Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 4 Hyvinkää 1

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Siksi pettymys onkin suurempi kun ensimmäinen oikea kisa missä olisi jotain jakoa taistella tehokkuuden ansiosta kaatuu täysin itsestään riippumattomiin tekijöihin eikä yhden kerran vaan kolme kertaa, joka kerta susi ja viimeisellä kerralla raato.
Ekaa autoasi en tiedä, ei lukenut lapuissa jotenka sitä en kommentoi.
Kisassa osui alle miina, mutta mikset tullut varikolle vaihtamaan jos kerran jo lämppärillä hajosi/oikutteli? Kuitenkin lämppäreitä ajettiin 2kpl.
Aika-ajossa ajoit sillä mikä mulla oli kisassa, ja ainakin siinä oli kulkupuoli kunnossa.
Suorilla veti iloisesti ja mutkissakin hyvin käyttäytyvä.
Eli kokonaan ei voi laittaa vain autojen syyksi koska harkkoja ei lasketa (jo siksikään kun keli muuttui niin paljon),
eli aika-ajossa oli hyvä auto alla, kisaan osui miina mikä on valitettavaa.
Mulle osui ?-merkki harkkoihin, 2 hajosi aika-ajossa ja kisaan hyvä.... osottaa sen että tuli niitä tekn. murheita muillekin.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Haikki sanoi:
Tsemppiä Puhis! Ajamalla sitä kokemusta kertyy ja sitäkautta tulokset ja oma nopeus paranee. Kun saa lisää kokemusta niin sitten pystyy ottamaan enemmän irti niistä huonoistakin autoista jos kohdalle sattuu. Minäkin spinnasin eilen sateisessa harjoituksissa 2 kertaa neljän mutkan aikana niin varmasti katsomossa naurettiin

Kisoissa saat lisää ajokokemusta; kyllä se sitten siitä lähtee
Juuri näin, ja kyllä siellä vähän hymyiltiin sunkin spinneille :ahem:
boldattuun liäyksenä: kisoissa näet esimerkkiä myös niiltä jotka homman osaa pitkän
kokemuksen ansiosta (ei, en tarkoita itseäni :D) ja se itsessään auttaa paljon.
Lisäksi vinkkien kysyminen kannattaa, moni kuski kertoo kyllä ajolinjojaan/tietämystään
kun viitsii hihasta nykäistä välillä...

Puhikselle vielä.

Muista että vain ajamalla kehittyy. Ehkä pk-seudun radoilla itsekseen ajaminen tulisi sulle halvemmaksi matkakulujen takia, mutta toisaalta kisoissa asioita oppii aina eri tavalla. Varmasti on hyödyllistä käydä myös erilaisilla radoilla, tulee laajempi kokemus erilaisista asioista ja voi sitten niitä omia kokemuksiaa soveltaa muillakin radoilla.

Toisaalta meidän kisoissa on myöskin mahdollisuus nähdä huippukuskien ajamista ja tämän lisäksi he jopa antavat ajovinkkejä kysyttäessä. Tällaista mahdollisuutta ei välttämättä ihan kaikilla noin muuten ole.

Ehkä sun pitäis vaan ottaa rennommasti ja unohtaa menestyspaineet. Ei sulla kuitenkaan ole kauheasti kokemusta vielä. Kyllähän mäkin mielelläni voitosta taistelisin kisasta toiseen, mutta se nyt vaan ei ole mahdollista näin kovassa sarjassa ilman kovaa treenausta.
Hyvin sanottu ja etenkin tohon viimeseen on helppo yhtyä.

Puhikselle henk.koht. semmonen kommentti että muistelepa Myllypuroa, kävit siellä treenaamassa ja ajat parani älyttömästi jokaisen kerran jälkeen.
Kertoo paljon siitä kuinka paljon oppimista simppelillä sisäradallakin on, puhumattakaan Hyvinkäästä jossa pitää oppia radan lisäksi myös auton niksit.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1124
Hyvinkään raportti!

Harjoitukset: Sateinen keli ei ollut toivomuslistalla mutta niin vain piti sitten mennä radalle pyörimään. #38 toimi sateella hyvin mutta vaikeaa oli meno ja alussa tuli spinnailtua, onneksi pysyin kuitenkin aina radalla. Cmoney erän selkeästi nopein muut dickW:n miinaa lukuunottamatta samalla 1.14xxx joista minä hitain. Ei vain päässyt kovempaa, Andy wope ja kumppanit veti vain sateella yksinkertaisesti paremmin.

Aika-ajo: #36
Tavoite oli päästä A-finaaliin ellei rata kuivu muille ryhmille mutta ajot meni täysin penkin alle. Luulin että on 10min. ajo-aikaa ja lähdin alussa hyökkäämään. #36 oli märällä radalla melko kettumainen ajettava. Ensimmäiset 3 kierrosta täysin pilalle spinnausten takia. Sitten sain pari kierrosta ajettua joten kuten radalla pysyen ja pääsuoralle tullessani ajattelin ottaa varman päälle loppukierrokset että saisi edes jonkunnäköisen kierrosajan tauluun. Yllätys olikin suuri kun ruutulippu heilui ja tiesin heti että nyt jäätiin paalusta ja paljon.

C-finaali: #38
C-finaalii mennessä rata oli jo kuiva paria lätäkköä ja shikaania lukuunottamatta ja tämä nosti omia fiiliksiä ja mahdollisuuksia kisaan.
Startti meni hyvin eikä virheitä tullut, mitä nyt lämppärillä vähän lipesi:D, niin sitten noustiin B-finaaliin.

B-finaali: #39
Auto lähti viivalta melko hyvin, edessä ei ollut tilaa ja suuntasin ulkolinjalle. Sisälinjalla Andy meni haamulähdöllä kärkeen. Ensimmäisessä mutkassa pääsin Mike Milkin ohi, sitten DickW ja Raceri nahisteli niin että pääsin kiihdytyksessä kuittaamaan DickW:n. Racer lähti ohittamaan sisäkautta Jacquesia toiseen mutkaan ja tämä spinnasi ja pääsin Racerin konttiin kolmanteen mutkaan ja ulkokautta ohi. Sitten Andyä tavoittamaan ja toisella kierroksella pääsin yllättämään kolmanteen mutkaan sisäkautta. Pari kolme kierrosta vedin täysillä ja sitten kun eroa oli riittävästi niin pystyin varmistelemaan B-finaali voittoa. #39:stä Kuten Wopekin mainitsi niin tämä auto oli todella nautinto ajaa; todella vakaa mutkissa ja potkua riitti moottorissa. Ei tullut turhaan Wope heti kisan jälkeen juttelee että oliko #39 hyvä auto:). Hyppäsin sitten #38:iin jossa oli mulle hyvä ajoasento ja eiku lämppärille a-finaaliin.

A-finaali: #38

Lämppärillä totesin että samanlainen oli tässäkin suorakulku. Ainoa mikä aiheutti paljon harmaita hiuksia kisassa oli auton yllätävän voimakas yliohjaaminen. Mutta kun oli kaasun kanssa tarkkana niin tälläkin pääsi todella lujaa.

Kisaan luonnollisesti viimeiseltä sijalta. auto lähti viivalta kuin kärppä ja suuntasin heti vasemmalle ja pääsin ulkokautta vauhdilla kakkosena mutkaan. Wopekin sai hyvän startin mutta jäi siinä epäonnekseen sisälinjalle pussiin kun Bemari ja Follo taisteli edessä. Kolmannessa mutkassa sain Nipsun kiinni ja pääsin yllättämään sisäkautta. Tässä oli jo itsellä aika epätodellinen olo että miten tässä oikein näin kävi. Auton mahtava lähtö viivalta + ulkolinja täysin vapaa oli melko ratkaisevassa osassa kisan voittoa ajatellen. Wope oli ohittanut muut ensimmäisen kierroksen aikana ja toiselle kierrokselle lähdettiin Wopen takaa-ajamana. Seuraavat pari kierrosta ajoin niin täysillä kuin vain pystyin ja sainkin kasvatettua muutaman metrin lisää eroa. Sitten ajoin viimeisen mutkan ihan liian suuressa sivuluisussa ja jätin viimeisen puristuksen pois. Sivusilmällä näin että ero pysyy kokoajan ihan samana niin piti keskittyä pitämään vauhti hyvänä ilman virheitä viimeiset kierrokset jos mielin ensimmäisen voittoni ottaa, ois ottanu aika rankasti päähän jos ois vetäny liikaa kanttarille ja ketjut lähteny! Tässä vaihessa Wopekin jo varmaankin alkoi varmistelemaan kakkossijaa. Vihdoin ruutulippu sitten heilui ja ensimmäinen KKWCS-voitto oli tosiasia ja tuuletus sen mukainen:) Jos ois startti menny vähän eri lailla niin luulen että voitosta oltaisi Wopen kaa väännetty viimeiseen mutkaan asti mutta jokatapauksessa kovan vastuksen antoi Wope, ei helpolla tullut voitto. Oikein mukavasti siis meni kisat ja kelikin oli hyvä!

Kiitokset vielä järjestäjille ja kanssakilpailijoille upeasta kisapäivästä!!
 
Viimeksi muokattu:

sataja

Active member
Liittynyt
1.10.2009
Viestit
42
Ihan vaan katsomon puolelta havaintoja:
Autoissa taisi olla isotkin erot. Olin vain puheista ymmärtänyt että autot olisivat tasaisia. Osalla autot melkein lensi eteenpäin (ei tässä ole vain kyse painosta) ja osan meno muistutti kuin traktorilla olisia ajanut moottoritiellä.
Sää muuttui kisan aikana ja taisi olla hallaksi osalle nopeista kavereista. Pientä sadetta olisi toivonut sotkemaan kuvioita mutta haaveksi jäi.
Jäin vain miettii että mahtoikohan se Nastyn hieno ulos ajo ekassa mutkassa tallentua mihinkään.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ihan vaan katsomon puolelta havaintoja:
Autoissa taisi olla isotkin erot. Olin vain puheista ymmärtänyt että autot olisivat tasaisia. Osalla autot melkein lensi eteenpäin (ei tässä ole vain kyse painosta) ja osan meno muistutti kuin traktorilla olisia ajanut moottoritiellä.
Sää muuttui kisan aikana ja taisi olla hallaksi osalle nopeista kavereista. Pientä sadetta olisi toivonut sotkemaan kuvioita mutta haaveksi jäi.
Jäin vain miettii että mahtoikohan se Nastyn hieno ulos ajo ekassa mutkassa tallentua mihinkään.
Ihan hyviä huomioita, autoissa on eroja mutta lähinnä kuivalla kai ne erot tulee erilaisesta käyttäytymisestä, harva on selkeesti susi kuitenkaan.
Sateella erot korostui taas kuten Forssassakin, muttei mielestäni niin pahasti kuin Forssan kalustolla (IMHO)
Nopeet kaverit kärsi kelistä, se on selvä, rata kuivui yhtäkkiä aika-ajojen aikana todella paljon kuitenkin...
(vrt. ettei muuttunut juur mikskään harkkojen aikana)

Nastyn ulosajo näkynee ainakin sen omassa kamerassa, se että haluuko se sen julkistaa onkin jo toinen juttu :D
 

Puhis

Banned
Liittynyt
20.11.2009
Viestit
1449
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Ihan tiedoksi, kaikille jotka spinnas niin naurettiin sekä Hyvinkäällä että myös Forssassa, siksi että piruetit on hauskan näköisiä, ei siksi kuka siellä ajoi.
Ja jos muistat niin aika nimekästä porukkaa pyörähteli Hyvinkäälläkin...

Tähän muuten sellanen korjaus että ymmärsit varmaankin väärin/kirjotin epäselvästi, ei minua ne naurut haittaa 'lain koska itsekin naureskelen ja peukuttelen ehkä liiankin herkästi, mutta omalla kohdalla fiilikset on lähinnä radalla "Mitäköhän ne nytkin ajattelee, varmaan nauravat kun taas meni ympäri eikä muuta saa aikaan...".

Tsemeistä kiitos, kai se on totta että vain ajamalla kehittyy... Tattarinsuokin on suhteellisen lähellä Pukinmäkeä, josko sinne ehtisi vaikka PK-seudun porukalla treeniä pistämään joskus? Muistaakseni siellä kuitenkin on muutama Raket 120 joita vuokraavat halukkaille. Taisi olla 15€/12 minuuttia hintana ainakin kun viimeksi kävin, mistä tosin on kaksi (?) vuotta aikaa nyt vierähtänyt.

Pidetään vielä harkinnassa tuo Forssaan osallistuminen. Vielä aiemmin päivällä oli sellainen "ei jumalauta eiköhän tämä ollut tässä"-fiilis ajoista yleensäkin, samoin eilen, mutta nyt alkaa vain kaipaamaan radalle entistä enemmän.

