Kisaraportti
Ilmoja pitelee
Eka ryhmä ajamaan märälle radalle. Kirosin jo etukäteen huonoa tuuria, kylmät taas ajoryhmän kanssa. Aloitin varovasti ja ajoin RacerX:n perässä kohtuullisen välimatkan päässä. Racer tuntui ottavan riskejä jarrutuksissa ja hän vaikuttikin heti vähän nopeammalta. Autoni ei tuntunut ollenkaan huonolta, mutta yritin välttää riskejä ja totutella. RacerX pyörähtikin pari kertaa ja minä puolestani aina välillä päästin hahmon edelle. Cmoney ajoi myös jossain siinä lähellä ja hahmo vaikutti nopealta. Varovaisuudesta huolimatta, oli minullakin muutama tilanne. Kuulemma oli hauskan näköistä, kun eräällä kierroksella auto liukui kuin pulkka kohti ykkösmutkaa ja sain juuri ja juuri pidettyä niin, että kaksi rengasta pysyi asfaltin puolella. Harmi ettei tilannetta tullut videolle. Ajovuoron jälkeen oli ihan hyvä fiilis, kiristää pystyisi vielä. Aika oli ihan positiivinen ylläri. Muistaakseni jaettu toiseksi nopein RacerX:n kanssa. Aika-ajoja ajatellen tilanne alkoi vaikuttaa sittenkin ihan hyvältä. Ajorytmi oli päällä ja kuvittelin pystyväni hanskalla paikkaamaan seuraavien ryhmien edun kuivuvasta radasta.
Ei mikään Pentti Airikkala - sittenkään
Ennen aika-ajoa juttelin Nastyn kanssa autojen jarrueroista. Sinirunkoisissa jarrut ottavat herkemmin kiinni. Uhosin, että minulla on niin tarkka vasen jalka, että ei ole väliä kumpirunkoinen auto on aika-ajossa. Hyppäsinkin sitten sinirunkoiseen autoon. Huomasin heti, että joudun sillä sittenkin jarruttamaan aikaisemmin, kuin harkoissa punarunkoisella märemmällä radalla. Kymppimutkassa jopa pyörähdin kun perä karkasi alta. Luulin silti, että aika paranisi sen verran että sillä pääsisi hyviin asemiin kisassa. Mutta ei, parani vain sekunnin ja B-finaali kutsui. No, DickW:llä ja Haikilla sujui vieläkin huonommin, joten ei aika ihan katastrofilta tuntunut.
Kaikki peliin, sanoi Schumacher
Viime- ja toissavuonna olen missannut Haaparannan lähtömerkin ja menettänyt sijan. Harjoituskisassa opin jo vähän ennakoimaan lipunheilutusta, ja nyt, aivan unelmalähtö! Videolta voisi tarkistaa, ettei se ollut varaslähtö, kaukana se ei ainakaan ollut. Koukkasin puoliksi nurmikon kautta koko letkan ohi. Nomiko se kirjoitti, että schumimaisen röyhkeä liike. Ekaan mutkaan sitten kärjessä ja yritin varmistella, ettei ainakaan mitään spinniä tule. Katsoin taakse ja olin huolissani, pääseekö RacerX lähietäisyydelle. En osannut kuvitella, että Haikki onkin ihan kontissa kiinni. Tiesin että kaveri tulee kovana takaa, mutta ohitus tuli ihan puskista. Minulla meni pasmat sekaisin, ajoin muutaman kerran vesilätäkön päältä jolloin auto meni poikittain ja vauhti kuoleentui. Haikki pääsi sitten reilusti edelle. Minä yritin painaa kisan loppuun niin kovaa kuin pystyn, mutta en saanut välimatkaa vähenemään, vaikka hahmo jo himmailikin ja varmisteli B-finaalin voittoa. Ei mitään, Haikki oli tällä kertaa parempi, kuten Forssassakin. Reilu tunnustus siis kaverille. Mikko Hirvonen kirjoitti johonkin Maikkarin kolumniinsa, että hänen poikansa hokevat autoilla leikkiessään, että: "Loebia on vaikea lyödä". Minunkin poika varmaan kohta alkaa hiekkiksellä leikkiessään jutella: "Pröööm, Haikkia on vaikea lyödä"
.
Jälkiturinat ja möötte
B-finaalin jälkeen kumosin ketutukseen heti radan varressa muutaman oluttölkin. Kiva että kerrankin pystyi tekemään niin kun Kouvo oli vuorostaan kuskina. Mööttepaikan parkkipaikalle ajettaessa neuvoin Kouvolle kätevän oikaisurallireitin. Ruoka oli hyvää ja oli kiva kerrata hahmojen kanssa kisatapahtumia.
Forssaa kohti
Vaikka tulokset viime kisoista eivät ole olleetkaan sijoitusten valossa kovin hyviä, olen huomannut ettei ajamisessani ainakaan ulkoradoilla ole sinänsä mitään vikaa. Esimerkkinä Forssassa jäi aika-ajossa kovat luut Haikki ja BMW taakse, Kaanaassa mm. PeePee ja Cmoney. En ala synkistelemään vaikka A-finaali jäi näkemättä, uutta matoa koukkuun Forssassa sitten. Ja isot kiitokset 72:lle mööten järjestämisestä!
Edit: Jäi sanomatta, että Haikin suorituksen lisäksi mun mielestä Follon suoritus oli kova sana, auto-ongelmien jälkeen sisulla hyvä aika suoraan A-finaaliin ja sielläkin hyvä vauhti. Hahmo on näköjään pienen kuivan kauden jälkeen noussut takaisin kärkikahinoihin