Treenitoikki vuoden 2008 alulle

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Voisin tulla mukaan tuohon fillariretkeen, mikäli muilta projekteilta ehtii :ahem:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Sam sanoi:
Voisin tulla mukaan tuohon fillariretkeen, mikäli muilta projekteilta ehtii :ahem:
Mutta sun pitää ajaa sitten mun kanssa ensin Veskulle ja sieltä sitten tänne. Tai tulet maitojunalla (lue: Letukalla) Tallusbyystä tänne.:eek:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Moe Szyslak sanoi:
Mutta sun pitää ajaa sitten mun kanssa ensin Veskulle ja sieltä sitten tänne. Tai tulet maitojunalla (lue: Letukalla) Tallusbyystä tänne.:eek:
Tuo jälkimmäinen voisi olla hyvä vaihtoehto, ellen saa kuntoa kohennettua nykytilanteesta. Tokihan menomatkan vauhti vaikuttaa myös asiaan.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Sam sanoi:
Tuo jälkimmäinen voisi olla hyvä vaihtoehto, ellen saa kuntoa kohennettua nykytilanteesta. Tokihan menomatkan vauhti vaikuttaa myös asiaan.
:rolleyes: Pitääkö mun nyt sitten jäädä sua odottelemaan?:mad:

Ei vaan, nautitaan ilmasta ja luonnosta!:thumbup:

Mutta ei toisistamme!:eek:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Moe Szyslak sanoi:
Ei noilla tasaisilla treeneillä tule kuin huippukova vitutus.:D

Ne on ne lajivaihdokset niin kovia, että keho on tosi kovilla kun vaihdat. Sykkeet hyppää sinne ja tänne.

Veskun luo pyöräilin viime kesänä. Siinä oli ihan pitkäkestosta riittämiin. Oli tosin tosi hyvä keli ja kivat maisemat, niin menihän se. Mutta jos pakosta pitäis vääntää 3 tunnin lenkkiä, niin.:yuck:
Mä oon kyllä kuullut, että nuo pitkäkestoiset lenkit ois hyvinkin tarpeellisia ihan peruskestävyyden ylläpitämiseen? Lajivaihdosten kanssa en vielä panikoi.. Sitä ehtii harjoitella sitä rytminvaihdosta kyllä sitten kun se on ajankohtaista.. Tällä hetkellä mun tärkein tavoite on saada kunto kohdalleen ja sitten laji kerrallaan lajikohtainen kunto ja tekniikka kuntoon (ja ylläpitää sitä).

Ja olen eri mieltä pitkän pyörälenkin tylsyydestä.. Tietty se on tylsää, jos on joka kerta sama reitti, mutta kyllä niitä uusia reittejä keksii helposti.. Toki se vaatii tietynlaista luonnetta.. Säällä ei ole oikein merkitystä.. Itseasiassa huonommassa säässä on vähemmän tylsää..

ps. 3 tuntia ei muuten ees oo kovin pitkä. ;)

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Sä saat sen peruskestävyyden nostamalla harjoitusmääriä. Ei tarvitse enää erikseen hankkia peruskestävyyttä, kun määrät/kerrat on vedetty aika tappiin. Toki kannattaa kyllä välillä vetää sitä perusuintia, -pyöräilyä, -juoksuakin.

Sulla ei oo muijaa kotona oottamassa. Siksi se kolme tuntia on sulle lyhyt aika.;)

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Uintia 2 km. Tein 2 pidempää vetoa (500m), ja sitten lyhyitä drillejä. Vittu mä olen surkea potkija.:nope: Juttelin yhden koutsin kanssa saisko yksityistunteja. Lupaili kevään aikana katsoa muutaman kerran.

Saldo 2008:
Uintia HALLISSA 12,3 km
KUNTOPYÖRÄÄ 104,2 km
Juoksua MATOLLA 25 km
Soutua PUNTTISALISSA SOUTUKONEELLA 20 min 4450 m
Punttisali 1 h

Vesku

Maatalousneuvos
Raahattu kuntopyörä kammarin vinnikomerosta esille, olikin kauhean romukasan ja röykkiön takana. Eukkokin huusi kuin hinaaja, että olis voinut järjestellä paikkoja... No ei nyt kuin hinaaja, mutta palosireeni kylläkin...:rolleyes: itepähän halusi, että hommataan uudet komerot yläaulaan. niin nyt on romua kammari täynnä...
Vähän sarvia ja satulaa säädetty ja parin km:n koeajo tehty... eiköhän sitä tälle päivälle olekin jo tarpeeksi,,,:D