Follolle vielä autoista: Mulla oli #22 harkoissa alla ja aika-ajoissa Haikin lyttäämä #36 mikä oli susi sateella ja polkimet olivat aivan liian pehmeät, siksi pääsinkin työntelemään kahdesti. Se kisan #37 ei itse asiassa näyttänyt oireita muuten kuin siinä lämppärikierroksen sammumisessa ruutuun, jolloin jo pyysin vaihtoa muttei ilmeisesti kukaan kuullut. Ennen varsinaista starttia kaikki sujui mallikkaasti joten en osannut mitään epäillä, itse spinnasin sen auton lämppärikierroksella kerran ja ajoin porukan kiinni josta olikin hyvä lähteä kisaan. Kisassa sitten kävi mitä kävi, ensimmäiset oireet tosiaan ensimmäisellä kierroksella ja toisella kierroksella kävikin sitten kylmät.

Kierrosajasta (1.18) huomaa muuten etten nyt selittele; autossa oli ihan oikeasti sytytysvika ja pätki kunnes teki tenän.


Nyt pitää joko harjoitella varallisuuden salliessa tai ainakin yrittää seuraavalla kerralla enemmän. Forssa tosiaan on menestymismahdollisuuksiltaan heikko mutta Hyvinkäällä on tavoite parantaa tästä kisasta, jos nyt noihin osallistun.

Jos.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1124
Ihan hyviä huomioita, autoissa on eroja mutta lähinnä kuivalla kai ne erot tulee erilaisesta käyttäytymisestä, harva on selkeesti susi kuitenkaan.
Sanoin ennen kisaa toissa viikon treenien jälkeen että nyt on liian isot erot autoissa (kuivalla) ja näinhän siinä kävi. Ei oikein voi laittaa pelkästään auton käyttäytymiserojen piikiin että B-finaalissa RacerX ja DickW jää B-finaalin nopeimmasta ajastani yli kolme sekunttia! ja Cmoney 1.8 sekunttia. Näiden kaverusten ajotaidoilla on näin suuret erot täysin mahdottomia... :confused: Itse en tietenkään voi valittaa kun osui autot hyvin mutta harmittaa vain muiden puolesta. Sade saattoi vaikuttaa siten mitä itse huomasin että jotkut autot oli aika tukossa sateen jälkeen ja kuivalla radalla niillä kesti enemmän "aueta" kuin toisilla autoilla.. entiiä?
 
Viimeksi muokattu:

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
No niin, hoidetaanpa tämä raportti alta pois kun vielä on jotenkin tapahtumat muistissa..

Harjoitukset (auton numero ei muistissa)
Autoja ei harjoituksiin arvottu, auton numeroa en muista. Rata oli märkä ja parissa mutkassa oli koko kisan ajan vesilammikko. Pyörimisiltä ei tietenkään vältytty, mutta onnistuin sentään pysymään radalla (parilla aiemmalla harjoituskerralla onnistunut ajamaan aina vähintään sen kerran ulos, oli keli sitten kuiva tai märkä :D). Ajosta jäi sellainen fiilis että ihan OK:sti se olisi mennyt, mutta kellopa ei ollut samaa mieltä: nopein aika oli 1:27:xx mihin en voinut sanoa olevani kovinkaan tyytyväinen (muu porukka taisi ajaa useita sekunteja parempia aikoja). Sen perusteella en odotellut kisasta sen ihmeellisimpiä tuloksia - tai niin ainakin kuvittelin vielä silloin.. Yksi hyvä muisto jäi harjoituksista, joka aiheutti riemua: menin pääsuoran alussa kahden auton välistä ohi. Oli hieno kokemus. :D

edit. Ei näemmä ollutkaan #27, no väliäkös tuolla.. :p

Aika-ajot (#20)

Aika-ajoihin arvottiin autot ja arpa osui autoon #20. Kysyin Dickiltä millainen se oli ollut, vastaus oli kutakuinkin että "ihan hyvä" (sanatarkalleen en muista, mutta jotain tuon suuntaista) Heti ekojen metrien aikana tein sellaisen huomion että auto tuntui paremmalta & mukavammalta ajettavalta kuin se #27. Rata oli jo kuivempi kuin harjoitusten aikana, mutta tajusin alkaa hakemaan vasta AA:n lopussa joissakin paikoissa sisälinjaa.. Ihan mukavasti AA kuitenkin meni: tuloksena hyvä, noin 9 sekunnin aikaparannus ja parhaimmaksi ajaksi 1.18.25, jolla olin ryhmäni 4. nopein ja joka riitti C-finaalin 5. lähtöruutuun. Hyvin petrattu siis, oli positiivinen yllätys. :) Mutta toki niitä spinnejä tuli vielä aika-ajoissakin, parhaiten muistissa on seuraava tapaus: yritin yhden kerran ajaa 6. mutkan sisemmältä kuin yleensä - se oli virhe sillä pyörimiseksihän se meni, kannatti ajaa sen vesilammikon kohdalta. :D En toiste tätä yrittänyt sitten enää..

