Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2013, 1. kisa, KiC Helsinki

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Juu ja sorget, kun nostelin näitä tapetille näinkin jälkikäteen. On vaan mielenkiintoistakin puhua ja selvittää tapahtuneita tilanteita syvällisemmin. Itseäni todella vaivaili tuo syksyinen melko paljon ja silloin mietiskeleekin, mitä keskivertokuski olisi itse tehnyt. Sen suurempia seuraamuksia ja rankkuja en noissa miettinytkään :)
Ja se Scyberinkin lähtötilanne oli ihan ymmärrettävä sinänsä kun lfb:tä suuremmalla vauhdilla tuli ekaan vasuriin. lfb tuli itse nätisti varoen vaan, ja seurasi PPn perässä kun Jcq ulkolinjalla, josta ei sisäpuolelle päässytkään koska siellä jo autoja. Scyberiä lfb takanaan ei voinutkaan nähdä, ja tuli ketjureaktio josta kärsi Jacques. Kummelin sanoin: "Nää on ikäviä asioita", ja vaikkapa "kai se nyt v*****aa kun pelikaani lentää turbiiniin" tms.
Koskakohan Lahden radan nettisivut alkavat infoamaan taas jotain...
 

Örfil

Guest
Syöksyilyt tarkkailuun. Tunarikuskit luulee olevansa nopeita kun eivät jarruta mutkiin ja iskevät näin sisäpuolelle mutkassa.

Tunariohittajan liike-energia siirtyy "ohitettavaan" joka siirtää ohitettavaa kohtalokkain seurauksin uudelle kiertoradalle, joka ei ole sama kuin rataprofiili. Hiekka ropisee...

Tuttuja nimiä vilkkuu näissä keskusteluissa tavan takaa tapahtumien keskipisteessä. Miksiköhän?
 

Scyber

Well-known member
Liittynyt
7.5.2012
Viestit
284
Sijainti
Hyvinkää
Prost puuttuu.
Mutta missä on JeiJei!

Kuha ei liian vakavasti kukaan ota touhua. Eikä tahalleen törmäile.

Nytki ku on normaalia vauhtia kattellu noita pätkiä niin eipä noissa missään juuri olis voinu törmäystä välttää olematta todella ennakoiva.

Itsekkin tässä nyt sattuneesta syystä enempi mietiskelly asiaa ja tullu siihen johtopäätökseen et pitää yrittää tästä lähin ekat parit mutkat kisassa ottaa rauhallisesti ja ohittamista opetella vähä rauhallisemmin. Lähtöjärjestyksen syy löytyy aika-ajoista.

Kilpailutilanne on kuiteski täysin erilainen aika-ajoihin.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Jokainen törttöilijä saa yhden kisan kilpailukiellon sekä velvollisuuden pitää sade- / auringonvarjoa seuraavassa kisassa pisteykkösen päällä, jopa silloin kun ajaa radalla.

OPPII!

No ei vaines, kauhean vakavia asioita nämä ei ole ja jos törmäiltyä tulee, niin ensisijaisesti pitäisi ymmärtää antaa heti saavutettu hyöty takaisin päästämällä kolaroitu ohitse. Näin kun toimii niin harvoin tarvitsee kuulla asiasta jälkikäteen enää.
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
-- jos törmäiltyä tulee, niin ensisijaisesti pitäisi ymmärtää antaa heti saavutettu hyöty takaisin päästämällä kolaroitu ohitse. Näin kun toimii niin harvoin tarvitsee kuulla asiasta jälkikäteen enää.
Tuohan riippuu siitä, mistä taistellaan. On se nyt eri asia ratkoa A-Finaalin voittoa kyseenalaisella ohituksella kuin B-Finaalin jämäsijoja. Ensimmäisessä tapauksessa en itse ainakaan kovin helposti harkitsisi jättäytymistä.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Tuohan riippuu siitä, mistä taistellaan. On se nyt eri asia ratkoa A-Finaalin voittoa kyseenalaisella ohituksella kuin B-Finaalin jämäsijoja. Ensimmäisessä tapauksessa en itse ainakaan kovin helposti harkitsisi jättäytymistä.
Ei se nyt oikeastaan riipu tosta millään tavalla.
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Ei se nyt oikeastaan riipu tosta millään tavalla.
Kyllä siinä enemmän aina menettää, jos taistelee paremmista sijoista ja jättäytyy. Sitten jos käykin ilmi, että tilanteessa ei ollut mitään sen kummempaa (kuten usein käykin), niin kevyt harmitus saattaa tulla ajankohtaiseksi.
 

Örfil

Guest
Ei se nyt oikeastaan riipu tosta millään tavalla.
Komp. Aina on ajettava rehdisti ja sääntöjen limiitillä ;)

Jos toisen kanssakisailijan kisa päättyy omista kisatoimenpiteistä, silloin saa kyllä vituttaa itseäänkin. Niin EI saa käydä. Silloin mikään sija ei maistu hyvältä. Rehti voitto on paras, oli sija sitten 1, 6, 10 tai 18!
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Niin se vaan on, että noista silvervässyköistäkin 2/3 osaa putoaa kuin paska rattaista, kun ruvetaan sääntöjen mukaan ajamaan. KKWCS:n rotuerottelu on hyvä asia...
 

Örfil

Guest
Niin se vaan on, että noista silvervässyköistäkin 2/3 osaa putoaa kuin paska rattaista, kun ruvetaan sääntöjen mukaan ajamaan. KKWCS:n rotuerottelu on hyvä asia...
Loihen lausuman että KKWCS porukan top 1-5 kuskit olisivat Suomessa maailmanluokan tasoa ihan missä tahansa autourheiluluokassa.

Ainoa mikä puuttuu esim. F1 lisenssistä on että maailman joka maassa talentteja hukataan ihan vahingossa kun kykyjä jää kartingasteelle ja rahaa (=sponsseja) ei vaan ole. Maailma toimii näin.

Suomessa tosin kartingharraste pukkaa aikalailla F1 kuskeja, joten ei me tässä ihan paskempaa harrastetta edistetä vaikka jokainen oliskin "vain" wannabe F1 kuski :D
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Loihen lausuman että KKWCS porukan top 1-5 kuskit olisivat Suomessa maailmanluokan tasoa ihan missä tahansa autourheiluluokassa.
Kovasti ovat tuolla muailmalla kyselly että saisinko suomesta hyvän tiimin johonkin 24h kisaan, vastaus on ilmiselvästi että saisin, vaiva onki sitte suurempi :D Ei sielä ajele ku jotain A. Davidsoneja jne. Joten hyvät mahkut ois!

Suomen tasohan on hyvä. Jos poimitaan silveristä ja kkwcs:stä porukkaa ni kisatilanteet voi tulla joillekki pienenä synttärilahjana mutta muuten vihreetä valoa samantien! :D
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Kyllä siinä enemmän aina menettää, jos taistelee paremmista sijoista ja jättäytyy. Sitten jos käykin ilmi, että tilanteessa ei ollut mitään sen kummempaa (kuten usein käykin), niin kevyt harmitus saattaa tulla ajankohtaiseksi.
Riippuu vähän siitä mikä on oma taso.. Jos ei lukeudu kärkikuljettajiin, niin kyllä ne sijat ynnä muut alkaa olemaan merkityksellisempiä.
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Riippuu vähän siitä mikä on oma taso.. Jos ei lukeudu kärkikuljettajiin, niin kyllä ne sijat ynnä muut alkaa olemaan merkityksellisempiä.
Hauskalla tavalla toi Quiq:n kommentti on neutraali ja Jacquesin kuvastaa jokaisen omaa tilannetta. Molemmat oikein. Neutraalisti (sivusta seuraajalla) ajateltuna kärjessä olevat on tietysti on ns. suuremman suurennuslasin alla. Mutta henkilökohtasella tasolla + sarjaa ajavalla sitä kovaa taistelua on KKWCS:ssä ihan keski ja loppukastissakin, mikä on HELVETIN hyvä! Tiimin sisäisesti kilpailua jne.
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Kovasti ovat tuolla muailmalla kyselly että saisinko suomesta hyvän tiimin johonkin 24h kisaan, vastaus on ilmiselvästi että saisin, vaiva onki sitte suurempi :D Ei sielä ajele ku jotain A. Davidsoneja jne. Joten hyvät mahkut ois!
Johonkin 24h-kisaan? Onko tässä kyse GT-autoista?
 
Ylös