun oot täällä päin. Oot vissiin 3. päivä Vihannin ohi kulkemassa? Mulle on kyllä pikkasen matkaa reitiltäsi, mutta jos en oo huvilalla sillon niin voin ehtiä tulla kirittään hetkeksi sun matkaa.

Oot vissiin Matxila yötä? Kandee pukeutua siveysvyöhön siellä, mutta toisaalta ois hyvä noin pitkällä reissulla kerran saadakin!
Nuo tiet suomen puolella on sinnepäin, eli ihan googlemapsin oletusreittejä. Todellisuudessa katson myös pyöräily-karttani merkintöjä kun valitsen reittiä. Mut pitkälti noita teitä pitkin menisin..

2.7. Lähden Ylivieskasta, eli silloin menen Vihannin kautta.. Laittelen tekstaria sitten kun starttailen. Luultavasti siinä puolen päivän tienoilla olen siellä päin. Riippuu siitä miten kipeäksi Matxi mun kriittiset paikat saa. :D

Knoukka

Well-known member
Viikon juoksutauko teki terää ja kaksikymppinen oli silkkaa nautintoa. Kesän paras pk-lenkki, ja puolimatkassa kävin nousemassa harjulle. Loistokeli, pilvipoutaa ja tyyntä. Ja askel napsahteli melkeinpä itsestään eikä tarvinnut kuin pidätellä vauhtia.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Knoukkari sanoi:
Viikon juoksutauko teki terää ja kaksikymppinen oli silkkaa nautintoa. Kesän paras pk-lenkki, ja puolimatkassa kävin nousemassa harjulle. Loistokeli, pilvipoutaa ja tyyntä. Ja askel napsahteli melkeinpä itsestään eikä tarvinnut kuin pidätellä vauhtia.
Juu, sun epocciarvon on niin pienet, että olet tosissasi vain himmaillut. On se mahtavaa toi sun juoksus!:thumbup:

Itsellä on keskiviikkona lääkäri. Polvi on kipeenä ja siellä tuntuu pari irto-osaa liikkuvan ja tekevän välillä tosi kipeää ja lukkoja polveen.:jaska: :(

Voi olla triathlonit siinä mun kohdalla. Ainakin tältä kesältä. Ehkä ainiaaksi.:thumbfh:

Jacques

Sijainti
Helsinki
Se on nyt sitten lähdön aika! Yritän päästä kommentoimaan matkani edistymistä niin usein kuin mahdollista, mutta voi olla ettei kovin pitkiä raportteja tule ennen kuin pääsen kotiin.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Fillarointia 59,2 km. Olipa kiva keli ajella heti aamusta. Kauden avaus lyhyt hihaisissa ja -lahkeissa!:rolleyes:

Etit! Pannaas vähän nippelitietoa. Aikaa meni 2.17. Keskinopeus siis noin 26,5 sisältäen pysähdykset valoihin (n. 10 kertaa) ja talutukset tietyö-kohdissa (4 kertaa). Keskisyke 125, max syke 151. Epocci 71 ja kaloreita paloi 1404 tsipaletta.

Uintia HALLISSA 64,1 km
KUNTOPYÖRÄÄ 335,5 km
Pyöräilyä ULKONA 212 km
Juoksua MATOLLA 55 km
Juoksua ULKONA 116,5 km
Punttisali 11,5 h

Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Noniin, tämän vuosituhannen ekat futistreenit takana.

Pari kertaa vihlaisi ikävästi kun maalissa ollessa vedin maalipotkun varomattomasti ja sitä ennen torjuin kovaa vaparia yhdellä kädellä ilman hanskaa.. Ihan mukavasti muuten meni, vedotkin meni jopa maalia kohti, ei yli eikä ali. Sukat hiersi kantapäitä ja uudet nappikset vaativat vielä totuttelua, jalat väsyivät aika lailla.

Tästä se ura urkenee kohti puulaakia :D

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
34 km huoltava fillarilenkki. Belmiksen polvea kuntoutettiin ja testattiin. Keskinopeus rapiat 24 km/h.

Uintia HALLISSA 64,1 km
KUNTOPYÖRÄÄ 335,5 km
Pyöräilyä ULKONA 246 km
Juoksua MATOLLA 55 km
Juoksua ULKONA 116,5 km
Punttisali 11,5 h

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Juoksua 5 x 2,1 km. Olipa rankka reeni. Käppyrät. Aika 1.12. Max syke 158, keskari 142, Anaerobisella alueella eli yli 147lyönnin 27min, epocci 230:eek!: (vrt. Knoukkari :eek:), kalorit 1073, keskisykkeet per kierros 1) 139, 2)140, 3) ja 4)144 ja 5 kierros 149. Kierrosajat 30 sekunnin sisällä.

Uintia HALLISSA 64,1 km
KUNTOPYÖRÄÄ 335,5 km
Pyöräilyä ULKONA 212 km
Juoksua MATOLLA 55 km
Juoksua ULKONA 127 km
Punttisali 11,5 h

Jacques

Sijainti
Helsinki
Tässä vähän tilannerapoa retkestäni..

Eli nyt olen suunnitelmien mukaisesti Ylivieskassa. 3 ajopäivää takana ja 530km (180+180+170). Päätin pitää täällä nyt yhden lepopäivän, koska jalat ovat kuin tönkkösuolatut muikut (näin eurosportin pyöräilyselostajaa lainatakseni).
Muutenkin olen tulossa siihen tulokseen että nyt täytyy vähän rauhoittaa. Lyhyempiä päiväetappeja ja enemmän taukoja.

Tähän mennessä olen tullut aika nonstoppina. Taukoja on ollut vain 30-60min päivässä. Keskinopeus on ollut siinä 20km/h, mikä oli mulle ainakin alkuun melkoinen järkytys. Kun on tottunut ajelemaan 30 keskarilla, niin tämä vähän syö miestä, mutta yksinkertaisesti tällä kuormamäärällä ei pysty ajamaan pitkää matkaa kovempaa.

Nyt jatkossa aion ajaa sellaisia 100-130km päiväetappeja. Se mahdollistaa myös pidemmät lepoajat suorituksen jälkeen ja helpottaa palautumista. Nyt tavoitteeni on ajaa 4 päivässä Ylläkselle, tai mahdollisesti Leville.. Piirrän iltapäivällä uuden reittisuunnitelman ja sitten selviää tarkemmin. Joka tapauksessa ylläksellä/levillä vietän ehkä pari lepopäivää ja sitten lähden freshinä kohti norjaa. Unohdan sen vuoristoseikkailun ja menen vain jäämeren rannalle ja sitten takaisin.. Tosin ehkä nordkappiin, mutta päätän sen myöhemmin.

Viimeksi muokattu: