Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 4 Hyvinkää 1

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Harjoituksien autosta oli kyse. On myös mahdollista että muistan auton numeron väärin, jotenkin vain sellainen muistikuva että oisin ajanut sillä #27lla harjoitukset.
Me KAIKKI ajettiin 27:lla:ahem: Miulla sama muistikuva kuin Wilskulla, siis siitä millä hän ajoi.
 

Timanfaya

Group Speed Devils
Liittynyt
15.5.2010
Viestit
1589
Joukolla tulivat sättimään Alppua ornariksi..
Mulle he huusivat MIAUUU!!!! Kis kis! Tuu tänne! Aika säälittävää... :thumbfh:
Heillä taisi käsittääkseni olla tilaisuus meidän jälkeen? Haapis tais semmoista mainita...
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13721
Jep, piti alkaa 14:30, eli joutuivat venailemaan hieman ylimääräistä :thumbup:
Se oli ilmeisesti niille ihan oikein.
E: Ja ei paljoa silti mennyt yli, a:n ruutulipun jälkeen lähdimme noin klo 14:46 autoilemaan kotimatkaa.
 
Viimeksi muokattu:

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Mä näin ne jannut kyl, mut missasin niitten toilailut täysin, ilmeisesti keskityin kisaan sen verta paljon.

Joivat kaljaa ja huutelivat? Idiootit.
 

Nasty Boy

-2-
Liittynyt
18.2.2009
Viestit
1288
Sijainti
Tuusula
Vuorossa Hyvinkään kisa ja taas vaihteeksi vähän märkää...

Harjoitukset oli oikein märkää ja liukasta, joten vähän tuli jarrukohtaa ykköskurviin kokeiltua ja löyty myös kohta mistä ei enään kurviin kääntynyt. Ja tallentuihan tämäkin ulosajo kameraani... :confused: Eiku eihän tallentunu, sehän olikin jotenkin vioittunut siitä kohtaa, varmaan nauha venyny tai sillei...
No ni, ettepäin...

#38 Aika-ajo alkoi Racer X:n perässä ja rata ei ollu enään aivan niin märkä kuin harjoituksissa, sade oli jo hiipunu, mutta liukasta riitti silti. 3 ekaa kierrosta meni RX:n perässä ja 4:lle kierrokselle lähtiessä menin lähtösuoralla ohi. Joko 4. tai 5. kierros oli nopeimpani. Olin todella tyytyväinen ja yllättynytkin että se riitti erän nopeimmaksi. Siitähän se rata sit vaan kuivui ja viimeisestä ryhmästä ajettiin kovia aikoja ajamalla A-finaaliin suurella joukolla. Aikani riitti juuri A:han ja viidenteen ruutuun ja WoPella kuudenteen. Haikki teki taas (paha tapa:D) Haikit ja tuli C-finaalista A:han.

#34 A-finaali alkoi hienosti, eiku eipäs alkanutkaan, se oli jotakin muuta (mitä lie oli taas mielessä, mutta rautanauloja pitäis saada)...:confused: Siispä... Lähdössä en päässy liikkeelle ruudusta juuri millään ja viivan yli kun olin päässy, niin oli jo kaksi sijaa tullu takkiin, takana ainoastaan lfb. Pyrkimys eteenpäin. Ekalla kierroksella pääsin ohi PeePee:stä ja maalisuoralla FO:sta. Seuraavaksi sain kiinni BMW:n, joka liukasteli itsensä ulos viimeisessä kurvissa. Kolmannen kierroksen lopussa sain Nipsun kiinni. Ohitus antoi odottaa kierrokselle 5 ja sit menin 3. kurvissa sisältä ohi. Siinä vaiheessa olikin jo Haikkiin ja WoPeen niin paljon eroa ettei sitä kiinni ajettu, varsinkaan kun ei vauhti riittänyt. Ei sopinut niin hyvin hanskaan tämä auto ja lähdössä hävisi niin paljon että kolmossija on mitä saa.
Onnittelut Haikille voitosta.:thumbup:

Kiitos kaikille kisasta, varsinkin järjestäjille, hienosti meni taas. Ja FO:lle kiitos paidoista... Forssassa jatketaan harjoituksia, kiitos ja anteeksi.:cool:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ja raporttia:

Pre Race
Heräsin seitsemältä, söin aamupalan ja läksin aamulenkille. Poikkesin lenkillä radalla ja tsekkasin, että siellä oli jo paljon kuivia kohtia.. Valitettavasti aamun aikana vähän tuli tihkusadetta ja rata kostui uudestaan juuri ennen kuin harjoitukset alkoivat.
Saavuin radalle lopulta autolla tehtyäni ensin 21km juoksulenkin aamuverryttelyksi.

Harjoitukset
Harjoituksissa istahdin autoon #39, josta mulla ei ole mitään sanottavaa. En osannut vastata oliko se hyvä. Kai se oli. Mä vaan olin kostealla radalla ihan hukassa enkä oikein uskaltanut kunnolla edes ajaa.
Tämän kokemuksen perusteella olin aivan varma C-finaalipaikastani.

Aika-ajot
Aika-ajoissa rata alkoi jo olla kuivumaan päin ja uskalsin painaa kaasua muuallakin kuin pääsuoralla. Tykkäsin ajostakin entistä enemmän. Harmikseni spinnasin kahdella ekalla nopealla kierroksellani viimeisessä mutkassa joten minun piti ottaa kolmas kierros vähän varman päälle. Se onnistui ja samoin myös neljäs, jota en sitäkään suurella riskillä ajanut. Olisi pitänyt, koska se olikin viimeinen aikakierros.

Aika-ajojen jälkeen oli pitkään itselleni epäselvää monenneksiko jäin, mutta lopulta selvisi, että B-finaalin paalupaikalle. Tästä tuli tietenkin hirveät paineet, koska takana oli mm. Racer X, Andy, Cmoney, DickW ja Haikki.. Todella kovaa porukkaa siis!

B-finaali
Lähtöhetki lähestyi ja päädyin autoon #20, jonka penkki oli just nafti. Se kuitenkin sopi minulle ihan hyvin. Lämmittelykierroksen jälkeen piti seurata toinen lämppärikierros, mutta Jussipa ampaisikin täysiä kärkeen. En oikein tiennyt mitä hemmettiä oikein tapahtui, mutta päätin sitten ajaa semikovaa perässä, kun ajattelin, että oliko se startti muka nyt jo.. Eihän se ollut, mutta jussin kämmin takia tuli kolmas lämppärikierros. Se nyt oikeastaan kävi mulle ihan hyvin, koska näin sain lisää kokemusta kuivasta radasta ennen kisaa.

Se ei silti auttanut, koska startissa nukahdin täysin eikä autokaan kiihtynyt millään. Jussi kiihdytti rinnalle, mutta olin sisäpuolella eikä hän päässyt ohi. Yhtäkkiä kuitenkin oikealta ampaisi nurmikosta Jean Ale.. siis Andy ja ihmettelin mitä helvettiä oikein tapahtui. Taisin kättänikin levitellä sen ihmetyksen merkiksi. Toiseen mutkaan tullessani Racer X olikin sitten taas rinnalla tällä kertaa sisäpuolella. En halunnut alkaa estelemään, mutta jotenkin ajoni meni siitä sekasin ja spinnasin jarrutuksessa. Aiheutin tietty myös muutamalle muulle spinnauksen, siitä pahoitteluni!

Spinnin jälkeen yritin paikata mokaani ohittamalla Cmoneyn heti samantien, mutta en siinä onnistunut. Cmoney pääsi nopeasti Mike Milkistä ohitse, mutta itse jäin pariksi kierrokseksi perään, kunnes pääsin ohi. En muista missä ohitin, mutta kovin vaikea se ohitus ei ollut. Taisi itseasiassa olla radan viimeisen neulansilmän kiihdytyksessä, kun sain siihen paljon paremman lähtönopeuden.

Seuraavaksi aloitin Asko S.n saavuttamisen. Näin kauempaa kun Cmoney meni hänestä ohi ja vauhti näytti niin hitaalta, että kuvittelin Askon autossa olevan suurempia ongelmia. Siksipä en mitään suuria riskeerannut, kun ajattelin, että saan Askon ihan kohta kiinni. Asko kuitenkin paransi ajoaan enkä lopulta saavuttanutkaan enää niin nopeasti ja kierrokset loppuivat kesken. Olin pettynyt siihen että kisa loppui juuri kun olin pääsemässä vauhtiin.

Noh, yhteenvetona voisin kuitenkin todeta tämän kisan olleen ns. torjuntavoitto. Voitin päävastustajani eli Totken aika suvereenisti, mikä oli pääasia. Olin myös iloinen siitä, että päästiin ajamaan myös kuivalla, jolloin pääsi enemmän nauttimaan tehokkaammista autoista.

Yleisiä kommentteja kisasta:
- Williamsilta taas hieno suoritus ja nythän tuli ihan kunnolla päänahkoja! Hieno suoritus, ja katsomossakin suoritustasi hurrattiin!
- FO110K:lle peukut hienosta ajosta! Ansaittu sijoitus ja vihdoinkin se onnetar suosii folloakin! :)
- Onnittelut myös voittajalle, joskin pettymys oli suuri, kun homohyppy jäi tekemättä. Jatkon varalle siis selvennys: kilpailun voittajan pitää aina tehdä homohyppy, samaan tyyliin kuin mestari Schumacher aikoinaan.
Seuraavasta homohypyn laiminlyönnistä minä teen protestin, että kisasuoritus hylätään. ;)
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Miksikäs Jacquesin videoista C-finaali kuvattu jalustalla? Sitäkin ihmettelin, jotta enkö muka spinnannutkaan toisessa mutkassa (mikä oikeastaan ainoana näkyy tuossa).. Muisti haparoi.

Mitäh eihän ne B-finaalissakaan spinnaile. Lasolia tullut juotua näemmä liikaa.

Eiku...katsoin näemmä viime vuotisia kisoja:D *menee*
 
Viimeksi muokattu:

Mike Milk

Well-known member
Liittynyt
9.3.2001
Viestit
280
Sijainti
Milkyland
Joo, ajoin harkat ja aika-ajot #27:lla, kisan sitten #30:llä. Molemmat tuntuivat ihan hyviltä autoilta, koneet toimi hyvin ja jarrut oli helpot käyttää, vaikka ei varmastikaan kovinkaan tehokkaat kun välillä tuntui että jarrun päällä sai seistä sekuntitolkulla että auto ylipäätään pysähtyy.

Sen suurempaa raporttia jaksa kirjoittaa, mutta kokemusta kun on Hyvinkään tasoisista ajopeleistä kovin vähän, niin edelleen tuntuu siltä että auto vie miestä eikä mies autoa. Ajoin jatkuvasti tosi varovaisesti, vaikka pyörähdinkin muutaman kerran harkoissa ja aika-ajoissa, nurmikolle asti en päätynyt. Varmaankin juuri siksi että ajoin niin varovasti. Uskoisin että parilla treenikerralla Hyvinkäällä pystyisin vielä tiputtamaan ajasta helpostikin pois. Sijoitus siis B-finaalin viimeinen, aikavertailun perusteella varmaan ihan totuudenmukainen paikka.

Kuivuvalla radalla ajaminen oli sinällään mielenkiintoinen kokemus kun sai etsiä erilaisia ajolinjoja sen mukaan mistä kuivempaa uraa sattui löytymään. Joka tapauksessa ajaminen Hyvinkäällä on todella hauskaa, vaikka en itse vielä pysty nauttimaan siitä samalla lailla kuin esim Forssassa jossa tuntee että on tilanteen herrana :)

[Edit] Niinkuin joku aikaisemminkin totesi, niin Hyvinkään autot lähtevät epätasaisesti liikkeelle ja jotkut kuskit saivat lähdössä kohtuutonta etua. Itsekin taisin nousta lähdössä hetkellisesti 3-4 sijaa. Voisi varmaan pyytää että Haaparanta jättäisi useamman ruudun autojen väliin kun lähtösuoralla on kuitenkin tilaa.
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Saisko noihin aika-ajon tuloksiin merkinnän kuka ajoi missäkin erässä? Nythän ne on vielä itsellä muistissa, mutta myöhemmin katsoessa kyseistä tietoa kaipaa varmasti. Ja ulkopuoliset varmaan nytkin.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Kun katsoo kierrosaikalistausta, niin ajoin kuitenkin B-finaalissa märemmällä radalla kovemman ajan, kuin Nipsu, PeePee, Follo, BMW ja lfb. A-finaalissa kuivemmalla radalla
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13721
Kun katsoo kierrosaikalistausta, niin ajoin kuitenkin B-finaalissa märemmällä radalla kovemman ajan, kuin Nipsu, PeePee, Follo, BMW ja lfb. A-finaalissa kuivemmalla radalla
Totta, mutta rata parani vain melko vähän. Nasty meni A:ssa mua samalla autolla 1,2 sekkaa kovempaa ja jäi vain vajaan sekunnin nopeimmista. Itse jäin B:ssä lähemmäs 2 Haikista ja veikkaan autoni "uutena" sivustaotettuna olleen vielä vähän enemmän tukossa B:ssä, kuin Nastylla A:ssa. Sekuntia huonommin en kuitenkaan ajanut kuin harjoituksissa pari viikkoa sitten.
Ja oli #38 ilmeisesti nopea autokin.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Saisko noihin aika-ajon tuloksiin merkinnän kuka ajoi missäkin erässä? Nythän ne on vielä itsellä muistissa, mutta myöhemmin katsoessa kyseistä tietoa kaipaa varmasti. Ja ulkopuoliset varmaan nytkin.
Lisätty.. Tosin ulkomuistista, mutta meni varmaan suurinpiirtein oikein?
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Totta, mutta rata parani vain melko vähän. Nasty meni A:ssa mua samalla autolla 1,2 sekkaa kovempaa ja jäi vain vajaan sekunnin nopeimmista. Itse jäin B:ssä lähemmäs 2 Haikista ja veikkaan autoni "uutena" sivustaotettuna olleen vielä vähän enemmän tukossa B:ssä, kuin Nastylla A:ssa. Sekuntia huonommin en kuitenkaan ajanut kuin harjoituksissa pari viikkoa sitten.
Ja oli #38 ilmeisesti nopea autokin.
Joo, ei ollut siinä valittamista, eikä muissakaan ajamissani autoissa. Aika-ajon ajoin sinirunkoisella, mutta ei se hitaampi ollut, erilainen vain. En vain tottunut siihen tarpeeksi nopeasti. Ja tosiaan, eihän se rata parantunut paljoa, mutta nyt viime kisoissa olen suunnilleen samassa vauhdissa ollut teidän edellämainittujen kanssa kanssa, vrt. esim. Myllypuroon. Tekemistä ajamisen kanssa on toki vielä, en sitä kiistä
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Kun katsoo kierrosaikalistausta, niin ajoin kuitenkin B-finaalissa märemmällä radalla kovemman ajan, kuin Nipsu, PeePee, Follo, BMW ja lfb. A-finaalissa kuivemmalla radalla
Totta, mutta rata parani vain melko vähän. Nasty meni A:ssa mua samalla autolla 1,2 sekkaa kovempaa ja jäi vain vajaan sekunnin nopeimmista. Itse jäin B:ssä lähemmäs 2 Haikista ja veikkaan autoni "uutena" sivustaotettuna olleen vielä vähän enemmän tukossa B:ssä, kuin Nastylla A:ssa. Sekuntia huonommin en kuitenkaan ajanut kuin harjoituksissa pari viikkoa sitten.
Ja oli #38 ilmeisesti nopea autokin.
komppaan cmoneya.. Ei rata ollut B-finaalissa enää kovin kostea.. Ainoat paikat joissa joutui kiertämään hyvää ajolinjaa olivat 6 mutka ja viimeinen mutka. Lisäksi takashikaaneissa en uskaltanut ajaa kovinkaan kovaa, mutta se oli ehkä syy omiin hitaampiin aikoihini.
 
Ylös