CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15034
2.9 mennessä viime vuonna ennen Monzan kisaa pohdittiin erilaisten kuljettajien talliuskollisuutta ja vaihtelevuudesta riippuen vuosittaista pysymistä ainakin yhden tallin riveissä peräkkäin urallaan.
Tällaiselta lista näytti kun silloin vielä hehkutettiin sittemmin ennen aikojaan lopetettuna sopimuksena, että Lewis Hamilton pysyisi Mercedeksellä enintään vuoden 2025 tai vuoden 2026 loppuun asti tilanteen mukaan ajateltuna:
Michael Schumacher 10-11 vuotta Ferrarilla
Lewis Hamilton 10-11 vuotta Mercedeksellä
Jacques Laffite 8-9 vuotta Ligierillä
Mika Häkkinen 8-9 vuotta McLarenilla
David Coulthard 8-9 vuotta McLarenilla
Jack Brabham 8-9 vuotta Brabhamilla
Jim Clark 7-8 vuotta tai enintään tietyin ehdoin 8-9 vuotta Lotuksella (Clarkin tilanne oli rajatapaus niin uran alun sopimustilanneongelmien ja valitettavasti uran päättyessä menehtymiseen kun niin vuoden 1968 jatkoa ajateltiin kuin ennen pitkää jatkosopimusta Lotukselle myös vuodeksi 1969. Tietenkin puhuttiin myös kokouskollisuudesta Lotuksella aina f1-uran mahdolliseen loppuun asti vaikka tietenkin, tietenkin väistämättä myös ehkä yhdestä kokeilukaudesta Ferrarinkin ratissa kerrottiin tai lähdöstä pysyvästi Yhdysvaltoihin ajamaan myös Lotusta tai jopa jonkun muun tallin riveissä.)
Nelson Piquet 7-8 vuotta Brabhamilla
Pierluigi Martini 7-8 vuotta Minardilla
Nick Heidfeld 7-8 vuotta Sauberilla (Osan tästä ajasta tosin talli oli BMW-Sauber tai BMW ikään kuin tietyin ehdoin pelkästään.)
Felipe Massa 7-8 vuotta Ferrarilla
Jenson Button 7-8 vuotta McLarenilla
Kimi Räikkönen 7-8 vuotta Ferrarilla
Fernando Alonso 5-8 vuotta Renaultilla ja Alpinella (Osa tästä ajasta tosin on määritteiltään varsin rikkonaista, mutta kaikkiaan mietittynä pisimmillään Alonsolla on ollut riittävän pitkää edustusta ja pisimmillään olisi voinut olla paljon kauemminkin.)
Max Verstappen 7-8 vuotta Red Bullilla
Näin jälkisanoina myös mikäli Hamiltonin alkuperäinen sopimus olisi pitänyt kaikessa pituudessaan loppuun asti niin Hamilton olisi ajanut vaihtelevasti pelkästään Mercedekselle 19-21 vuotta urallaan kilpaa yksin sille kyseisen automerkin ollessa joko talli tai moottorivalmistaja.
Tällaiselta lista näytti kun silloin vielä hehkutettiin sittemmin ennen aikojaan lopetettuna sopimuksena, että Lewis Hamilton pysyisi Mercedeksellä enintään vuoden 2025 tai vuoden 2026 loppuun asti tilanteen mukaan ajateltuna:
Michael Schumacher 10-11 vuotta Ferrarilla
Lewis Hamilton 10-11 vuotta Mercedeksellä
Jacques Laffite 8-9 vuotta Ligierillä
Mika Häkkinen 8-9 vuotta McLarenilla
David Coulthard 8-9 vuotta McLarenilla
Jack Brabham 8-9 vuotta Brabhamilla
Jim Clark 7-8 vuotta tai enintään tietyin ehdoin 8-9 vuotta Lotuksella (Clarkin tilanne oli rajatapaus niin uran alun sopimustilanneongelmien ja valitettavasti uran päättyessä menehtymiseen kun niin vuoden 1968 jatkoa ajateltiin kuin ennen pitkää jatkosopimusta Lotukselle myös vuodeksi 1969. Tietenkin puhuttiin myös kokouskollisuudesta Lotuksella aina f1-uran mahdolliseen loppuun asti vaikka tietenkin, tietenkin väistämättä myös ehkä yhdestä kokeilukaudesta Ferrarinkin ratissa kerrottiin tai lähdöstä pysyvästi Yhdysvaltoihin ajamaan myös Lotusta tai jopa jonkun muun tallin riveissä.)
Nelson Piquet 7-8 vuotta Brabhamilla
Pierluigi Martini 7-8 vuotta Minardilla
Nick Heidfeld 7-8 vuotta Sauberilla (Osan tästä ajasta tosin talli oli BMW-Sauber tai BMW ikään kuin tietyin ehdoin pelkästään.)
Felipe Massa 7-8 vuotta Ferrarilla
Jenson Button 7-8 vuotta McLarenilla
Kimi Räikkönen 7-8 vuotta Ferrarilla
Fernando Alonso 5-8 vuotta Renaultilla ja Alpinella (Osa tästä ajasta tosin on määritteiltään varsin rikkonaista, mutta kaikkiaan mietittynä pisimmillään Alonsolla on ollut riittävän pitkää edustusta ja pisimmillään olisi voinut olla paljon kauemminkin.)
Max Verstappen 7-8 vuotta Red Bullilla
Näin jälkisanoina myös mikäli Hamiltonin alkuperäinen sopimus olisi pitänyt kaikessa pituudessaan loppuun asti niin Hamilton olisi ajanut vaihtelevasti pelkästään Mercedekselle 19-21 vuotta urallaan kilpaa yksin sille kyseisen automerkin ollessa joko talli tai moottorivalmistaja.