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Vesku sanoi:
Raahattu kuntopyörä kammarin vinnikomerosta esille, olikin kauhean romukasan ja röykkiön takana. Eukkokin huusi kuin hinaaja, että olis voinut järjestellä paikkoja... No ei nyt kuin hinaaja, mutta palosireeni kylläkin...:rolleyes: itepähän halusi, että hommataan uudet komerot yläaulaan. niin nyt on romua kammari täynnä...
Vähän sarvia ja satulaa säädetty ja parin km:n koeajo tehty... eiköhän sitä tälle päivälle olekin jo tarpeeksi,,,:D
Sun kannattais hankkia tällanen kuntoiluväline:

Siinä sitten eukon kanssa iltaisin kilpailisitte, kumpi pysyy pitempään selässä. Vedonlyöntiäkin vois naapureille järjestää.

-edit- ilman tuota kuvassa näkyvää ratsastajaa tietenkin.

Sorry, offtopic. Muta toisaalta tuollasen sähköhärän, tai miksi sitä nyt kutsutaankaan, kanssa treenaaminen voi olla aika kovaakin kunnon ja tasapainon päälle käyvää harjoittelua.

Viimeksi muokattu:

Vesku

Maatalousneuvos
Micael sanoi:
Sun kannattais hankkia tällanen kuntoiluväline:

Siinä sitten eukon kanssa iltaisin kilpailisitte, kumpi pysyy pitempään selässä. Vedonlyöntiäkin vois naapureille järjestää.

-edit- ilman tuota kuvassa näkyvää ratsastajaa tietenkin.

Sorry, offtopic. Muta toisaalta tuollasen sähköhärän, tai miksi sitä nyt kutsutaankaan, kanssa treenaaminen voi olla aika kovaakin kunnon ja tasapainon päälle käyvää harjoittelua.
jaa, "selässä pysymiseen" / harjoitteluaika Moe voinee vastata paremmin...:wink: Hänellä on kokemusta siitä harjoittelusta... tai ainakin ajasta..;)
Mulla suhde on toistaiseksi äärettömän hyvä-- tai huono...miten päin vain muuuttujat asetetaan--- Oisko vaikka 10 x/18 pv tammikuusssa ilman harjoittelua...:)

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Poijjaat, ei tarvitse kuin ottaa 500 kuutioinen rossipyörä ja ajaa röykkyistä rataa yksi kierros, niin siinä on haastetta.:ahem:

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
On taas jäänyt reaaliaikainen raportointi vähiin, joten taas viikon treenirapot putkeen.

Kelit on ollut niin perseestä, että juoksut on jäänyt juoksematta. Alkuviikosta oli niin liukasta jokapaikassa, että ei meinnanut pysyä pystyssä edes kävellen. Loppuviikosta on taasen satanut lunta, joka sulaa heti märäksi loskaksi, ei järin hyvä juoksualusta sekään.

14.1

Olkapää, hauis ja rintatreeni kylpylän salilla. Vatsat loppuun. Hyvä viikonaloitustreeni.

15.1

Kotona punttia reilu tunti, penkkipäivä taas. Ojentaliikkeitä ja olkapäitäkin tuli tehtyä.

19.1

Helevetin hyvä selkätreeni salilla. Maastaveto kulkee, ja sen jälkeen rinnalleveto, joten kova aloitus treenille oli. Loppuun olkapäitä ja kotia. Tunti meni.

20.1

Kaveri soitti heti aamusta, että nyt pitäis nostella kotisalilla punttia. No eipä siinä mitään, nosteltiin 1h15min aikana tosi hyvä penkkitreeni ja sitten vielä vähän selkää, olkapäitä, ojentajia sekä habaa loppuun. Hyvin alkoi päivä.

Jalat ois tältä viikolta tekemättä, jospa sitä vielä illasta kykenisi käymään kylpylällä ne tekemässä.

Saldo 2008:

Juoksua 26,5 km n. 2h 11 min
Punttia 13 h

Jacques

Sijainti
Helsinki
18.1.
Sauvakävelyä tunti ja 7km..

