Uusi Sauber esitellään Internetissä

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
nyt pääsee Ferrarin kannattajat juhlimaan, siel on käytänössä 4 ferraria ens vuonna radalla :D
No ei vaan, sanoihan Salokin jo v.2000 että Sauberille paras taktiikka olisi kopioida mahd. paljon Ferrarilta...
Tosin toi on ainakin aerodynaamisesti pelottavan lähellä GA:ta...
Ei muuten ihme että Massan ottivat sinne töihin, sehän on testannu tota autoo jo ennakkoon vuoden :D ei ihmekään että Felipe sanoo seuraavaa F1-Liven sivulla:
"I've learnt a lot during my year as a Ferrari test driver and am ready, now, to apply this knowledge to the race track."
:D :D :D

<small>[ 12-01-2004, 20:44: Message edited by: FO110K ]</small>
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Onhan tuo pitkälti ferrarin kopio... etusiipi on ainakin toistaiseksi sauberin näköinen, mutta kerkeäähän tuokin vielä vaihtua.

Valitettavasti ferrarin näköinen ei tee sauberista ferraria... no toivotaan parasta.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Näyttää niin nopealta, että Sauber ottaa ensi vuonna MM-pisteissä neljännen sijan kolmen suuren jälkeen.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Toivottavasti ei kulje liian hyvin ettei Sauberin pojat pääse pelaamaan peliä Ferrarin pussiin ala Norberto Fontana.. :rolleyes: doubtful On kyllä todella originellin näköinen pirssi.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Onkos täällä jo mainittu, että Sauberissa käytetään ensi vuonna samaa moottoria kuin Ferrarissa?

Korjaan:
Siis alkavalla kaudella..ei ensivuonna

<small>[ 12-01-2004, 23:04: Message edited by: Rusina ]</small>
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Eikö se nyt ole jo selviö, varsinkin uuden moottorisäännön tullessa voimaan?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
E. Tuhero:
Valitettavasti ferrarin näköinen ei tee sauberista ferraria... no toivotaan parasta.
No jos katsoo auton sivukuvaa verrattuna tuohon ylempänä olevaan Ferrariin, niin yhdennäköisyyttä on erittäin paljon.... esmes eturenkaan -> sivuponttoonin etureunan matka, pakoputkien "evien" sijoitus, koko takakatteen muotoilu lukuunottamatta "mainostaulua" :D ja keulan aika tarkalleen samat muodot.... myös sivuponttoonien kallistuskulma näyttää todella samalta... Myös edestä katsottuna jo peilienkin sijoitus, aisalevyt mukaanlukien ovat kuin identtiset!
Omasta mielestäni tuo ei voi olla sattumaa vaan rungon alla on pakko olla todella paljon yhteistä teknologiaa... etu ja takasiivet tosin ovat omanlaiset, saasnähä kuin kulkee radalla...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Apropoo, tuli mieleen, Sauberhan on ollut kaksoiskölin edelläkävijä pidemmän aikaa, viime vuonna se oli, vaan onko tänä vuonna? Löytyykö sellasta kuvaa? GA:ssa oli perinteinen yksöisköli, jos Sauberissakin on, niin palasia loksahtelee taas paikallee :D

Edit: ja itselleni vastaten, kyllähän se siellä näkyy, vaikkakin heikosti:



<small>[ 13-01-2004, 02:20: Message edited by: FO110K ]</small>
 

Flying Finn

Well-known member
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
720
Sijainti
Bliss
Etu- ja takasiiven sekä moottorikatteen sivuprofiilin lisäksi tuosta ei juuri eroa löydä viime kauden Ferrariin!

<small>[ 13-01-2004, 06:38: Message edited by: Flying Finn ]</small>
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Flying Finn:
Etu- ja takasiiven sekä moottorikatteen sivuprofiilin lisäksi tuosta ei juuri eroa löydä viime kauden Ferrariin!
Kuoren alla taitaa kuitenkin olla Sauberin omaa tekniikkaa sillä jäähdytyksen ilmanotto on suurempi ja sivuponttoonit paksummat ylöspäin. Auton lattia ja ohjaamopalan muoto kyllä ovat harvinaisen F2003:stä, jopa taustapeilejä myöten! Kaulapala taas on alaprofiililtaan poikkeava, aerodynamiikka näyttää pääpiirteissään sittenkin Sauberilta eli auto on hidas vaikka maranellosta on osia lainailty :D
 

Vittorio Jano

Well-known member
Liittynyt
26.9.2000
Viestit
739
Sijainti
metrossa maailman
Ei taida kaksoiskölistä juur olla hyötyä. Sauberin hieno tuulitunneli ja mallinnusohjelmat pukkasivat ulos täydelliset muodot. :D

[spekulointi]
Tää lieneekin hyvä ratkaisu rengastestauksessa, että autot ovat mahdollisimman lähellä sellaista mitä on tulossa tai ainakin mistä on jo kokemusta.

Ihan halpahan uusi Ferrarin voimansiirtolinja ei varmaan ole, joten mukana lienee yhteistyösopimus tietojen keräämisestä Ferrarille päin. [/spekulointi]

Nyt nähdään Ausseissa, miten Fisico ja Massa ajavat kahdeksikkoa Schumin ja Rubensin F2003:n ympärillä. wink
 

mìkæl2

Member
Liittynyt
22.11.2000
Viestit
10
Vittorio Jano:
Ei taida kaksoiskölistä juur olla hyötyä. Sauberin hieno tuulitunneli ja mallinnusohjelmat pukkasivat ulos täydelliset muodot. :D

[spekulointi]
Tää lieneekin hyvä ratkaisu rengastestauksessa, että autot ovat mahdollisimman lähellä sellaista mitä on tulossa tai ainakin mistä on jo kokemusta.

Ihan halpahan uusi Ferrarin voimansiirtolinja ei varmaan ole, joten mukana lienee yhteistyösopimus tietojen keräämisestä Ferrarille päin. [/spekulointi]

Nyt nähdään Ausseissa, miten Fisico ja Massa ajavat kahdeksikkoa Schumin ja Rubensin F2003:n ympärillä. wink
Mainittakoon, että Ferrarikin kokeili kaksoisköliä, mutta ei saanut sitä toimimaan yhdessä kompaktin perän kanssa - siis filosofiana suurinpiirtein nykyistä McLarenin 19. Aikanaan arvuuteltiin saako McLarenkaan näitä yhdistettyä ( ennen 18 mallia ) ja nyt seuraavalla kaudella kyseinen tapaus on sitten radalla. kaukana ei toki ole Williamskaan tästä mutta takaosa on macissä silti huomattavasti kompaktimpi.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Nythän on vaan niin, ettei Sauber voinut vielä tässä autossa hyödyntää uutta tuulitunneliaan, joten autosta tehtiin "helposti kehiteltävä" ja nyt luotetaan/toivotaan tuulitunnelin auttavan kauden mittaan.
 
Ylös