Mutta ei kuitenkaan päihitä sitä Alonson pahinta purkausta radiossa, missä aikoinaan vertasi Mclarenin Honda moottoria GP2:n tasoiseksi moottoriksi. Tiimiradiossa Suzukan radalla vuosimallia 2015.Hauskinta antia oli Alonson kiukuttelu radiossa ja sitten radan ulkopuolelta ohitus GIO:sta jälkeen radiossa "YEEEES!"
Olihan tuo aika selkeä juttu. Kiilas Kimin pihalle, eikä jättänyt tilaa, kun itse syöksypommitti Gion ohi, ei saanut käännettyä, ja ohitti käyttäen radan ulkopuolta ohittamiseen.Oli ihan hauska tuo Alonson/Alpinen vinkuminen tuomaristolle. Eilisen osalta nyt ei tietysti ehkä ollut niin aihetta, mutta noin isommassa kontekstissa kyllä ihan paikallaan kuittailu tuosta linjattomuudesta.
Alpinella on näköjään marakatit varikonmuurilla kuulokkeet päässä. Eivät tosiaan erottaneet Räikkösen ja Giovinazzin tilanteita. Alonso ensiksi rikkoo sääntöjä ottamalla Räikköseltä tilan pois pakottamalla ohittamaan radan ulkopuolelta. Giovinazzin tilanteessa Alonso meni vapaaehtoisesti radan ulkopuolelle.Oli ihan hauska tuo Alonson/Alpinen vinkuminen tuomaristolle. Eilisen osalta nyt ei tietysti ehkä ollut niin aihetta, mutta noin isommassa kontekstissa kyllä ihan paikallaan kuittailu tuosta linjattomuudesta.
Niin, toisaalta monestihan tuo tuomariston linja on ollut että sen ulkopuolella olevan saa ihan surutta kiilata sinne pihalle, jos jää ulkopuolelle roikkumaan. Että ei toisaalta aina niin yksiselitteistä. Giosta ohitus nyt oli aika vitsi kieltämättä.Olihan tuo aika selkeä juttu. Kiilas Kimin pihalle, eikä jättänyt tilaa, kun itse syöksypommitti Gion ohi, ei saanut käännettyä, ja ohitti käyttäen radan ulkopuolta ohittamiseen.
Jep + Schumista ohitus R130 mutkassa ulkokautta talla pohjassa 2005. Sitä harva unohtaa.Saattaa jäädä nämä Alonson tiimiradio-kiukuttelut elämään vielä pitkäänkin Alonson uran jälkeen. Jopa niin, että monet muistavat hänet niistä , eikä saavutuksistaan radalla. Olihan eilinen ja ne McLarenin-aikaiset "GP2-engine" ja "uskomatonta, moottori on vielä huonompi kuin ennen" melko unohtumattomia
Tää on muuten ihan totta! Jotenkin unohdin tuon Lotus-ajan nyt kokonaan.Kyllähän Kimi Räikkönen Lotuksella otti kausina 2012-13 useinkin radalla mittaa Alonsosta. Usein olivat miehet samaan aikaan podiumillakin. Kimin kummassakin Lotus - voitossa (Abu Dhabi 2012 ja Melbourne 2013) oli sama podium-järjestys , eli 1. Kimi 2. Alonso 3. Vettel
Enpä nyt erityistä ratkaisijan roolia Kimille langettaisi 2012 osalta. Pitkään kauteen mahtuu aina kaikenlaista ja omasta mielestäni eniten mestaruuden ratkaisi Ferrarin voittoisan vireen loppuminen puoleen väliin kautta. Tuo Suzukan lähdön jälkeinen kolari oli melko tavanomainen, mutta meni enemmän Alonson piikkiin. Voisihan sitä myös ajatella, että Grosjean ratkaisi mestaruuden ajamalla Belgiassa Alonson yli heti startin jälkeen.Kimihän tavallaan ratkaisi Vettelille mestaruuden 2012 voittamalla Abu Dhabin kisan Alonson nenän edestä.
Jossa Alonso voitolla olisi voinut voittaa kyseisen vuoden mestaruuden, ja Suzukan lähdössä Kimin etusiipi osui Fernandon renkaaseen mikä aiheutti hänelle rengasrikon ja joutui sen takia keskeyttämään kisan siihen paikkaan. Missä Alonso menetti potentiaalisia mm-pisteitä mestaruuten kans.
Kyllä! Räikkönen on aina ollut hyvä hahmottamaan ohitustilanteissa ajolinjan, jolla ei anneta piiruakaan periksi, mutta ei myöskään turhaan kolistella (pl. Bottaksen kanssa kolistelut 2015). Tuossakin Räikkönen pitää autonsa kuin liimattuna Alonson auton vierellä ja osuma tulee vasta sitten kun Alonso pakottaa kokonaan ulos radalta.Onhan tämä hieno ohitus eittämättä Kimiltä. Kaksi vanhaa mestaria ottivat mittaa toisistaan