Urheiluautot

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Tuttu pongasi tossa hiljattain GT2 RS:n Suomessa.
http://youtu.be/sTXQi-hSLfA

:thumbup:

EDIT:
Sain juuri vahvistusta, että onkin perus Turbo kyseessä.
Juu aika kaukana on aidosta RS:stä, sivun ilmanottopaneelit on vääränmalliset (aidot 1 osaset, videolla näkyvässä 2-osaset)
keulan hiilarikonepeitto loistaa poissaolollaan ja takarenkaatkin on niin syvällä kaarissa että paljastuu jo sieltä erot...
Lisäksi vanteista hohtaa pultit hienosti esiin, aito RS on toki vain keskimutterikiinnityksellä :)
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Lamborghini tuotemerkkinä

Täysin erilaisista omistussuhteista huolimatta, Mielletään Lamborghinin autot ja traktorit edelleen "saman perheeseen" kuuluviksi:


Itse asiassa, Lamborghini onkin eurooppalaisista merkeistä viimeinen, jota on sekä autona, että traktorina. :frank:
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Italialaisten autojen kokoontuminen ; Bella Italia Tammelassa tarjosi lauantaina hienon kattauksen Italialaista autoteollisuutta ääripäästä ääripäähän.
Tapahtuman vanhin ajoneuvo taisi olla 1939 vuoden Fiat 500 Topolino ja uudemmat edustivat tätä päivää.
Mitä urheilautopuoleen tulee;
- Fiat Dino 2400GT
- 2 Testarossaa + 512TR
- 2 kappaletta 360 Modenoita
- Useampi 308/328
- 348TB
- 348 tekniikalla oleva Mondial
- 308 GT4 2+2
- Lamborghini Urraco P250S
- ISO Isorivolta LELE
- Maserateja yhteensä 6, joista harvinaisin Bora ja myös Gandinin kädenjälkeä saatiin ihailla Quattroporten hengessä. Myöskin vanha ja uusi 3200GT Coupe kohtasivat vierekkäin yleisön.

Upea päivä pienestä sadekuurosta huolimatta, autoja laidasta laitaan, niin kuin pitää ollakin. :thumbup:
Kuvia tulee sitten JOSKUS, nyt on meinaa Suomen kesä kesken.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
V10 moottoreista

Lamborghini teki jo ennen Cala-tutkielmaansa (1995) aivan 80-luvun lopulla (1989) P140-konseptin 4-litraisella V10:llä, tuolloin tuotantoon päästessään olisikin ollut kai maailman 1. urheiluauto tuolla moottorityypillä (Mersu käytti V10:ä kuorma-autoissaan jo 80-luvulla) ennen Viperia.

http://www.ultimatecarpage.com/car/3896/Lamborghini-P140-Concept.html

BMW tosin harkitsi V10:ä M1-urheiluautoonsa jo 70-luvulla:
Taking full advantage of the clean sheet, Neerpasch laid out a mid-engined two-seater, to be powered by a 3-litre V10 engine. He expected the car to be highly competitive on the track and in addition help BMW to enter the elite group of supercar manufacturers.

One of the first problems that Neerpasch had to tackle was BMW's inexperience with designing and building a mid-engined supercar. So he called in the help of the much more experienced Italians. Giorgietto Giugiaro's Italdesign was commissioned to design the exterior, while Lamborghini was given the responsibility to construct the car. Giugiaro masterfully combined elements from the Paul Bracq penned BMW Turbo Concept of 1972 with his familiar wedge shape design. The end result was a feast for the eys and even today looks remarkably modern, especially compared to other supercars of the day, like Lamborghini's Countach.

The Italdesign labeled fiberglass body covered a state-of-the-art spaceframe chassis, constructed from square section tubes. The fully independent suspension and vented discs all followed the latest design trends. Unfortunately the V10 idea was binned as being too complicated and above all to expensive to design and develop in time.

http://www.ultimatecarpage.com/car/652/BMW-E26-M1-.html
Klassikot 4/11-lehden mukaan samaa moottori olisi ollut tarkoitus käyttää myös F1:ssä.
Aasin siltana kaikelle tälle BMW:n piti alun perin teettää M1 autonsa Lamborghinilla.
After constructing just four cars, Lamborghini's future was threatened by a looming bankruptcy and the M1 had little priority.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Taisi pitkälti Lambon ongelmien takia tuo M1-projekti mennä persiilleen. Eli siinä vaiheessa kun luokitusten vaatimukset olivat täynnä, niin tekniikka oli vanhaa ja säännöt muuttuivat... -> 4 ryhmäläisille kehitettiin Procar, etteivät nyt ihan talliin jääneet pölyyntymään.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Jep niinhän siinä kävi. Silti tuo sitten tuotannossa ollut M1:nen on oikeastaan aika mielenkiintonen laite sakalaisuutta ja italiaisuutta sopivasti sekotettuna. Ja kun sitä tarkemmin katselee, niin se on oikeastaan aika nätti auto.
Ja onhan niitä yksi Suomessakin.:eek:
Tästä autosta oli hiljattain Klassikot-Lehdessä esittely.





:thumbup:
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Täydellinen tri-color


Melko onnistunut tämä viimeisimmän Top Gearin kansi väritykseltään.
Oliko muuten niin, ettei Aventadorinkaan täysin uusi moottori ole vielä aidolla suorasuihkutuksella? :doubtful:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Melko onnistunut tämä viimeisimmän Top Gearin kansi väritykseltään.
Eipä ole viimeinen. Suomen julkasu tulee aina numeron verran perässä UK-editionia.
Oliko muuten niin, ettei Aventadorinkaan täysin uusi moottori ole vielä aidolla suorasuihkutuksella? :doubtful:
Chain-Driven DOHC, 4 Valves per Cyl w/VVT, fuel feed: Sequential Injection
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Uusi Lamborghini:

Puolassa on rakennettu heidän oma Lamborghini, eli merkiltään se on Arrinera Automotive.

Arrineraria ruvettiin suunnittelmaan vuonna 2008, mutta ongelmia oli vaikka muille jakaa tässä projektissa niin auton valmistus venyi ja venyi. Lopulta kuitenkin autoa ruvettiin rakentamaan tänä vuonna, sillä yhtiö oli onnistunut vakuuttamaan brittiläisen suunnittelija Lee Noblen, joka on rakentanut yli 2000 urheiluautoa, joukossaan muun muassa legendaarinen Ultima GTR. Tässä kuussa auto nähtiin ensimmäisen kerran liikenteen seassa.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös