Tupakoimattomuus

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Vellu sanoi:
Niin niin, kuuluu sarjaan 'emmämitäänootehny!' ja 'mitäänenooottanu!'

Muistuu mieleeni, kun kaveri soitti joskus jotain kasettia (joskus 80-luvulla). Oli saanut lahjaksi vanhemmiltaan hienon stereoradionauhurin ja tietty aina uudet älppärit nauhoitettiin kasetille kavereille. Niin siihen itse tapahtumaan.. Sieltä tuli jotain sen ajan suosittua diskohumppaa tai muuta vastaavaa ja sitten yhtäkkiä alkoi kuulumaan rusahduksia ja naksumista ja sen jälkeen kaverin ääni kysyi: "Mitä helvettiä sä oot oikein tehny?" ja taustalta kuului sen isän äänellä "En mä mitään oo tehnyt' ja sitten musiikki taas jatkui...

Että semmoinen tapaus tällä kertaa.
Mulla taas oli joskus 80-luvulla helkkarin hyvä kasetti täynnä kaikkee hyvää musaa (omasta mielestä).

Sitä sitten soitettiin systerin kanssa radiokasettisoittimesta jossa oli yks HIENO TOIMINTO. Eli nauhoitus yhdellä napin painalluksella.

Kerran sitten kuuntelin tätä kasettia kun soitto yht'äkkiä lakkasi rusahdukseen ja siskon ääneen: Voi vittu, väärä nappi. :rolleyes:

Ja sitten soitto taas jatkui... :D
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Moe Szyslak sanoi:
Tuleeko noi pullanilkat kaupanpäälle? :eek:
Ei, mutta sen sijaan saat niin sulavasti istuvat skandaalit, että huomaat luistelutaidostakin olevan iloa kesähelteellä :ahem:
 

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Liittynyt
20.8.2000
Viestit
6979
Sijainti
Denver
Moe Szyslak sanoi:
Mulla taas oli joskus 80-luvulla helkkarin hyvä kasetti täynnä kaikkee hyvää musaa (omasta mielestä).

Sitä sitten soitettiin systerin kanssa radiokasettisoittimesta jossa oli yks HIENO TOIMINTO. Eli nauhoitus yhdellä napin painalluksella.

Kerran sitten kuuntelin tätä kasettia kun soitto yht'äkkiä lakkasi rusahdukseen ja siskon ääneen: Voi vittu, väärä nappi. :rolleyes:

Ja sitten soitto taas jatkui... :D

Mun systeri nauhotteli joskus 80-luvulla tv->nauhurimenetelmällä, eli nauhuri tv:n viereen ja rec+play pohjaan. Mutsihan tietty sitten ihmetteli että minkä takia kakarat on yläkerrassa kerrankin hiljaa ja nahistelematta ja päätti tulla tsekkaamaan tilanteen. Noh, meni sitten systerin koustpasterssien tai vastaavan nauhoitus ohi sivu suun kun kesken biisin kuulun mutsin ääni:"Mitä te teette? Minkä takia toi toosa pauhaa noin kovaa?" :D :D :D
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Moe Szyslak sanoi:
Mulla taas oli joskus 80-luvulla helkkarin hyvä kasetti täynnä kaikkee hyvää musaa (omasta mielestä).

Sitä sitten soitettiin systerin kanssa radiokasettisoittimesta jossa oli yks HIENO TOIMINTO. Eli nauhoitus yhdellä napin painalluksella.

