No niin, hoidetaanpa tämä raportti alta pois kun vielä on jotenkin tapahtumat muistissa..
Harjoitukset (auton numero ei muistissa)
Autoja ei harjoituksiin arvottu, auton numeroa en muista. Rata oli märkä ja parissa mutkassa oli koko kisan ajan vesilammikko. Pyörimisiltä ei tietenkään vältytty, mutta onnistuin sentään pysymään radalla (parilla aiemmalla harjoituskerralla onnistunut ajamaan aina vähintään sen kerran ulos, oli keli sitten kuiva tai märkä
). Ajosta jäi sellainen fiilis että ihan OK:sti se olisi mennyt, mutta kellopa ei ollut samaa mieltä: nopein aika oli 1:27:xx mihin en voinut sanoa olevani kovinkaan tyytyväinen (muu porukka taisi ajaa useita sekunteja parempia aikoja). Sen perusteella en odotellut kisasta sen ihmeellisimpiä tuloksia - tai niin ainakin kuvittelin vielä silloin.. Yksi hyvä muisto jäi harjoituksista, joka aiheutti riemua: menin pääsuoran alussa kahden auton välistä ohi. Oli hieno kokemus.
edit. Ei näemmä ollutkaan #27, no väliäkös tuolla..
Aika-ajot (#20)
Aika-ajoihin arvottiin autot ja arpa osui autoon #20. Kysyin Dickiltä millainen se oli ollut, vastaus oli kutakuinkin että "ihan hyvä" (sanatarkalleen en muista, mutta jotain tuon suuntaista) Heti ekojen metrien aikana tein sellaisen huomion että auto tuntui paremmalta & mukavammalta ajettavalta kuin se #27. Rata oli jo kuivempi kuin harjoitusten aikana, mutta tajusin alkaa hakemaan vasta AA:n lopussa joissakin paikoissa sisälinjaa.. Ihan mukavasti AA kuitenkin meni: tuloksena hyvä, noin 9 sekunnin aikaparannus ja parhaimmaksi ajaksi 1.18.25, jolla olin ryhmäni 4. nopein ja joka riitti C-finaalin 5. lähtöruutuun. Hyvin petrattu siis, oli positiivinen yllätys.
Mutta toki niitä spinnejä tuli vielä aika-ajoissakin, parhaiten muistissa on seuraava tapaus: yritin yhden kerran ajaa 6. mutkan sisemmältä kuin yleensä - se oli virhe sillä pyörimiseksihän se meni, kannatti ajaa sen vesilammikon kohdalta.
En toiste tätä yrittänyt sitten enää..
C-finaali (#20)
Varoituksen sanana sellainen tieto, että en sitten koko finaalin aikana oikein ollut perillä sen hetkisestä sijastani.. Kuten en kisan jälkeenkään. Ainakin C-finaalissa autoja ei arvottu, vaan meni valintaperiaatteella. En seurannut tarkemmin miten muissa finaaleissa toimittiin.. Mennessäni sinne autorivin luokse siinä ei ollut kuin enää pari autoa jäljellä: joku muu ja #20 jolla ajoin siis AA:ssa. Muistelin kuitenkin että sarjan säännöissä ei enää kielletä ajamasta samalla autolla, joten valitsin sen kaksikymppisen (lähinnä siksi kun siinä tuntui olevan sopivan kokoinen penkki mulle). Kisaan lähdettäessä rata tuntui olevan jo aika kuiva, suurinpiirtein vain parissa mutkassa piti ajaa eri linjaa kuin normaalisti (ja nehän oli edelleen ne vesilammikkopaikat: kuudes ja viimeinen mutka).
