Treenitopic vuodelle 2010

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Juoksu piikkilenkkareilla reilu 17 km. Oli hyvä pito ja lämpimät popot.

Treenisaldot 2010:
Uintia 175,5 km
Kuntopyörä 661 km
Pyöräilyä 1703 km
Lihaskuntotreeni 41h
Kävelyä 52 km
Juoksua 503 km
Hiihtoa 295,5 km

Faustus

Well-known member
Tänään ei ollut enää reidet yhtään tukossa ja käsiäkin pystyi sentään jo vähän käyttämään.

Olen nyt hiihtänyt selvästi lyhyempää lenkkiä kuin aikaisempina vuosina (n. 12,5 km) ja myös pienemmillä tehoilla. Tarkoituksena olisi ensin lisätä matkaa ja sitten tehoja.

Mangelo

Well-known member
19.5 km 'hiihtoa'. Latu oli surkea ja luisto huono, ja menin matalilla sykkeillä. Aika jotain 1h55min. Olis se huonomminkin voinut mennä, toivottavasti kunto kiittää keväällä.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Itsekin aloitin nyt vihdoin hiihtokauteni. Maltoin odottaa, ja se kannatti, sillä nyt oli hyvät baanat luisteluhiihtoon (pertsaan surkeat kuten Zaikom mainitsikin).

Toisin kuin Faustus, niin minä aloitin heti ihan suht pitkällä lenkillä. 27km ja 2 tuntia, eikä siinä suurempia ongelmia ollut. Luistelutyylistä huolimatta maltoin hiihtää rauhallisella pk-tahdilla eikä syke päässyt nousemaan liian korkeaksi.

Tietysti pieni riski vetää noin pitkä lenkki ekana hiihtolenkkinä ja vielä uusilla monoilla (ja uudella hiihtotyylillä). Pieni vesikello tulikin kantapäähän, mutta yllättävän vähällä pääsin tällä kertaa. Muutoin kropan kanssa ei ollut ongelmia ja jaksoin hyvin.

Varmasti tässä on auttanut myös se, että tänä vuonna on pyöräilyn määrätkin nousseet ja lisäksi on tullut vähän harrastettua myös rullaluistelua ja sauvakävelyä, joista lienee ollut apua hiihtoon (vaikka mainittujen lajien harrastusmäärät ovatkin olleet aika minimissä).

Faustus

Well-known member
Toisin kuin Faustus, niin minä aloitin heti ihan suht pitkällä lenkillä. 27km ja 2 tuntia, eikä siinä suurempia ongelmia ollut. Luistelutyylistä huolimatta maltoin hiihtää rauhallisella pk-tahdilla eikä syke päässyt nousemaan liian korkeaksi.
Helppoahan se on, kun on tuollainen himotreenaaja. Itsehän olen viimeiset 2-3 kuukautta harrastanut lähinnä hyötyliikuntaa ja polkenut vähän kuntopyörällä. On vähän pidempiä nuo ylimenokaudet.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Helppoahan se on, kun on tuollainen himotreenaaja. Itsehän olen viimeiset 2-3 kuukautta harrastanut lähinnä hyötyliikuntaa ja polkenut vähän kuntopyörällä. On vähän pidempiä nuo ylimenokaudet.
Jeh.. Ihan niinkuin tuossa viimeisessä lauseessa mainitsinkin. :D

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Hiihtoa 17 km. Ei ollut latuja ajettu ja muutenkin oli eilisestä takki tyhjä.