Kerran sitten kuuntelin tätä kasettia kun soitto yht'äkkiä lakkasi rusahdukseen ja siskon ääneen: Voi vittu, väärä nappi. :rolleyes:

Ja sitten soitto taas jatkui... :D
Mä taas lainasin kerran kaverilta kasetin (itte nauhoitetun piraattikopion :eek: ) lainaks, että saan kopsata sen ittelleni mun uudella hienolla kakspesäisellä Sharpilla. Arvakkaas menikö ne kasetit sekaisin ja vääriin pesiin ja arvakkaas huomasinko vasta, kun kopointi-nappulan (se oli kans semmonen yhden namiskan kopsaussydeemi) painalluksen jälkeen aloin ihmettelemään, että onpas tässä paljon tyhjää alussa :jaska: :jaska: :jaska:
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Palkopoika sanoi:
Mun systeri nauhotteli joskus 80-luvulla tv->nauhurimenetelmällä, eli nauhuri tv:n viereen ja rec+play pohjaan. Mutsihan tietty sitten ihmetteli että minkä takia kakarat on yläkerrassa kerrankin hiljaa ja nahistelematta ja päätti tulla tsekkaamaan tilanteen. Noh, meni sitten systerin koustpasterssien tai vastaavan nauhoitus ohi sivu suun kun kesken biisin kuulun mutsin ääni:"Mitä te teette? Minkä takia toi toosa pauhaa noin kovaa?" :D :D :D
Tuttu nauhoitustyyli, siskon kanssa nauhoiteltiin kaikenlaisten leffojen ja sarjojen tunnusmusiikkeja kasetille tuolla taktiikalla.

(muistatteko muuten mistä tässä toikissa oli alunperin kyse...?)
 

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Liittynyt
20.8.2000
Viestit
6979
Sijainti
Denver
Juskanen sanoi:
Hienoa, onnea :thumbup:

Ihan vahinko toi on, oon nääs ollut vapailla, en nääs polta himassa tai autossa koskaan. Tommosia viikon pausseja mulle tulee aika usein. Muutenkin poltan aika vähän, duunissa menee muutama rööki päivässä. Kännissä tulee kyllä vedettyä melkeen yhtenään, mutta toisaalta en enää käy ulkonakaan kovin usein. Vanha kääkkä nääs :eek:
 

Jarto

Senior Member, VIP
Liittynyt
10.9.1999
Viestit
858
Sijainti
Vaasa
Meikäläisellä meinasi suklaalakko loppua tänään kun veli toi tuliaisia etelästä. Muistin lakon vasta kun olin tsekannut paketista josko tuliaiset oli gluteenittomia.

Kuis savuttomuus etenee?
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Äkkiä menee aika tosiaan, melkein aina. Tänään on sitten neljä viikkoa täynnä ilman tupakkaa. Olen aika ylpeä itsestäni. En tainnut oikein itsekään uskoa, että pääsen näin pitkälle. Edelleen tulee hetkiä, jolloin tekee mieli röökiä. Ne menee onneks ohi, kunhan malttaa odottaa. On ollut hankalaakin välillä, mutta hienosti olen mielestäni selvinnyt. Jopa euroviisuvoiton juhlinnasta selvittiin ilman tupakkaa (ja jopa ilman nicorettea!) :thumbup:

Tänään kävin lenkilläkin kunnolla pitkästä aikaa. Jos kerran lopettaa tupakan polton, niin sama kai sitten tehdä jotain muutakin itselleen samalla. Yllätin itseni positiivisesti, kun jaksoin juosta paremmin kuin odotin. Ja keuhkoissa ei tuntunut ollenkaan pahalle. Haluaisin ajatella, että ehkä tupakoimattomuudella on tämänkin kanssa jotain tekemistä :rolleyes:

Jälleen kerran haluan kiittää siitä tuesta, jota olen saanut. Työkaverit ei nyt tätä varmaan lue, mutta te kaikki jotka luette, iso kiitos teille. Kiitos kaikille tässä toikissa lakkolaisia kannustaneille. Kiitos sättiläisille. Kiitos privaatisti tulleesta tuesta. Kiitos kanssalopettajille. En olisi todellakaan päässyt näin pitkälle ilman teitä :thumbup: :thumbup: :thumbup:
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Juskanen sanoi:
Tänään kävin lenkilläkin kunnolla pitkästä aikaa. Jos kerran lopettaa tupakan polton, niin sama kai sitten tehdä jotain muutakin itselleen samalla. Yllätin itseni positiivisesti, kun jaksoin juosta paremmin kuin odotin. Ja keuhkoissa ei tuntunut ollenkaan pahalle. Haluaisin ajatella, että ehkä tupakoimattomuudella on tämänkin kanssa jotain tekemistä :rolleyes:
Mulla tosiaan vuoden alusta ilman röökiä (pl. dokaamiset) ja aloitin myös tuon lenkkeilyn. Nyt menee tuollaisia 1,5 h matalan sykkeen lenkkejä tosta vaan ja kovemmillakin vauhdeilla pystyy juoksemisesta nauttimaan. Ja se hapenottokyky on todellakin jotain ihan muuta!! :thumbup:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Juskanen sanoi:
Äkkiä menee aika tosiaan, melkein aina. Tänään on sitten neljä viikkoa täynnä ilman tupakkaa. Olen aika ylpeä itsestäni. En tainnut oikein itsekään uskoa, että pääsen näin pitkälle. Edelleen tulee hetkiä, jolloin tekee mieli röökiä. Ne menee onneks ohi, kunhan malttaa odottaa. On ollut hankalaakin välillä, mutta hienosti olen mielestäni selvinnyt. Jopa euroviisuvoiton juhlinnasta selvittiin ilman tupakkaa (ja jopa ilman nicorettea!) :thumbup:

Tänään kävin lenkilläkin kunnolla pitkästä aikaa. Jos kerran lopettaa tupakan polton, niin sama kai sitten tehdä jotain muutakin itselleen samalla. Yllätin itseni positiivisesti, kun jaksoin juosta paremmin kuin odotin. Ja keuhkoissa ei tuntunut ollenkaan pahalle. Haluaisin ajatella, että ehkä tupakoimattomuudella on tämänkin kanssa jotain tekemistä :rolleyes:

Jälleen kerran haluan kiittää siitä tuesta, jota olen saanut. Työkaverit ei nyt tätä varmaan lue, mutta te kaikki jotka luette, iso kiitos teille. Kiitos kaikille tässä toikissa lakkolaisia kannustaneille. Kiitos sättiläisille. Kiitos privaatisti tulleesta tuesta. Kiitos kanssalopettajille. En olisi todellakaan päässyt näin pitkälle ilman teitä :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Onnittelut vain minunkin puolestani, että on jo 4 viikkoa tullut täyteen. :)
Toivon tosiaan, että niin sinä kuin kaikki muutkin foorumin entiset tupakoitsijat onnistuisivat lopettamispäätöksessään.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Eilen ei mennyt kuin yksi inhalaattorikapseli koko päivänä. Olen siihen valmistautunut, että kolmisen kuukautta nikotiinikorvaustuotteita, mut näyttäis että menee huomattavasti vähemmällä. Ehkä.
Jos oon okein laskenut, niin ylihuomenna 5 viikkoa täynnä. Olen oikein tyytyväinen niin omasta kuin muidenkin lopettaneiden puolesta. :thumbup:
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17752
Sijainti
East of Eden
Runar ja Kyllikki sanoi:
Eilen ei mennyt kuin yksi inhalaattorikapseli koko päivänä. Olen siihen valmistautunut, että kolmisen kuukautta nikotiinikorvaustuotteita, mut näyttäis että menee huomattavasti vähemmällä. Ehkä.
Jos oon okein laskenut, niin ylihuomenna 5 viikkoa täynnä. Olen oikein tyytyväinen niin omasta kuin muidenkin lopettaneiden puolesta. :thumbup:
:thumbup:

Minulla se ensimmäinen tupakaton päivä oli 22.4. joten perjantaina tulee 5 viikkoa täyteen. Yhtään korvikevalmistetta en ole koko aikana käyttänyt, ainoastaan Mynthonia muutama rasiallinen on mennyt.
 
Ylös