Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 4 Hyvinkää 1

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
...mutta ei kaikki tule hopealautasella silti nenän eteen, sen todisti Wilzkukin viime vuonna.
Erinomainen esimerkki siitä että toivotonkin tapaus voi oppia ajamaan (ainakin jotenkuten). Lauantain kisa oli hyvä osoitus siitä. Mutta sen (ja muutenkin hyvin alkaneen alkukauden) eteen on saanut tehdä töitä ja paljon. Oikotietä ei ole, siihen on auttanut vain yksi ja ainut asia: aja, aja ja vielä kerran aja (tämä viesti ei ole erityisesti kenellekään osoitettu, omaa juttuani vain)

Wopen kommentti oli hyvä:

Kaikkiahan tämä nyt ei välttämättä koske suoraan, kun on kuumin kärki, jotka tietää tasan tarkkaan millon tekee mitäkin oli olosuhteet mitkä tahansa, sit on toinen kärkiryhmä jotka pystyy ajamaan kovaa mutta erikoisemmissa kisatilanteissa voi kokemuksen puute syödä tulosliuskalla, sen jälkee tulee ns. b-ryhmä, jotka ajaa myös melko kovaa, mutta kokoajan yrittää oppia ne viimeset niksit millä sen 0.5-1sek saa pois kierrosajasta. Häntäpäässä yleensä majailevat on vasta aloittaneet ajelut, tai ajaa muuten vain todella harvoin, ja asennekkin pitää olla sen mukainen, ilosella mielellä vaan ja ylpee jokaisesta sijasta minkä pystyy kauden aikana popsimaan. Esim Williams on kehittyny juuri tällä tavalla, pikkuhiljaa kokoajan eteenpäin.
Ja erityisesti just tuo toisiksi viimeinen lause. Esim. itse pyrin viime vuonna (ja toki vielä tänä vuonnakin) etsimään aina kisasta tai ajosta yleensäkin jotain positiivisista, oli se suoritus sitten mennyt kuinka penkin alle tahansa. Ja niiden positiivisten asioiden ei edes tarvitse olla "iso kokonaisuus" vaan pienikin asia riittää - ainakin tällä tasolla. :)
 

Puhis

Banned
Liittynyt
20.11.2009
Viestit
1449
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Erinomainen esimerkki siitä että toivotonkin tapaus voi oppia ajamaan (ainakin jotenkuten). Lauantain kisa oli hyvä osoitus siitä. Mutta sen (ja muutenkin hyvin alkaneen alkukauden) eteen on saanut tehdä töitä ja paljon. Oikotietä ei ole, siihen on auttanut vain yksi ja ainut asia: aja, aja ja vielä kerran aja (tämä viesti ei ole erityisesti kenellekään osoitettu, omaa juttuani vain)

Sä olet ajanut hyvin tän alkukauden, ainut mikä sulla vaivaa välillä on pieni arkuus mutkissa jonka olen itsekin huomannut, jotenkin tuntuu se "viimeinen rutistus" ja tappovaisto puuttuvan. En sitten tiedä selitänkö puutaheinää vai mitä, tämä on vain oma näkemykseni.

Toinen mikä pistää silmään on hieman erikoinen ajoasento (Nipsu on muuten toinen jolla se on hieman erikoinen mutta eri tavalla), en tiedä vaikuttaako nopeuteen sitten millään tavalla.

Hyvin olet kyllä kehittynyt, siitä plussa.




Itselle en tiedä, painoeron takia todellisen nopeuden selvittäminen on vaikeaa, lähinnä Follo on ainut järkevä vertailukohta. En päässyt myöskään Hyvinkäällä kunnolla ajamaan, siksi harmittaakin ettei oikein mitään jäänyt siltä reissulta käteen, ei edes dataa.

Onko kukaan muu mahdollisesti huomannut perässä ajaessa tai muulloin jotain huomautusta?
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Sä olet ajanut hyvin tän alkukauden, ainut mikä sulla vaivaa välillä on pieni arkuus mutkissa jonka olen itsekin huomannut, jotenkin tuntuu se "viimeinen rutistus" ja tappovaisto puuttuvan. En sitten tiedä selitänkö puutaheinää vai mitä, tämä on vain oma näkemykseni.
No siinä kaarreajossa mulla on ollut ennenkin ongelmia, että sinänsä en ole yllättynyt jos olet jotain tuollaista huomannut.