C-finaali (#20)

Varoituksen sanana sellainen tieto, että en sitten koko finaalin aikana oikein ollut perillä sen hetkisestä sijastani.. Kuten en kisan jälkeenkään. Ainakin C-finaalissa autoja ei arvottu, vaan meni valintaperiaatteella. En seurannut tarkemmin miten muissa finaaleissa toimittiin.. Mennessäni sinne autorivin luokse siinä ei ollut kuin enää pari autoa jäljellä: joku muu ja #20 jolla ajoin siis AA:ssa. Muistelin kuitenkin että sarjan säännöissä ei enää kielletä ajamasta samalla autolla, joten valitsin sen kaksikymppisen (lähinnä siksi kun siinä tuntui olevan sopivan kokoinen penkki mulle). Kisaan lähdettäessä rata tuntui olevan jo aika kuiva, suurinpiirtein vain parissa mutkassa piti ajaa eri linjaa kuin normaalisti (ja nehän oli edelleen ne vesilammikkopaikat: kuudes ja viimeinen mutka).

2. lämppärikierrokselle lähdettäessä tuntui siltä että #20 lähti vähän tahmeasti liikkeelle, en tiedä oisko sitten johtunut siitä että ajoin sen auton lähtöruutuun hieman vinoon vai jostain muusta syystä. Lämppärin jälkeen olikin sitten startin aika ja rehellisesti on sanottava että ei ole tarkkaa muistikuvaa siitä tuliko kukaan siinä ohi. Mulla on sellainen muistikuva että kouvo olisi tullut ohi ennen ekaa mutkaa, saa korjata jos muistan väärin. Tokassa mutkassa pari kaveria pyörähti ja menin sisäkautta ohi, sen hetkisestä sijasta ei mitään muistikuvaa. Pääosin muiden pyörimisten ja ulosajojen seurauksena nostin itseni peräti sijalle 4, tosin jossakin vaiheessa olin varmaankin 5-6 sijalla. Toka mutka ja se pitkä oikea tuntui olevan erityisesti sellaisia paikkoja, joissa mut ohitettiin. En kuitenkaan itse pyörinyt tai ajanut kertaakaan kisan aikana ulos, jonka ansiosta pystyin nostamaan itseni takaisin 4. sijalle. Yhden kerran oli pääsuoralla taistelua sijasta x kun takaa tullut kaveri pääsi suoran lopussa rinnalle. Siinä tilanteessa ei ollut kauaa aikaa miettiä mitä tehdä: antaako kaverin mennä edelle vai yrittää väkisin pitää oma sija. Ei huvittanut kokeilla +100km/h nopeuksissa mitä tapahtuu jos yritän väkisin pitää paikkani, toinen oli kuitenkin jo rinnalla ja lähestyttiin jarrupaikkaa. Olin siis itse sisäpuolella ja näin parhaaksi ratkaisuksi antaa kaverin mennä ohi. Kokeneempi olisi ehkä voinut toimia toisella tavoin, who knows.. Ohitin ko. hahmon myöhemmin uudestaan, todnäk. spinnauksen / ulosajon myötä.

Kisassa kouvotsvoni piti allekirjoittaneen kiireisenä ja oli työ pitää kouvo takana. Sain olla erityisesti tarkkana tokassa mutkassa ja pitkässä oikeassa kun niissä kohdissa kouvo tuntui pääsevän lähelle. Muistaakseni sain pidettyä hahmon takanani aina viimeisen kierroksen alkuun asti ja lopulta kouvo onnistui ohituksessa sen pitkän oikean jälkeen ennen ekaan ohituskieltomutkaan tuloa eli putosin viidennelle sijalle. Siinä tiukassa neulansilmissä kouvo pyörähti ja olin sen verran lähellä kaveria etten yksinkertaisesti kerinnyt väistämään, vaan autot osui yhteen. Onneksi oli kuitenkin hidas paikka, eikä kummallekaan käynyt mitään. Enkä itse hyötynyt siitä tilanteesta mitään, kouvo pääsi jatkamaan matkaa edellä. Yritin kierroksen lopun pysyä hahmon perässä ja sen viimeisen kierroksen vikassa mutkassa kävi uskomaton tuuri: kouvo pyörähti siinä kohtaa. Siis ohitse, kohti pääsuoraa ja ruutulipun ohi. Sijoitus hienosti finaalin 4s, joka on tähän mennessä paras sijoitukseni sarjassa. :ahem: Siitä sai taistella aina kisan vikaan mutkaan asti.. En tosin ollut tietoinen sijoituksestani palattuani varikolle, sen tiesin etten kuitenkaan viimeinen ollut.