Treenisaldot 2010:
Uintia 175,5 km
Kuntopyörä 661 km
Pyöräilyä 1703 km
Lihaskuntotreeni 41h
Kävelyä 52 km
Juoksua 503 km
Hiihtoa 312,5 km

Mangelo

Well-known member
Ma: 26km hölkkää aikaan 3h15min. Hidas mutta antoisa keli. 2h alkumatkasta pyrytti ja vihmoi merenrantaa kiertäessä. Loppupuolisko oli mukavaa ladun avausta 25cm lumessa vanhankaupunginlahden kierroksella, ja sitten vähemmän mukavia kapeita möhjöisiä polkuja jalkakäytävillä.
Ti: 6km aktiivista luisteluhiihtoa Paloheinän 3km lenkillä. Sopivan työläs keli, uutta hiihdettyä lunta latupohjan päällä.
Hölkkä 1180km
Pyöräily 860km
Hiihto 187km+81km
Kävelyä 226km
Rullaluistelua 18km
Uinti 24.8km
Soutua 1.5km
Kuntosali 50min
Vesijuoksu 6h15m
Voimistelu 1h

Viimeksi muokattu:

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Tänään talven ekalle hiihtolenkille. Saas nähdä millaista räpeltämistä on :rolleyes: Vanhoilla suksilla joutuu vielä lähtemään kun ei viitti uusia hyvia uhrata jos vaikka on vähän purua näkyvissä. Tarkotus on hiihtää tunti ja kaikessa rauhassa ilman hosumista. Vielä jos menis tohon lähipururadalle joka on profiililtaan varsin helppo.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Eipä se takki ole vieläkään täyttynyt. Uin nyt kuitenkin testimielessä 2 km vaparia putkeen rauhallisella sykkeellä ja yritin pitää tekniikan kasassa. N. 45 minuuttia meni. Sen päälle 500 metriä potkuja.

Treenisaldot 2010:
Uintia 178 km
Kuntopyörä 661 km
Pyöräilyä 1703 km
Lihaskuntotreeni 41h
Kävelyä 52 km
Juoksua 503 km
Hiihtoa 312,5 km

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Noni noni. Suksimiskausi avattu, otin rauhassa. Kävin sitten kuitenki tuolla missä on vaativampi profiili suksimassa. Yllättävän helppoa oli meno, ainakin jos vertaa viimevuoden aloitukseen. Toki 15kg:n häipyminen vuodessa vyötäröltä saattaa vaikuttaa asiaan :rolleyes: Vaikkakin keli oli aika perinteinen 'uuden lumen' keli. Eli eilen satanut lunta ja pakkasta oli -17 niin ei kyllä kauheasti suksi liukunut. No tunti ja vartti, matkaa kertyi 15km.

Vielä sain tähän kolkkaan Suomea sataa sellaset 15cm lunta niin sais noi perinteisen ladutkin kuntoon.

Suksimiset talvi 2010-2011
Vapaa: 15km 1h15min.
Pertsa: -

Jacques

Sijainti
Helsinki
Tänään salipäivä.. punttia koko kropalle 1h30min lämppäreineen.. Päälle uintia puoli tuntia..

Mangelo

Well-known member
Ke: 1.1km uintia. Pitkästä aikaa kokeilin kevyesti rintauintia, ja se tuntui teknisesti paremmalta kuin ennen. Ei vain ole voimaa, kokoa ja liikkuvuutta käsissä ja hartioissa hinattavaan varteen nähden. Loppuun kylkiuintia vähän suuremmalla nopeudella.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Hiihtoa 20km / 1h35min. Luistelutyylillä muuten, mutta 6km siirtymät Paloheinään meni tasatyönnöillä. Luulin olevani kova jätkä, kunnes joku nainen hujahti ohi samalla tyylillä.. Otin helposti kiinni sitten taas vaparilla, että on tossa tasatyönnössä mulla hiomista.
Mut muuten hyvä lenkki. Huippunopeudeksi Garminiin tallentui 39.5km/h eli aika haipakkaa noilla murtsikkalankuillakin pääsee. :)

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Ke: 1.1km uintia. Pitkästä aikaa kokeilin kevyesti rintauintia, ja se tuntui teknisesti paremmalta kuin ennen. Ei vain ole voimaa, kokoa ja liikkuvuutta käsissä ja hartioissa hinattavaan varteen nähden. Loppuun kylkiuintia vähän suuremmalla nopeudella.
Nyt sulla on joku isompi häikkä tossa tekniikassa. Nimittäin rintauinnissa käsien osuus on hyvin vähäinen. Älä siis ui sammakkoa lain. Rintauinnin käsivedossa kyynerpäät ei saisi tulla ollenkaan hartialinjan taakse, vaan kädet pysyy koko ajan kasvojen etupuolella melkein.

