Turso
Well-known member
- Liittynyt
- 7.9.2012
- Viestit
- 1041
Siltikin jännitän miten lämpöjen kurissapito onnistuu, varsinkin turva-auton takana.Eppäilen. Kaudessa saa käyttää vain viisi moottoria, joten luotettavuus on suunnittelussa keskeinen tekijä.
Siltikin jännitän miten lämpöjen kurissapito onnistuu, varsinkin turva-auton takana.Eppäilen. Kaudessa saa käyttää vain viisi moottoria, joten luotettavuus on suunnittelussa keskeinen tekijä.
Eli Mersu ja Ferrari poksahtelee, kun rellu käydä puksuttaa. Hyvää ei saa aina halvalla, viitaten Rellun kalliimpaan myyntihintaanAinakin Ross Brawn on odottanut luotettavuusongelmien lisääntyvän. Samaa on sanonut Luca Marmorini.
Polttoaineen suihkutus on varmasti kehittynyt paljonkin nykyisistä moottoreista, siellä sitä kehitettävää on vamaan edelleen. Sähkölaittessa lähes kaikki kehitys tulee akkuissa. Liekkö tiimeillä paljon tekemistä akkujen kehittymisen kanssa?Tehot eivät tule ajan myötä hirveästi kasvamaan, koska säännöt on hyvin rajatut. Kehitystä varmasti silti tapahtuu. Vaikkei huipputehot nousisikaan moottori voi silti kehittyä ainakin kisamatkalla nopeammaksi. Sähkölaitteista tuskin saadaan kaikkea irti heti alkuun.
Jännä nähdä löytyykö säännöistä porsaanreikiä.
Siis aikovat pitää tuon typerän "viisi moottoria per kausi" systeemin myös ensi kaudella? Äly hoi älä jätä.Eppäilen. Kaudessa saa käyttää vain viisi moottoria, joten luotettavuus on suunnittelussa keskeinen tekijä.
Voihan sitä muuttaa kesken kauden kuten renkaitakin muuttivat.Siis aikovat pitää tuon typerän "viisi moottoria per kausi" systeemin myös ensi kaudella? Äly hoi älä jätä.
Eppäilen tätä vahvasti. Moottorin suorituskyky on aina kompromissi moottorin luotettavuuden kanssa. Totta kai voivat tehdä moottorin joka kestää vaikka koko kauden, mutta onko se kilpailukykyinen on asia erikseen.Eppäilen. Kaudessa saa käyttää vain viisi moottoria, joten luotettavuus on suunnittelussa keskeinen tekijä.
Tuskin uusista moottoreista otetaan lähellekkän täysiä tehoja kisassa, ainoastaan aika-ajossa. Polttoaineen määrä ja ja sen maksimivirtaus on niin säänneltyä kisassa, että se antaa olettaa moottoreiden kestävän. Epäluotettavempia osia ovat ehkä muut uutuudet, kuten turbo ja ERS:sit.Eppäilen tätä vahvasti. Moottorin suorituskyky on aina kompromissi moottorin luotettavuuden kanssa. Totta kai voivat tehdä moottorin joka kestää vaikka koko kauden, mutta onko se kilpailukykyinen on asia erikseen.
Eiko tuo nyt ole vähän sematiikkaa? Todennäköisemminhän ne pannut laukeaa juuri aika-ajoissa, joissa niistä otetaan enemmän tehoja irti. Myös turbon ja/tai ERS:n vaihtamisesta tulee penaltia. Kyllähän se aika-ajon rasitus säilyy siellä moottorissa kilpailuunkin. Vai onko ensikaudella aika-ajo koneet erikseen?Tuskin uusista moottoreista otetaan lähellekkän täysiä tehoja kisassa, ainoastaan aika-ajossa. Polttoaineen määrä ja ja sen maksimivirtaus on niin säänneltyä kisassa, että se antaa olettaa moottoreiden kestävän. Epäluotettavempia osia ovat ehkä muut uutuudet, kuten turbo ja ERS:sit.
Jos autossa ei koskaan ole yli 100 kg bensaa, niin ei varmasti ole enää noin iso tankki. Sääntöjä nopeasti vilkasten siellä ei mainita tilavuudesta mitään minimiä.Niillä ei sitten enää ole ~200l tankkia autoissa?
Onko tuo rajoitus todellakin 100kg/hTehoa rajoittaa bensan virtausrajoitus 100kg/h. Kisassa saa kuluttaa maksimissaan 100kg. Kun vertaa noita lukuja kisan kestoihin ja täydellä kaasulla ajettavaan osuuteen radoista, näkee kuinka säästelyä tulee väkisin.
Toinen syy pienempiin tehoihin kisassa on, että jokaisella kierroksella ei luultavasti saada pattereita täysin ladattua.
Onko tuo rajoitus todellakin 100kg/h
Eikä esim 28grammaa/s
Jos tuo on tunnin keskiarvo, niin mikään ei estä ottamasta todella suuria tehoja hetkellisesti.
LinkkiFIA sanoi:5.1.4 Fuel mass flow must not exceed 100kg/h.