Kitkaa on varmasti suurinpiirtein yhtä paljon sylinteriä kohden, mutta kitkavoimia on vähemmän, koska yhteenlaskettua sylinterien seinämien ja männän välistä pinta-alaa on vähemmän.J.Heldenview sanoi:Tuotanoin ... eikös liikkuavia osia ja kitkaa ole ihan yhtä paljon sylinteriä kohden?
Tai V10:ssä jopa vähemmän ...
Tuosta Monzan ajasta voinee vetää johtopäätöksiä lähinnä moottorin huipputehoista. Lisäksi vertailukohtana kannattanee käyttää V10-Toyotaa, josta parhaimmasta Panis jäi ensimmäisenä päivänä noin 6 sekuntia ja toisena noin 7,5 sekuntia.RK-62 sanoi:Ei nyt ihan 10 sekuntia sentään jäänyt tuolla Monzassa Panis. Ekana päivänä tuli 8 sekuntia eroa Montoyan pohjiin ja toisena päivänä 6 sekuntia. Jossakin aiemmassa testissä (Jerez?) ero oli huomattavasti pienempi.
Ääähähähhhääää :nope:Observer sanoi:McLaren testasi tänään ensimmäistä kertaa Mersun V8:sia Silverstonessa tutun näköisin kuvioin:
" Pedro completed 38 laps of the circuit with a best time of 1m24.477s."
Ei nämä testit kyllä mitään todista. Prototyyppi mikä prototyyppi. Ensi kauden alkuun on aikaa yli ½ vuotta. Jos katsotaan positiivisessa valossa, niin Mclaren oli ainakin nopeampi Toyotaan verrattuna V8 kone testissä. Mclaren oli perässä omaa V10:ä n.7 sekunttia, kun Toyota oli ensimmäisessä testissä perässä yli 8 sekkaa.Karpow sanoi:DeJa Vu... :jaska: MP4-18:nenko se siellä savuverhon keskellä on... :nope:
Ei, kyllä se on MP4-20... Mersu ei vaan osaa. :thumbfh:
Hoh hoh...sama leikki jatkuuu...No uudessa noita lapsuksia voi vielä olla... :dunno:Observer sanoi:McLaren testasi tänään ensimmäistä kertaa Mersun V8:sia Silverstonessa tutun näköisin kuvioin:
" Pedro completed 38 laps of the circuit with a best time of 1m24.477s."
Ja Hondalla on vielä kestänyt tuo pannu sen kerran kun ajelleet ovat :wink:azai sanoi:Ei nämä testit kyllä mitään todista. Prototyyppi mikä prototyyppi. Ensi kauden alkuun on aikaa yli ½ vuotta. Jos katsotaan positiivisessa valossa, niin Mclaren oli ainakin nopeampi Toyotaan verrattuna V8 kone testissä. Mclaren oli perässä omaa V10:ä n.7 sekunttia, kun Toyota oli ensimmäisessä testissä perässä yli 8 sekkaa.
Edit: Ja itseasiassa Toyotan V8 hajosi toisena testipäivänä ensitesteissä.
(TS)Pedro de la Rosa ajoi ensimmäiset yhteistestit Mercedeksen V8-moottorilla. Lähinnä analysoinnin parissa kulunut avauspäivä tarjosi yhden näyttävän liekityksen. Toyotan V8:aa testannut Olivier Panis oli kolme sekuntia McLarenia nopeampi.
Eiköhän noita tulla näkemään vielä ja paljon muidenkin tallien toimesta. Kyseessä on kuitenkin uusi moottorikonsepti! Että turhaan siinä kauhistelette!Karpow sanoi:DeJa Vu... :jaska: MP4-18:nenko se siellä savuverhon keskellä on... :nope:
Ei, kyllä se on MP4-20... Mersu ei vaan osaa. :thumbfh:
Heh. Samaa olen ihmetelly. Kaiken lisäksi ottaen vielä resurssitkin huomioon...azai sanoi:Mikäs helvetin juttu tämä on kun Cosworthin konetta ylistetään täällä maasta taivaaseen vaikkei koko konetta ole saatu edes vielä radalle?
Juttuhan meni niin, että pitkin alkukautta on puhuttu Cosworthin olevan pisimmällä moottorinsa kehittämisessä. Paikkaansapitävyydestä on paha sanoa mitään, mutta ratadebyytin puuttumisesta en päättelisi mitään - voi olla vähän hankala toteuttaa kun Red Bull sitä tuskin enää tekee ja Williams on vasta hiljattain sopinut yhteistyöstä.Matxi sanoi:Heh. Samaa olen ihmetelly. Kaiken lisäksi ottaen vielä resurssitkin huomioon...
Mutta hei! Onhan kato Cosworthilla kauhea kokemus V8-koneista. Jostain vuodelta yks kaks ja kolme...
Varsinkaan kun BMW on ajattanut Williamsilla omia testejään.Bobakki sanoi:Juttuhan meni niin, että pitkin alkukautta on puhuttu Cosworthin olevan pisimmällä moottorinsa kehittämisessä. Paikkaansapitävyydestä on paha sanoa mitään, mutta ratadebyytin puuttumisesta en päättelisi mitään - voi olla vähän hankala toteuttaa kun Red Bull sitä tuskin enää tekee ja Williams on vasta hiljattain sopinut yhteistyöstä.