Helpoin tapa oppia tuo, on uida se pötkylä poikittain rinnanalta ja niin että pötkylä tulee kainaloista esiin.

Eli tuossa on kädet taaimmaisessa asennossa.

Tuossa tuodaan jo käsiä eteen taka-asennosta.

Tuossa vielä selostus tekniikan kulusta.
http://www.ess.fi/?article=198624

Mangelo

Well-known member
Nyt sulla on joku isompi häikkä tossa tekniikassa. Nimittäin rintauinnissa käsien osuus on hyvin vähäinen. Älä siis ui sammakkoa lain. Rintauinnin käsivedossa kyynerpäät ei saisi tulla ollenkaan hartialinjan taakse, vaan kädet pysyy koko ajan kasvojen etupuolella melkein.
Rupesin mittailemaan tota karvaista äijää tossa kuvassa ja vertasin itseeni. Tolla on kuvassa kolmen reunimmaisen sormen paksuudet 7.5mm ja ranteen paksuus 9mm. Mulla vastaavat sormet 6cm, ja ranne saman. Eli en ohuilla käsivarsillani saa vastaavaa lapioefektiä vaikka uisin miten.

Mitä tarkoitin laajoilla liikeradoilla, tarkoitin käsien ulottuvuutta ja olkapäiden liikkuvuutta liikkeissä, joita on tarkoitus tehdä. Mulla on vähän kankeat olkapäät, ja sen lisäks tolla ukolla mitta sormenpäistä kyynärpäähän on 55% mitasta munista päälaelle. Tosin se saattaa olla vähän etukenossa. Mulla ehkä 51%. Sen lisäks toi äijä näyttää siltä, että se nostaa penkiltä 'vähän' enemmän kuin mä. Mitähän saisin, tuskin yli 70kg.

Mutta siis eiliseen uintiin palatakseni, niin rauhallisesti tekniikkaan keskittymällä onnistuin parantamaan käsien vientiä eteen vähäisellä vastuksella, ja pidentämään viivettä ennen uutta vetoa. Ja siitä sellainen vetoliike, että pää nousee riittävän ylös hengitystä varten.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Kunhan nyt yritin auttaa.

Itse kävin uimassa 2,5 km. 5x500 metriä.

Treenisaldot 2010:
Uintia 180,5 km
Kuntopyörä 661 km
Pyöräilyä 1703 km
Lihaskuntotreeni 41h
Kävelyä 52 km
Juoksua 503 km
Hiihtoa 312,5 km

Jacques

Sijainti
Helsinki
Sen lisäks toi äijä näyttää siltä, että se nostaa penkiltä 'vähän' enemmän kuin mä. Mitähän saisin, tuskin yli 70kg.
Mun mielestä toi näyttää Jussi Hallilta. :D

Mut siis triathlon-piireissä on nähnyt melkoisia rimpuloita, jotka ui tyylillä kuin tyylillä hemmetin lujaa. Eivät varmasti nosta penkistä paljoa enempää kuin minä tai sinä. Ei uinti ole voimalaji vaan tekniikkalaji, joten siinä mielessä komppaan kyllä JA:ta, että siitä tekniikasta se lähtee. Tietysti jos sattuu olemaan uimarin kroppa, niin siitä on apua, mutta hyvällä tekniikalla pystyy korjaamaan näitä luonnon puutteita.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.