Sam
Muumipappa
Eipä taida tuolla uutisella olla sinulle mitään merkitystä.
on sitten, jos joskus hankin tv:n :thumbup:Sam sanoi:Eipä taida tuolla uutisella olla sinulle mitään merkitystä.
...ja tässähän on se syy miksi tv-lupaa (joudutaan) korottamaan.Sen sijaan kaupallisilta televisioyhtiöiltä perittävä toimilupamaksu on siirtymässä historiaan. Digilähetyksiltä maksua ei ole peritty, mutta nykylaki sallisi sen vuonna 2010. Analogisten lähetysten toimilupamaksu on jo aiemmin puolitettu. Analogiset tv-lähetykset loppuvat syksyllä 2007.
Ehdottomasti. On aivan päivänselvä asia, että monikaan ei suostu puolittain vapaaehtoisesti maksamaan niin suurta siivua vuosituloistaan. Esimerkiksi minulla kahtena ensimmäisenä vuonna jäi edullisen vuokran jälkeen käteen jotain 6e päivässä (johon olin erittäin tyytyväinen, koska sain sen "tyhjästä", enkä ole ollut vaatimassa siihen korotustaFormulanomi sanoi:.Kuten aikoja sitten tuli sanottua, niin opiskelijoille/työttömille jne. pitäisi antaa alennusta.
Mä oon samaa mieltä. Lisäksi verokortin kuljettaminen mukana olisi pakollista. Kaupoissa asioidessa tuotteen hinta määräytyisi tulojen perusteellla. Onhan se niin mahottaman väärin, että jollakin ois enemmän rahaa kuin toisella. Tuloeroja saa olla, mutta missään tapauksessa niillä ei saa olla mitään käytännön merkitystä. Kaikki hinnat on saatava prosentuaalisiksi nettotuloista.VJR sanoi:.
Mielestäni alhaisilla tulotasoilla tv-maksua voitaisi alentaa. Esimerkiksi niin, että noin 4-5000e vuosituloilla (opintotuki) tv-maksu olisi ehkä jotain 30-50% normaalista. Ja siitä nousisi sitten vaikka niin että 10000e tuloilla olisi jo täysi maksu.
Tietysti vaihtoehto on tämä nykyinen systeemi, jossa suurin osa kyseisen tuloluokan katselijoista jättää maksun kokonaan maksamatta.jps sanoi:Mä oon samaa mieltä. Lisäksi verokortin kuljettaminen mukana olisi pakollista. Kaupoissa asioidessa tuotteen hinta määräytyisi tulojen perusteellla. Onhan se niin mahottaman väärin, että jollakin ois enemmän rahaa kuin toisella. Tuloeroja saa olla, mutta missään tapauksessa niillä ei saa olla mitään käytännön merkitystä. Kaikki hinnat on saatava prosentuaalisiksi nettotuloista.
:ahem:JT sanoi:Kyllä Suomessa maksetaan jo sen verran veroja, että niistä rahoista voisi Ylenkin toimintaa ylläpitää ilman mitään lupamaksuja tai ylimääräisiä tv-veroja. Samalla Yleltä voisi myös edellyttää jonkinlaista kustannustehokkuutta. Nyt talousongelmat on helppo lakaista maan alle korottamalla lupamaksuja vuosi toisensa jälkeen. Rahoitus voisi osittain hoitua myös mainostuloilla. Ei se haittaisi julkisen palvelun tehtävää millään tavalla, jos mainosten määrä olisi oikealla tavalla säädelty.
kunhan vero kerätään "normaalina verona" eikä "Vero % on 17+1% TV:stä" jolloin YLE:n idioottivarma maksuautomaatti ei lopu.Olga sanoi:Veroissa perimisessä on se hyvä puoli, että jasukin pääsee sitten maksamaan, vaikka ei katsoisi ensimmäistäkään ylen ohjelmaa eikä olisi edes televisiota!
taitaa kunnallisvero olla jo enemmänSam sanoi:Aika alhainen prosentti:eek!:
Tässä on jotain. Siinä ei ole kylläkään kaikkia EU-maita ja toisaalta myös ETA-maita.sooda sanoi:Voisiko joku viitseliäs etsiä tilastoja eri EU-maiden tv-lupakäytännöstä ja hinnoista? Kiitoksia että vaivaudut.