Treenitopikki 2012

Mangelo

Well-known member
Perinteistä 8,5km ja 55min pehmoisella latupohjalla.

Loppuvaiheessa vauhti kiristyi kun takaa lähestyi kirittäjä luistelutyylillä. Hiillostaja jäi kun otin lennokkaita nousuja loppuvaiheen jyrkkiin mäkiin.
Musta menee yleensä kaikki luistelijat ohi, jos pertsaa hiihdän, ellei ole pöljä päivä.

Tänään 3x500m uintia + 15min vesjuoksua, aika tukkoista on hengitys, vaikka muuten terve olo. Suunnittelen vielä kevyttä 3km juoksulenkkiä.

:edit: 4km tehty vauhdilla 6.00

Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Maastohiihtoa 28km ja 2h 5min. Luisto oli tosi hyvä, vaikka keli olikin hiukan nihkeähkö. Olin voidellut sukset sunnuntaina tosi hyvin ja huolellisesti, ja sen huomasi. Harvoin hiihto ollut noin miellyttävää.

Menin sitten ilmoittautumaan tapahtumaan, josta ainakin Jakkeuksen nimi löytyy :thumbfh:
Koska oletan ettet osallistu Joroisten puolitriathloniin tai Lanzaroten Ironmanille, veikkaan, että olemme HCR:llä samalla viivalla siis! Hieno homma! :)

Täytyy sitten pitää minimöötte ennen starttia.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
6 x 8 min kuntopyörällä, 2 min palautuksin. Alkuun ja loppuun 10 min verrat.

Treenisaldot 2012:
Uintia 41,5 km
Kuntopyörä 317 km
Pyöräilyä km
Lihaskuntotreeni 14h 35min
Kävelyä 6 km
Juoksua 35 km
Hiihtoa 68 km
Treeniaikaa 56h 10min

Mangelo

Well-known member
Koska oletan ettet osallistu Joroisten puolitriathloniin tai Lanzaroten Ironmanille, veikkaan, että olemme HCR:llä samalla viivalla siis! Hieno homma! :)
Mihin lähtöryhmiin laitoitte toiveen?

Itse muistaakseni 1.35 tavoitteen kirjasin, mihin sillä sit pääsee, onko parempi lähteä paremman ryhmän hänniltä vai huonomman keulalta..

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Minä lähden mielummin paremman hänniltä, varsinkin kun kilpailen vain itseäni vastaan enkä yritä roikkua nopeampien vauhdissa. Maaliin pääsyssä on tällä hetkellä tavoitetta riittämiin. Aikatavoitteeksi laitoin alle kaksi tuntia, lähden siis ryhmässä 1:50-2:00.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Minä lähden mielummin paremman hänniltä, varsinkin kun kilpailen vain itseäni vastaan enkä yritä roikkua nopeampien vauhdissa. Maaliin pääsyssä on tällä hetkellä tavoitetta riittämiin. Aikatavoitteeksi laitoin alle kaksi tuntia, lähden siis ryhmässä 1:50-2:00.
Pitäiskö lähteä viereen huohottamaan ja irvistelemään?

Mangelo

Well-known member
Näinhän se tietysti on tehtävä että päivän kunnon mukaan. Tosin itse olen sitä mieltä, ettei se homma kevyemmäksi muutu turhan hitaasti juoksemallakaan, jos on jotakuinkin riittävästi tapaukseen valmistautunut. Eli jos on 1h55 kunnossa ni ei se 2h10 paljon helpompi ole.

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
25km pertsaa ja 2h 3min. Ihan ok lenkki.

Hiihdot:
Vapaa
50,5km ja 4h14min
Pertsa:
177km ja 13h 55min

Knoukka

Well-known member
Parikymmentä kilometriä kävelyä. On tuo kävely talvitamineissa ja -kengissä aika raskasta puuhaa. Eilinen kyykkykin vielä tuntui persauksissa.

Sue_me

Well-known member
8,5km perinteinen lenkki ja juuri alle 1h.

Luisteluhiihtäjät olivat murjoneet latupohjan ja ylämäissä joutui harrastamaan haarakäyntiä kun ei nuo pertsasukset pidä pöpperölumessa ollenkaan. Ladun hoito oli mennyt aikalailla penkin alle kun jättivät vapaan hiihtotyylin väylän liian kapeaksi. Latu-urakin oli liian reunassa kun oikean puolen sauva upposi taajaan tyhjän päälle alkumatkalla.

No, ei ollu ainakaan liian helppoa -> reenin piikkiin.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Muutos suunnitelmiin.. Oravanpyörä pyörii kun duunit ja koulut ja treenit aiheutti hitaampaa palautumista. Siis lepopäivä ja huomisaamulle treeni.

Mihin lähtöryhmiin laitoitte toiveen?

Itse muistaakseni 1.35 tavoitteen kirjasin, mihin sillä sit pääsee, onko parempi lähteä paremman ryhmän hänniltä vai huonomman keulalta..
Mä laitoin 1:40 aikatavoitteeksi ja HCR:llä on niin saatanasti sitä porukkaa, että mulle sopii paremmin lähteä mieluummin sieltä lähempää kärkeä kuin hänniltä (alussa kivempi olla jaloissa kun rynniä hitaampien yli).
Tällä kertaa voi kuitenkin olla, että lähden porukan hännistä ja hölköttelen alkumatkan, koska ajattelin etten voisi vetää koko matkaa kisavauhdilla.. Vedän alkumatkan ripeää vauhtia ja kympin täysiä.

Viimeksi muokattu:

Faustus

Well-known member
Ihan vitun paskat hiihtokelit ollut tänä talvena.

Ensin ei pystynyt hiihtämään, koska ei ollut lunta, seuraavaksi ei pystynyt hiihtämään, koska lunta tuli koko ajan, sitten ei pystynyt hiihtämään, koska oli liian kylmä ja nyt taas sataa koko ajan lunta. Siihen päälle vielä kiireet, niin hiihtokilometrejä on kertynyt 30-35.

Ja huomiseksi on taas luvattu kevyttä lumisadetta, joten taitaa taas jäädä hiihtämiset väliin.

Sue_me

Well-known member
Ihan vitun paskat hiihtokelit ollut tänä talvena.

Ensin ei pystynyt hiihtämään, koska ei ollut lunta, seuraavaksi ei pystynyt hiihtämään, koska lunta tuli koko ajan, sitten ei pystynyt hiihtämään, koska oli liian kylmä ja nyt taas sataa koko ajan lunta. Siihen päälle vielä kiireet, niin hiihtokilometrejä on kertynyt 30-35.

Ja huomiseksi on taas luvattu kevyttä lumisadetta, joten taitaa taas jäädä hiihtämiset väliin.
Soon asennekysymys, milloin on hiihtokelit.

Jos on lunta riittävästi maassa, hiihto onnistuu kelillä kuin kelillä.

Itse skippaan vain yli -20 pakkasasteen kelit ja vesisateen.

Faustus

Well-known member
Jos lunta ei ole, on aika paha hiihtää, ellei omista rullasuksia. Mutta ehkä teillä päin asian laita on toisin? :confused:

Uudella lumella hiihtäminen on lähes yhtä mahdotonta, sillä suksien pohjissa on heti kilo lunta.

Sue_me

Well-known member
Jos lunta ei ole, on aika paha hiihtää, ellei omista rullasuksia. Mutta ehkä teillä päin asian laita on toisin? :confused:

Uudella lumella hiihtäminen on lähes yhtä mahdotonta, sillä suksien pohjissa on heti kilo lunta.
Kuten mainitsin: jos lunta on riittävästi, hiihto onnistuu kelillä kuin kelillä. Ei täälläkään ole ollut lunta kuin vasta loppiaisen jälkeen. Mutta sen jälkeen onkin ollut lähes yhtäjaksoisesti hyvä hiihtosää.

Täällä ladut pidetään yleisesti hyvässä kunnossa, joka päivä käy latukone jos on tarvis.

Omilla suksilla ei ole ollut pahaa jäätymis-/lumentarttumisongelmaa. Olen kyllä käyttänyt jäätymisenestoainetta.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
6x500 uintia kevyesti.

Treenisaldot 2012:
Uintia 44,5 km
Kuntopyörä 317 km
Pyöräilyä km
Lihaskuntotreeni 14h 35min
Kävelyä 6 km
Juoksua 35 km
Hiihtoa 68 km
Treeniaikaa 57h 30min

Knoukka

Well-known member
Lumitöitä tunti ja päälle ihan helvetin raskasta tuulenkaatojen ja konkeloiden purkua lumisessa mettässä. Kaksi tankillista jaksoin moottorisahailla... märkää hommaa. Lumet ja hiet niskassa. :ahem:

Jacques

Sijainti
Helsinki
Luistelusuksilla pystyy menemään kovassakin lumipyryssä. Perinteisellä taas oikealla voitelulla saa ratkaistua mainitsemasi ongelman, vaikka toki tiedän että se on helpommin sanottu kuin tehty.

Helsingissä ainakin ladut on kovalla lumisateellakin aika hyvässä kunnossa, koska hiihtäjiä on niin paljon.

Sue_me

Well-known member
Luistelusuksilla pystyy menemään kovassakin lumipyryssä. Perinteisellä taas oikealla voitelulla saa ratkaistua mainitsemasi ongelman, vaikka toki tiedän että se on helpommin sanottu kuin tehty.

Helsingissä ainakin ladut on kovalla lumisateellakin aika hyvässä kunnossa, koska hiihtäjiä on niin paljon.
Nanosukset tuntuvat toimivan ihan ok lumisateella luiston suhteen. Pito on ehkä hieman hakusessa.

Ja hiihtäjiä piisaa Jämsässäkin joten latu ei kerkiä menemään umpeen uudesta lumesta.