Sam
Muumipappa
Voisin tulla mukaan tuohon fillariretkeen, mikäli muilta projekteilta ehtii :ahem:
Mutta sun pitää ajaa sitten mun kanssa ensin Veskulle ja sieltä sitten tänne. Tai tulet maitojunalla (lue: Letukalla) Tallusbyystä tänne.Sam sanoi:Voisin tulla mukaan tuohon fillariretkeen, mikäli muilta projekteilta ehtii :ahem:
Tuo jälkimmäinen voisi olla hyvä vaihtoehto, ellen saa kuntoa kohennettua nykytilanteesta. Tokihan menomatkan vauhti vaikuttaa myös asiaan.Moe Szyslak sanoi:Mutta sun pitää ajaa sitten mun kanssa ensin Veskulle ja sieltä sitten tänne. Tai tulet maitojunalla (lue: Letukalla) Tallusbyystä tänne.![]()
Sam sanoi:Tuo jälkimmäinen voisi olla hyvä vaihtoehto, ellen saa kuntoa kohennettua nykytilanteesta. Tokihan menomatkan vauhti vaikuttaa myös asiaan.
Mä oon kyllä kuullut, että nuo pitkäkestoiset lenkit ois hyvinkin tarpeellisia ihan peruskestävyyden ylläpitämiseen? Lajivaihdosten kanssa en vielä panikoi.. Sitä ehtii harjoitella sitä rytminvaihdosta kyllä sitten kun se on ajankohtaista.. Tällä hetkellä mun tärkein tavoite on saada kunto kohdalleen ja sitten laji kerrallaan lajikohtainen kunto ja tekniikka kuntoon (ja ylläpitää sitä).Moe Szyslak sanoi:Ei noilla tasaisilla treeneillä tule kuin huippukova vitutus.![]()
Ne on ne lajivaihdokset niin kovia, että keho on tosi kovilla kun vaihdat. Sykkeet hyppää sinne ja tänne.
Veskun luo pyöräilin viime kesänä. Siinä oli ihan pitkäkestosta riittämiin. Oli tosin tosi hyvä keli ja kivat maisemat, niin menihän se. Mutta jos pakosta pitäis vääntää 3 tunnin lenkkiä, niin.:yuck:
Sun kannattais hankkia tällanen kuntoiluväline:Vesku sanoi:Raahattu kuntopyörä kammarin vinnikomerosta esille, olikin kauhean romukasan ja röykkiön takana. Eukkokin huusi kuin hinaaja, että olis voinut järjestellä paikkoja... No ei nyt kuin hinaaja, mutta palosireeni kylläkin...itepähän halusi, että hommataan uudet komerot yläaulaan. niin nyt on romua kammari täynnä...
Vähän sarvia ja satulaa säädetty ja parin km:n koeajo tehty... eiköhän sitä tälle päivälle olekin jo tarpeeksi,,,![]()
jaa, "selässä pysymiseen" / harjoitteluaika Moe voinee vastata paremmin...:wink: Hänellä on kokemusta siitä harjoittelusta... tai ainakin ajasta..Micael sanoi:Sun kannattais hankkia tällanen kuntoiluväline:
![]()
Siinä sitten eukon kanssa iltaisin kilpailisitte, kumpi pysyy pitempään selässä. Vedonlyöntiäkin vois naapureille järjestää.
-edit- ilman tuota kuvassa näkyvää ratsastajaa tietenkin.
Sorry, offtopic. Muta toisaalta tuollasen sähköhärän, tai miksi sitä nyt kutsutaankaan, kanssa treenaaminen voi olla aika kovaakin kunnon ja tasapainon päälle käyvää harjoittelua.
Hyvä kun postasit tänne!:thumbup:7son7 sanoi:Ihan mielenkiintoista tuo treenikeskustelu. Olen itse henkeen ja vereen MAF-harjoittelun kannattaja. Talvikautena, ennen kesaa, pidan 4-5 kuukauden pohjatreenikauden, jolloin en nosta sykettani yli MAF-rajan (180-ika, tsekkaa linkit viestin lopussa) yhdessakaan treenissa.
Tama kausi on ihan julmettoman hyva meikalaiselle. Eritoten jos juoksen pitkat juoksut MAF-15 rajalla niin edistyksen huomaan tosi helpolla. Voi olla etta monella ei riita karsivallisyytta juosta hiljaa, eritoten ylamaissa, mutta itselleni tama tapa sopii tosi hyvin. Meikalaisen nykyinen vauhti on MAFissa 4:50-5.20m/km, riippuen matkasta ja paivasta. Lenkin jalkeen en ole vasynyt (vois heittaa toisen mokoman heti peraan) ja kroppa palautuu parissa tunnissa. Talvella kaytan suunnistuskenkia lenkeilla, jos pohjoisessa juoksen.
Kevaalla sitten rupean vauhditteleen ja monipuolistan treeniani.
No, nykyaan tulee juostua 5 kertaa viikossa ja yogattua 2-3 kertaa. Sitten vahan venyttelya joinain paivina. Ainakin yoga on avannut paikat tosi natisti. Rupes menemaan alaselka pahasti jumiin ja jalat tahto puutua nukkuessa. Yogailun aloitettuani ei noita murheita enaa ole ollut. Samaten MAFin aloitettuani ei ole vammoja tassa kropassa enaa ollut.
Eli, meikalaisen treeniraamattu:
Mark Allen: MAF-training
Mark Allen: Base training
Olen huomannut etta MAFatessa olisi hyva olla pitka alamaki joka treenissa. Alamaessa kun tuikkaa syke MAFissa niin jalat saa kyytia joka auttaa vauhdin kehittamisessa. Ilman alamakea mullakin rupee juoksuvauhti karsimaan. Onneksi omilla lenkeilla pystyn hyodyntamaan 700m alamaen lopussa.Moe Szyslak sanoi:Hyvä kun postasit tänne!:thumbup:
Mä harjoittelen yleensä kanssa aika helketin matalilla sykkeillä. Ongelma mulla on kuitenkin lähinnä se, että kestävyyttä riittää kevyesti vetämään ton pikamatkan triathlonin vaikka 2 kertaa peräkkäin, mutta vauhti vaan ei riitä.Siksi olenkin nyt yrittänyt hakea enämpi tempoa ja intervallia. Viime kesä meni loukkaantumisen vuoksi vit..siis ketuille, mutta edelliskesänä sain tehtyä ennen puolmaratoonia aika kivasti intervalleja ja lyhyitä, teräviä lenkkejä. Oma juoksuvauhtini parani siitä kivasti ja kyllä se kestävyyskin parani, kun tuntui ettei tarvii enää juosta koko ajan limitillä.
Sitä vaan vielä, että noi sun MAF-vauhtisi on mulle semmosta 107% täysillä vetoa.![]()