Treenitopic vuodelle 2011

Mangelo

Well-known member
Edit: Noista sählääjistä kyllä huomaa minkä takia ei todellakaan kannata laskea pystyssä. Tasapaino on paljon vaikeampi pitää kuin vähän kyykymmässä asennossa (eikä välttämättä tartte olla muna-asennossa)..
Laskee niinku Anja Pärsson pujottelee ni pysyy pystyssä :ahem: Mut se voi olla että kuva hämää, joku yli 30km/h tuntuu aika kovalta kun itte laskee huonoa/vaikeaa latua, vaikkei ulkoapäin näytä juur miltään.

Capello

Well-known member
24 kilometriä tänään. Lämpötila pyöri siinä nollan paikkeilla, välistä tuntui että oli jopa pikkuisen vilpoisa, joskus taas lämmin. Ladut oli aika jäiset mikä huononsi vähän tekniikkaa. 1098 kilometriä menty, eli eiköhän tuo 1100km mene tältä talvelta rikki ellei mitään ihmeellistä tapahdu.

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
25km vapaata , 1h 45min. Loistava keli, jäiset mutta hyvät latupohjat. Lenkillä tuntui että loppua kohden homma vaan paranee, vähän jäi lenkki kesken kun on kotona hommia.

Suksimiset talvi 2010-2011
Vapaa: 334km 26h 0min
Pertsa: 707km 53h 47min

Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Ti: 4km uintia. Eka km 27min, seuraavat kaksi putkeen 53min ja viimeinen 27min. Kolmannella kilometrillä oli hyvä tunne, liuku parani kun painoi pään vähän syvemmälle, jännitti sopivassa vaiheessa keskivartaloa edestä, jolloin uintiliikkeestä tuli hieman aaltomainen ja perse nousi pintaliukuun. Potkussa olisi selvästi parannettavaa. Jalat menee vähän missä asennossa sattuu, vaikka välillä jonkinlainen tehoefekti nostaakin päätään. Sen huomaa että jotkut menee huonolla tekniikalla, mutkun potku on tavattoman tehokas, niin vauhti heillä silti ok. Juoksua ei pysty oikein harjoittamaan nyt, kun perjantaisen lenkin pahat hiertymät pitää parannella nivusista. Kalsarivalinta epäonnistui.
Ti: 8km tasatyöntöä 28min. Eiköhän ne pertsat ole hiihdetty tältä talvelta, mutta nopeista laduista ja vauhdikkaasta hiihdosta kerkee vielä nautiskelemaan luistelun ja tuuppailun merkeissä.

Uinti: 47km
Vesijuoksu 1h10min
Juoksu: 364km
Hiihto: 403km
Kuntosali 40min
Venyttely 35min
Sisäsoutua 33.2km 2h07min18s
Pyöräilyä 40km

Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Hermonkestävyystreeni. 2 tuntia kuntopyörää eli 63 km.

Treenisaldot 2011:
Uintia 40,7 km
Kuntopyörä 693 km
Pyöräilyä 0 km
Lihaskuntotreeni 17,75h
Kävelyä 0 km
Juoksua 21 km
Hiihtoa 344 km

nordic man

Well-known member
1h salireenit tänää.
Huomenna tai torstaina taas juoksee varmaan sitte.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
25km vapaata , 1h 45min. Loistava keli, jäiset mutta hyvät latupohjat.
Oli kyllä aivan mahtava keli!

Itse hiihdin 31km pituisen lenkin johon meni aikaa 1h50min. Syke oli kuitenkin pk-tasolla muutamaa piikkiä lukuunottamatta, joten suksi todellakin luisti! Fiilis oli niin hyvä, että päätin nyt lopettaa maastohiihtokauden tähän. Hiihtokelejä varmaan riittää useamman viikon, mutta fiilis hiihtoon saattaa kääntyä heikommaksi jos ei tulekaan yhtä nopeita kelejä. Lisäksi osalla laduista on aika paha roskaongelma, mikä saattaa tehdä lenkeistä jatkossa epämiellyttäviä..

