Jos en väärin ole laskenut, niin on kahden viikon väliraportin aika...tai ei oikeastaan raportin vaan joitain huomioita.
-Lakko on kaikenkaikkiaan mennyt yllättävän hyvin ja yhtä poikkeuspäivää lukuunottamatta ei ole tupakkaa edes intohimoisesti tehnyt mieli. Joka päivä se toki on ollut mielessä.
-Inhalaattori on mulle tehokkaampi kuin nikotiinipurkka
-Inhalaattoria jos imeskelee liikaa, tulee paha olo. Varsinkin jos sen tekee ennen nukkumaanmenoa, niin petillä olo on jopa oksettava
-Ihmiset jotka eivät ole koskaan polttaneet, ovat mielestään suurimpia asiantuntijoita tupakoinnin lopettamisen alalla. Eilen viimeksi kuulin, että se on ihan sama vaikka puutikkua imieskelisi inhalaattorin sijasta, koska "tollanen muovipilli ei vaikuta yhtään mihinkään". Lisäksi kyseisillä ihmisillä ei ole aavistustakaan, miten addiktoivaa tupakka oikeasti on. Eivät tajua, että kyseessä ei ole vain paha tapa, vaan fyysinen ja psyykkinen riippuvuus kemialisesta aineyhdistelmästä. Kuin alkoholiriippuvuus, mutta pahempi. Tutkimusten mukaan tupakka on yksi kaikkein pahiten riippuvutta aiheuttavista aineista ja yksi vaikeimmista päästä eroon.
-Ympäristön tuki tuntuu hyvältä ja sitä on tullut paljon MUTTA;
-Idiooteimmat tyypit, kuullessaan että tarkoitus on lopettaa tupakanpoltto, alkavat joka käänteessä tyrkyttää savuketta "Kai säkin otat?". Sanomattakin selvää, että juuri samat tyypit ovat normaalisti ihan saatanan pihejä röökeistään eivätkä vahingossakaan ikinä tarjoa toiselle.
-Lakolla on ollut yllättävän vähän vaikutuksia elimistöön. Hampaat ovat valkaistuneet hieman, mutta ei juuri muuta. Vastoin kaikkea povattua ja "yleisesti tunnettua faktaa", paino ei ole noussut, vaan päinvastoin; pudonnut 3 kiloa. Varmaankin siksi, että sokerikermakahvi+pulla+tupakkahetket ovat olleet se tekijä, josta ylimääräisiä kaloreita on eniten tullut ja niitä ei nyt ole ollut.
-Maut ja hajut tuntuvat ihan samalta kuin ennenkin muuten, mutta tupakansavu leijaillessaan mietona ulkoilmassa, tuoksuu entistäkin paremmalta. Tupakkihuoneet haisee tasan yhtä pahalta kuin ennenkin
-Mitään limanpoistumisköhää ei ole ollut
-Yhden kerran olen tutussa "tupakointitilanteessa" alkanut vanhasta tottumuksesta savukerasiaa esille..kunnes muistin että olen lakossa
-Yhden kerran olen nähnyt unta tupakoinnista ja harmitti unessa todella paljon kun menin moista tekemään. Tein sen unessa vahingossa, piti ottaa inhalaattori mutta sytytinkin tupakan.
-Edelleen pidän tupakointia lähestulkoon pikkupaheena viinanjuontiin verrattuna. Alkoholi on todella paha tappaja verrattuna tupakkaan+alkoholi romuttaa perheitä ja ihmissuhteita, aiheuttaa valtavat määrät ennenaikaisia kuolemia joka vuosi, aiheuttaa syrjäytymistä, tuhoaa elämän. Jos saan valita, tuleeko lähelleni ällöttävä viinalle haiseva, tyhmiä sopertava ihminen tahi tupakoitsija, niin 107 mieluummin se tupakoitsija kun se ällöttävälle lemuava idioottihumalainen. Tupakka mahdollisesti tappaa tupakoitsijan, mutta sen kokonaisvaltaiset vaikutukset yhteiskuntaan ovat pienet verrattuna alkoholiin. Alkoholin entisenä suurkuluttajana+(toivon mukaan) entisenä tupakoitsijana tiedän tarkkaan mistä puhun tässä vertailussa.