Lienee sanomattakin selvää kuinka tyytyväinen olen ko. sijoitukseeni, erityisesti kun se tuli Hyvinkäällä jossa en viime vuonna päässyt ajamaan ollenkaan kilpaa. :ahem: Lisäksi ne viime viikon harjoitukset eivät lupailleet kovinkaan hyvää tulosta, mutta toisin kävi. Tästä on hyvä jatkaa kohti Forssaa. Kausi on lähtenyt hyvin käyntiin verrattuna viime vuoteen. Nastyn opit on olleet kullanarvoisia. :ahem: Niistä olen todella kiitollinen..

Kiitos jälleen järjestäjälle sekä kaikille paikalla olleille. Näemmä taas Forssassa muutaman viikon kuluttua..
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Kumma että heti kun olen jonkun asian kannalla niin muut pyörtävät mielipiteensä minua vastaan? :doubtful:
No lentävistä lähdöistä mä olen ollut aina sitä mieltä, että ei kiitos. Nyt vaan pyörsin aiempaa mielipidettä enemmän sun kannalle siitä, että EHKÄ Hyvinkäällä se voisi olla perusteltu. Tarkemmin ajateltuna ei kuitenkaan.

Anyway.. Tuosta yöllisestä keskustelustanne: Tsemppiä, ja toivottavasti päätät osallistua vielä seuraaviin kisoihin. En nyt osaa oikein muuta sanoa, mitä ei jo sanottu. Taidot kehittyy kokemuksen kautta ja alussa se into ajamiseen pitäisi saada muiden kuin tulosten kautta. Sulla asiaan vaikuttaa tietysti se pehmeä startti kun ekat kisat meni niin hyvin, ja sitten tipahdit pilven reunalta syvään kuoppaan.

Se on ruutulippu A-finaalissa, tai muuten löytyy mielenkiintoisempaakin tekemistä:)

thanks anyway

Edit. Taidan jättää Hyvinkäät pois omasta kalenterista jatkossa muutenkin. Saatanan kallis ja kierroksia vähän. Toinen syy liittyy näköön. Karsastus aiheuttaa ongelmia kun vauhdit ylittää 100:n. Ei pysty arvioimaan jarrupaikkoja enää.
Kierroksien vähäisyys jäi tosiaan harmittamaan. Etenkin nyt kun kisassa pääsi siihen oikeaan fiilikseen, niin touhu loppui vähän liian aikaisin.
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Jep, näin oli kun tarkistettiin videolta :)
Pysin wopea katsomaan tuon koska kuitenkin mullekin tuli aika puskista se että kirmasit sinne ulkopuolelle jo ekaan mutkaan, huomasin valkosen haarin ja kypärän ja ihmettelin että mites tuo on mahdollista :D
Noh, ohi olisit tullut tietty kuitenkin, mutta pakko pyytää videotarkistus kun ei taaksensakaan näe :D
Ja lisäys tähän vielä että olisin ilmeisesti tullu Haikin tapaan teistä ohi ellen ois jääny pussiin, ja sillähän ei ole mitään tekemistä nyt ajotaidon kanssa, vaan silkan kiihtyvyyden ansiosta. + ne teidän rengaskosketukset hidasti teitä lähdössä. Mutta tosiaankin menee vähän yli äyräiden erojen suhteen että vikalta sijalta pystyy startissa menee toiseksi ennen ekaa mutkaa :)
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Mitä äkkiseltään luin Puhikseen liittyvää keskustelua, niin ei tuu heti parempaa sarjaa kuin KKWCS mieleen jos mietitään kuljettajan kehittymistä ihan alusta alkaen, on paljon tuttuja ympärillä, yleensä rento ja hauska meno kisasta toiseen, kuin että ois täysin vieraat kuskit ruudussa. Omasta mielestä tämä on todella hyvä sarja kehittymisenki kannalta, kärki on todella kova, löytyy myös paljon vaihtelua kuskien välillä, ja pieni pilke silmäkulmassa meno, niin asioista osaa ottaa opiks eritavalla.

