Tupakoimattomuus

NeitiP

Well-known member
Liittynyt
19.11.2004
Viestit
698
Sijainti
Oulu-city
Juskanen sanoi:
Samaa mieltä R&K:n kanssa tuosta lopettamisen motivaatiosta. Kyllä sen pitää itsestä ja omasta halusta lähteä. Ei pidä ajatella niin, että ei saa polttaa, vaan että ei tarvitse enää polttaa.

Parasta tässä on edelleen se, että en haise enää pahalle. Hiukset tuoksuu kukkasille, eikä vanhalle tuhkakupille :)
Puhut asiaa! Minäkin olen huomannut, että tukka todellakin tuoksuu puhtaalle, eikä tupakille ja samoten takit ei lemppaa tuossa eteisessä.
 
Viimeksi muokattu:

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Juskanen sanoi:
Samaa mieltä R&K:n kanssa tuosta lopettamisen motivaatiosta. Kyllä sen pitää itsestä ja omasta halusta lähteä. Ei pidä ajatella niin, että ei saa polttaa, vaan että ei tarvitse enää polttaa.

Parasta tässä on edelleen se, että en haise enää pahalle. Hiukset tuoksuu kukkasille, eikä vanhalle tuhkakupille :)
Taitaa olla tyyliin kylmä teräs ainoa asia mikä ei tupakoivan ihmisen välittömässä lähdeisyydessä ala lemppaamaan tupakille. Aivan kuvottava se tupakin lemu. :yuck: :yuck: :yuck:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Pysyikös kaikila lakkolaisialla homma hanskassa vappuna vai tuliko retkahduksia? Melko ymmärrettävää jos tuli, eikä saa sit sen takia masentua ja lopettaa lakkoa.

Itse selvisin ihan hyvin. Edelleen se sama, että tupakkahuoneet haisee kamalalle mutta toisten lähellä polttama tupakka suorastaan taivaalliselta. Ei silti ollut retkahdus lähelläkään missään vaiheessa.
 

Jarto

Senior Member, VIP
Liittynyt
10.9.1999
Viestit
858
Sijainti
Vaasa
Runar ja Kyllikki sanoi:
Sama pätee erilaisiin "Anna tonni jokaiselle joka näkee sun polttavan"-systeemeihin. Enhän mä silloin olisi polttamatta siksi, että mä itse haluan vilpittömästi tupakista irti, vaan siksi että en joutuisi maksamaan.
Kun maksun uhka on poistunut, on erittäin suuri vaara alkaa polttaa uudestaan, kun sitä pääasiallista motiivia lopettaa ei enää olisikaan. Tupakki tulee lopettaa nimenomaan siks että itse haluaa. Ei siksi, että lopettamalla luistaa määrätyistä maksuvelvollisuuksista.
Aika yleinen tarina tuntuu olevan että "olin polttamatta x vuotta ja sitten tuli stressiä/lapsi syntyi/oli juhlat ja tuli vedettyä yksi tupakka. Ja kun pitkä lakko loppui tuohon, oli helpompi myöhemmin polttaa se toinenkin, pummata toisilta ja vähitellen tuli taas ostettua sitä itsekin". Kaverisakko toimii tuollaisen retkahduksen estämisessä. Silloin voi ehkä yhden vetäistä salaa mutta paluuta vanhaan ei ole.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Onkos muut forumin tupakkilakkolaiset huomanneet saman kuin mä; hampaat on selvästi valkaistuneet lakon aikana jo näin lyhyessä ajassa?
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Runar ja Kyllikki sanoi:
Pysyikös kaikila lakkolaisialla homma hanskassa vappuna vai tuliko retkahduksia?
Pysyi hanskassa :thumbup: Noh, purkkaa meni aika paljon illalla, mutta en retkahtanu. Tosin jos olisin ollu baarissa, niin aivan varmasti olisin sortunut. Nyt oltiin tuttavaperheen luona, kukaan ei polttanut, kellään ei röökiä lähettyvillä.
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17752
Sijainti
East of Eden
Runar ja Kyllikki sanoi:
Pysyikös kaikila lakkolaisialla homma hanskassa vappuna vai tuliko retkahduksia? Melko ymmärrettävää jos tuli, eikä saa sit sen takia masentua ja lopettaa lakkoa.