Saldo 2008:
Sali: 6h
Pyöräily: 27km / 1h 20min
Juoksu: 7,6km / 43min
Sauvakävely: 7km / 1h
Hiihto: 21km / 1h36min

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Tuli taas tsuppailtua matolla 10 km. Ensin 3 km, 500 metriä kävelypalautusta, sitten taas 3 km vähän kovempaa ja 500 kävelypalautusta ja vielä 3 km himppasen taas kovempaa. Olikin jo syke lopussa 163 (max. on 168).:eek:

- edit- Epocci 192 ja kalorit 936. Aika hapoille veti. :D

Saldo 2008:
Uintia HALLISSA 12,3 km
KUNTOPYÖRÄÄ 104,2 km
Juoksua MATOLLA 35 km
Soutua PUNTTISALISSA SOUTUKONEELLA 20 min 4450 m
Punttisali 1 h

Viimeksi muokattu:

Jacques

Sijainti
Helsinki
21.1.
Rankka mutta onnistunut spinning-tunti. Ohjaaja veti sillai, ettei etukäteen paljastanut mitä seuraavaksi tulee. Ja sitten tulikin paljon rytminvaihdoksia. Eli isolla vastuksella ensin rauhallisella temmolla ja sitten yhtäkkiä vastusta pois ja spurtti täysiä jne. Tuntui tosi tehokkaalta treeniltä.

Päälle tein puolen tunnin kunnollisen venyttelyn.

Saldo 2008:
Sali: 7h
Pyöräily: 27km / 1h 20min
Juoksu: 7,6km / 43min
Sauvakävely: 7km / 1h
Hiihto: 21km / 1h36min

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
22.1

Eilen juoksua 9,5 km. Aika varsin huono reilut 48 minuuttia. Kuitenkin, positiviiset fiilikset oli kokoajan juosta, ei ollut samanlaista väkinäistä etenemistä kuin esim. uuden vuoden juoksuissa. Alkaa taas kunto siis paranemaan. Osa ajasta menee selkeästi liukkauden ja tien pinnassa olleen lumen raskauden piikkiin.

Saldo 2008:

Juoksua 36 km n. 2h 59 min
Punttia 13 h

7son7

Well-known member
Ihan mielenkiintoista tuo treenikeskustelu. Olen itse henkeen ja vereen MAF-harjoittelun kannattaja. Talvikautena, ennen kesaa, pidan 4-5 kuukauden pohjatreenikauden, jolloin en nosta sykettani yli MAF-rajan (180-ika, tsekkaa linkit viestin lopussa) yhdessakaan treenissa.

Tama kausi on ihan julmettoman hyva meikalaiselle. Eritoten jos juoksen pitkat juoksut MAF-15 rajalla niin edistyksen huomaan tosi helpolla. Voi olla etta monella ei riita karsivallisyytta juosta hiljaa, eritoten ylamaissa, mutta itselleni tama tapa sopii tosi hyvin. Meikalaisen nykyinen vauhti on MAFissa 4:50-5.20m/km, riippuen matkasta ja paivasta. Lenkin jalkeen en ole vasynyt (vois heittaa toisen mokoman heti peraan) ja kroppa palautuu parissa tunnissa. Talvella kaytan suunnistuskenkia lenkeilla, jos pohjoisessa juoksen.

Kevaalla sitten rupean vauhditteleen ja monipuolistan treeniani.

No, nykyaan tulee juostua 5 kertaa viikossa ja yogattua 2-3 kertaa. Sitten vahan venyttelya joinain paivina. Ainakin yoga on avannut paikat tosi natisti. Rupes menemaan alaselka pahasti jumiin ja jalat tahto puutua nukkuessa. Yogailun aloitettuani ei noita murheita enaa ole ollut. Samaten MAFin aloitettuani ei ole vammoja tassa kropassa enaa ollut.

Eli, meikalaisen treeniraamattu:

Mark Allen: MAF-training
Mark Allen: Base training

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
7son7 sanoi:
Ihan mielenkiintoista tuo treenikeskustelu. Olen itse henkeen ja vereen MAF-harjoittelun kannattaja. Talvikautena, ennen kesaa, pidan 4-5 kuukauden pohjatreenikauden, jolloin en nosta sykettani yli MAF-rajan (180-ika, tsekkaa linkit viestin lopussa) yhdessakaan treenissa.

Tama kausi on ihan julmettoman hyva meikalaiselle. Eritoten jos juoksen pitkat juoksut MAF-15 rajalla niin edistyksen huomaan tosi helpolla. Voi olla etta monella ei riita karsivallisyytta juosta hiljaa, eritoten ylamaissa, mutta itselleni tama tapa sopii tosi hyvin. Meikalaisen nykyinen vauhti on MAFissa 4:50-5.20m/km, riippuen matkasta ja paivasta. Lenkin jalkeen en ole vasynyt (vois heittaa toisen mokoman heti peraan) ja kroppa palautuu parissa tunnissa. Talvella kaytan suunnistuskenkia lenkeilla, jos pohjoisessa juoksen.

Kevaalla sitten rupean vauhditteleen ja monipuolistan treeniani.

