Urheiluautot

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
No joo näköjään Reventonhan se on. Johan nyt.:D Meinaa Aventador topikista ton kuvan nappasin Lambochatin puolelta.

Hiilikuiturungollakin sitten uusi Pagani vielä, mielenkiintosta. Totta; erilainen kuin muut. Se on kunnioitettavaa kyllä tänäpäivänä. Mua vain häiritsee se Mersun pannu sielä takalistassa; Italiano kun on maaltaan tuo Pagani muuten.
Mutta varmasti hieno laite, ei siinä mitään.:)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Eli siis pääset hieman pätemään Lambo-foralla ;) Nojoo, onhan tossa Reventonissa paljon samaa muotokieltä,
eli helppo moka toki siinä mielessä ollut...

Hiilikuiturungollakin sitten uusi Pagani vielä, mielenkiintosta.
Mitäs erikoista tuossa on? 2005 mallin Zonda F:
supercars.net sanoi:
body / frame: Carbon Fibre Monocoque with Aluminum Sub-Frames, Carbon Fibre Roll Bar
Eikös tuo nyt ole suht yleinen ollut Paganilla? ne on kai panostaneet nimenomaan komposiittien kehitykseen
jo pidempään, ja alunperin ton prus-Zondan avomallissakin sitä hiilikuiturunkoa paranneltiin paljon vääntöjäykkyyden parantamiseksi?
:confused:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Mua vain häiritsee se Mersun pannu sielä takalistassa; Italiano kun on maaltaan tuo Pagani muuten.
Minuakin aluksi kummastutti AMG-moottori kun Zonda aikanaan tuli markkinoille. Mutta nykyään olen jo tottunut tuohon seikkaan.

Hienot mölythän Zondan koneesta lähtee.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Eli siis pääset hieman pätemään Lambo-foralla ;) Nojoo, onhan tossa Reventonissa paljon samaa muotokieltä,
eli helppo moka toki siinä mielessä ollut...


Mitäs erikoista tuossa on? 2005 mallin Zonda F:

Eikös tuo nyt ole suht yleinen ollut Paganilla? ne on kai panostaneet nimenomaan komposiittien kehitykseen
jo pidempään, ja alunperin ton prus-Zondan avomallissakin sitä hiilikuiturunkoa paranneltiin paljon vääntöjäykkyyden parantamiseksi?
:confused:
Okei, täytyy myöntää että en tiedä juuri mitään tästä Zonda hommelista.:jaska:
Joten jatkossa olen hiljaa.:D
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Minuakin aluksi kummastutti AMG-moottori kun Zonda aikanaan tuli markkinoille. Mutta nykyään olen jo tottunut tuohon seikkaan.

Hienot mölythän Zondan koneesta lähtee.
No joo halvemmallahan siinä on päästy kun on otettu muualta voimanlähde. Aikoinaan DeTomasohan otti Jänkki vinkkelin Panteraan ja esim. Longchamppiin, halvalla vahvan moottorin saivat.

Kieltämättä se Pantera GTS:n kiihdytysääni viime kesällä Kaivopuistossa muistutti ukkosen jyrähdystä. :cool:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
No joo halvemmallahan siinä on päästy kun on otettu muualta voimanlähde.
Joo, halvemmalla kuin itse tekemällä, mutta tuskin on kovinkaan halpa, kyseessä kun ei ole mikään AMG:n vakiopata vaan erityisesti Paganille muokattu kone.
Itse veikkaisin kuitenkin vaihtoehdoksi sitä ettei ole tarvinnut investoida kalliiseen moottoripajaan kuin itse varsinaiseen konekohtaiseen kuluun, sen verran vähän kuitenkin autoja myyvät.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6726
Sijainti
Täällähä mä
On kyllä yks parhaimman soundin omaavista motoreista mitä katuautoon on koskaan istutettu. Tuo paganin pata siis. :alppu:
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Joo ei tässä tartte arpoa sekunttiakaan kauempaa, kumman sitä ottaisi. Vaikka kyseessä olisi F1 roadcar, eikä tämä LM:n prototyyppi; aikaa päätöksen tekoon menisi itsellä on 1sekuntti.:cool:
Ei varmaan liene tarpeellista sanoa, kumman valitsisin näistä kahdesta.
Ainoa hienon näkönen asia tässä uudessa MP4-12c:ssä on nuo ovet, aukeavat nätin näkösesti.

Lainatut kuvat Automotiven F1 puolelta.







 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Kumpi on rankempi?:cool:
Lainattu kuva:
Noista kahdesta Countach. Se vaan on niin upea auto.. Joka kulmasta.

Tosta uudesta Lambosta, mmhh.. Ehkä aika totuttaa (yleensä kyllä auttaa), mutta on toi jotenkin hieman liian "ufo" omaan makuun. Toi näennäinen kulmikkuusdesign, joka lähti Civicistä, alkaa olee jo käytetty loppuun, mutta tosiaan: ehkä tuohon tottuu vielä.

Ei se ruma ole, mutta ei tosiaan Countach.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Ekaa Top Gearia/Fifth Gearia ootellessa, jossa tämä Aventador on ajossa. Jossa saisimme viimeinkin kuulla tämän uuden Six point Five litre V12 äänen todellisuudessa, kierroksilla; 1,2,3,4,5,6 vaihteilla. :cool:
Sitä minä odotan; onko yhtäläisyyksiä menneiden aikojen Diablon saundiin vai jatkuuko Murcíesta tuttu kiljunta vielä korkeammalla....:eek:
Top Gearin radalla tämä ei varmasti nopeimpiin lukeudu välttämättä, mutta mitä hlvetin väliä.:rolleyes:
Ei sitä ole rata-autoksi tehty.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ja se mitä sielä pellin alla on; on ainakin itselle yksi legendoista.
Jaah, mites se periaatteen tasolla eroaa Reventonista? Sama koneenrunkohan Lambolla on ollut Miurasta lähtien, nyt vasta Aventadorin kanssa esiteltiin täysin uusi.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Jaah, mites se periaatteen tasolla eroaa Reventonista? Sama koneenrunkohan Lambolla on ollut Miurasta lähtien, nyt vasta Aventadorin kanssa esiteltiin täysin uusi.
Oli se vanhaa perua tai ei, syy on hyvin yksinkertainen:
4-nokkaa, 2 venttiiliä per sylinteri 6 Weberin tupla kaasaria, vaakatasossa. Sitä näkyä en uskonut näkeväni Suomen maaperällä koskaan saati kuulevani.:cool:
Kesällä 2009 kävi vielä tuuri Jaraman suhteen, kun sain ikuistettua lähes täysin alkuperäisessä kuosissa olevan 3,9L V12:sen.:)
Ei sen puoleen, Countach:n Turussa 2008 kuvaavani 4,7 litrainen oli myös lähes koskematon, alkuperäisessä kuosissa. :)

Muuten Miurassakin oli suurin piirtein samaa pohjaa oleva Giotto Bizzarrini:n 3,9 litrainen V12, joka nähtiin jo 400GT2+2 ja Islerossakin, kuten myös myöhemmin Jaramassa ja Espadassa Countachin lisäksi.
Alkuperäisestihän moottori oli 3,5 litraa (350GTV/350GT) suurin piirtein samoilla kaasareillakin, lohko on käsittääkseni sama, josta tehtiin tuo 3,9 litrainen versio.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös