Jep turbon välijäähdytin (intercooler) tuossa kuvassa on pelkästään, pari kennoa tulee tuon lisäksi noille muille. Kiinnostavaa olisi tietää, että onko tuo välijäähdytin ratkaisu ilma-ilma mallia, jossa moottorin menevää ilmaa jäähdytetään pelkästään kennoston läpi kulkevalla ajoviimalla vai ilma-neste tyyppinen ratkaisu, jossa imuilma jäähdytetään nestekiertoisella kennostolla jossa imuilman sisältämä lämpöenergia siirretään nesteeseen, jota puolestaan voidaan jäähdyttää joko ilmalla tai vedellä riippuen siitä, minkälaisessa vehkeessä turbo on kiinni.Tuo on välijäähdytin. Veden ja öljyn jäähdytinkennot tulee vielä lisäksi.
Niin näköjään. Yhdess kuvassa oikein lukee enkä huomannutTuo on välijäähdytin. Veden ja öljyn jäähdytinkennot tulee vielä lisäksi.
Jep. Samantapainen ulostulo mitä on GP2 ja GP3 sarjoissa.Tuleeko tuohon vain tuommoinen ~40 cm downpipe ja kaasut ulos suoraan tuosta vai mihinkä ne ensikauden sääntöjen mukaaan pitää johtaa?
Pakosarjat lienevät eristetty ja koteloitu, ettei hukata kallisarvoista tehoa lämpönä ilmaan.Olisi hieno projekti heittää tuo motti kiinni johonkin perusautoon.
edit. Hiilikuidustako ne meinaa pakosarjat tehdä? Onko se edes
mahdollista?
Eipä niissä maha olla nykyäänkää paljoa enempää (700-800 kersin kera?). Nykymoottoreilla vääntöki taitaa olla reippaasti pienempää mitä tulevilla? Saa olla kuskit tarkkana kaasujalan kans mutkista lähtiesä. Sitäpaitsi ei nuo autot hidastu pahastikkaan.. taino arvioitu 2-3 sekkaa on kohtuu paljon (toisaalla "vain" sen verran, että hidastutaan caterhamin tasolle), mut 2015 kaudella mennään varmasti taas samaa tahtia, mitä nyt.Aika lussuja paskoja, joku helvetin 600 heppaa hei. Ihan oikeasti. Se on kohta Dtm autotkin nopeampiaPettymys. Mihin tämä laji on menossa.
Joku 160 heppaa kuitenki extraa käytössä noin puolen minuutin ajan joka kierros. Eli osan kierroksesta joku 750 heppaa ja aika-ajossa kai enemmän.Aika lussuja paskoja, joku helvetin 600 heppaa hei. Ihan oikeasti. Se on kohta Dtm autotkin nopeampiaPettymys. Mihin tämä laji on menossa.
F1:n pitäisi hidastua sellaiset 15-20 sekuntia kierroksella, jotta DTM-autolla mentäisiin lujempaa. Joten ei ole pelkoa.Se on kohta Dtm autotkin nopeampiaPettymys.
Jossain oli jo juttuja että tehot tulevat nousemaan tästäkaudesta, ja reippaasti. Eli noissa V6-turboissa mekaanisesti saadaan ulos se noin 600 hevosvoimaa ja ERS-saa vielä pakokaasuista irti tehoa helposti sata kaakkia lisää, em. teholla voidaan siis ladata kersin akkuja(sääntöjen määräämän määrän) jarrutusenergian ohella mutta ylijäämä teho saadaan työntää suoraan rajoittamattomana sähkömoottorille lisäten siis suoraan moottorista ulos saatavaa tehoa.Aika lussuja paskoja, joku helvetin 600 heppaa hei. Ihan oikeasti. Se on kohta Dtm autotkin nopeampiaPettymys. Mihin tämä laji on menossa.
Lukitaan joo mutta tällähetkellä moottorinkehitys on vapaa ja ensi kauden moottoreissa on tehoeroja valmistajien välillä... mahdollisesti jopa paljonkin.Eihän se moottorikehitys kaiketi vapaata ole. Eikös se pitänyt ns. lukita kunhan moottorin toimii kuten pitää?
Ja aerodynamiikka muuttuu jonkin verran. En kyllä tiedä kuinka radikaalisti?Jossai sanotaan että 2-3 sekunttia hitaammat.
Jossain toki sanotaan että uudet koneet tuottavat 150 hp enemmän kuin vanhat, joten en tiedä. Ja onhan KERS nykyisen 9 (?)sekunnin keston sijaan 30 sekunnin mitainen.
Muistaakseni kisan bensalimiittiä rajoitetaan rankasti, mikä hidastaa vauhtia. Moottorit itsessään olisivat tehokkaammat. Uskoisin että kisoja ajellaan aika paljon shortsiftaamalla kulutuksen pienentämiseksi alemman vääntökäyrän ja bensan säästämisen vuoksi. Ohituksessa voi sitten kelata korkeammalle.Jossai sanotaan että 2-3 sekunttia hitaammat.
Jossain toki sanotaan että uudet koneet tuottavat 150 hp enemmän kuin vanhat, joten en tiedä. Ja onhan KERS nykyisen 9 (?)sekunnin keston sijaan 30 sekunnin mitainen.