Mulla taas on aina ollut huono ääreisverenkierto, ja sormet ja varpaat on lähes aina jääkylmät. Ja tietysti kaikki ovat aina tienneet, että se johtuu tupakinpoltosta. Vaikka yhtä jäässä mun näpit oli silloinkin, kun en polttanut. Mutta kun tupakka huonontaa ääreisverenkiertoa, niin totta kai se johtuu siitä. Kumma vaan, että tilanne ei ole nyt kolmessa viikossa muuttunut palelemisen osalta miksikään, vaikka verenkierron pitäisi parantua viikossa lopettamisesta. Noh, enpä minä ole huomannut maku- tai hajuaistissakaan mitään. Lopettamispropagandaa kaikki? :doubtful:Runar ja Kyllikki sanoi:Mun kroppa käyttäytyy kyllä kaiken järjen vastaisesti tupakan lopettamisen jälkeen, kun vertaa siihen mitä vaikutuksia polttamisen lopettamisesta on väitetty olevan. Ainahan sanotaan, että tupakka huonontaa ääreisverenkiertoa ja siksi esim. kädet palelee ja tuntuu kylmiltä tosi helposti.
En muuten huomannu minäkään mitään eroa silloin, kun olin polttamatta. Useat lopettaneet tosianakin väittivät, että se ero on ihan selkee, mutta nojaa.. niinkuin sanottua, minä en huomannut, mikä tosin ei välttämättä tarkoita, etteikä eroa olis ollu, mutta ehkä se muutos tapahtui niin hitaasti, ettei sitä sitten pystynyt edes rekisteröimään varsinaisena muutoksena.Runar ja Kyllikki sanoi:Ja sit lisäks tää maku- ja hajuaistihomma josta olen jo aiemmin kertonut. Ei mitään sellasia aistien paranemisia ja esim. ruoan maistumista paremmalta ole havaittavissa vaikka tuotakin ihan faktana toitotetaan antitupakkapropagandassa ihan yleisesti.
Sitä helposti alkaa uskottelemaan itselle kaikkea, ettei kävis niin et oliskin tullu huijatuks. "Kyllä mun makuaisti on nyt selvästi parempi, mut se kävi niin hitaasti etten mä huomaa eroa"OoPee sanoi:mutta ehkä se muutos tapahtui niin hitaasti, ettei sitä sitten pystynyt edes rekisteröimään varsinaisena muutoksena.
vermula sanoi:Sitä helposti alkaa uskottelemaan itselle kaikkea, ettei kävis niin et oliskin tullu huijatuks. "Kyllä mun makuaisti on nyt selvästi parempi, mut se kävi niin hitaasti etten mä huomaa eroa"
Veikkaisin että tuo aistihomma on yksilöllistä, se voi olla jollekin toiselle ihan faktaa vaikkei sulle olisikaan.Runar ja Kyllikki sanoi:Ja sit lisäks tää maku- ja hajuaistihomma josta olen jo aiemmin kertonut.
Ei mitään sellasia aistien paranemisia ja esim. ruoan maistumista paremmalta ole havaittavissa vaikka tuotakin ihan faktana toitotetaan antitupakkapropagandassa ihan yleisesti.
:thumbup: :thumbup: :ahem: :thumbup: :thumbup:burb sanoi:Vois kokeilla, on tämä toikki vähän laittanut taas miettimään tupakoinnin lopettamista.
Väittävät, että tuo johtuu aineenvaihdunnan muutoksesta.toleranssisiipi sanoi:Tota mun painonnousua mä kyllä jaksan ihmetellä. Se olis ihan lookista, jos mä olisin alkanut syömään enemmän vaikkapa karkkeja, niinku tiedän joidenkin tehneen, mutta kun mä syön ihan samalla tavalla ku aiemminkin, saman verran, ja liikun saman verran (en oikestaan yhtään) ku polttaessanikin.
Miten hitossa voi olla mahdollista sitten että paino nousee, sitä mä en tajua.
Ruoka maistuu paremmalta, joten sitä vedetään enämpi.toleranssisiipi sanoi:Miten hitossa voi olla mahdollista sitten että paino nousee, sitä mä en tajua.
Vellu sanoi:Ruoka maistuu paremmalta, joten sitä vedetään enämpi.
toleranssisiipi sanoi:mutta kun mä syön ihan samalla tavalla ku aiemminkin,saman verran, ja liikun saman verran (en oikestaan yhtään) ku polttaessanikin.
Niin niin, kuuluu sarjaan 'emmämitäänootehny!' ja 'mitäänenooottanu!'Runar ja Kyllikki sanoi:
Mulla on selkeesti iltasin makeenhimoa nyt kun en polta. Karkkia menny varmaan 10-kertanen määrä normaaliin verrattuna. Muutaman viikon aikana mm. 3 kpl 100 gramman levyjä suklaata ja 300 grammaa irtokarkkeja menny. Eli ainakin 600 grammaa karkkia 4 viikossa. Normaalisti ei varmaan tosiaan kymmenesosaakaan tosta.Juskanen sanoi:Mä voin reilusti myöntää, että syön enemmän, kun en polta. Jotain pitää vissiin olla suussa, kun ei tupakkaa... Painonnousua odotellaan. Sit kyllä jos paino menee yli 60 kilon, niin joutuu harkitsemaan tupakoimattomuuttaan :jaska: Pitääkin tänään käydä vaa'alla
Popsi porkkanaa ja pureskele parsaaJuskanen sanoi:Mä voin reilusti myöntää, että syön enemmän, kun en polta. Jotain pitää vissiin olla suussa, kun ei tupakkaa... Painonnousua odotellaan. Sit kyllä jos paino menee yli 60 kilon, niin joutuu harkitsemaan tupakoimattomuuttaan :jaska: Pitääkin tänään käydä vaa'alla
Unohtu hei nää!Juskanen sanoi:Ai niin, tässä on muuten nämä mun motivaattorit.
fmb, valkoiset ja tutun näkäiset sandaalit. Pitää vaan katsella noita kuvia, jos tekee mieli :thumbup: