Tupakoimattomuus

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Formulanomi sanoi:
Kyl mää olen sitä mieltä, että se tupakanpolton aloittaminen (oli syy mikä vaan) on aika olennainen virhe. Eikä siinä ole tosiaankaan mitään järkeä. (vrt. siis Moen kysymykseen)

Mutta sitten tulee tämä jatkokysymys (mitä tolla politiikallakin yritin - oli ehkä vähän huono esmerkki). Mitä muuta tyhmää asiaa olet elämäsi aikana tehnyt ? Eiköhän niitä asioita löydy koko liuta itsekultakin siis. Enkä minä usko, että kaikkea voi selittää edes järkisyin.
Juu, ihan totta. Ihmiset tekee tyhmiä asioita. Tarkoitukseni oli tuoda esiin se seikka, että ihminen tekee uudestaan ja uudestaan sen tyhmän asian. Eli sen pakkomielteensä takia haluaa huonontaa omaa elämäntasoa. Tupakki vie rahat ja 'parhaassa' tapauksessa terveyden.

Mulla on pomo joka vetää röökiä ihan hillittömästi. Ei voinut nauramatta seurata sen touhuja Nykin lennolla. Yhden pakkomielteen takia ihminen tekee vaikka sitten mikä. Pakko käydä vielä vetämässä 2 röökiä ennen lentoa, JFKlla ei voi edes polttaa sisällä. Purkkaa, pilleriä ja inhalaattoria kuluu matkan aikana ja ihminen on siitä huolimatta täys hermoraunio. :nope:

Eli tahdoin vaan tuoda julki sen, että aika 'heikko' on ihminenkin. Tosin kyllä järjettömästi ylilihavilla on kanssa aika heikko luonne. Siinä kanssa elämänlaatu laskee hirveesti kun ei pääse liikkumaan ja koko elimistö on koko ajan järjettömän rasituksen alla. Turha se on niidenkään selitellä että on isot luut tai perimä tekee sellaiseksi että lihoo jo ruokaa katsoessaan.

Kuten jo aiemminkin sen olen sanonut: Ei keskitysleirillä ollut lihavia ihmisiä. Eli turha väittää etteikö lihavat laihtuisi jos kulutus on suurempaa kuin sisään ängetty kalorimäärä.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Niin, ja eikö se ole aika 'toopea' että joka paikassa pitää aina selvittää, missä mä nyt saan vetää sen röllin? :doubtful:

Varsinkin kun lakikin tiukkenee sen asian suhteen koko ajan. :ahem:

Nykissä muuten Hard Rock Cafen edustalla joku jamppa sanoi meidän tupakoiville naispuolisille työntekijöille (meitin firmassa polttaa vain naiset, ei yhtään miestä polta) että varokaa ettei kukaan sylje teidän päälle kun poltatte tupakkaa. :eek!:
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

Moe Szyslak sanoi:
Niin, ja eikö se ole aika 'toopea' että joka paikassa pitää aina selvittää, missä mä nyt saan vetää sen röllin? :doubtful:

Varsinkin kun lakikin tiukkenee sen asian suhteen koko ajan. :ahem:

Nykissä muuten Hard Rock Cafen edustalla joku jamppa sanoi meidän tupakoiville naispuolisille työntekijöille (meitin firmassa polttaa vain naiset, ei yhtään miestä polta) että varokaa ettei kukaan sylje teidän päälle kun poltatte tupakkaa. :eek!:
Onko sulla nainen pomona ?
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
KnowHow sanoi:
On ja mä sanoin sille että "pidä vittu itte esitelmäs"!
Sen mä sanoin (tai siis kyse ei ollut esitelmästä) entiselle pomolle ja se oli mies. Ja reilu.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
'Arvioikohan' miesgynet tussuja 'vapaa-aikanaankin'? :doubtful:

Siis niinkun kotioloissa... :confused:
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Moe Szyslak sanoi:
'Arvioikohan' miesgynet tussuja 'vapaa-aikanaankin'? :doubtful:

Siis niinkun kotioloissa... :confused:
Kuka muuten teillä määrää hyllyn paikan?
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Päivän toinen purkka menossa. Mulla aamut menee helposti, mutta illalla on vaikeempaa, menee purkkaa enemmän. Mites toverit lopettajat meinasivat selviytyä vapusta? Mä oon vieläkin kahden vaiheilla, että josko viettäis vapun ihan selvin päin, ettei tule repsahdettua huppelissa. Mutta toisaalta ollaan menossa kyläpaikkaan, jossa kukaan ei polta. Pitää miettiä vielä...
 

mardemi

Well-known member
Liittynyt
4.2.2004
Viestit
753
Sijainti
Keski-Suomi
Onnea yritykseen.

Olen itse yrittäny muutaman kerran lopettaa tupakoinnin ns. seinään, ilman mitään "apuvälineitä". Pari viikkoa on onnistunut aina melko helposti mutta kännäilyt, masennukset ym. ovat pilanneet aina kaiken. :)
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Juskanen sanoi:
Päivän toinen purkka menossa. Mulla aamut menee helposti, mutta illalla on vaikeempaa, menee purkkaa enemmän. Mites toverit lopettajat meinasivat selviytyä vapusta? Mä oon vieläkin kahden vaiheilla, että josko viettäis vapun ihan selvin päin, ettei tule repsahdettua huppelissa. Mutta toisaalta ollaan menossa kyläpaikkaan, jossa kukaan ei polta. Pitää miettiä vielä...
Sen oon huomannut myös, että kun keskittyy tarpeeksi tiukasti johonkin asiaan, niin tupakki ei tule mieleen koko aikana. Nytkin jatkan taas prätkän jarruremonttia ja kun sitä tekee tarpeeksi intensiivisesti, ei kyllä tupakki tuu mieleen lainkaan.

Viimeaikoina mulle tullut muuten sellasia oireita, että inhalaattorista vähänkään pidempään käytettynä tulee huono olo, oksettaa. Lienee ihan hyvä merkki.
 
Ylös