Kaikkiahan tämä nyt ei välttämättä koske suoraan, kun on kuumin kärki, jotka tietää tasan tarkkaan millon tekee mitäkin oli olosuhteet mitkä tahansa, sit on toinen kärkiryhmä jotka pystyy ajamaan kovaa mutta erikoisemmissa kisatilanteissa voi kokemuksen puute syödä tulosliuskalla, sen jälkee tulee ns. b-ryhmä, jotka ajaa myös melko kovaa, mutta kokoajan yrittää oppia ne viimeset niksit millä sen 0.5-1sek saa pois kierrosajasta. Häntäpäässä yleensä majailevat on vasta aloittaneet ajelut, tai ajaa muuten vain todella harvoin, ja asennekkin pitää olla sen mukainen, ilosella mielellä vaan ja ylpee jokaisesta sijasta minkä pystyy kauden aikana popsimaan. Esim Williams on kehittyny juuri tällä tavalla, pikkuhiljaa kokoajan eteenpäin.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Wilskun raporttiin noihin "kukahan se oli"-kohtiin voisi melkein minut laittaa kaikkiin:p Minähän se siellä alussa pyörin ja 2 kertaa rinnalle tulin, mutta jarrutin sitten just sen sentin liian myöhään mutkiin (meni hasardiksi, kun Wilsku osasi jarrutuksiin tulot niin hyvin).
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13732
Harjoitukset (#27)
Autoja ei harjoituksiin arvottu ja valitsin siitä sitten muistaakseni auton #27.
...of this I muistaisin että Mike Milk hyppäsi jälkeeni #27aan, ja että kys. auto olisi ollut jokaisen harkkaerän nopein.

Aika-ajoihin arvottiin autot ja arpa osui autoon #20. Kysyin Dickiltä millainen se oli ollut, vastaus oli kutakuinkin että "ihan hyvä" (sanatarkalleen en muista, mutta jotain tuon suuntaista) Heti ekojen metrien aikana tein sellaisen huomion että auto tuntui paremmalta & mukavammalta ajettavalta kuin se #27.
DW jäi mulle harkoissa 5 sekkaa, ja #27 oli kyllä mahtava auto, sai kääntymään kaasulla ja siis hyvät ulostulot mutkista. WoPekin harkan jälkeen uskoi ajaneensa #27lla kun sillä tuli hänen näköisensä tulos :)
Itse kuitenkin siihen hypätessäni höpötin ääneen legendaarisesta punarunkoisesta Gillesin kaksseiskasta :D
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Miehän meinasin hypätä #27:aan, kävin kysymässä mimmonen kaara ja Wilsku oli ehtinyt ottaa sen:thumbfh: Nopeat syövät hitaat:p
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13732
Miehän meinasin hypätä #27:aan, kävin kysymässä mimmonen kaara ja Wilsku oli ehtinyt ottaa sen:thumbfh: Nopeat syövät hitaat:p
Oudoa, mitäköhän tulospaperit ja Mike sanovat...
C-ryhmän harkoissa kiinnitin huomiota ajamani auton kierrosaikaan ja se oli jotain 1.17,0:aa lähellä :confused:
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Hinta on toisille halpa toisille kallis. Itselle se on kallis, kun en saa sieltä mitään irti. Muuten ihan kokemisen arvoinen, mutta kun ei ole mitään mahkuja saada pois niitä kymmenyksiä mitä otettavissa olisi,(paitsi ehkä laser) niin ei nappaa. Suurin syy miksi en ole sinut niiden autojen kanssa:mad:

"Mopoajelut" kyllä kelpaa jatkossakin:ahem:
Hei camoon, olit viime vuonna ja tänäkin vuonna nopeampi, kuin suuri osa porukasta. Treeneihin osui sulla huono auto. Huomasin toissa viikon sadetreenikerralla että sillä ei päässyt varsinkaan sateella minnekään. Aika-ajossa oltiin A-nippu kuitenkin melko tasaisia. Siinä vain oli niin lyhyt ajoaika, että jotkut sai puhtaammat kierrokset kuin toiset.
 
Ylös