Onkohan kukaan menettänyt MM-johtoa voitettuaan kauden neljä (tai edes kolme) ensimmäistä kilpailua?
Neljä (ja myös kolme?) ensimmäistä kilpailua voittanut kuljettajahan on aina voittanut mestaruuden. Miten käy Rosbergin?
Ei ole menettänyt tähän asti. Lähellä on tosin ollut menettää montakin kuljettajaa ja sellaisia kuljettajia on jotka ovat menettäneet mestaruuden ottamalla kolme voittoa neljän kilpailun sisään kaudella silloin kun voittoputki on alkanut eri kilpailusta kuin avauskilpailusta. Emerson Fittipaldi vuonna 1973 ja Ayrton Senna vuonna 1989 ainakin näin äkisti muistaen.
Vuonna 1991 Senna oli menettää mestaruuden Nigel Mansellille britin huikean loppukauden lisäksi myös McLarenin jatkuvaan polttoaineen loppumisen vaaraan mitä Hondan V12-moottori aiheutti lukuisissa kisoissa vuonna 1991 ja vuonna 1994 Michael Schumacher olisi huonoimmillaan Adelaiden 1994 kolarin takia voitu hylätä sarjasta jopa kokonaan joskin sittemmin selvisi sillä kuuluisalla viimeisellä varoituksella jota Schumi ei Jerezissä 1997 viitsinyt noudattaa tai kuvitteli tuomareiden jo unohtaneen siihen mennessä temppunsa.
Toisaalta vuoden 2004 kohua nostattaneessa erillisessä tutkimuksessa Schumacher todettiin jälkikäteen syylliseksi Adelaideen 1994, mutta silloin mitään ei voinut enää myöskään tehdä. Schumacherin tilanne oli siitä hauska, että suuresta kohusta huolimatta vuoden 1994 aikaan sitä kohua tutkittiin vain viisi päivää eli 15.11.1994-20.11.1994 ennen vapauttavaa tuomiota mikä oli yhtä pitkä kuin vuoden 1983 Nelson Piquetin maailmanmestaruuden kohututkinta 15.10.1983-20.10.1983 Rakettipolttoaineskandaalissa ennen myöskin lopulta vapauttavaa päätöstä.
Aiemmin vuonna 1983 myös Turbotallien muut tutkinnat Tyrrellin ja Williamsin vankkumattoman protestoinnin takia olivat aiheuttaa sellaisia mullistuksia lopputuloksiin MM-Sarjassa, että kaiken mennessä pelkästään tuomareiden päätöksillä tai Cossyliigan tallipäälliköiden mielihalujen mukaan mestaruuden olisi taas vienyt joko Keke Rosberg tai sitten John Watson.
Tosin lähelle meni myös Damon Hillinkin osalta vuonna 1996 kun Michael Schumacher Ferrarillaan ja etenkin Jacques Villeneuve tallikaverinakin äkisti nosti suoritustasoaan korkeuksiin. Schumi sitten loi muuta painetta ja kiusaa Ferrarillaan vaikka reaalinen mestaruusuhka jäi todellisesti pienemmäksi ja jopa Schumi itsekin luopui aivan selvimmästä mestaruuden tavoittelusta melko varhain.