Itse selvisin ihan hyvin. Edelleen se sama, että tupakkahuoneet haisee kamalalle mutta toisten lähellä polttama tupakka suorastaan taivaalliselta. Ei silti ollut retkahdus lähelläkään missään vaiheessa.
Hyvin on homma hanskassa ja lopettamispäätös pitää.

Tässä oon miettinyt sellasta, sanotaan nyt sitten vaikka pilikunnussimista, että lakkohan tarkoittaa sitä, että aloittaa taas joskus uudestaan; kaikki lakothan loppuu aikanaan. Ts. on tupakoimatta ennalta määräämättömän ajan ja jos aloittaa uudestaan, onkin kysymyksessä ollut vain tupakkalakko.

Omalla kohdallani päätös on ollut lopettaa tupakointi kokonaan, eikä alunalkaenkaan kysymyksessä ole lakko sanan varsinaisessa merkityksessä. Nyt on sen verran jo tuota itsekuriakin, että päätös pitää. Jos edes tarjoilutupakkaa polttaisin, olisin menettänyt pelin ja kyseseessä olisikin ollut vain pelkkä lakko ja päätökseni olisi yhtä tyhjän kanssa. Kun en polta edes sitä yhtäkään, niin homma pysyy kasassa ja päätös pitää ja voin olla itseeni tyytyväinen.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Nyt mäkin näin unta röökaamisesa. Siinä unessa omasta mielestäni laitoin inhalaattorin suuhun, kunnes muutaman minuutin päästä suureksi kauhukseni huomasinkin polttaneeni tupakkaa...puol röökiä oli menny. Heitin sen äkkiä pois ja otin inhalaattorin tilalle ja kirosin mielessäni, että tavallaan koko lakko tähän asti on ollut turha. (Noinhan ei saa mahdollisen retkahduksen tultua ajatella, ei se turha ole ollut, jos sitä polttamista ei jatka tuosta eteenpäin)
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mä näin unta että voitin kumparelaskun olympiakultaa. :thumbup:

Näillä polvilla. :D :rolleyes:
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Hieno kuulla, että jengi pysyy päätöksessä. Sillä sitä se on. Päätöksessä pysymistä. Jos tämän päätöksenteon jälkeen vetää röllöä, niin ei se ole mikään vahinko. Se on tietoinen päätös. Teillä on valta. Älkää antako millekään sattumalle tai vahingolle mitään arvoa tässä kohtaa. Niillä ei ole tämän kanssa mitään tekemistä. Vain oma päätös olla enää polttamatta. Ja jos sen kaataa, sekin on oma päätös. Tsemiä.

Onnea myös Moelle kumpareiden olympiakullasta.
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Vappuaaton jälkeen on tuntunu aika helpolta. Eilen meni yks Nicorette, tänään ei oo tehny ees mieli. Mutta aion kyllä edelleen ottaa purkan aika helposti, ettei vaan lipsahda.

Ei siitä repsahtamisesta pitäis mitään kamalaa peikkoa tehdä. Koska eihän se ole maailmanloppu, jos yhden röökin vetää. Sen jälkeen täytyy vaan jatkaa sitten entistä päättäväisemmin. Tosin itselläni ainakin on jotenkin sellanen olo, että mä en yksinkertaisesti _kehtaisi_ polttaa enää. Niin moni mun lopettamisesta tietää, että mua nolottais liikaa epäonnistua. Pakko näyttää niille :thumbup:
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Sunnuntaina kuohuviinipäissään 2 savuketta.
Rangaistukseksi juoksin 2 kertaa saaren ympäri eilen illalla, yht. 83 min, keskisykkeellä 135.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Sopivan luupäistä jengiä! :thumbup:

Jos on niin luupää ollut ettei ole voinut olla ilman pupakkia, niin kait sitä on sitten, kun sille päälle sattuu, niin yhtä luupää tupakkalakonkin suhteen. :eek:

Hyvä jengi! :thumbup:
 

Jarto

Senior Member, VIP
Liittynyt
10.9.1999
Viestit
858
Sijainti
Vaasa
Juskanen sanoi:
Ei siitä repsahtamisesta pitäis mitään kamalaa peikkoa tehdä. Koska eihän se ole maailmanloppu, jos yhden röökin vetää.
Nimenomaan tuo ensimmäinen on todella paha kun puhutaan addiktioista, jota tupakkakin on. Alkoholisteilla yksikin ryyppy tietää suurella todennäköisyydellä täyttä repsahtamista. Itse olen suklaa-addikti. Voin olla lakossa pitkiäkin aikoja mutta yhden palan jälkeen sitä meneekin helposti järkyttävät määrät. :nope:

Nimim. suklaalakossa tämän kuun :)
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Jarto sanoi:
Itse olen suklaa-addikti. Voin olla lakossa pitkiäkin aikoja mutta yhden palan jälkeen sitä meneekin helposti järkyttävät määrät. :nope:

Nimim. suklaalakossa tämän kuun :)
Eiks kannattais vetää säännöllisesti. Tommonen kausimässäys tuskin on hyvästä. Absoluuttinen vedetyn suklaan määrä (tähän vois JH kommentoida kevyen homostelun tervehenkisyyttä; minkälainen vedetyn suklaan määrä vielä korostaa heteroutta?) saattaa lopulta olla sama, mutta toisessa tapauksessa veren sokerit huitoo plutossa ja pää on yksi iso finnjetti, jota ei kandee puristaa. Mmma putty knnolla pu-uu kommullo pohkket taunna toplehoneeta.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Jarto sanoi:
Nimenomaan tuo ensimmäinen on todella paha kun puhutaan addiktioista, jota tupakkakin on. Alkoholisteilla yksikin ryyppy tietää suurella todennäköisyydellä täyttä repsahtamista. Itse olen suklaa-addikti. Voin olla lakossa pitkiäkin aikoja mutta yhden palan jälkeen sitä meneekin helposti järkyttävät määrät. :nope:

Nimim. suklaalakossa tämän kuun :)
Wähän samaa wikaa. Jos ottaa suklaapalan, menee helposti toinenkin, ja kolmaskin, ja koko lewy :eek:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Juskanen sanoi:
Vappuaaton jälkeen on tuntunu aika helpolta. Eilen meni yks Nicorette, tänään ei oo tehny ees mieli. Mutta aion kyllä edelleen ottaa purkan aika helposti, ettei vaan lipsahda.

Ei siitä repsahtamisesta pitäis mitään kamalaa peikkoa tehdä. Koska eihän se ole maailmanloppu, jos yhden röökin vetää. Sen jälkeen täytyy vaan jatkaa sitten entistä päättäväisemmin. Tosin itselläni ainakin on jotenkin sellanen olo, että mä en yksinkertaisesti _kehtaisi_ polttaa enää. Niin moni mun lopettamisesta tietää, että mua nolottais liikaa epäonnistua. Pakko näyttää niille :thumbup:
Mulla oli tänään vaikea päivä. Ehkä siitä johtuen, että olin tosi paljon autolla liikkeellä ja siinä ajellessa tuli tupakka monen monta kertaa mieleen. Ei voi silti sanoa, että retkahdus oli lähellä, mutta tupakkia teki mieli enemmän kuin yhtenäkään lakkopäivänä ennen tätä.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Runar ja Kyllikki sanoi:
Mulla oli tänään vaikea päivä. Ehkä siitä johtuen, että olin tosi paljon autolla liikkeellä ja siinä ajellessa tuli tupakka monen monta kertaa mieleen. Ei voi silti sanoa, että retkahdus oli lähellä, mutta tupakkia teki mieli enemmän kuin yhtenäkään lakkopäivänä ennen tätä.
Mutta tällaisten hetkien jälkeen olet varmasti jatkossa vahvempi :ahem:
 
Ylös