Sam
Muumipappa
Tehoharjoittelu. Ensin 20min lämmittelyjuoksua ja liikeratojen etsintää. Sitten 1min täysillä juoksua ja 3min palautus kertaa kuusi. Jumalauta että voi olla minuutti pitkä. Ei mitään kiihdytystä, vaan täyttä ensimmäiseltä askeleelta. Joka kerta tuli vilkaistua kelloon eka kerran 20-25s kohdalla ja jos rehellisiä ollaan niin vedot jäi 40-55s väliin, mikä olikin treenin tarkoitus ja jonka tiesin saavuttavani jos ohjelmoin itselleni vedon pituudeksi täyden minuutin.
Referoin tämän tyyppisen harjoittelusta tehdyn tutkimuksen joku ilta tänne. Tuloksellisesti tämän pitäisi sen mukaan olla aivan omassa luokassaan. Toki peruskunnon pitää olla luja. Artikkeli on The Joural of Physiologyssa.
Täytyy tosiaan olla hyvät pohjat. Jos minä juoksen täysillä minuutin/400 metriä, niin sen jälkeen olen totaalisen poikki - ei puhettakaan, että juoksisin kohta uudestaan. Tätä tosin en ole kylmiltään kokeillut, vaan vasta yhdeksän lajin ja neljän tunnin rehkimisen jälkeen, mutta tuo ei silti muuta tosiasiaa, että kerta moista riittäisi minulle.