2. lämppärikierrokselle lähdettäessä tuntui siltä että #20 lähti vähän tahmeasti liikkeelle, en tiedä oisko sitten johtunut siitä että ajoin sen auton lähtöruutuun hieman vinoon vai jostain muusta syystä. Lämppärin jälkeen olikin sitten startin aika ja rehellisesti on sanottava että ei ole tarkkaa muistikuvaa siitä tuliko kukaan siinä ohi. Mulla on sellainen muistikuva että kouvo olisi tullut ohi ennen ekaa mutkaa, saa korjata jos muistan väärin. Tokassa mutkassa pari kaveria pyörähti ja menin sisäkautta ohi, sen hetkisestä sijasta ei mitään muistikuvaa. Pääosin muiden pyörimisten ja ulosajojen seurauksena nostin itseni peräti sijalle 4, tosin jossakin vaiheessa olin varmaankin 5-6 sijalla. Toka mutka ja se pitkä oikea tuntui olevan erityisesti sellaisia paikkoja, joissa mut ohitettiin. En kuitenkaan itse pyörinyt tai ajanut kertaakaan kisan aikana ulos, jonka ansiosta pystyin nostamaan itseni takaisin 4. sijalle. Yhden kerran oli pääsuoralla taistelua sijasta x kun takaa tullut kaveri pääsi suoran lopussa rinnalle. Siinä tilanteessa ei ollut kauaa aikaa miettiä mitä tehdä: antaako kaverin mennä edelle vai yrittää väkisin pitää oma sija. Ei huvittanut kokeilla +100km/h nopeuksissa mitä tapahtuu jos yritän väkisin pitää paikkani, toinen oli kuitenkin jo rinnalla ja lähestyttiin jarrupaikkaa. Olin siis itse sisäpuolella ja näin parhaaksi ratkaisuksi antaa kaverin mennä ohi. Kokeneempi olisi ehkä voinut toimia toisella tavoin, who knows.. Ohitin ko. hahmon myöhemmin uudestaan, todnäk. spinnauksen / ulosajon myötä.
Kisassa kouvotsvoni piti allekirjoittaneen kiireisenä ja oli työ pitää kouvo takana. Sain olla erityisesti tarkkana tokassa mutkassa ja pitkässä oikeassa kun niissä kohdissa kouvo tuntui pääsevän lähelle. Muistaakseni sain pidettyä hahmon takanani aina viimeisen kierroksen alkuun asti ja lopulta kouvo onnistui ohituksessa sen pitkän oikean jälkeen ennen ekaan ohituskieltomutkaan tuloa eli putosin viidennelle sijalle. Siinä tiukassa neulansilmissä kouvo pyörähti ja olin sen verran lähellä kaveria etten yksinkertaisesti kerinnyt väistämään, vaan autot osui yhteen. Onneksi oli kuitenkin hidas paikka, eikä kummallekaan käynyt mitään. Enkä itse hyötynyt siitä tilanteesta mitään, kouvo pääsi jatkamaan matkaa edellä. Yritin kierroksen lopun pysyä hahmon perässä ja sen
viimeisen kierroksen vikassa mutkassa kävi uskomaton tuuri: kouvo pyörähti siinä kohtaa. Siis ohitse, kohti pääsuoraa ja ruutulipun ohi. Sijoitus hienosti finaalin 4s, joka on tähän mennessä paras sijoitukseni sarjassa. :ahem: Siitä sai taistella aina kisan vikaan mutkaan asti.. En tosin ollut tietoinen sijoituksestani palattuani varikolle, sen tiesin etten kuitenkaan viimeinen ollut.
Lienee sanomattakin selvää kuinka tyytyväinen olen ko. sijoitukseeni, erityisesti kun se tuli Hyvinkäällä jossa en viime vuonna päässyt ajamaan ollenkaan kilpaa. :ahem: Lisäksi ne viime viikon harjoitukset eivät lupailleet kovinkaan hyvää tulosta, mutta toisin kävi. Tästä on hyvä jatkaa kohti Forssaa. Kausi on lähtenyt hyvin käyntiin verrattuna viime vuoteen. Nastyn opit on olleet kullanarvoisia. :ahem: Niistä olen todella kiitollinen..
Kiitos jälleen järjestäjälle sekä kaikille paikalla olleille. Näemmä taas Forssassa muutaman viikon kuluttua..