Tupakoimattomuus

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Nämä teidän tupakkitaistelukertomukset ovat mielenkiintoista seurattavaa. Ei elämä oo helppoo. Tsemppiä taistoon!
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
Lopetin tupakoinnin -92 ja en kadu päätöstäni.

Toivon että muutkin pääsis siitä eroon.
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Runar ja Kyllikki sanoi:
Mulla oli tänään vaikea päivä. Ehkä siitä johtuen, että olin tosi paljon autolla liikkeellä ja siinä ajellessa tuli tupakka monen monta kertaa mieleen. Ei voi silti sanoa, että retkahdus oli lähellä, mutta tupakkia teki mieli enemmän kuin yhtenäkään lakkopäivänä ennen tätä.
Tsemppiä :thumbup: Itsekin olen kyllä huomannut, että vaihtelee kamalasti nuo mieliteot. Välillä saattaa mennä koko päivä vallan mainiosti, mutta sitten illalla iskee kamalat tuskat.

Niin siitä retkahtamisesta vielä. Nimenomaan meinasin sitä, että jos sortuu yhden röökin vetämään, niin se ei saisi tarkoittaa sitä, että sitten menee koko aski. Vrt. jos ottaa palan suklaata, niin ei ole pakko syödä koko levyä. Monestihan se menee niin, että kun retkahtaa niin retkahtaa sitten kunnolla, mutta eihän sen tarvitse olla niin, eikä sen pitäisi olla niin.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mulla tekee uimisen jälkeen ja auton ratissa mieli salmiakkia.

Olen päässyt tuosta eroon olemalla ostamatta salmiakkia. :rolleyes:

Kun ei oo mistä ottaa, niin ei voi ottaa. :ahem:
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Moe Szyslak sanoi:
Mulla tekee uimisen jälkeen ja auton ratissa mieli salmiakkia.

Olen päässyt tuosta eroon olemalla ostamatta salmiakkia. :rolleyes:

Kun ei oo mistä ottaa, niin ei voi ottaa. :ahem:
Kyä huomaa, ettet sä oo koskaan polttanu (ja ihan hyvä niin, fiksu miäs!) :D

Meinaan nikootiniriippuvuus on "vähän" eri asia kuin se, että tekee vaan mieli salmaria :rolleyes:
 

Dj Ankka

Ruma kuin rusina
Liittynyt
7.5.2002
Viestit
1025
Sijainti
Vantaa
Juskanen sanoi:
Vappuaaton jälkeen on tuntunu aika helpolta. Eilen meni yks Nicorette, tänään ei oo tehny ees mieli. Mutta aion kyllä edelleen ottaa purkan aika helposti, ettei vaan lipsahda.

Ei siitä repsahtamisesta pitäis mitään kamalaa peikkoa tehdä. Koska eihän se ole maailmanloppu, jos yhden röökin vetää. Sen jälkeen täytyy vaan jatkaa sitten entistä päättäväisemmin. Tosin itselläni ainakin on jotenkin sellanen olo, että mä en yksinkertaisesti _kehtaisi_ polttaa enää. Niin moni mun lopettamisesta tietää, että mua nolottais liikaa epäonnistua. Pakko näyttää niille :thumbup:
Itsehän kyllä repsahdin vappuna polttamaan muutaman savukkeen humalaspäissäni. Sen jälkeen en ole enää polttanut. Lakko jatkuu.
 

H_Hihhuli

Well-known member
Liittynyt
23.2.2001
Viestit
1971
Kaverini, jota arvostan aika helvetisti, kommentti tupakoinnin lopettamisen jälkeen: "Ei mitään vaikeuksia, elämä vain on hieman tylsempää kuin ennen."
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
OoPee sanoi:
Kyä huomaa, ettet sä oo koskaan polttanu (ja ihan hyvä niin, fiksu miäs!) :D

Meinaan nikootiniriippuvuus on "vähän" eri asia kuin se, että tekee vaan mieli salmaria :rolleyes:
Höpön pöpön. Salminakki sentään maistuu hyvälle. Ja nostaa verenpainetta ja piristää. :ahem:

Nikotiiniriippuvuus ei ole kuin pienimunaisten miesten yritys näyttää kovalta kundilta. Semmonen malporo-miäs kato. ;)
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Moe Szyslak sanoi:
Höpön pöpön. Salminakki sentään maistuu hyvälle. Ja nostaa verenpainetta ja piristää. :ahem:

Nikotiiniriippuvuus ei ole kuin pienimunaisten miesten yritys näyttää kovalta kundilta. Semmonen malporo-miäs kato. ;)
Joskus tupakkalakkoillessani käytin apuvälineenä salmiakkia juurikin tuon verenpaineen kohottamisen takia. Ja että olis jotain mussuttamista.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Kyseinen täälläkin mainittu Zyban on kyllä ilmeisen tehokasta, mitä tuossa olen lopettamistarinoita kuullut.
Viimeksi "yks Arska" tältä kylältä, polttanut yli 30 vuotta kaks askia päivässä, onnistui Zybanin avulla lopettamaan.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Moe Szyslak sanoi:
Nikotiiniriippuvuus ei ole kuin pienimunaisten miesten yritys näyttää kovalta kundilta. Semmonen malporo-miäs kato. ;)
Niin mutta toiset edes yrittää, kun taas sä puolestas tyydyt kohtaloos ihan taistelematta :(
 

Jarto

Senior Member, VIP
Liittynyt
10.9.1999
Viestit
858
Sijainti
Vaasa
Juskanen sanoi:
Niin siitä retkahtamisesta vielä. Nimenomaan meinasin sitä, että jos sortuu yhden röökin vetämään, niin se ei saisi tarkoittaa sitä, että sitten menee koko aski. Vrt. jos ottaa palan suklaata, niin ei ole pakko syödä koko levyä. Monestihan se menee niin, että kun retkahtaa niin retkahtaa sitten kunnolla, mutta eihän sen tarvitse olla niin, eikä sen pitäisi olla niin.
Jos sinulle tuottaa vaikeuksia kieltäytyä siitä ensimmäisestä, on se vielä pientä verrattuna seuraavista kieltäytymiseen.
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17752
Sijainti
East of Eden
Selailin tuossa äsken korttiostosten tositteita ja huomasin, että viimeisen tupakka-askin ostin 19.4. Viimeisen tupakkani olen polttanut 20.4 eli nyt on kulunut jo noin kaksi viikkoa lopettamisesta. Kylläpäs se aika rientää.

Sitä edellisen kuukauden aikana yksin tupakkamenoni olivat 120 euroa/kk, joten kohtuullinen säästökin tuosta näköjään kertyy. Korvaavia aineitakaan en ole ostanut eikä ole tarkoitus ostaakaan, eikä käyttää.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Mehe Rienarsuo sanoi:
Vastaansanomattomasti laitettu. Juuri näin.
Kyllä. Ihan täsmälleen samaa kelasin minäkin mielessäni. Eikä siinä ole edes se, että nikkis seuraavan kohdalla on olevinaan kahta kauheempi vaan vielä sekin, että lankeamiskynnys on jo toisen tupakin kohdalla huomattavasti matalammalla.
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Jarto sanoi:
Jos sinulle tuottaa vaikeuksia kieltäytyä siitä ensimmäisestä, on se vielä pientä verrattuna seuraavista kieltäytymiseen.
Pööh. Mä meinasin että juuri noin pitää ajatella kuin Howdy ja Dj Ankka. Että jos humaluspäissään tuli lipsuttua, niin seuraavana päivänä valoisin mielin ja puhtaalta pöydältä, eikä jäädä rypemään siinä pikku lipsahduksessa.

Kyllä mullakin uppois suklaata levytolkulla, jos antasin houkutukselle periks. Enää en anna. Jatkuvasti on suklaata jääkaapissa, mutta osaan hillitä itseni, ja ottaa max. kolme palaa kerralla. Ja saattaa tuo levy olla avaamattomana kaapissa useita viikkojakin. Ei se ois ennen onnistunu. Noh, jos nyt sortuisin ahmimaan koko levyn kerralla, niin ei se meinaa, että tekisin huomenna saman.

Tupakka on kyllä täysin eri luokan riippuvuus kuin suklaa. Mutta kuitenkin, ongelmana ikuisilla lakkoilijoilla ja laihduttajilla jne tuntuu aina olevan se, että kun kerran lipsahtaa, niin sit annetaan periks. Sehän on ihan väärä asenne.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Micael sanoi:
Sitä edellisen kuukauden aikana yksin tupakkamenoni olivat 120 euroa/kk, joten kohtuullinen säästökin tuosta näköjään kertyy. Korvaavia aineitakaan en ole ostanut eikä ole tarkoitus ostaakaan, eikä käyttää.
Ja vielä nettona, että siihen on saanut tehdä vähän enempi duuniakin moisen eteen :thumbup:
 
Ylös