Urheiluautot

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848

LarryBoy

Well-known member
Liittynyt
31.7.2010
Viestit
91
Näköjään alkujärkytyksen jälkeen alkaa silmät jo tottua tuohon desingiin. Mutta edelleen ainakin minulla tuossa autossa tökkii se tosiasia, että sen edeltäjä zonda oli niin aggressiivinen ja hieno auto, että siihen verrattuna tämä uusi huayra näyttää jopa hieman tylsältä.

Lisäksi oliko nuo ilmajarrut pakko heittää tuohon keulalle :mad_old:

Sitten kun mietittään tämän auton hintaa (miljoona euroa), niin pistää miettimään, mikä tässä autossa voi muka maksaa. Tehoa löytyy "vain" 700 heppaa, eli yhtä paljon kuin esim. täälläkin kuolaamastani lamborghini aventadorissa. Ja aventador on n. 300 000 € auto.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Näköjään alkujärkytyksen jälkeen alkaa silmät jo tottua tuohon desingiin. Mutta edelleen ainakin minulla tuossa autossa tökkii se tosiasia, että sen edeltäjä zonda oli niin aggressiivinen ja hieno auto, että siihen verrattuna tämä uusi huayra näyttää jopa hieman tylsältä.

Lisäksi oliko nuo ilmajarrut pakko heittää tuohon keulalle :mad_old:

Sitten kun mietittään tämän auton hintaa (miljoona euroa), niin pistää miettimään, mikä tässä autossa voi muka maksaa. Tehoa löytyy "vain" 700 heppaa, eli yhtä paljon kuin esim. täälläkin kuolaamastani lamborghini aventadorissa. Ja aventador on n. 300 000 € auto.
Ensinnäkin, tökkii tuo muoto muakin :D mutta teknisiin juttuihin:
Ilmajarruja on yhteensä 4 (1 per nurkka) joita ohjaa tietokone, toimivat kuten flapit lentokoneessa...
Auton hinta taas määräytyy aika pitkälle osista, Huyarassa on kaikki tehty käsityönä, tyyliin Bugatti Veyron.
Eli joo, hinta on kova, mutta tuotantokustannukset & -määrät huomioiden lienee jopa ymmärrettävää....

Ja kyllä, Aventadorin ottaisin itsekin mieluummin.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kumpi on rankempi?:cool:
Lainattu kuva:
Reventon. Ihan jo valmistusmääriensäkin takia.

edit. Reventonin muodoissa muuten näkyy tosi paljon Aventadoria, toki hieno piirre toisaalta
mutta toisaalta taas sitten toi Reventon esiteltiin jo 2008... noh, hieno auto silti.
 
Viimeksi muokattu:

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Ei tuo muuten ole Reventon, tuo on Aventador.:ahem: Ainakin pitäisi olla.:D
Mutta tosiaan; onneksi Lambo ei näistä ovista luopunut. Jonkinsortin tavaramerkki kun taitaa olla.

Itselle valinta olisi helppo; Countach 2s miettimisen jälkeen. Lyhyeinä perusteluina old shcool meininki; open gate manuaali vaihdelaatikko yhdistettynä kaasutin V12:n äänimaailmaan ovat jo täydelliset syyt valita Countach.:cool:
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Ensinnäkin, tökkii tuo muoto muakin :D mutta teknisiin juttuihin:
Ilmajarruja on yhteensä 4 (1 per nurkka) joita ohjaa tietokone, toimivat kuten flapit lentokoneessa...
Auton hinta taas määräytyy aika pitkälle osista, Huyarassa on kaikki tehty käsityönä, tyyliin Bugatti Veyron.
Eli joo, hinta on kova, mutta tuotantokustannukset & -määrät huomioiden lienee jopa ymmärrettävää....

Ja kyllä, Aventadorin ottaisin itsekin mieluummin.
Ilmajarrut? Jaaha, luulin ensiksi että ovat kompressorin vääntäneet pellin alle, eli autosta löytyisi samantyyliset jarrut, mitä raskaasta kalustosta löytyy.:D
Ja miljoona euroa, onhan se paljon rahaa. Hiilikuiturunkoa ei taida silti löytyä?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ei tuo muuten ole Reventon, tuo on Aventador.:ahem: Ainakin pitäisi olla.:D
Kyllä se Reventon on. ;)
Huomaa esim peilit jotka on mallia Murcielago (Aventadorissa on saman tyyppiset kuin gallardossa, kiinnitys ovipellissä, ei A-pilarin juuressa) erilaiset puskurin reunat ja valojen välissä oleva "pelti" on suora, Aventadorissa siinäkin on muotoilua.

edit. näköjään parempikin tunniste vielä löytyi, Aventadorissa on kehyksettömät ikkunat, Reventonissa taas kehykset löytyy joka erottuu hyvinkin kuvasta :)

edit. samasta kuvakulmasta molemmat, erot suht selvät :)
Reventon

Aventador
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ja miljoona euroa, onhan se paljon rahaa. Hiilikuiturunkoa ei taida silti löytyä?
Pitäis olla
supercars.net sanoi:
The all-new monocoque central Huayra is built in carbon-titanium, with its gull-wing doors that include a good portion of the roof. The research focused on the application of advanced composite materials and technologies first tested on the Zonda R, to achieve the highest levels of rigidity combined with maximum lightness.
Ja eihän se miljoona paljoa ole jos tosiaan kaikki tehdään alusta lähtien, vrt juurikin Veyron.
Muistaakseni tuossa TG:n jutussa mainittiin mm. vaihteisto joka nättää taideteokselta, mr. pagani kun on halunnut että jokainen komponentti pitäisi näyttää siltä kuin kuuluisi museoon...
Spesiaali maksaa aina lisää,ikävä kyllä. Toisaalta, hienoa kyllä mun mielestä tässä on se että Pagani uskaltaa olla rohkeasti omanlaisensa, tällaisia yrittäjiä kaipaan lisää automaailmaan :)
 
Ylös