No, nykyaan tulee juostua 5 kertaa viikossa ja yogattua 2-3 kertaa. Sitten vahan venyttelya joinain paivina. Ainakin yoga on avannut paikat tosi natisti. Rupes menemaan alaselka pahasti jumiin ja jalat tahto puutua nukkuessa. Yogailun aloitettuani ei noita murheita enaa ole ollut. Samaten MAFin aloitettuani ei ole vammoja tassa kropassa enaa ollut.

Eli, meikalaisen treeniraamattu:

Mark Allen: MAF-training
Mark Allen: Base training
Hyvä kun postasit tänne!:thumbup:

Mä harjoittelen yleensä kanssa aika helketin matalilla sykkeillä. Ongelma mulla on kuitenkin lähinnä se, että kestävyyttä riittää kevyesti vetämään ton pikamatkan triathlonin vaikka 2 kertaa peräkkäin, mutta vauhti vaan ei riitä.:( Siksi olenkin nyt yrittänyt hakea enämpi tempoa ja intervallia. Viime kesä meni loukkaantumisen vuoksi vit..siis ketuille, mutta edelliskesänä sain tehtyä ennen puolmaratoonia aika kivasti intervalleja ja lyhyitä, teräviä lenkkejä. Oma juoksuvauhtini parani siitä kivasti ja kyllä se kestävyyskin parani, kun tuntui ettei tarvii enää juosta koko ajan limitillä.

Sitä vaan vielä, että noi sun MAF-vauhtisi on mulle semmosta 107% täysillä vetoa.:D

lara

Namupala
Sijainti
Onnela
Jes. Sain Dessut jalan alle. Kävin ponkaisemas 4,5km 25min. Hölkkäilin rauhassa kun en oo hetkeen käyny. Sunnuntaina illalla juosten 3km ja sitten ammuntaa. :thumbup:

7son7

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:
Hyvä kun postasit tänne!:thumbup:

Mä harjoittelen yleensä kanssa aika helketin matalilla sykkeillä. Ongelma mulla on kuitenkin lähinnä se, että kestävyyttä riittää kevyesti vetämään ton pikamatkan triathlonin vaikka 2 kertaa peräkkäin, mutta vauhti vaan ei riitä.:( Siksi olenkin nyt yrittänyt hakea enämpi tempoa ja intervallia. Viime kesä meni loukkaantumisen vuoksi vit..siis ketuille, mutta edelliskesänä sain tehtyä ennen puolmaratoonia aika kivasti intervalleja ja lyhyitä, teräviä lenkkejä. Oma juoksuvauhtini parani siitä kivasti ja kyllä se kestävyyskin parani, kun tuntui ettei tarvii enää juosta koko ajan limitillä.

Sitä vaan vielä, että noi sun MAF-vauhtisi on mulle semmosta 107% täysillä vetoa.:D
Olen huomannut etta MAFatessa olisi hyva olla pitka alamaki joka treenissa. Alamaessa kun tuikkaa syke MAFissa niin jalat saa kyytia joka auttaa vauhdin kehittamisessa. Ilman alamakea mullakin rupee juoksuvauhti karsimaan. Onneksi omilla lenkeilla pystyn hyodyntamaan 700m alamaen lopussa.

Samaten itsella on tarkeata pitaa syke siina maaratyssa syketasossa juoksurytmia muuttamalla. Meikalaisella ei edistysta tunnu tapahtuvan jos annan sykkeen vaihdella treenin aikana.

Toinen mista tykkaan on makivedot. Yleensa juoksen samaa 700m metrin makea kerran viikossa kesasin. 5km vauhdilla ylos 5-6 kertaa. Paalla 800m rauhallista holkkaa ja sitten vauhdilla alas ja tayskaannos ja ylos taas. Muina paivina sitten vaan juoksen rauhallisesti ja vain yhden pitkan lenkin viikossa. Jos oikein syyhyttaa niin juoksen 400m tai 800m spurtteja yhtena paivana, mutta taa on jaanyt vahemmalle.

Kilsoja kertyy viikossa 25-60. Vapaa-aika kun on joskus kortilla. En ole pitkaan aikaan pyoraillyt tai uinut. Tuli sitakin enempi tehtya parikymppisena, mutta nyt ei ole uimahallia lahella ja makia on turhan paljon pyorailyyn. Siispa juoksen. Kuntosalitreenikin on jaanyt kun asuu liikaa metsassa, mutta tolla yogalla saa ainakin jalat ihan kivasti kuritusta.

Eilen juoksua 5.3km (26:54 MAF). Tanaan tulee vetta, joten oliskohan yoga paiva.