Toinen mikä pistää silmään on hieman erikoinen ajoasento (Nipsu on muuten toinen jolla se on hieman erikoinen mutta eri tavalla), en tiedä vaikuttaako nopeuteen sitten millään tavalla.
Jos viitsit, niin heitä vaikka privaa tästä aiheesta enemmän. Haluan meinaan tietää mitä teen "väärin". :eek:
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Lyhkäinen kisarapo, kun ei paljoa kerrottavaa jäänyt:

Harjoitukset #eimuista

Rata oli kauttaaltaan märkä ja katsottuani A- ja C-ryhmäläisten pyöriskelyä tuli ajettua aika varman päälle B-ryhmäläisellä Lanciallani... Eli hitaasti ja siltikin ainakin kertaalleen pihalle. Auto puski kuin viimeistä päivää ja epäusko vaivasi, kun ässiä ei meinannut edes kävelyvauhtia päästä läpi.

Aika-ajo #22

Autot vähän niinkuin menivät vain muille, joten hyppäsin vähän sivussa olleeseen kakskakkkoseen unohtaen että se oli haukuttu aivan lyttyyn. Auto oli myös turhan pitkä meikäläiselle: polkimille ei ylettänyt kunnolla ja painopistekin oli mitä sattuu. Rata oli kyllä vähän parantunut ja A- ja C-ryhmiin nähden ylivoimaisessa kunnossa, mutta... yhtään puhdasta kierrosta en saanut ajetuksi. Oma yrittäminen kostautui pariin otteeseen ja loputkin kierrokset meni pilalle muiden pyöriessä edessä. Aika vaatimaton 1.16,jotain, joka oikeutti C-finaalin kolmosruutuun, kun melkein koko muu a-a -ryhmä jatkoi suoraan A-finaaliin. Alpun muistan kokeneen saman kohtalon, joskin taisi itse työntää autoa enemmän kuin ajaa, joten varmaan osaltaan meikäläisenkin ajoja torpedoi.

C-finaali #23:
Rata oli jo muutamaa mutkaa vaille ajolinjoiltaan sen verran kuivanut, että alkoi päästä vähän ajamisen makuun. Valitettavasti samassa finaalissa paalulta starttasi aika-ajossa tupeksinut Haikki, joka huonosta reaktiostaan huolimatta sai täysin suvereenin lähdön ja karkasi kauas karkuun, enkä ensimmäisen kierroksen jälkeen miestä nähnyt missään. Sain itsekin hyvän lähdön ja poimin sisäkautta JayR:n ekassa mutkassa. Tokassa meinasin vähän lipsauttaa ja muutaman mutkan joku (Alppu?) tais pystyä seuraamaan aika lähellä, mutta pian alkoi jäämään selvästi ja ajelin loppukisan ihan yksikseni. Pari kierroksellaohitettavaa tuli aivan lopussa vastaan ja pyöriskelijöitä oli kyllä useamminkin penkereet täynnä.

Lopputuloksena C-finaalin suvereeni kakkossija ja moraalinen voitto.
Haikki vois pysytellä poissa jämäfinaaleista pilaamasta muiden riemua, kun ei noissa alimmissa finaaleissa ole muuta kiihoketta kuin nousumahdollisuus ja nopeimman kierroksen piste. :nope:


Omalta ja tiimin kannalta meikäläisen kisa oli täys katastrofi hyvin sujuneista treenailuista huolimatta. Tätä erhettä joutuu ja tullaan paikkaamaan myöhemmissä kisoissa kovalla kädellä!
 
Viimeksi muokattu:

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Noh? Ettei jää unholaan. Huomautusta tai parannettavaa, tai muuten vain sanottavaa.
Mielelläni antaisin palautetta, mutten nyt muista ajaneeni sun välittömässä läheisyydessä kauheasti... Tai ainakaan ei ole mitään selkeää asiaa jäänyt mieleen.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Noh? Ettei jää unholaan. Huomautusta tai parannettavaa, tai muuten vain sanottavaa.
Tiimikaverisi vaan kirjoitti pari kommenttia ylöspäin:p Hyvinhän sinä vedit Kaanaassa mitä sen pari-kolme kiekkaa perässäsi ajoin...mitä nyt turhan hitaasti ja ohi olisin halunnut:eek: En sitten tiedä onko siinä taas järkeä, jotta miulla pyörii pää kuin väkkärä kattoessani onko joku peesissä ja tartteisiko ohi päästää vai peippailla. Siinä vaan voi olla 2 autoa poikittain radalla (ja autot rikki), jos takanaolija melkein rinnalla ja edessäoleva ei tätä hahmota.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Noh? Ettei jää unholaan. Huomautusta tai parannettavaa, tai muuten vain sanottavaa.
Jos WoPe sais kaivettua ajostasi videomatskua, niin siitä voisi ehkä sanoa jotain.. En paikanpäällä kiinnittänyt kauheasti ajolinjoihin, vaan kiinnitin huomiota ulosajoihin (joita oli muuten a-ryhmässä eniten).
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13717
Meidänkin tiimin kommunikoinnissa mentiin metsään. Mun oisi pitänyt olla varikolla sanomassa että älä nyt jumalauta sitä ota
Totke:
"Mutta Button voitti tällä mestaruuden"
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1123
Kiitos, tosin tuon säkän ansiosta en tiedä onko tuo niinkään ansaittu sija, mutta kelpaa nyt kuitenkin :D
Follo veti todella hyvin, vaikka a-finaalissa rata nopeimmillaan niin koko kisojen 5. nopein kierrosaika ei ole pelkästään tuurilla ajettu:alppu:
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Follo veti todella hyvin, vaikka a-finaalissa rata nopeimmillaan niin koko kisojen 5. nopein kierrosaika ei ole pelkästään tuurilla ajettu:alppu:
Sitä vieläkin kovempi suoritus on minusta se, että kävi vaihtamassa pätkivän auton toiseen, ja kylmällä autolla rykäisi A-finaaliin. Ja tämä tapahtui Haaparannan viiden kierroksen äkkikuolema-aika-ajossa!
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13717
Sitä vieläkin kovempi suoritus on minusta se, että kävi vaihtamassa pätkivän auton toiseen, ja kylmällä autolla rykäisi A-finaaliin. Ja tämä tapahtui Haaparannan viiden kierroksen äkkikuolema-aika-ajossa!
:) Jos niissä olosuhteissa (rata sekunteja [ehkä 5 tms.] a-ryhmän aikaista nopeampi) olisi jäänyt b:hen, olisi se vaatinut usean sekunnin ajovirheitä ratkaisevalla kierroksella. Sikäli mielestäni todellakin a-finaalin hyvä vauhti oli positiivinen yllätys, mies kun yleisesti tunnetaan parempana indoor-kuskina.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Follo veti todella hyvin, vaikka a-finaalissa rata nopeimmillaan niin koko kisojen 5. nopein kierrosaika ei ole pelkästään tuurilla ajettu:alppu:
Kiitos, tässä on sillä vaikutus että viimesissä harkoissa löysin muutaman "ahaa!" elämyksen tuonne ajaessani kokeneempien perässä,
jotenkin vai huomasi mitä tuli tehtyä ihan väärin ja se näkyi sitten heti kellossakin jo siellä :)
Paljon on vielä opeteltavaa tuolla radalla, ei osaa kaikkia mutkia nytkään ajaa mutta suunta on oikea :)

Totuuden nimissä silti olen sitä mieltä että täysin kuivalla ja autotuurin ollessa ok, olisi omat rahkeet riittäneet ehkä B-ryhmän paalulle maksimissaan.
Kuitenkin taakse jäi niin monta nopeaa kuskia, että siksi en tota kuudetta sijaa pidä niinkään ansaittuna, kuin tuurituloksena sään ansiosta...
Mutta joo, kaikki lasketaan toki kuten noi huonotkin tuurit, mutta haluan antaa toki rispektiä niillekin nopeille jotka jäi sään takia taakse tällä kertaa.

:) Jos niissä olosuhteissa (rata sekunteja [ehkä 5 tms.] a-ryhmän aikaista nopeampi) olisi jäänyt b:hen, olisi se vaatinut usean sekunnin ajovirheitä ratkaisevalla kierroksella. Sikäli mielestäni todellakin a-finaalin hyvä vauhti oli positiivinen yllätys, mies kun yleisesti tunnetaan parempana indoor-kuskina.
edit. aika-ajosta sen verran että jos se #27 olis toiminut sen viimesen kierroksen loppuun, olisi paalu ollut hyvinkin likellä.
niin lujaa se kulki suorilla että oksat pois, ja kun pitotaso oli ihan erilainen kuin kierroksella 2, niin oletan että ajasta olisi pudonnut helposti min. 2-3sek pois.
Itsehän olin perstuntuman takia varma että olen C-finaalissa, niin paljon se luisteli vielä kakkoskierroksellakin...
(samasta syystä vitutti sen kolmosen jääminen kesken myös, tunsi että nyt mennään paljon lujempaa)

Cm: ei kaukana ollut, tuntui niin paljon liukuvan toi kylmä auto että olin ihan varma jopa C-finaalista :dunno:
(shows how much I know :D)
 
Viimeksi muokattu:

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1123
Onko kukaan muu mahdollisesti huomannut perässä ajaessa tai muulloin jotain huomautusta?
Mä en pahemmin livenä nähny. Sun hurjan sladin näin. Oli varmaan kisojen pisin!

Mun C-finaalivideossa näkyy aina välillä muutaman mutkan verran, taitaa olla sinä ja Kouvo Wilskun perässä ellen väärin muista. Täytyypi tarkistaa niin voin jotain kommentoida.
 
Ylös