Mahtava hiihtokausi ja nyt enää pohjavoitelu suksiin ja sukset odottamaan ensi talvea. :ahem:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
En tiedä mikä masokisti mä olen, mutta tykkään hiihdellä raskailla keleillä. Vauhtiahan mulla ei ole, eikä pertsaa pääse näillä taidoilla edes niin kauhean kovaa, niin mukava huomata, että raskailla keleillä tekee tosissaan töitä ja ihan 'kunnon' sykkeillä.

Roskaongelmahan on, ja varsinkin kun pertsaa hiihtää. Siksi tulee näillä keleillä hiihdettyä pitopohjilla, vaikka ei se välttämättä edes pidä saati luista.:eek:

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
En tiedä mutta itse nautin näistä keväisistä hiihtokeleistä eniten. On kyllä mahtavaa kun seitsemään asti on valoisaa ja sukset luistaa niiiiin persanasti. Edelleen näyttäs koko loppuviikon olevan loistavaa hiihtokeliä joten lenkille on melkeimpä joka ilta mentävä kun siihen on vielä mahdollisuus. Juoksusta en juurikaan välitä niin on noi muut vaihtoehdot aika vähissä ja palveleehan tämä enstalvea myös kun hiihtelee niin pitkään kuin mahdollista.

Vielä kun olis mahdollista lähteä lappiin suksimaan viikoks taikka kahedeks kun täältä loppuu hiihtokelit. Siellä on niin mahtavia latuja että harmittaa suuresti kun pariin kevääseen en ole sinne päässyt.

Jacques

Sijainti
Helsinki
En tiedä mutta itse nautin näistä keväisistä hiihtokeleistä eniten. On kyllä mahtavaa kun seitsemään asti on valoisaa ja sukset luistaa niiiiin persanasti. Edelleen näyttäs koko loppuviikon olevan loistavaa hiihtokeliä joten lenkille on melkeimpä joka ilta mentävä kun siihen on vielä mahdollisuus. Juoksusta en juurikaan välitä niin on noi muut vaihtoehdot aika vähissä ja palveleehan tämä enstalvea myös kun hiihtelee niin pitkään kuin mahdollista.
Niin, itselläni tosiaan houkuttelee jo tuo fillari, jolla pystyy tekemään jo hyviä lenkkejä. Aurinkoiset kelit palvelevat toki myös sitä lajia. Haastavat olosuhteet toki siinä vielä on, mutta fiilis onkin vähän erilainen.

Ja tosiaan myös juoksua pitää pikkuhiljaa lisätä, koska tavoitteena kehittää nimenomaan juoksua tämän vuoden aikana.

Keväthiihdossa täällä Helsingissä on tosiaan suurimpana ongelmana se latujen roskaantuminen. Sen takia fiilis menee helposti, jos vapariakaan ei pysty kunnolla menemään ruskeassa lumessa.
Edit: Toki parissa paikassa pidetään puhtaana kuntoratoja, mutta ei sitä jaksa jauhaa samaa 3-5km lenkkiä.. Pari kuukautta sitten pystyi vielä hiihtämään yli 50km lenkin hiihtämättä kertaakaan samaa latua kahdesti samaan suuntaan.

Vielä kun olis mahdollista lähteä lappiin suksimaan viikoks taikka kahedeks kun täältä loppuu hiihtokelit. Siellä on niin mahtavia latuja että harmittaa suuresti kun pariin kevääseen en ole sinne päässyt.
Juu, lapissa hiihtely olisi kyllä poikaa. Parina pääsiäisenä siellä oon ollutkin.

Viimeksi muokattu:

Capello

Well-known member

Täsmälleen sama. Ei ole urheilun saralla montaa yhtä hyvää juttua, kuin hiihto aurinkoisella säällä huippuladulla. Helpompi lähteä muutenkin harrastelemaan, kun aurinko paistaa ja on valoisaa. Toki pyöräilyä odotan jo paljon, mutta hiihdellään tässä nyt vielä pari viikkoa huikeassa kevätsäässä. :thumbup:

Mangelo

Well-known member
En tiedä mikä masokisti mä olen, mutta tykkään hiihdellä raskailla keleillä. Vauhtiahan mulla ei ole, eikä pertsaa pääse näillä taidoilla edes niin kauhean kovaa, niin mukava huomata, että raskailla keleillä tekee tosissaan töitä ja ihan 'kunnon' sykkeillä.
Sama juttu pertsan osalta. Raskaalla kelillä se on sellaista tehokasta jauhamista. Nopealla kelillä tehot katoaa, ni parempi vaihtaa työntöön tai vapaaseen.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Sama juttu pertsan osalta. Raskaalla kelillä se on sellaista tehokasta jauhamista. Nopealla kelillä tehot katoaa, ni parempi vaihtaa työntöön tai vapaaseen.
Itselläni ei ole ongelmia tehojen kanssa. Vauhti vaan kasvaa ja fiilis paranee kun pääsee lujempaa samalla työllä. Nopealla kelillä tekniikan kanssa on tosiaan haastavampaa, jos haluaa oikeasti hiihtää eikä mennä yhden työnnön jälkeen 100m muna-asennossa.. Sehän menee vaativammaksi kun jo kovassa vauhdissa yrittää saada vauhtia vielä lisää.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Itselläni ei ole ongelmia tehojen kanssa. Vauhti vaan kasvaa ja fiilis paranee kun pääsee lujempaa samalla työllä. Nopealla kelillä tekniikan kanssa on tosiaan haastavampaa, jos haluaa oikeasti hiihtää eikä mennä yhden työnnön jälkeen 100m muna-asennossa.. Sehän menee vaativammaksi kun jo kovassa vauhdissa yrittää saada vauhtia vielä lisää.
Sootkin nuori hurjapää. Mulla rupee puntti tutisemaan jo kun näen alamäen.:eek:

Tolerantti

Well-known member
En tiedä mutta itse nautin näistä keväisistä hiihtokeleistä eniten. On kyllä mahtavaa kun seitsemään asti on valoisaa ja sukset luistaa niiiiin persanasti.
Samoin minä! Suksi kulkee hyvin ja pito on täydellinen liistereillä. Nautintoa parhaimmillaan!

Toki roskat ladulla ovat jossain vaiheessa ongelma sitten.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
17 km hiihtoa. Ladut oli hyvät, mutta ei vaan luistanut pätkän vertaa. Keskari surkea 10,4 kmh.

Treenisaldot 2011:
Uintia 40,7 km
Kuntopyörä 693 km
Pyöräilyä 0 km
Lihaskuntotreeni 17,75h
Kävelyä 0 km
Juoksua 21 km
Hiihtoa 361 km

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
1h 5min vapaata, 15km. Hieno keli, harmi kunnei ehtinyt hiihtämään pidempään.

Suksimiset talvi 2010-2011
Vapaa: 349km 27h 5min
Pertsa: 707km 53h 47min

nordic man

Well-known member
2 tuntia jäitä hakattu pois (vastaa vissiin 1,5 h reeniä puntilla vaikka) ja palautumista varten juoksin 7km lenkin :)

Nyt on mukavan rento/väsynyt olo, huomenna pakostikkin vapaapäivä sitten :)

Capello

Well-known member
Vähän yli 15 kilometriä 18.1 km/h keskivauhdilla, tasan 52 minuuttia. Kova lenkki siis Salpausselän mäkisissä maastoissa mulle, niin kuin oli tänään tarkoituskin. Lämpötila taisi olla pikkuisen pakkasen puolella, eli juuri sopiva. Latu oli ajettu, eikä se ollut eilisen tapaan kovinkaan jäinen. Hyvä fiilis jäi, enkä lopun rutistusta lukuunottamatta ollut kovilla hapoilla missään vaiheessa. Onnistuin siis jakamaan voimat aika hyvin, sillä oon tehnyt oikeastaan liian vähän tällaisia kovemman sykkeen treenejä. Tasaiselle pitäisi saada huomattavasti lisää potkua jos haluaisi aikaa parantaa, mutta ylämäet menee aika kivasti.

1112 kilometriä takana tältä talvelta. Ehkä tässä vielä ehtisi sittenkin tohon 1200 kilometriin, mutta eipä paljoa haittaa vaikka se jäisi rikkomatta. Loppukevät mennään hyvistä säistä ja ennen kaikkea hiihdosta nauttien. On tämä hauskaa hommaa. :thumbup:

Viimeksi muokattu: