Powered by BMW
Well-known member
- Liittynyt
- 9.10.2004
- Viestit
- 859
No kerrankin on actioniaVieläkö sama jarna jatkuu
No kerrankin on actioniaVieläkö sama jarna jatkuu
Joo ei pääse tuleen tylsä off-seasonNo kerrankin on actionia
En kääntänyt tuossa tilanteessa vasemmalle siten että autoni olisi myös ohjautunut vasemmalle (eikä suoraan). En tehnyt moista tahallisesti enkä tahattomasti.Voi olla tahatonkin, en sitä väitä. Tältä se vahvasti tuntui ratin takaa ja videolta olen näkevinäni saman.
Se on kun ette pärjää mulle enää radalla niin pitää väkisin vääntää foorumilla. No mikäs siinä.Joo ei pääse tuleen tylsä off-season
Oletko Jacques sitä mieltä, että et tehnyt itse tuossa tilanteessa yhtään mitään virhettä? Tahallisuudesta kukaan ei ole kai puhunut?En kääntänyt tuossa tilanteessa vasemmalle siten että autoni olisi myös ohjautunut vasemmalle (eikä suoraan). En tehnyt moista tahallisesti enkä tahattomasti.
Virheitähän tekee kaikki. Varmaankin mun virhe tuossa oli se, että en kyennyt tekemään minkäänlaista väistöliikettä välttääkseni ulosajon. Toisaalta samaan virheeseen syyllistyi myös Pbbmw itse.Oletko Jacques sitä mieltä, että et tehnyt itse tuossa tilanteessa yhtään mitään virhettä? Tahallisuudesta kukaan ei ole kai puhunut?
Tasan niin tilanne sattui kehittymään punaisen pitkäksimenosta. About näin se olisi voinut mennä kunnialla:Joo samaa mieltä.
90-asteen mutkassa ulkopuoli voi olla taktisesti hyväkin veto, mutta olla rinnalla ja ulkopuolella 180-asteiseen ei ole koskaan hyvä.
Ja lisäksi kun muistaa että Jacq tiesi 4stroken olleen lähellä ja panikoi sitä että kaasua hölläämällä olisi jäänyt 4s:n jalkoihin,
niin miksi olisi edes halunnut jäädä ulkopuolelle pussiin seuraavaan vasuriin ja jättää sisäreunan vapaaksi 4strokelle?
(olettaen siis että Bemu olisi pysynyt vasemmalla ja menneet mutkaan rinnakkain)
Varmaankin olisin kääntänyt vastaan ajatuksena että uhkaavasti lähestyvä valli pysäyttää meikäläisen.Tämä vielä ok, mutta olisitko hangannut ratilla kääntäen vastustajaa kohti 5-10m? Mitä mieltä noista mun sukellus mietteistä? Saako ohitus perustua siihen että jarruttaa myöhemmin, töytäisee sopivasti kulmasti ja painaa ohi?
Kyllä, JOS olisi J. pitäytynyt ulkopuolella ja kolausta ei olisi tullut. Siksi vähän ihmettelen sitä väkisin ulkopuolelle menoa, kummankin kohdalla toki.Tasan niin tilanne sattui kehittymään punaisen pitkäksimenosta. About näin se olisi voinut mennä kunnialla:
Siksi koska mä en mennyt väkisin sinne. Mä en edelleenkään mennyt väkisin siihen paikkaan. MÄ EN MENNYT VÄKISIN SIIHEN PAIKKAAN!Kyllä, JOS olisi J. pitäytynyt ulkopuolella ja kolausta ei olisi tullut. Siksi vähän ihmettelen sitä väkisin ulkopuolelle menoa, kummankin kohdalla toki.
Niin, tossa ei tosiaan tullut mieleen vaihtoehtoakaan, ja luultavasti noin onkin, että jos tosta oltaisiin selvitty muuten samalla tavalla kuin nyt, mutta ilman bemun spinniä, niin 4stroke olisi voinut päästä kuittaamaan (samalla tavalla kuin hän teki kolmannella kierroksella).Kyllä mä sen tiedän ja tajuan ettet yrittänyt ohittaa tuossa, mutta hait parempaa paikkaa seuraavaa mutkaa varten varmasti.
Niinhän kaikki olis tehneet. Ihmetyttää vaan miksi ulkopuolelle, cmn
piirroksien mukaan siis ajattelin itsekin, eli eihän ulkopuolella olis ollu
Kuin hävittävää...
Tarkennuksena heitettäköön, etten olettanutkaan että olisit paikanpäällä voinut "valita" noin nopeassa syklissä.Niin, tossa ei tosiaan tullut mieleen vaihtoehtoakaan,
Juu noinhan se varmasti olis mennyt, bmw varmaankin olis puolustanut sisälinjaa.Tämä olis kuitenkin se mun skenaario siitä mitä ois voinut tapahtua, jos bmw olisi tiedostanut rinnalla olijan mahdollisuuden ja pysynyt enemmän vasemmalla:
Juurikin noin. "Oikeissa" autokisoissa näkee usein takanatulijalta ihannelinjan valtausta edelläajavalta tarkoituksena saada parempi lähtö seuraavalle suoralle. Tällä radalla sitä seuraavaa suoraa ei tosin ollut ja 4stroke olisi taatusti pyrkinyt itse aivan BMW:n peesiin, Jacqueksen jäädessä ulkokurviin pussiin. Mutta tuo tilanne tuli tosielämässä niin nopeasti ja suunnittelematta, että osapuolet eivät varmasti pystyneet lukemaan tilannetta tarpeeksi pitkälle.Tasan niin tilanne sattui kehittymään punaisen pitkäksimenosta. About näin se olisi voinut mennä kunnialla:
Juu sen toki tiedän.. Ainoa mahdollisuus olis tosiaan ollut tuo, että B olis missannut myös seuraavan mutkan, mutta nyt tekemällään ajolinjan korjausliikkeellä otti siihen parempaa ajolinjaa. Toisaalta pysymällä sisälinjalla B olisi luultavasti pysynyt kokonaan mun edelläni, mikä olisi sekin tehnyt mun ohitusmahdollisuuden vaikeaksi, enkä välttämättä olisi päässyt yllä kuvaamaani tilanteeseen (vaan lähemmäs tuota cmoneyn piirtämää tilannetta).Tarkennuksena heitettäköön, etten olettanutkaan että olisit paikanpäällä voinut "valita" noin nopeassa syklissä.
Itselle tuli heti alkuun vaan mieleen tuo Cm:n piirtämä kuvio eli että ulkopuoli oli jokatapauksessa paha puoli, ja spekuloin sen vaihtoehdoilla.
Luultavasti, kun Bemari jo täydellä kaasulla, J:n olisi pitänyt siihen verrattuna aika paljon enemmän tehdä kuin vain "pieni nosto" kun oli samantien oikealla puolella jo pieneltä matkalta rinnalla. Ei siis olisi vauhtieron takia ehtinyt edes sisäpuolen ohitusyritykseen vasuriin, ja siellä olisi jo takaa tultu täydellä kaasulla rinnalle.Vaihtoehtoinen ajatus:
Mutkan puolivälissä pieni nosto (ei ollut kuitenkaan vielä ehtinyt paljoa rinnalle) ja linjanvaihto vasempaan olisi tukkinut reitin 4strokelta
tuohon vasuriin...
Kypäräkameran lisäksi siis kypäräpeilit kaikkien hankintalistalle?Juu noinhan se varmasti olis mennyt, bmw varmaankin olis puolustanut sisälinjaa.
Harmi ettei noissa autoissa ole sivupeilejä (tai semmosta kypärän otsaan tehtyä "periskooppia" jollanen oli pyöräkypärissä joskus ) jolla näkis ees vähän taakse.
Ulkoradoilla varsinkin helpottais reagoimaan sukelluksiin yms....
Mä tarjosin Joensuun reissumiehelle vaivannäöstä saapua kaljan. Muistat varmasti :ahem: emtEttä sitä jaksetaan. FW08:n myötävaikutuksella olin seinässä ja huonommalla sijalla mitä vauhti antoi olettaa, mutta so fucking what? Kilvanajoa nääs ja toikissa jarnaavat tyypit ajelivat kuitenkin jossain 10 sijaa podiumin takana kuitenkin.